Şimdi Ara

Sanayi deki ustalar arabaları neden hor kullanıyor ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • s.a arkadaşlar şimdi herkesin aracı kendine kıymetlidir. kiminin aracı 50 milyarlık kiminin ki 100 kiminin ki 300 milyarlık aracı vardır zaman zaman arıza olunca hepimiz sanayiye gidiyoruz benim anlamadığım sanayide ki ustalar bu araçları neden hor kullanıyor ??? geçtiğimiz hafta sonu aracımda bir sıkıntı oldu bende sanayide pek tanıdık olmadığı için bosch servisine gitim serviste ki görevli usta direksiyona geçti 2 defa kontağı çevirdi gösterge panelindeki ışıklar sönmeden marş yaptı başka zaman olsa hemen uyarırdım ama bu sefer iyi tarafıma denk geldi herhal de ? en sinir ayar olduğum şey ekranda ki ışıklar sönmeden kontağı çevirmek bu tip adamlara şunu sormak istiyorum aynı şeyi kendi arabalarında yapıyorlar mı acaba ???

    siz değerli arkadaşların bu konuda görüşünü almak istiyorum....








  • Hem cehaletin hem ukalalığın bir arada olduğu yorum seninki. Hiç bir aracın kontağını çevirip o esnada sesini dinledin mi? Araba benzinliyse benzin pompası öne benzini pompalar, karbüratörlüyse gazı pompalar, dizelse büjileri ısıtır ki onu da yazmışlar. Bir elektronik aksam çalışırken motoru çalıştırmak için yüksek seviyede akım geçirdiğinizde bu aksamın akıbeti ne olur? Ayrıca tamamen benzin pompalanmadıktan sonra yarım marşta çalışan araba daha uzun sürede çalışmaz mı? Bunu totale vurduğunuzda bunun hem benzin pompasına hem marş motoruna etkisi olumsuz olmaz mı? Şimdi bana hiç demeyin zararı olmaz diye. Camları indirirken-kaldırırken bile marş bastığınızda camların hareket hızı değişir.


    İkincisi de vitesi P de bırakma durumu, kaç kere otomatik şanzımanlı (hele ki modelsiz) bir araç kullandın ve bunu kaç kere denedin bilmiyorum ama manuel araçta bile önce viteste bırakır sonra el frenini çekersen araç vitesten çıkarken bi zorlanır. Mekanik bir parçayı yük üstündeyken bırakıyorsun, bu yükün zararını ve bu yükten çıkıştaki ekstra yükü hiç hesap etmiyorsun sanırım. Bir gün tork konvertörlü bir aracı rampada P de bırak sonra gel çalıştır, o aracın hareketlerini bi izle, sonra burada tekrar yaz. Herkesin aracı aşırı modelli değil, cahilce ve ukalaca genelleme yaparak insanların zarar görmesine mahal vermeyin!

    Niye ağlıyorsun ki bu kadar hem cehalet hem ukalalıkmış bilgelik ve özen insanı güzelleştirir sana da tavsiye ederim. Otomatik şanzımancıysan sen P ye alıp bütün eğimlerde bırak aracını hatta el freni bile çekme ama milletin otomatik şanzıman parasını sen vermiyorsun

    Getirin otomatik şanzıman aracınızı sizi burda daha önce görmediğiniz bir eğimde p saçmalığına dediğiniz durumu yaşatayım. D ye aldığınız anda şanzıman kırılırsa ben ödemem

    Hem Kontağı açınca arabayı marşa hazırlayan donanım yok demekte otomotiv mühendislerine ve otomotiv tarihine adınızı altın harflerle yok artık?! diye yazdıracak cinsten;

    -Dizel arabada ısıtma bujileri diye bir şey var hani, ışığı sönmeden marş yapa yapa elinize aldığınız işlevini tükettiğiniz bi donanım. Işığı söndükten sonra çalıştırmanın bi sakıncası yok. Kışın -10 -15 de dizel araca binip kontağı açıp beklemeden bi marş yapın bakalım bi de kontağı 2-3 defa açıp kapattıktan sonra marş yapın. Aradaki çalışma farkını görmemeniz için kafanıza silah dayatılması lazım hele bi de araç 2008 öncesi euro 4 motor falansa bi de çalışmak için baya nazlancaktır. Ama bekleyip ve gerekirse 3-4 defa açıp kapatıp beklemekle %90 oranında ilk marşta alır.

    -Dizel ve benzinli fark etmeksizin kontak açılmadan marşa basmak yakıt pompasının ömrünü kısaltır. Kontak açılıp beklerken bile arabanın içinde değişik sesler çıkmasından anlayabilirsin bu seslerin çoğu da depodaki pompanın yakıtı enjektörlere doğru aktarmasıdır.

    -Hele ki teknolojik yeni araçların çoğunda kontak yapınca bi tarama moduna girer. Araçtaki bütün devreleri kontrol edip marş için hazıra geçer. (Renaultta yol bilgisayarında OK diye mesaj bile belirir)

    Herşeyi geçtim sırf şu 2. Madde için bile kontak açık beklenir. 2006 model tüplü atmosferik aracımda da 2015 model yeni nesil dizel aracımda bile kontak açıkken çıkan sesler iki araç içinde bambaşka. Beklemek gerekir. Siz sabah gözlerinizi açar açmaz yorganı atıp yataktan kalkabiliyor musunuz yoksa gözleriniz açılınca önce ağır ağır hareketlerle yavaş yavaş mı kalkıyorsunuz
    Tüm meslekler öyle ki. Marka kol saati almışım. Çelik kordonlu. Ucuz bir şey değil. Kargodan alır almaz kordon ayarı için saatciye götürmüştüm. Yepyeni saati semsert zemine koymuş çekicliyor pimleri. Sağolsun ilk kılcal çizikleri bana bırakmadan kendisi yapmıştı. Yani çok mu zor altına bir şey almak. Hiçbir şey yoksa bile bez koy bari. Bu ülkede işini iyi ve temiz yapanı bulmak çok zor.
  • cunku arac surmeyi bilmiyolar..adam arabayi dukkana sokucak 4 kere istop ettiriyo..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şirket aracı kullananlar da öyle mesela. Neden? Çünkü kendi zorluk çekip almamış. Umurunda değil.

