Şimdi Ara

Said Nursi Masum mudur Suçlu mudur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
2
Favori
8.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tefsir nedir, bilir misin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardesim Kuran aciklanmaya gerek yok diye birsey olamaz.o zaman hadis diye bir sey de olmazdi.kuran 3 sekilde aciklanabilir.
    1 kuran kendi kendinin aciklayicisidir.
    2 hadisler ve sunnet i seniyye.peygamber efendimizin sozleri disinda hal ve hareketleri de onemlidir.cunku o yasayan bir kuran di
    3 alimler
    Bunla ilgili ayet de var yanlis hatirlamiyorsam ali imran 7.ayet.bakarsaniz sevinirim
    Mehdi olsun kiyamet alametleri olsun.onlardan bisey anlamadim kusura bakma.şirk ile de bağ kuramadim.
    Demek istedigin bazilari said nursi ye mehdilik isnat ediyor.bunu elestiriyorsan bu senin fikrindir.mehdi hidayate erdiren anlamina gelir.zaten hadislerde mehdinin 1 tane olmadigi gecer.herkesin mehdisi farklidir.belki benim mehdim okuldaki din kulturu hacasidir.belki o beni hidayete erdirmistir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu din düşmanlığı kokuyor. Zaten böyle Kahraman bir İslam alimine ki Kahramanlığını hayatıyla ortaya koymuştur. Böyle iğrenç iftiraları ancak din düşmanları atabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Tefsir nedir, bilir misin?

    tesfir nedir diye araştırırken ekşi sözlükte buldum bu mu ?

    bazı kişilerin insanlara
    "sen aptalsın anlayamazsın"
    "zaten allah da insanlara söylemek istediğini tam anlatamıyor"
    mantığıyla kuranı kendi istedikleri veya işlerine geldiği biçimde yorumlamasıdır. aynı kişiler insanların bu yorumlara uygun şekilde davranmalarını bekler.

    bunlara göre kuranda gizli bilgiler mevcuttur. gizli bilgileri sadece alim olanlar anlar. bu alimlerin dediğine göre davranılmalıdır. aksi taktirde insanlar dinden çıkar. en basit şekilde söylenen laflar bile olduğu gibi değildir. "gerektiğinde kadınları hafifçe dövün" gibi manası çok açık olan bir söz bile bu kişilerin ağzında işlerine geldiği gibi değiştirilebilir.

    örnek olarak kehf 86 verilebilir. ayetin tercümesini çeşitli kişilerden, ingilizce-almanca vs. biliyorsanız o dillerdeki çevirilerden okuyun. sonra tefsirleri okuyun. ne yapılmaya çalışıldığını anladınız mı?

    bu kişiler ısrarla meal okumayın tefsir okuyun veya meal okumayın kur'an okuyun buyuruyorlar. acaba neden? kuran okuyunca kureyş arapçası olduğundan anlamayacağız. tefsiri de zaten siz istediğiniz yöne çeviriyorsunuz.

    hatta bazı kişiler kendi yazdıkları eserleri (bkz: risale-i nur) "kurandan süzülmüş" diyerek öne sürmekte. insanların bunları okumaları gerektiğini bildirmekteler.

    (varsa) allah'ın dediklerini değil, bu bezirganların dediklerini yapacakmışız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nabudata

    Kardesim Kuran aciklanmaya gerek yok diye birsey olamaz.o zaman hadis diye bir sey de olmazdi.kuran 3 sekilde aciklanabilir.
    1 kuran kendi kendinin aciklayicisidir.
    2 hadisler ve sunnet i seniyye.peygamber efendimizin sozleri disinda hal ve hareketleri de onemlidir.cunku o yasayan bir kuran di
    3 alimler
    Bunla ilgili ayet de var yanlis hatirlamiyorsam ali imran 7.ayet.bakarsaniz sevinirim
    Mehdi olsun kiyamet alametleri olsun.onlardan bisey anlamadim kusura bakma.şirk ile de bağ kuramadim.
    Demek istedigin bazilari said nursi ye mehdilik isnat ediyor.bunu elestiriyorsan bu senin fikrindir.mehdi hidayate erdiren anlamina gelir.zaten hadislerde mehdinin 1 tane olmadigi gecer.herkesin mehdisi farklidir.belki benim mehdim okuldaki din kulturu hacasidir.belki o beni hidayete erdirmistir..

