Şimdi Ara

Salincaga çeki demiri baglayip arabayi cekmisler, direksiyon saga donuslerde cok hissiz ve güvensiz (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
1
Favori
5.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Konudan kısmen bağımsız olarak bi bilgi vereyim. Youtube da bi kanal takip ediyorum amerikada bi firma kendi arazi araçları ile, dağda bayırda karda kışta arazide batan yada arıza yapan diğer araçları çekme hizmeti veriyorlar. İzlediğim çoğu videolarında çekme işlemini salıncaklara bağlayıp çekiyorlar hatta bazen tek seferde cekemeyip hız alıp çekiyor yani resmen birden yük biniyor salıncaklara. Ama buradaki fark sizinkinin aksine iki salıncağa birden takıyor kancayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de böyle zırcahil olup Dunning-Kruger'dan muzdaripler var işte. Allah şifa versin.
  • Simdi uzun yoldan geliyorum. Actigim konuda bahsettigim direksiyon sacmaligi en belirgin olarak bozuk yolda ortaya cikiyor. Guzel asfatli bi yolda cok bi derdim yok. Tirtikli ve kotu asfalt olan bi yolda direksiyonu sağa dondururken hic kuvvet uygulamiyor degil, ama bi 10-15 derece boyunca az kuvvet uyguluyor bana, sonrasinda kuvvet uyguladigini hissediyorum normal oluyor yani, sola dönüsün aynisi gibi. İşte asıl sorun direksiyon düz iken sağa 10-15 derece boyunca cevirirken kendisi bile dönecek gibi olmasi. Zaten duz yolda direksiyonu biraktigimda araba yavas yavas saga cekiyor, ayni zamanda direksiyon da bu 10-15 derecelik açı kadar saga dönüyor. Saga donmemesi ve arabanin duz gitmesi icin gereken bi kuvvet yok gibi.

    Bu sorunla alakali midir bilmiyorum ama yeni bir sey daha fark ettim, frene basinca direksiyonda hissedilebilir gibi hafif bi titreme yapmaya basladi. Bu daha once yoktu. Disk mi yamuk yoksa bu direksiyon sorunu ile fren titremesi alakali seyler mi bilmiyorum
    (Not: Ön disklerim ve balatalarim 1000km once yeni degisti)

    Kafayi yiyecegim bu gidisle 😊



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 17 Şubat 2020; 15:42:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Doğuş oto yok mu İzmir de, büyük olan birine gidip checkup isteyin. Celette olsun ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 17 Şubat 2020; 16:49:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi deneyebilirim bunu madem, yarin icin ön düzenciden randevu aldim bakalim ne cikacak. Başıma bi de fren titreme olayi cikti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla checkuplar ücretsiz ya da ufak paralara yapılıyor... en azından tam bir muhatabın olur ve problemini tanımlarlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 17 Şubat 2020; 16:59:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hic haberim yoktu aslinda. Arayayim madem bi ben, İzmir’deki yetkili VW servislerini mi arayayim mesela? (Vosmer var burada)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Doğuş iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğuş Oto İzmir’de bulamadim ki ben

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nahege270 kullanıcısına yanıt
    Evet ben Google'ın sonuçlarına kanmisim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de google’dan baktim da malesef yok :)
    İzmir Vosmer yetkili servis ile bi goruseyim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam sizin bahsettiğiniz durumun benzeri bi arkadaşın başına gelmişti. Onun direksiyon kutusu patlamıştı. Patlamış derken içersindeki bir çok önemli parça kırılmış ancak yer değiştirecek yeri olmadığından araba bi süre idare etti ancak gitgide kötüleşti en son ise bir gün yolda giderken direksiyon tamamen hissizleşmişti. Bunun yanında arabayı bu sekilde kullanmak dolaylı yoldan akslarda da probleme yol açabilir. Sorun büyümeden direksiyon kutusunu açtırın derim yoksa 5 haneli rakamlardan başlayan masraflarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Çok geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CDBurnerXP -- 17 Şubat 2020; 21:9:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün sanayiye girdim.
    Önce ön düzencime gittim. Durumu baştan sonra anlattım. Sağa çekme problemi, direksiyonun sağa 10-15 derece boyunca hissiz şekilde dönmesi ve fren ciyaklamasından bahsettim. Fren olayı torna ile hallolabilecek bi iş dedi, o şimdilik dursun dedi.

    Ön takımı 15 dakika boyunca baştan aşağı kontrol etti, her şeye didik didik baktı ama her şey sapasağlam dedi. Bırak salıncağın eğilmesini falan, burçlarda bile bi deformasyon olmamış. Rot ayarlarına da baktı, her şey mis gibi çıktı onda da. Ön düzenin sağlam olmasına sevindik evet ama bu sefer de sorunun kaynağı için tek seçenek direksiyon kutusu veya pompası dedi. İşte burada ben de yıkıldım.

