Şimdi Ara

SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S (62. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.859
Cevap
96
Favori
743.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IFSO

    quote:

    Orijinalden alıntı: drener

    araç temiz çıkarsa bu fiyata bedava derim bu fiyattan gitmesi de çok tuhaf 38-40 desen neyse

    kac dedim ki ?
    km si 30bin fiyati diil
    38,5 fiyati zaten
    beni tek dusunduren bu km de aracin baski balata masrafi olacak
    o da 1100tl civari sanirim ?

    Ya bu baskı balata olayını ne kadar da abartmış millet, şaşıyorum. Neredeyse mükemmel bir araç, ama baskı balata yüzünden canı yanan sadece birkaç kişi yüzünden araç ne kadar horlanmış böyle.

    Hocam benim araç 2008 model, 2007 ağustos trafiğe çıkış tarihi, 1.8 motor i-shift. Aracım 94000 km'de, baskı balatası hiç değişmedi.
    Bu konuya bu kadar çok takılmayın, forumda yazan baskı balata (serviste debriyaj seti olarak tanımlanıyor) eleştiricileri civic hb i-shift kullananların %10'unu geçmez eminim.

    38500 biraz fazla gibi geldi bana, sıfırı 43-44 bin zaten. Ben 1.8 kullanıyorum, 1.4 için bir şey diyemem ama araç sizi memnun edecektir. Şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownrealmman

    quote:

    Orijinalden alıntı: IFSO

    quote:

    Orijinalden alıntı: drener

    araç temiz çıkarsa bu fiyata bedava derim bu fiyattan gitmesi de çok tuhaf 38-40 desen neyse

    kac dedim ki ?
    km si 30bin fiyati diil
    38,5 fiyati zaten
    beni tek dusunduren bu km de aracin baski balata masrafi olacak
    o da 1100tl civari sanirim ?

    Ya bu baskı balata olayını ne kadar da abartmış millet, şaşıyorum. Neredeyse mükemmel bir araç, ama baskı balata yüzünden canı yanan sadece birkaç kişi yüzünden araç ne kadar horlanmış böyle.

    Hocam benim araç 2008 model, 2007 ağustos trafiğe çıkış tarihi, 1.8 motor i-shift. Aracım 94000 km'de, baskı balatası hiç değişmedi.
    Bu konuya bu kadar çok takılmayın, forumda yazan baskı balata (serviste debriyaj seti olarak tanımlanıyor) eleştiricileri civic hb i-shift kullananların %10'unu geçmez eminim.

    38500 biraz fazla gibi geldi bana, sıfırı 43-44 bin zaten. Ben 1.8 kullanıyorum, 1.4 için bir şey diyemem ama araç sizi memnun edecektir. Şimdiden hayırlı olsun.

    sagolasin
    ishift efsanesi de toyota auris mmt den veya fiat in yari otomatiginden farksizdir heralde diye dusunuyorum
    arkadaslar kullanirken pek de sallama hissettigimi soyleyemecegim
    sifiri 47,700 sport ishift in
    comfort un 44kusur




  • bugün eniştemin arabası 1.8 tam otomatik honda civic hb i kullandım
    direksiyon aşırı ağır
    bende yeni astra direksiyonu honda civic in yanında tüy gibi
  • 1,4 hb 2012 de direksiyonda en ufak bir ağırlık dahi yok!!diğer modellere göre dahada hafif diyebilirim, forumda direksiyon ağır deniyor ama bende anlamadım acaba eskilerde mi sorun var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    bugün eniştemin arabası 1.8 tam otomatik honda civic hb i kullandım
    direksiyon aşırı ağır
    bende yeni astra direksiyonu honda civic in yanında tüy gibi

    Ben audi den civic e binince ağır geliyor. Yoksa çok ağır değil bence.
  • Benim ki de yavru kuşun tüyleri gibi..
  • jant küçültmek istiyorum. hem tasarruf hemde lastik yanak sayısını arttırarak aracın biraz daha yumuşamasını istiyorum. ne kadar farkeder?
  • arkadaslar 2012 de civic dizel geliyormus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlhan-S