    bende aynı şeyi diyorum: "kuran kendi kendinin aciklayicisidir." başka kitaplara bakmaya gerek yok.
    bu dediğin açıklamalrı alimlerdne başkası çözemiyo muymuş
    hadislerde kertenkele öldürünce sevap verdiği yazıyomuş doğru mu
    bunu da çok büyük bir 'Alim' olan cübbeli söylüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C36D8071F -- 14 Mayıs 2014; 23:05:22 >




  • İlk satırdan sonrasını okumadım. Neden mi? "Kılavuzu karga olanın..." diye bi laf var ya hani. İslâm düşmanlığını kendine misyon edinmiş bir sitede hak ve hakikat adına birşeyler yazmasını beklemek ahmaklık olur. O siteye göre hareket edecek olursan eğer, misal olarak Hz. Muhammed hakkında edilen küfürler ve o tarz mesajlar, sözde fikir özgürlüğü adı altında silinmiyor. Kılavuzumuz ekşi olsun ve biz de peygambere hakaretler edelim mesela... Nasıl fikir?

    Eğer maksadın hak ve hakikate ulaşmak ise, kaynaklarının muteber ve sahih olması lazım. Nasıl ki tıpla ilgili bir mevzuyu doktora danışman gerekirse, İslâm'la iligili hususlar için de İslâm düşmanlarına değil, İslâmî kaynaklara bakman gerekir. Hakareti, küfrü, fikir adı altında yazanlardan ancak dalâlet beklenir ve onlardan sudûr edecek her şey bâtıldır ve/veya dalâlet adınadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koşulsuz_Uyarıcı

    bende aynı şeyi diyorum: "kuran kendi kendinin aciklayicisidir." başka kitaplara bakmaya gerek yok.

    Nasıl ki bir doktorun yazdığı reçeteden en iyi eczacı anlar, nasıl ki bir meslek edinmek, öğrenmek için yıllarımızı verirsek, aynen bunun gibi İslâmî ilimlerin de aynen okullanda okutulan fenni ilimlerin hocası olduğu gibi hocası, erbâbı, üstadı vardır. Aynı şekilde tıp okumayan (ilminin almayan) birisi, sadece tıbbi terimleri ezberleyerek doktor olamazsa, muhasebeyle ilgili terimleri ezberleyen herkes muhasebeci olamazsa, elektrikle ilgili terimleri ezberleyerek elektrikçi olunmazsa vs, birkaç âyet veya hadisi lafzen bilen kişilerin de kendi kendilerine Kur'ân'ı hakkıyla anlamaları, orda Allah'ın neyi kast ettiğini layıkıyla anlamaları muhaldir. Bunları öğrenmek isteyenler de bu işin alimleri, hocaları olan kişilerin tefsirlerini okumak zorundalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koşulsuz_Uyarıcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: nabudata

    Kardesim Kuran aciklanmaya gerek yok diye birsey olamaz.o zaman hadis diye bir sey de olmazdi.kuran 3 sekilde aciklanabilir.
    1 kuran kendi kendinin aciklayicisidir.
    2 hadisler ve sunnet i seniyye.peygamber efendimizin sozleri disinda hal ve hareketleri de onemlidir.cunku o yasayan bir kuran di
    3 alimler
    Bunla ilgili ayet de var yanlis hatirlamiyorsam ali imran 7.ayet.bakarsaniz sevinirim
    Mehdi olsun kiyamet alametleri olsun.onlardan bisey anlamadim kusura bakma.şirk ile de bağ kuramadim.
    Demek istedigin bazilari said nursi ye mehdilik isnat ediyor.bunu elestiriyorsan bu senin fikrindir.mehdi hidayate erdiren anlamina gelir.zaten hadislerde mehdinin 1 tane olmadigi gecer.herkesin mehdisi farklidir.belki benim mehdim okuldaki din kulturu hacasidir.belki o beni hidayete erdirmistir..

    bende aynı şeyi diyorum: "kuran kendi kendinin aciklayicisidir." başka kitaplara bakmaya gerek yok.
    bu dediğin açıklamalrı alimlerdne başkası çözemiyo muymuş
    hadislerde kertenkele öldürünce sevap verdiği yazıyomuş doğru mu
    bunu da çok büyük bir 'Alim' olan cübbeli söylüyor...

    Kardes konu ateizm ve din tartismasina dogru gidiyor.istersen hepsine cevap verebilirim ama konumuz bu degil.
    Ayetler 2 kisma ayrilir.biri muhkem digeriyse muteşabih.muhkeme kimse tevil yapamaz.hukumler katidir.mutesabihler baska ayetlerle aciklanabilir.hadislerle aciklanabilir ve alimlerin tevilleriyle aciklanabilir.cunku bu ayetlerin tek aciklamasi yoktur.kurandaki mana denizler gibidir.buna en guzel yazilan tefsirlerdir.600 sayfalik kitaba bu gune kadar 300 bin cilt tefsir kitabi yazilmistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Koşulsuz_Uyarıcı

    bende aynı şeyi diyorum: "kuran kendi kendinin aciklayicisidir." başka kitaplara bakmaya gerek yok.

