Şimdi Ara

SAMARA'DA HARARETİ ÖNLEMENİN YOLU VAR MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
22.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • samara rus yapımı yani kış şartlarına göre yapılmış o yüzden yazın tehlikeli olabiliyor.peki kesin çaresi var mı?



  • güçlü bir fan taktır ve bunu hararet müşürünü beklemeden elinle devreye sokabilecek bir düğme koydur içeriye bu şekilde tehlike arzedebilecek durumlarda çalıştır fanı genelde hararet yapması muhtemel araçlara bu şekilde bir önlem alırlar sanayi ustaları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    güçlü bir fan taktır ve bunu hararet müşürünü beklemeden elinle devreye sokabilecek bir düğme koydur içeriye bu şekilde tehlike arzedebilecek durumlarda çalıştır fanı genelde hararet yapması muhtemel araçlara bu şekilde bir önlem alırlar sanayi ustaları

    Evet düğme olayını duydum ve yaptırmayı düşünüyorum manuel düğme hatta birde lamba taktırcam fan devreye girmeyince yanacak böylece elle ben açıcam.peki arabayı hararet yaptırmadan kullanmanın formülü nedir.hız mı yapmıyacağız?arabayı yorma derler bundan kasıt nedir?yani 100 km git ve arabayı 30 dakka dinlendir demek mi.yada rampamı çıkmayacağım yada rampayı yavaşmı çıkıcam bunun gibi neleri dikkat etmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    güçlü bir fan taktır ve bunu hararet müşürünü beklemeden elinle devreye sokabilecek bir düğme koydur içeriye bu şekilde tehlike arzedebilecek durumlarda çalıştır fanı genelde hararet yapması muhtemel araçlara bu şekilde bir önlem alırlar sanayi ustaları

    Evet düğme olayını duydum ve yaptırmayı düşünüyorum manuel düğme hatta birde lamba taktırcam fan devreye girmeyince yanacak böylece elle ben açıcam.peki arabayı hararet yaptırmadan kullanmanın formülü nedir.hız mı yapmıyacağız?arabayı yorma derler bundan kasıt nedir?yani 100 km git ve arabayı 30 dakka dinlendir demek mi.yada rampamı çıkmayacağım yada rampayı yavaşmı çıkıcam bunun gibi neleri dikkat etmek gerek.

    hızı azaltmak hararetin çözümü değildir. 100 km de giderken hava akışı fazla olacağı için soğutmada fazla olacaktır. tabiki suyunu çıkartmazsanız işin.
    çok sıkışık, sürekli 1 inci vites dur kalk trafikte yapacak pek birşey yok malesef. güçlü bir fan ve bakır radyotör bu durumlarda sizi kurtarır.
    rampa çıkarkende motoru yüksek devirde kullanmayın, gaza yeterince basın.




  • güçlü bir fan derken benim fanımı nasıl kontrol edebilirim yeterlimi diye.bakır radyatör derken orijinal samara mı oluyor.bilgilendirme için tşk ederim.
    24 litre gazla 250-260 km.sizce iyimidir.uzun yol.50-60 kmside şehir içi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    güçlü bir fan taktır ve bunu hararet müşürünü beklemeden elinle devreye sokabilecek bir düğme koydur içeriye bu şekilde tehlike arzedebilecek durumlarda çalıştır fanı genelde hararet yapması muhtemel araçlara bu şekilde bir önlem alırlar sanayi ustaları

    Evet düğme olayını duydum ve yaptırmayı düşünüyorum manuel düğme hatta birde lamba taktırcam fan devreye girmeyince yanacak böylece elle ben açıcam.peki arabayı hararet yaptırmadan kullanmanın formülü nedir.hız mı yapmıyacağız?arabayı yorma derler bundan kasıt nedir?yani 100 km git ve arabayı 30 dakka dinlendir demek mi.yada rampamı çıkmayacağım yada rampayı yavaşmı çıkıcam bunun gibi neleri dikkat etmek gerek.

    benim eski broadway de bu şekilde bir sistem vardı yaşlı olduğu için hararet yapma eğilimi vardı 100 le düz yolda 5 saat duraksız gitsen birşey olmaz dinlendirmeye ihtiyaç yok tur fakat özellikle sıcak günlerde düşük vites de devirli bir şekilde rampa çıkman gerekiyorsa veya sıkışık trafikte sürekli dur kalk yapmak lazım olursa yükselir hararet bu sistemi yaptır bu anlattığım durumlar oluşurda hararet göstergesi yükselmeye başlarsa bas düğmeye sürekli çalışsın

    bende müşür bozulmuştu ondan sonra taktırmıştım müşür devre dışı olsa bile düğmeye basınca çalışıyordu ve baya etkili idi bakıyorum trafik sıkışık hadise olacak basıyordum sürekli ılık duruyordu motor

    bazı araçların fanı daha güçlüdür ustalar bilir illa samara için olanı değil daha güçlüsünden istiyorum dersen hallederler bendeki doğan fanı idi broadwaydekinden daha hızlı idi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 13 Temmuz 2010; 16:17:27 >