  • mal düşmanı çünkü

  • Otomatik vitesli arabayı oldukça yokuş yerde direkt P'ye alıp şanzımanın anasını ağlatanlar da var hocam.. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi kendileri emek verip de almadığı için umurlarında olmuyor ama elbette bu bir kul hakkıdır ve hesabını verir..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    evet çok doğru...

    bende şirket aracı kullandım zamanın da müdürüm bir keresinde bana ne güzel araba kullanıyon tam makam şöförü olack adamsın dedi çünkü hor kullanmıyordum arabayı gayet nizami sürerdim ...

  • gösterge panelindeki ışıklar sönmeden kontağı çevirmenin arabaya ne gibi zaarı olurr ???

  • Bir kez disk balata değişimi için gitmiştim. Test etmek amaçlı çevre yoluna çıkıp 140 km hızlara çıkıp bir kaç sert fren yaptı. Buna tamam hadi yüksek hızda denemek için. Ama şehir içinde de dizel araçla 3000-3500 devirlerde geziyor hep. Ben de haliyle kızdım suratına da söyledim. Sonra da yapmaz oldu, bir daha da oraya gitmedim zaten.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gösterge ışığı sönmeden kontak çevirmenin arabaya hiçbir zararı yok. kontağı açınca arabayı marşa hazırlayan bir donanım yok. ayrıca şu otomatik şanzımandaki p meselesi saçmalaması da son bulsun artık. p'nin şanzımanla ilgisi yok zaten. hem cehalet hem de ukalalık bir arada.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    valla ben titiz adamım çok dikkat ederim öyle şeylere kimsenin arabasına yapmam yapana da kızarım...

  • 7805 7 kullanıcısına yanıt
    Tatsızlık olmasın diye alttan alıyor insanlar. Gerçi hangi biriyle uğraşasın...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Profes124 kullanıcısına yanıt
    Bir de tribe girip nazlanmıyorlar mı beni benden alıyor emanet bi araçla bi gün seyahat ederken yakıt pompası arıza verdi sahibine söyleyip sanayiye çektirdim adamlar yakıt pompası nerde onu bilmiyorlar başladılar arabanın döşemelerini kesmeye söylendim artık çekin hemen abinizin arabasını diyo çocuklara bakmıyorum ben diyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    👏👏👏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    kızdırma bujileri zaman geçtikçe ısınmıyor mu hocam direkt kontağı çevirdikten sonra sıcaklığı maxiumuma mı çıkıyor?

  • Exommas kullanıcısına yanıt

    dizelse evet de normalde dizel kızdırılmaz, ihtiyacı yoktur. ancak çok soğuklarda filan... gerçi bu otomobiller eski ustaların deyimiyle yarım dizel. ondan kızdırmayı kontağa bağladılar. he otomobilde de yazın neyini kızdıracaksın çok olsa 3 saniye çalışır çalışmaz.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    çok soğuklardan kastınız nedir hocam hyundai accent dizel araç var 0 derece altına düşünce kontağı 2 defa aç kapa yapıyorum yarım marş yapıp sonrasında tam marş yapıyorum zar zor çalışıyor beklemezsem hiç çalışmaz. Videoda gözüktüğü gibi kızdırma bujileri minimum 3 saniyede max sıcaklığına ulaşır direkt marş basarsanız silindir içi gerektiği sıcaklığa ulaşamaz sonrasında da rahatça çalışamaz. eğer benzinlide dediğiniz olay için direkt marş basmanın da yanlış olduğunu düşünüyorum her elektronik parça her zaman optimumda çalışmıyor ki biraz sabretmekte yarar var diye düşünüyorum.

  • WizardArms kullanıcısına yanıt
    Evet öyle oluyor. Önceki araçta triger değişimi için bir günlük bırakmıştık. Araç da 2004 Doblo 1.9 jtd. Usta hallederim sıkıntı yok dedi. Birkaç saatlik bir işimiz vardı çarşıya gittik, halledip aracın yanına döndük. Tamam dedi hallettim. Aracın altına bir baktık alt muhafaza yok. Nerede diye sorduk haliyle. Ne derse beğenirsiniz? "Ya ben çıraklara bıraktım sizin arabayı yaparken muhafazayı kırmışlar". Bir de muhafazayı gördük ki ortadan ikiye ayrılmış. Nasıl o hale gelmiş anlamadık zaten. Ya arkadaş, usta sensin diye aracı bırakıyor bu insanlar. Çıraklar tamir etsin diye değil. Sonra bir sorun olunca da çırak suçlanıyor hemen. Şaşarsınız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabayı hangi ustaya vermemeniz gerektiğini göstermek için. Elin arabası diye eşeğe biner gibi kullanan, emanet aracı ehliyetsiz çırağa veren, yakıtı var diye götür getir işlerini halleden usta tamiratı da düzgün yapmaz.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.