    Nasıl ki bir doktorun yazdığı reçeteden en iyi eczacı anlar, nasıl ki bir meslek edinmek, öğrenmek için yıllarımızı verirsek, aynen bunun gibi İslâmî ilimlerin de aynen okullanda okutulan fenni ilimlerin hocası olduğu gibi hocası, erbâbı, üstadı vardır. Aynı şekilde tıp okumayan (ilminin almayan) birisi, sadece tıbbi terimleri ezberleyerek doktor olamazsa, muhasebeyle ilgili terimleri ezberleyen herkes muhasebeci olamazsa, elektrikle ilgili terimleri ezberleyerek elektrikçi olunmazsa vs, birkaç âyet veya hadisi lafzen bilen kişilerin de kendi kendilerine Kur'ân'ı hakkıyla anlamaları, orda Allah'ın neyi kast ettiğini layıkıyla anlamaları muhaldir. Bunları öğrenmek isteyenler de bu işin alimleri, hocaları olan kişilerin tefsirlerini okumak zorundalar.

    Evrensel olan ya da evrensellik iddiasıyla yola çıkan bir metin/kitap hele anlattığı şeyler toplumun tamamını ilgilendiriyorsa herkes tarafından anlaşılır olmalıdır.

    Aksi taktirde anlattığı savunduğu şeyler bir takım şahısların tekeline geçer manipüle edilir.




  • neuro kullanıcısına yanıt
    Bu mantıkla fennî ilimlerin de manipüle edilmesi lazım. İlim erbâbı diye bi kesim var. İlim ehli âvamdan ayrıdır. Herkes ilim adamı olamaz ama kendi anlayış derecesi nisbetinde anlar, istifade eder. Misal olarak herhangi bir âyet veya hadisten bir âlimin anladığı ile senin-benim anladığım bir olabilir mi? Biz 1 anlarsak o 100 anlar. Biz doktorun yazdığı reçeteye bakıp, orda sadece ilaç ismi yazdığını anlarız ama aynı reçeteyi eczacı okuduğunda neler anlar, değil mi?

    Risâlelerde âvâmın anlayacağı basitlikte hikâyeler olduğu gibi, Münâzarat gibi ilim ehlinin bile anlamakta zorlandığı eseri de vardır Said Nursi'nin.

    Her işi ehline vermek, ehil kişilere saygı duymak ve anlamadığımız hususlarda ahkâm kesmemek, sadece anladığığımız hususlarda konuşup-yazmak ve anlamadığımız, bilmediğimiz hususları da ehil kişilere danışmak gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 14 Mayıs 2014; 23:39:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Bu mantıkla fennî ilimlerin de manipüle edilmesi lazım. İlim erbâbı diye bi kesim var. İlim ehli âvamdan ayrıdır. Herkes ilim adamı olamaz ama kendi anlayış derecesi nisbetinde anlar, istifade eder. Misal olarak herhangi bir âyet veya hadisten bir âlimin anladığı ile senin-benim anladığım bir olabilir mi? Biz 1 anlarsak o 100 anlar. Biz doktorun yazdığı reçeteye bakıp, orda sadece ilaç ismi yazdığını anlarız ama aynı reçeteyi eczacı okuduğunda neler anlar, değil mi?

    Risâlelerde âvâmın anlayacağı basitlikte hikâyeler olduğu gibi, Münâzarat gibi ilim ehlinin bile anlamakta zorlandığı eseri de vardır Said Nursi'nin.

    Her işi ehline vermek, ehil kişilere saygı duymak ve anlamadığımız hususlarda ahkâm kesmemek, sadece anladığığımız hususlarda konuşup-yazmak ve anlamadığımız, bilmediğimiz hususları da ehil kişilere danışmak gerek.

    ben onu saidi nursinin yazıkları için dememiştim. kuran için demiştim. yukardaki arkadaşlara yazdığını cevaba istinaden.

    Doktor reçeteyi biz anlayalım diye yazmaz zaten. Eczacı anlasın diye yazar. O işin prosedürü gereği arada eczacı olmak zorundadır. Madem senin mantığından gidiyoruz kuran da alimler anlasın bilenler bilmeyenlere anlatsın mantığıyla yazılmış o zaman.