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Çok şık olmuş.. Folyo kaplama mı? Satılık değil miydi bu araç?

    doğrudur araç parlak beyaza kaplanmıştır daha önceki rengi siyahtı.satılık olduğuda doğrudur.

    araçla ilhili daha fazla bilgi ve resimhttp://tr-tr.facebook.com/pages/boom-micra-leon-civic/169515006445277

    Facebook sayfasında araca yapılanlar dergi görüntüsünde yazıyor ama net olmadığı için okuyamadım.
    Sislerin ve geri vites lambalarının bulunduğu arka orta kısım karartma folyo gibi bişey mi yoksa dışarıdan gelen komple gelen bir parça mı?






    Bu arada bende yaklaşık 10 günlük 1.8 Civic HB I-Shift kullanıcısıyım. Aracı almadan önce konunun tamamını okumuştum.
    Son zamanlarda aktiflik biraz kaybolmuş. Kullanıcılar buralardaysa paylaşımlara devam edebiliriz.
    Kullanım klavuzum yok mesela pdf olarak elinde olan biri paylaşırsa çok memnun olurum.
    Şimdilik hiç bir sorunum yok araçtan son derece memnunum. Sadece pazartesi günü farların arasında kalan ön panjuru Cem Honda'da orjinal aksesuar olarak satılan panjur ile değiştirdim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • http://otomobil.milliyet.com.tr/ulkemizde-yillardir-en-cok-beklenen-motorlardan-/otoguncel/haberdetay/06.12.2011/1471869/default.htm?ref=milliyet_anasayfa


    Arabam.com

    Honda 1.6 litrelik dizel getiriyor. Yeni motorun, markanın güncel 2.2 litrelik 150 hp gücündeki motorunun vergi dezavantajını yaşatmayacak olması yüzünden ülkemizde büyük rağbet görmesi bekleniyor. 1.6 litrelik i-DTEC motor 4000 d/d’de 118 hp güç üretiyorken 2000 d/d’den itibaren de 300 Nm tork değeri sunuyor.



    2012 yılında üretimine başlanacak yeni güç ünitesini ilk olarak markanın geçtiğimiz günlerde yenilediği Honda Civic HB’de göreceğiz.




  • civic hb dizel otomatik gelirse süper olur. kesin alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: İlhan-S

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Çok şık olmuş.. Folyo kaplama mı? Satılık değil miydi bu araç?

    doğrudur araç parlak beyaza kaplanmıştır daha önceki rengi siyahtı.satılık olduğuda doğrudur.

    araçla ilhili daha fazla bilgi ve resimhttp://tr-tr.facebook.com/pages/boom-micra-leon-civic/169515006445277

    Facebook sayfasında araca yapılanlar dergi görüntüsünde yazıyor ama net olmadığı için okuyamadım.
    Sislerin ve geri vites lambalarının bulunduğu arka orta kısım karartma folyo gibi bişey mi yoksa dışarıdan gelen komple gelen bir parça mı?






    Bu arada bende yaklaşık 10 günlük 1.8 Civic HB I-Shift kullanıcısıyım. Aracı almadan önce konunun tamamını okumuştum.
    Son zamanlarda aktiflik biraz kaybolmuş. Kullanıcılar buralardaysa paylaşımlara devam edebiliriz.
    Kullanım klavuzum yok mesela pdf olarak elinde olan biri paylaşırsa çok memnun olurum.
    Şimdilik hiç bir sorunum yok araçtan son derece memnunum. Sadece pazartesi günü farların arasında kalan ön panjuru Cem Honda'da orjinal aksesuar olarak satılan panjur ile değiştirdim.




    facebook sayfasındaki civic boom part 1 albümüne bakarsanız açıklama bölümünde araca yapılan bütün extralar yazar.

    arka kısımdaki bahsettiğiniz yer aracın gövde rengine boyandı folya değildir.

    sormak istediğiniz başka bir konu olursa yardımcı olurum.




  • Arkadaşlar Kasım 2009 dan beri 2009 MArt çıkışlı 1.4 i-shift sport kullanıcısıydım.