  • bugün samara ile antepten urfaya otobanda öğlen vakti 45 derecenin üzerinde bir sıcaklıkta geldim.yolda 170 km/h ye çıktığımda oldu.çok sıkıştırdım acelem vardı. Hararet yapmadı ( su kaynatmadı kastım) yoksa motor sıcaklığı fazlaydı.arabamda manuel fan açma düğmesi var. %70/40 antifiriz/su var . antifirizde kaynama noktasını yükseltiyor.birde arabada alman malı termostat var(Masterspot marka).termostatta çok etkili eğer hassas çalışmıyorsa yada kireçlenmişse araç hararet yapabiliyor. sırayla
    1.Motorda yaz kış antifiriz ve kaynatılıp dinlendirilmiş su olacak Petekte ve Motor blokunda kireçlenmeyi engellemek için.Kireç ısı yalıtımı yapıyor.
    2.Termostat ve fan müşürleri doğru çalışacak.
    3. Ek su deposunun (genleşme) kapağı sağlam olacak.
    4.Radyatör peteği senede birkez arasındaki toz toprak ve böceklerden arındırmak için temizlenecek.
    Arabanın hararet yapması halinde ki ben Türkiyenin en sıcak ilinde yaşıyorum şimdiye kadar 8 yılda birkere hararet yaptı .fan motorunun kömürleri bitmiş araba su kaynatıp motorda hiç su kalmamıştı araba kullanmayı yeni öğreniyordum bilmeden susuz kullanmışım üstkapak contası yandı.motoru sökmüşlerdi yanılmıyorsam o zaman 100 tl gitmişti .




  • Yazlık fan müşürü taktır. Böylece fanın daha erken devreye girmesiyle hararetin aşırı yükselmesini önleyebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    bugün samara ile antepten urfaya otobanda öğlen vakti 45 derecenin üzerinde bir sıcaklıkta geldim.yolda 170 km/h ye çıktığımda oldu.çok sıkıştırdım acelem vardı. Hararet yapmadı ( su kaynatmadı kastım) yoksa motor sıcaklığı fazlaydı.arabamda manuel fan açma düğmesi var. %70/40 antifiriz/su var . antifirizde kaynama noktasını yükseltiyor.birde arabada alman malı termostat var(Masterspot marka).termostatta çok etkili eğer hassas çalışmıyorsa yada kireçlenmişse araç hararet yapabiliyor. sırayla
    1.Motorda yaz kış antifiriz ve kaynatılıp dinlendirilmiş su olacak Petekte ve Motor blokunda kireçlenmeyi engellemek için.Kireç ısı yalıtımı yapıyor.
    2.Termostat ve fan müşürleri doğru çalışacak.
    3. Ek su deposunun (genleşme) kapağı sağlam olacak.
    4.Radyatör peteği senede birkez arasındaki toz toprak ve böceklerden arındırmak için temizlenecek.
    Arabanın hararet yapması halinde ki ben Türkiyenin en sıcak ilinde yaşıyorum şimdiye kadar 8 yılda birkere hararet yaptı .fan motorunun kömürleri bitmiş araba su kaynatıp motorda hiç su kalmamıştı araba kullanmayı yeni öğreniyordum bilmeden susuz kullanmışım üstkapak contası yandı.motoru sökmüşlerdi yanılmıyorsam o zaman 100 tl gitmişti .

    Yürekten tebrik ve tşk ederim.oldukça bilgilendirici oldu.dikkate alıcam.diğer arkdaşlarada tşk ederim.




  • arabaya bor katkısı koy.
    sonucları burada yazarsın.
  • bor katkısının faydası nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    bor katkısının faydası nedir?

    hiç bi katkısı olmadı bana diyen yüzlerce kişiden biriyim.

    radyatörü temizletmek iyi olur her araç için senede en az bir kez yapılmalı bencede...
  • yav bırak arkadaş sat gitsin yokuş çıkmaz hararet yapar bir doğan L al hepsinden kurtul
  • bende mucizevi ürün diyenler binlerce kullanıcdan biriyim.
    radyatörü taratın.temizleyin.yag degiştirip bor katkısı ilave edin.
    sorununuzun yüzde 99 cözülecegine garanti edebilirim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    bor katkısının faydası nedir?
  • 10 dakika kullandıktan sonra 1 saat dinlendirin hararet yapmaması için,sakın rampa filan çıkmayada kalkmayın motor patlar,çünkü mobilet ya bu,su soğutmalı araba değil...
  • Lada Samara soğutma sistemi :
    Soğutma sisteminin basıncı 1.1 kgf/cm2 dir.(110 kpa)
    1.1 kgf/cm2 basınç altında soğutma sisteminde suyun kaynama derecesi 106 C dir.İçerisindeki antifiriz ile birlikte soğutma sıvısının kaynama derecesi 110 C a çıkmaktadır.SAmara soğutma sistemi -40 ile +45 C hava sıcaklıkları arasında motorun optimum çalışma performansını sürdürecek şekilde dizayn edilmiştir.Dolayısı ile ülkemiz şartlarında orjinal donanımın değiştirilmesine veya ilave parça takılmasına gerek yoktur.Herhangi bir arıza yoksa 20-30 C hava sıcaklığında 80 km süratle giden tam yüklü bir aracın maximum sogutma suyu sıcaklığı 95 c dir.