    Günlük hayatta da mı yazdığın gibi konuşuyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neuro -- 15 Mayıs 2014; 2:29:39 >




  • neuro kullanıcısına yanıt
    "Teşbihte hata olmaz" diye bir söz var. Ayrıca teşbih esas değil, misal verildiği mevzunun anlaşılması içindir ama sen teşbihe takılmışsın.

    Reçeteyi eczacıya vermeden de orda yazan ilacın adını söyleyerek eczacıdan ilaç alabiliriz malum ki. Ama sigortadan faydalanmak istiyorsak, mecburen eczacıya veririz onu. Bu noktada reçeteden anlamamız veya anlamamamız bir şeyi değiştirmez.

    Kur'an'daki âyetlerin mânâları, yüzeysel okunduğu zaman da ekseriyetle anlaşılır ama işin derûnuna inebilen, yani ordaki gizli mânâları istihraç yoluyla çıkartabilenler ve vâkıf olanlar sadece âlimlerdir.
  • doğmuş-yaşamış ve ölmüş bir fani (sevapları ve günahları ile)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    "Teşbihte hata olmaz" diye bir söz var. Ayrıca teşbih esas değil, misal verildiği mevzunun anlaşılması içindir ama sen teşbihe takılmışsın.

    Reçeteyi eczacıya vermeden de orda yazan ilacın adını söyleyerek eczacıdan ilaç alabiliriz malum ki. Ama sigortadan faydalanmak istiyorsak, mecburen eczacıya veririz onu. Bu noktada reçeteden anlamamız veya anlamamamız bir şeyi değiştirmez.

    Kur'an'daki âyetlerin mânâları, yüzeysel okunduğu zaman da ekseriyetle anlaşılır ama işin derûnuna inebilen, yani ordaki gizli mânâları istihraç yoluyla çıkartabilenler ve vâkıf olanlar sadece âlimlerdir.

    din konularına asla girmeyeceğim diye hem kendime ,hemde millete söz verdim ama öyle şeyler söylüyorsunuz ki girmemek mümkün değil :)


    Kuran da gizli mana yoktur ancak ne olduğunu tam anlayamadığımız bazı ayetler vardır ,ki eğer peygamber bunları açıkladı da günümüze kadar gelmedi ise bundan ilk başta o alimler nedeniyledir (yani o kadar mühim görülen ve bilinmeyen ayetler var iken nedense hep dön dolaş aynı konular anlatılmış)


    devamını tartışmalara sebebiyet vermemesi için sildim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal1414 -- 15 Mayıs 2014; 17:04:26 >




  • kemal1414 kullanıcısına yanıt
    Bu mantığa göre bizler de sahabeler, Mevlana'lar, İmam Gazâlî'ler, Abdülkadir Geylânî"ler, Veysel Karâniler vb. kimseler gibi olmalıyız ama olamıyoruz, onlar kadar anlamalıyız ama anlamıyoruz. Neden acaba?
  • Ya arkadas eger sen sadece kurandan feyz alip imanini koruyabiliyorsan baska eserler okuyup okumamak sana kalmistir.ben mesela kendi ilmimle ruh meselesini, kader meselesini anlamiyorum acip okurum risaleleri ya da artik hangi eserde yaziyorsa.diyelim ki ogrenmedim.elin ateisti gelip derse hersey kader.her seyimiz belli zayen niye cehenneme gidiyoruz.derse gel de cik isin icinden.al sana 1 ateist daha.eger bir insan bu gibi dini ilimleri bilmezse imani taklidi den oteye gitmez ve imani kaybetme riski buyuktur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nabudata kullanıcısına yanıt
    Ateist veya başka bir dinin müntesibi olması fark etmeksizin, eğer maksadı gerçekten anlamak sorgulamak ise bunların cevapları var. Ama maksadı inatla seni cevap veremeyecek duruma getirip küçük düşürmeye çalışmaksa, ona ne desen boş ki, Hz İsa bile böylelerine cevap vermemiştir.



    quote:

    elin ateisti gelip derse hersey kader.her seyimiz belli zayen niye cehenneme gidiyoruz

    Kader ve zaman mefhumu insan içinder. Ezelî olan zât, bizim cennete mi, yoksa cehenneme mi gideceğimizi bilmektedir ama diyelim ki birini cehenneme attı. O insan Allah'a "Ne yaptım ki beni cehenneme atıyorsun?" diye soracak olsa Allah, "Senin benim emir ve yasaklarıma uymayacağını bildiğim için" diye cevap verseydi, bu cevap o insanı tatmin etmezdi. Hâkezâ benzer durum cennetlikler için de geçerlidir.

