Şimdi Ara

Sanalreyonum.com dan alış veriş yapılır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sanalreyonum.com dan alış veriş yapılır mı?

    Merhaba Arkadaşlar,

    Bildiğiniz gibi son dönemde fiyatları ile sık sık ön plana çıkan bir alış veriş sitesi var sanalreyonum.com. Bu site güvenli mi? Bu site güvenilir mi? Bu siteden alış veriş yapan var mı? Gibi bir çok soru soran arkadaşlarımız var. Bu konuya açıklama getirmek adına bu başlığı açtım.

    Öncelikle şunu açıklamak istiyorum, evet fiyat bakımından bu sitenin avantajları var. Ancak özellikle cep telefonu ürünlerinde genelde firmanın yetkili distribütörleri yerine paralel ithalat yapan firmalarla çalışıyorlar. Bu da şu demek oluyor ürün arızalandığında Türkiye'de 1 yada 3-4 tane servisi var. Bunlardan birisine götürmeniz yada kargo ile göndermeniz gerekmektedir. Paralel ithalat yapan firmaların reklam, dağıtım ağı, servis şubeleri gibi giderleri olmadığından(az olduğundan) daha uygun fiyatlarla bu ürünleri toptan verebilmektedirler.

    Ürünleri alırken bu kısmı zaten kablullenmiş olarak almanız gerekiyor. Ancak esas sıkıntı satıcı firmanın yani sanalreyonum.com'un satış sonrası hizmetleri ve desteği. Bu siteden ürün aldığınızda gelen üründe bir sorunla karşılaşırsanız muhattap bulamazsınız. Hele ki ayıplı bir mal elinize geçmişse işiniz çok zor. Firmaya telefonla ulaşmanız neredeyse imkansızdır. Mail gönderdiğinizde 1-2 gün içerisinde yanıt alırsınız ancak bir çağrı merkezi ile 15dk halledebileceğiniz iş yavaş yazışmalarla 15 günü bulabilir.

    Ayrıca sanalreyonum.com gönderdiği ürünlerin kusurlu çıkması durumunda ürünü iade almıyor. Tüketici kanuna göre alma zorunluğu var ancak mahkemeye verirseniz paranızı alabilirsiniz. Aksi halde garantiden servise gönder yaptır diyorlar.

    Ana başlıklar halinde en çok yaşanan sıkıntılar,

    *Müşteri hizmetlerine ulaşamama.
    *Arızalı ürün gönderimi.
    *Ayıplı malları iade almamaları.
    *Ürünü geç gönderme.

    Sanalreyonum.com ile ilgili genel şikayetlere burdan ulaşabilirsiniz,
    http://www.sikayetvar.com/firma/detay/sanalreyonumcom

    Bu da parasını kaptırıp alamayanlardan bir kaç örnek, (dikkat ederseniz şikayetlere cevap bile yazmamışlar.)

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1283812/sanalreyonumcom-arizali-televizyonumun-parasini-iade-etmediler/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1254943/sanalreyonumcom-urunu-iade-ettim-paramin-iadesini-yapmiyorlar-ilgilenmiyorlar/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1275532/sanalreyonumcom-kusurlu-urune-muhatap-bulamiyorum/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1272516/sanalreyonumcom-gonderdikleri-hasarli-urunle-ilgilenmiyorlar/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1293908/sanalreyonumcom-siparisimin-parcasini-eksik-gonderdiler/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1293421/sanalreyonumcom-urun-arizali-geldi-telefonlara-cevap-verilmiyor/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1290701/sanalreyonumcom-telefon-bozuk-cikti/dj3dg
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1248075/sanalreyonumcom-urun-kusurlu-cikti/dj3dg

    Bunu Biliyormuydunuz?


    Ayıplı Malda tercih hakkı tüketicinindir:

    Öncelikli şu hususu belirtmeliyim ki; birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir? Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu ayıplı malın ücretsiz onarılması tamiri, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya satışın iptali ile satıcıya ödenen satış bedelinin iadesini isteme seçenekleri firmalara değil tüketiciye tanınmış seçeneklerdir. Tercih hakkı tüketiciye tanınmıştır.
    Tüketici malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını veya yine isterse tamir haklarından birisini seçmek ve kullanmakta serbesttir. (4077 sayılı TKHK m.4)
    Öncelikli seçenekler ayıplı malın alınması ve yerine hiçbir ücret almadan ayıpsız aynı maldan verilmesi veya ayıplı malın alınarak satış bedelinin aynen iade edilmesidir. Ayıplı mal ilk talepte ayıpsız yenisi ile değiştirilmek mecburiyetindedir. (Bakınız yan tarafta verilen Yargıtay 13.Hukuk Dairesi’nin 2006/1452 E. 2006/5312 K. Sayılı kararı) Bu kural açısından ayıplı malın 1 lira değerinin olması ile yüz bin lira değerinde olması arasında hiçbir fark yoktur. Malın boyutlarının küçük veya büyük olmasının arasında da hiçbir fark yoktur. Şu firma ile bu firma arasında da bir fark yoktur. Tüketiciler, bazı firmaların "bizim böyle bir uygulamamız yok, verin servise gönderelim veya bırakın tamir edelim, parçasını değiştirelim, fabrikaya geri gönderip, tamir ettirelim, boyattıralım v.s" cevaplarına aldırmamalıdır. Firmalara göre kanunlar farklı değildir. Bilinmelidir ki tercih hakkı tüketicinindir. Bu nedenle tüketiciler haklarını kullanmakta ısrarcı olmalıdır.
    Kural ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesi veya ayıplı malın iade alınarak satış bedelinin iade edilmesidir. (4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 4) Bu işlem için ayıplı malın ikiden fazla tamire girmesi ve saire ye gerek yoktur. Hatta tüketici malı tamire verdiği takdirde malın yenisi ile değiştirme hakkını zora sokmuş olmaktadır. Bu durumda tüketicinin tamir hakkını kullandığı kabul edilmekte ve tamir hakkını kullandığında ise malın yenisi ile değiştirilmesi veya bedel iadesi için bir dizi prosedürün gerçekleşmesi gerekmektedir. (24.04.2011 tarihinden önce alınmış mal veya araçlar için aynı arızanın 1 yıl içerisinde ikiden fazla veya farklı arızaların dörtten fazla gerçekleşmesi veya 30 iş günü (araçlar dışında 20 iş günü) olan azami tamir süresinin aşılması gibi.)
    24.04.2011 tarihinden sonra alınmış mal veya araçlarda malın tamirine başlanması durumunda değişim veya bedel iadesi hakkının tekrar gündeme gelebilmesi için ise Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması gerekmektedir. (Değişik bent: 24/04/2011 - 27914 S. R.G. Yön./8. md.) (İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agent_22 -- 29 Nisan 2014; 16:33:19 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.