    Oradan çıktım mekanik ustama gittim, durumu yine baştan sona anlattım. Adam da aynı şekilde yorum yaptı, eğer ön düzene baktılarsa rot ayarları da tamamsa tek seçenek cidden direksiyon kutusu, pompası, mafsal falan kalıyor dedi. Bunları tek tek kontrol etmemiz gerekir, hatta direksiyon kutusu eğer arızalanmışsa revizyona da göndeririz öyle bi durumda dedi. İyi diyorlar elbette fakat bunların altından kalkabilecek maddi durumum şu an malesef yok, traversi falan söktürüp direksiyon kutusunu indirtmem falan işçiliği sadece 1-2 gün ve en az 300-400 TL isteyecekler. E bir de kutu revize edilirse tornacı falan da benden minimum 300-400 alacak. Direk 800-1000'lük olacağım. Şu an bu durum beni çok sıkıyor ve mecburen orada bir şey yapamadan eve döndüm.

    Şu an ne yapmam gerektiği konusunda da kara kara düşünüyorum. Direksiyon kutusu indirilip kontrol edilmeli miii, çıkma direksiyon kutusu mu arayayııım, yoksa hiç ellettirmeyip bu şekilde kullanmaya devam edeyim miii gibi sorular kafamda deli gibi dönüyor...
    Çok canım sıkıldı bu duruma, salıncağa çeki demiri bağlamanın sonucu nerelere kadar geldi inanamıyorum cidden. Pamuk gibi ve hisli bir direksiyonu vardı, şimdi ise mis gibi parçalarımın sanayi ustalarının eline düşmesinden ve bir de tonla para kaybetmekten korkuyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Sunu videoyu izlerseniz eger plasebo bir efekt degilse direksiyonun neden geriye toplamadigini anlayabilirsiniz.

  • ÇVK kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkürler fakat Almanca bilgim olmadığından mütevellit videoyu izlesem de pek bir şey anlayamadım,
    mümkünse bana siz açıklayabilir misiniz videoda ne demek istediklerini?

    Anlamam gereken şey, amortisörümün düz/yamuk basma durumu falan mıdır?

    Eğer öyle değilse siz bana açıklayabilirseniz çok sevinirim. Benim derdim direksiyonda sağa dönüşte ilk 10-15 derece boyunca aşırı hissizlik ve kolaylık hali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Yorumunuz için teşekkürler fakat Almanca bilgim olmadığından mütevellit videoyu izlesem de pek bir şey anlayamadım,
    mümkünse bana siz açıklayabilir misiniz videoda ne demek istediklerini?

    Anlamam gereken şey, amortisörümün düz/yamuk basma durumu falan mıdır?

    Eğer öyle değilse siz bana açıklayabilirseniz çok sevinirim. Benim derdim direksiyonda sağa dönüşte ilk 10-15 derece boyunca aşırı hissizlik ve kolaylık hali.
    2:50 den itibaren pivot noktasi ve lastigin yuzeye temas ettigi nokta arasinda olusan mesafe aksine bir moment olusturup direksiyonun kendi kendine merkezlenmesine yariyor.

    Dedigim gibi eger plasebo etkisi degil ise suspansiyon geometriniz degismistir.

    Ingilizcesini ekledim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇVK -- 19 Şubat 2020; 17:25:7 >




  • ÇVK kullanıcısına yanıt
    Suspansiyon geometrimin degismesi nasil olur peki? Yani suspansiyon mu hasar gordu, yamuldu? Yoksa baska bi seyden mi suphelenmek gerekir sizce?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nahege270

    Suspansiyon geometrimin degismesi nasil olur peki? Yani suspansiyon mu hasar gordu, yamuldu? Yoksa baska bi seyden mi suphelenmek gerekir sizce?
    Olmasi gereken acilar ve eksenler degismis bana kalirsa. Aracinizin aynisindan bir tanesini bulup ölculeri kontrol edin ama rot ayari yaptirdim yazmissiniz orada cikmamasi imkansiz.
  • Anlattiginiza gore dusununce sag taraftan baglayip cekiyor. Sag salincak ileriye dogru deforme olmasi gerekir. Ust salincak yok macpherson tipi oldugu icin. Bunlara gore pivot noktasi biraz ileriye kaydi sanal direksyon ekseni biraz daha dusuk aciya geldi desem size daha fazla kuvvet uygulamasi gerekir :D bilmiyorum karisik bir mevzu.

    Umarim cozulur.

    Lastik icinden lastik icine iki lastik arasinda mesafeleri olctu mu rotcu?
  • ÇVK kullanıcısına yanıt
    Daha dün arabanin ayarlarina tamamen baktilar. Hem ön takım kontrolu hem de bilgisayara baglanip tüm ölcülere baktilar her yerde bi sorun aradilar ama yok. Buna bi yandan seviniyorum 18 yasinda sorunsuz bi aracim oldugu icin ama direksiyondaki sorunla iliskilendirilebilecek bir sey bulamadi 3 ayrı usta da..

    Sizin soyledikleriniz benim de aklima geldi ama ne hikmetse ne salincakta bi yamulma ne de açilarda bozukluk goremiyorlar 😅 ben de buna saskinim zaten.
    Lastiklerin arasini olcmediler, ne anlam ifade eder bu peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 19 Şubat 2020; 18:28:10 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.