    Aracı 2 yıl kullandım. Özellikle belirtmek istedğim ben bu i-shift i konfor olarak beğenmememe sakin kullanırken gaza yüklenirsem vites büyütmesine rağmen sorunsuz olduğunu, toyota opel gibi sarsıntılı, sıkıntılı vites geçişleri yapmadığını belirtmek isterim. Ama eğer sakin kullnırsanız 3 ten itibaren vites geçişleri hissedilmemesine rağmen az seri oldunuz mu her vites geçişini hissedersiniz ki benim gibi tam otomatikten bu araca binen için sorun olabilir.

    Aracın süspansiyonları çok sert, şehir içi kullanımda eziyet olabilir hele ki benim gibi bebkli bir aile iseniz ve arkada oturanlar varsa.

    1.4 motor bu araç için 2 numara küçük kalmış. Eğer sakin kullanacak, yokuşlarda bayılmayı kafanıza takmayacak, sollamaya çıktınız mı aracın hızlanmasını bekleyecek iseniz sorun değil. Bence ana sorunlardan biri motordu.

    Direksiyona yumuşak diyenlere şaşıyorum ya aynı aracı kullanmıyoruz yada arkadaşlar başka araçlar kullanmıyor. Eşim sert dediğinde bende pek asmamıştım ama gidip reno grubu araçlarla test sürüşü yapınca bizim hb kamyon direksiyonu gibi kaldı. Yine de çevrilmeyecek gibi değil çok takmaya gerek yok.

    Önümüzdeki yıl kasa değişecek, daha kasa değişiminin fiyatlara yansıdığını düşünmüyorum. Muhtemelen 2013 modeller yeni kasa gelir. Bayii 1 yıl var gelmesine demişti.

    Göreceli olmakla beraber güncel kasa daha şık. Dizel ve cvt işbirliği olursa (serviste i-shiftten şikayet ettiğimde jazz dan kalktığını hbten de kalkacağını söylemişlerdi.) yeni kasa daha çok tercih edilecektir.

    Benim aracıı satma sebebim kısaca sert süspansiyon, cılız motor, konforsuz otomatik vitesti. Kasa değişimini bahane edip sattım, aracı verirken bile arkasından bakıp üzüldüm. Bir daha bu kadar özel bir aracım olacağını da zannetmiyorum.

    Ama arkadaş direksiyon başına geçince aracın tip, karizması, herşey geride kalıyor. Bana sürüş zevki vermediği için araçtan vazgeçtim ama yukarıda söylediklerim sizin için sorun değilse (almadan önce satıcının aracı ile E-5 TEm dışı mahalle yolunda ve performans için çevre yolunda mutlaka test edilmeli.) kesinlikle bu paraya bu ekonomide bu karizmada bu donanımda araba yok.

    Satın almak yada satmak isteyenler için ben 2009 mart çıkışlı sıfır hatalı(boya darbe değişensiz) 37.000 dekiğ servis bakımlı siyah aracımı 37.400 e verdim. Arabayı almak için 4-5 kişi ona satma bana sat dedi. 3 günde aracı sattım. Ucuza vermişim aslında bence 1000 tl. daha fazlaya da giderdi. Ağzımdan çıktı adamda hemen kaptı

    İkinci eli beni çok düşündürüyordu alırken ama bu aracın 2. eli her zaman olur. Kimse merak etmesin. 1.8 tam otomatiğini süspansiyonu yumuşak olsa düşünmeden alırım

    Aracın iyi yönlerini yazmadım çünkü araç bu yazdıklarım dışında süper bir araç.