    Ek depo kapağı:

    içinde çift yönlü subap bulunan ek depo kapağı sistemin atmosfer ile temasını keserek sistemin basınç altında çalışmasını sağlamaktadır.
    Basınç altında tutulan sıvıların kaynama noktası yükselir.Sistem basıncı 1.1 kgf/cm2 nin üzerine çıktığında deşarz subabı açarak sistemi aşırı basınçtan korur.Sistemde vakum oluştuğunda ise vakum subabı açarak sistemin havalandırılmasını sağlar.İlk bakıldığında önemsiz bir parça gibi görünen ek depo kapağı soğutma sisteminin en önemli parçalarından biridir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac


    Lada Samara soğutma sistemi :
    Soğutma sisteminin basıncı 1.1 kgf/cm2 dir.(110 kpa)
    1.1 kgf/cm2 basınç altında soğutma sisteminde suyun kaynama derecesi 106 C dir.İçerisindeki antifiriz ile birlikte soğutma sıvısının kaynama derecesi 110 C a çıkmaktadır.SAmara soğutma sistemi -40 ile +45 C hava sıcaklıkları arasında motorun optimum çalışma performansını sürdürecek şekilde dizayn edilmiştir.Dolayısı ile ülkemiz şartlarında orjinal donanımın değiştirilmesine veya ilave parça takılmasına gerek yoktur.Herhangi bir arıza yoksa 20-30 C hava sıcaklığında 80 km süratle giden tam yüklü bir aracın maximum sogutma suyu sıcaklığı 95 c dir.

    Ek depo kapağı:

    içinde çift yönlü subap bulunan ek depo kapağı sistemin atmosfer ile temasını keserek sistemin basınç altında çalışmasını sağlamaktadır.
    Basınç altında tutulan sıvıların kaynama noktası yükselir.Sistem basıncı 1.1 kgf/cm2 nin üzerine çıktığında deşarz subabı açarak sistemi aşırı basınçtan korur.Sistemde vakum oluştuğunda ise vakum subabı açarak sistemin havalandırılmasını sağlar.İlk bakıldığında önemsiz bir parça gibi görünen ek depo kapağı soğutma sisteminin en önemli parçalarından biridir

    iyi demişsin hoş demişsinde bu araba sıfır değil ya mutlaka eskiyen bir yeri vardır ki arkadaş hararet yükseliyor diyor..




  • 2004 lada samaramız var.

    0 km aldık

    arabayı aldığımız gün yetkile servisine gidip arabayı nasıl kullanmamız gerektiğini sorduk

    (babam hep der bir işi en iyi ustası bilir)

    Pendik Kaner oto: Arabanın tek sıkıntısı hararet yapması , mümkünse trafikte kalmayın diyelim kaldınız yüksek vites de rampa inmeye çalışın (gaza basmadan) ,onuda yapamazsanız kaloriferi açın, hiç biriyle uğraşamam derseniz manuel fan aç kapama koydurabilirsiniz yada erken devreye giren termostat.

    2800 deviri geçmemeye çalışın.




    yıl 2021 aracı sıkıntısız kullanıyoruz

  • Arabanın soğutma sisteminde arıza yoksa ve yaz-kış antifriz ile kullanılırsa hararet yapmaz. Ben çom uzun kmler lada kullandım. İlk ladam acemiliğim sayesinde kışın bile yüksek hararet ile gidiyordu. İkinci ladam ile Batman Diyarbakır yazında şehir içinde bile sıkıntısız kullandım. 1 gün içinde 1500 km yol yapıp hiç haharet görmeden çok defa bitirdim.

  • uzun yıllar kullanmış arkadaşımdan aldığım bilgileri aktarıyorum.


    Aracın tam bakımlı olduğunu var sayarak :


    Termostat değişimi ( alman malı )

    büyük radyatör ve fan,

    Manuel fan düğmesi,


    tüm bunları taktırıp uygulayana kadar defalarca conta yakmış.


    bu işlemlerden sonra normal kullanım sağlamış. manuel fan düğmesini bir kaç kez trafikte kalınca kullanmış.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.