    İşte bundan dolayı bu âlem yaratılmıştır ve herkese cüzî irâde verilmiştir ki kendi eliyle nereye müstehak olacağını kendisi bizzat yaşasın ve görsün.
    Âyette boşuna "Ben cinleri ve insanları yalnızca bana kulluk etsinler diye yarattım" demiyor Allah. İşte bu sırrı bilmedği halde müslüman geçinip kimi ideolojilerin peşinde koşupta ideolojik kimliğini müslüman kimliğinin önüne geçirenler helak olacaklardır. Bu onların kendi tercihleri olmuştur. Zîrâ yine âyette geçtiği üzere "İnsan hem cahil, hem de zalimdir".




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nabudata

    Ya arkadas eger sen sadece kurandan feyz alip imanini koruyabiliyorsan baska eserler okuyup okumamak sana kalmistir.ben mesela kendi ilmimle ruh meselesini, kader meselesini anlamiyorum acip okurum risaleleri ya da artik hangi eserde yaziyorsa.diyelim ki ogrenmedim.elin ateisti gelip derse hersey kader.her seyimiz belli zayen niye cehenneme gidiyoruz.derse gel de cik isin icinden.al sana 1 ateist daha.eger bir insan bu gibi dini ilimleri bilmezse imani taklidi den oteye gitmez ve imani kaybetme riski buyuktur..

    Bence asil kendin okuyup anlamazsan taklidi iman olur. Çünkü sen Kur'an'ı okuyup Anlamıyorsun o adam ne derse ona inanıyorsun. Kur'an kendi kendinin açıklayıcısı olduğunu birden çok ayette bildiriyor. Kur'an dururken başka neyden öğreniyorsunuz diye buzu uyarıyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas

    Bence asil kendin okuyup anlamazsan taklidi iman olur. Çünkü sen Kur'an'ı okuyup Anlamıyorsun o adam ne derse ona inanıyorsun.

    Hem okuyup anlamamak, hem de hiç okumamak taklidi imana girer.



    quote:

    Kur'an kendi kendinin açıklayıcısı olduğunu birden çok ayette bildiriyor. Kur'an dururken başka neyden öğreniyorsunuz diye bizi uyarıyor .

    Kendi kendini açıklayan âyetler var tabii ki ama tamamı öyle değil. Bir kısmı izâh gerektiriyor ki tefsirler de bi detaylar için var.
    Eğer hadis, fıkıh, kelâm, siyer, âyetleri sebeb-i nüzulleriyle birlikte ve grameriyle birlikte arapça ve daha birçok ilmi bilmen gerekir ki bütün âyetleri başka kaynağa ihtiyaç duymadan kendi kendine anlayabilesin. O kadar basit değil bu işler. Eğer öyle olsaydı, her Kur'an okuyanın âlim derecesinde ilme vâkıf olması gerekirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas

    Bence asil kendin okuyup anlamazsan taklidi iman olur. Çünkü sen Kur'an'ı okuyup Anlamıyorsun o adam ne derse ona inanıyorsun.

    Hem okuyup anlamamak, hem de hiç okumamak taklidi imana girer.



    quote:

    Kur'an kendi kendinin açıklayıcısı olduğunu birden çok ayette bildiriyor. Kur'an dururken başka neyden öğreniyorsunuz diye bizi uyarıyor .

    Kendi kendini açıklayan âyetler var tabii ki ama tamamı öyle değil. Bir kısmı izâh gerektiriyor ki tefsirler de bi detaylar için var.
    Eğer hadis, fıkıh, kelâm, siyer, âyetleri sebeb-i nüzulleriyle birlikte ve grameriyle birlikte arapça ve daha birçok ilmi bilmen gerekir ki bütün âyetleri başka kaynağa ihtiyaç duymadan kendi kendine anlayabilesin. O kadar basit değil bu işler. Eğer öyle olsaydı, her Kur'an okuyanın âlim derecesinde ilme vâkıf olması gerekirdi.

    Dostum zaten arapça ile Kur'an ayni dil değil ben hic doğuştan arapça konuşan birinin oturup rahat rahat anlayarak okuduğunu gormedim.alimleri musluman ileri zekalı geri kalan herkesi salak gibi görmeyi bırak artık. Kur'an acicaksin okuyacaksın anlamadiysan başka kaynaklardan da okursun ama sorun ne biliyor musun " türkçe Kur'an okumak haramdır " diyen adamlardan öğrenmesin insanlar Kur'an'ı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.