  • Eger performansi seviyorsaniz 1.4 almanin hic bir sekilde aciklamasi olamaz..Ben fn1 almaya karar verdigim zaman fn2 de alabilirdim sifir 1.4 hb de ekonomik durumum gayet elverisyliydi..Fakat ben bu ikisinin tam arasinda Turkiye sartlarinda hem ekonomik hemde gogsunuzu kabartacak oldugundan oturu fn1 aldim..Demek istedigim bi arabayi alirken esiniz dostunuz fikir amacli tavsiye ettiklerinde gorusunuz surekli degisiyorsa siz ne istediginizi bilmiyorsunuz demektir..Kisacasi kafaniz arac alirken bulanik olmayacak ne istedigini bilip ona gore hareket edeceksinizki bu gibi sikintilar yasamayin..Bu gun benim kafama silah dayasaniz 10.000 TL indirim yapsanizda 1.4 hb almam cunku amacima hizmet etmiyor..

    Dizel konusundaki gelismeler guzel hondanin bu karari almasina sasirdim.Hondanin dizel modelleri ezelden beri vardi velakin Tr deki yakit kalitesine guvenmediklerinden oturu satmak istemiyorlardi..Buda demek oluyorki bazi seyler degismis..Ne diyeyim hayirlisi..Eger gelirse piyasanin altini ustune getirir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espada1 -- 8 Aralık 2011; 13:56:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    Arkadaşlar Kasım 2009 dan beri 2009 MArt çıkışlı 1.4 i-shift sport kullanıcısıydım.

    Aracı 2 yıl kullandım. Özellikle belirtmek istedğim ben bu i-shift i konfor olarak beğenmememe sakin kullanırken gaza yüklenirsem vites büyütmesine rağmen sorunsuz olduğunu, toyota opel gibi sarsıntılı, sıkıntılı vites geçişleri yapmadığını belirtmek isterim. Ama eğer sakin kullnırsanız 3 ten itibaren vites geçişleri hissedilmemesine rağmen az seri oldunuz mu her vites geçişini hissedersiniz ki benim gibi tam otomatikten bu araca binen için sorun olabilir.

    Aracın süspansiyonları çok sert, şehir içi kullanımda eziyet olabilir hele ki benim gibi bebkli bir aile iseniz ve arkada oturanlar varsa.

    1.4 motor bu araç için 2 numara küçük kalmış. Eğer sakin kullanacak, yokuşlarda bayılmayı kafanıza takmayacak, sollamaya çıktınız mı aracın hızlanmasını bekleyecek iseniz sorun değil. Bence ana sorunlardan biri motordu.

    Direksiyona yumuşak diyenlere şaşıyorum ya aynı aracı kullanmıyoruz yada arkadaşlar başka araçlar kullanmıyor. Eşim sert dediğinde bende pek asmamıştım ama gidip reno grubu araçlarla test sürüşü yapınca bizim hb kamyon direksiyonu gibi kaldı. Yine de çevrilmeyecek gibi değil çok takmaya gerek yok.

    Önümüzdeki yıl kasa değişecek, daha kasa değişiminin fiyatlara yansıdığını düşünmüyorum. Muhtemelen 2013 modeller yeni kasa gelir. Bayii 1 yıl var gelmesine demişti.

    Göreceli olmakla beraber güncel kasa daha şık. Dizel ve cvt işbirliği olursa (serviste i-shiftten şikayet ettiğimde jazz dan kalktığını hbten de kalkacağını söylemişlerdi.) yeni kasa daha çok tercih edilecektir.

    Benim aracıı satma sebebim kısaca sert süspansiyon, cılız motor, konforsuz otomatik vitesti. Kasa değişimini bahane edip sattım, aracı verirken bile arkasından bakıp üzüldüm. Bir daha bu kadar özel bir aracım olacağını da zannetmiyorum.

    Ama arkadaş direksiyon başına geçince aracın tip, karizması, herşey geride kalıyor. Bana sürüş zevki vermediği için araçtan vazgeçtim ama yukarıda söylediklerim sizin için sorun değilse (almadan önce satıcının aracı ile E-5 TEm dışı mahalle yolunda ve performans için çevre yolunda mutlaka test edilmeli.) kesinlikle bu paraya bu ekonomide bu karizmada bu donanımda araba yok.

    Satın almak yada satmak isteyenler için ben 2009 mart çıkışlı sıfır hatalı(boya darbe değişensiz) 37.000 dekiğ servis bakımlı siyah aracımı 37.400 e verdim. Arabayı almak için 4-5 kişi ona satma bana sat dedi. 3 günde aracı sattım. Ucuza vermişim aslında bence 1000 tl. daha fazlaya da giderdi. Ağzımdan çıktı adamda hemen kaptı

    İkinci eli beni çok düşündürüyordu alırken ama bu aracın 2. eli her zaman olur. Kimse merak etmesin. 1.8 tam otomatiğini süspansiyonu yumuşak olsa düşünmeden alırım

    Aracın iyi yönlerini yazmadım çünkü araç bu yazdıklarım dışında süper bir araç.

    Ben de 2 aydır 2008 civic hb 1.8 kullanıyorum. 1.4 performans konusunda dediklerinize yorum yapamam çünkü kullanmadım ama aracın direksiyonu dediğiniz gibi ağır değil. Bu benim ilk aracım değil, pek çok araç kullandım ve bu araçta direksiyon sertliği hissetmedim açıkçası.

    Spor bir araç alıyorsunuz ve 1.4 motor tercih eddiyorsunuz, bunu anlamak zor açıkçası.

    Aracım LPG'li ve şu anki LPG fiyatlarıyla 50 liralık gaz ile 200 km yol yapıyorum şehiriçi.

    Aracın süspansiyonları nispeten sert, kişiye göre rahatsızlık verebilir bu konuda takıntısı olanlar mutlaka test etmeli aracı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    Eger performansi seviyorsaniz 1.4 almanin hic bir sekilde aciklamasi olamaz..Ben fn1 almaya karar verdigim zaman fn2 de alabilirdim sifir 1.4 hb de ekonomik durumum gayet elverisyliydi..Fakat ben bu ikisinin tam arasinda Turkiye sartlarinda hem ekonomik hemde gogsunuzu kabartacak oldugundan oturu fn1 aldim..Demek istedigim bi arabayi alirken esiniz dostunuz fikir amacli tavsiye ettiklerinde gorusunuz surekli degisiyorsa siz ne istediginizi bilmiyorsunuz demektir..Kisacasi kafaniz arac alirken bulanik olmayacak ne istedigini bilip ona gore hareket edeceksinizki bu gibi sikintilar yasamayin..Bu gun benim kafama silah dayasaniz 10.000 TL indirim yapsanizda 1.4 hb almam cunku amacima hizmet etmiyor..

    Dizel konusundaki gelismeler guzel hondanin bu karari almasina sasirdim.Hondanin dizel modelleri ezelden beri vardi velakin Tr deki yakit kalitesine guvenmediklerinden oturu satmak istemiyorlardi..Buda demek oluyorki bazi seyler degismis..Ne diyeyim hayirlisi..Eger gelirse piyasanin altini ustune getirir..





    1.4 motoru ralli yapmak için almıyoruz tabii ki. Ama yokuş bile çıkamayan bir motor. Sollamada insanı tedirgin eden bir motor. Burası bir almanya ingiltere değil, bol yokuşumuz var. Bu motorla bu araca yazık.
    Honda türkiyedeki yakıt kalitesine güvenmiyor da havada bir ifade. Tüm markalar güveniyor da bir onlar mı güvenmiyorlar?
    Ayrıca honda eskiden 6 ay 5.000 bakımları 1 yıl 10.000 e çıkardığında (ki diğerleri 15-20 binlerde bakıma sokuyor) ne değişti? Araç aynı, sarf mlz. aynı, yol aynı, yakıt aynı. Firmaların her söylediğine inanmayalım.Sonuçta fabrika babamızın değil



    @unknownrealmman

    Nedense honda sizin gibi düşünmüyor ki artık sadece 1.4 motorla aracı satıyorlar.

    dediğim gibi çok kafaya takılacak birşey değil ama sertliği reno grubuyla kıyaslayın lütfen. Bariz fark var.

    Yollarımız heryerde çukur kasis banket doluyken insan süspansiyonu arıyor maalesef.




  • "Spor bir araç alıyorsunuz ve 1.4 motor tercih ediyorsunuz, bunu anlamak zor açıkçası. " demişsiniz ama sizinkide daha spor üstelik 1.8 ama lpg.
    Ben de bunu pek anlamadım???

    Ben de birkaç ay önce direksiyonun sertliğinden bahsetmiştim ama bir topic açtım.Direksiyon sert



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuna2006 -- 8 Aralık 2011; 22:43:21 >
  • direksiyonu yumuşatmanın bir yolu yok mu sizlerce arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuna2006

    "Spor bir araç alıyorsunuz ve 1.4 motor tercih ediyorsunuz, bunu anlamak zor açıkçası. " demişsiniz ama sizinkide daha spor üstelik 1.8 ama lpg.
    Ben de bunu pek anlamadım???

    Ben de birkaç ay önce direksiyonun sertliğinden bahsetmiştim ama bir topic açtım.Direksiyon sert


    LPG de performans kaybı yaşamıyorum, üstelik istediğiniz anda bir düğmeyle sadce birkaç saniyelik gecikmeyle benzine geçebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    Eger performansi seviyorsaniz 1.4 almanin hic bir sekilde aciklamasi olamaz..Ben fn1 almaya karar verdigim zaman fn2 de alabilirdim sifir 1.4 hb de ekonomik durumum gayet elverisyliydi..Fakat ben bu ikisinin tam arasinda Turkiye sartlarinda hem ekonomik hemde gogsunuzu kabartacak oldugundan oturu fn1 aldim..Demek istedigim bi arabayi alirken esiniz dostunuz fikir amacli tavsiye ettiklerinde gorusunuz surekli degisiyorsa siz ne istediginizi bilmiyorsunuz demektir..Kisacasi kafaniz arac alirken bulanik olmayacak ne istedigini bilip ona gore hareket edeceksinizki bu gibi sikintilar yasamayin..Bu gun benim kafama silah dayasaniz 10.000 TL indirim yapsanizda 1.4 hb almam cunku amacima hizmet etmiyor..

    Dizel konusundaki gelismeler guzel hondanin bu karari almasina sasirdim.Hondanin dizel modelleri ezelden beri vardi velakin Tr deki yakit kalitesine guvenmediklerinden oturu satmak istemiyorlardi..Buda demek oluyorki bazi seyler degismis..Ne diyeyim hayirlisi..Eger gelirse piyasanin altini ustune getirir..





    1.4 motoru ralli yapmak için almıyoruz tabii ki. Ama yokuş bile çıkamayan bir motor. Sollamada insanı tedirgin eden bir motor. Burası bir almanya ingiltere değil, bol yokuşumuz var. Bu motorla bu araca yazık.
    Honda türkiyedeki yakıt kalitesine güvenmiyor da havada bir ifade. Tüm markalar güveniyor da bir onlar mı güvenmiyorlar?
    Ayrıca honda eskiden 6 ay 5.000 bakımları 1 yıl 10.000 e çıkardığında (ki diğerleri 15-20 binlerde bakıma sokuyor) ne değişti? Araç aynı, sarf mlz. aynı, yol aynı, yakıt aynı. Firmaların her söylediğine inanmayalım.Sonuçta fabrika babamızın değil



    @unknownrealmman

    Nedense honda sizin gibi düşünmüyor ki artık sadece 1.4 motorla aracı satıyorlar.

    dediğim gibi çok kafaya takılacak birşey değil ama sertliği reno grubuyla kıyaslayın lütfen. Bariz fark var.

    Yollarımız heryerde çukur kasis banket doluyken insan süspansiyonu arıyor maalesef.

    Havada bir ifade degil bu resmi yapilmis bi aciklama.Haberin olmayabilir fakat en azindan bilenlere saygi gostermen gerek..Hondanin dizel motoru yillardir avrupa ulkelrinde kullaniliyor adamlar parayi gozetiyor olsaydi coktan bu isi yapmislardi.Fakat anlayamadigin birsey varki bu japonlar icin zaten geleneksel bir olusumdur sayginlik ve onur..




  • 
Sayfa: önceki 6061626364
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.