Şimdi Ara

Sabancı Üniversitesi | 1. Sınıf Dersleri (Freshman)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
10
Favori
7.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,


    Ben Furkyleon, Sabancı Üniversitesine 2021 yılında Mühendislik ve Doğa Bilimleri Programını seçerek yerleştim. 2021-2022 döneminde hazırlık okudum ve 2022-2023 döneminde 1. sınıfı bitirdim (3.84 ortalama ile). Bölüm olarak Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliğini seçmeyi düşünüyorum.


    Bu konuda Sabancı'da 1. sınıf okumanın nasıl olduğundan bahsedeceğim ve 1. sınıf dersleri hakkında ayrıntılı bilgi vereceğim.

     

    1. Sınıf (Freshman) Ön Bilgi


    Sabancı’da hangi bölüme/programa yerleşirseniz yerleşin ilk sene herkese zorunlu olan üniversite derslerini almak zorundasınız. Bunun sebebi Sabancı'nın Amerikan sistemine göre işliyor olması (bölüm değiştirme mevzusu felan da bunla alakalı). Üniversiteye giren herkes istediği bölümü seçebildiği için herkes aynı dersleri görmek zorunda oluyor. Yani mühendislik okuyacağım SPS neden görüyorum, yönetim bilimleri okuyacağım NS neden görüyorum deme şansınız yok maalesef. Farklı dersleri görüp neyi sevip sevmediğimizi görmemizi amaçlamışlar (sonuç olarak bölümü daha sonra seçiyoruz, kafamızdaki bölüm değişebilir) ama bazı dersler hoşumuza gitmeyebiliyor normal bir şekilde.


    Bazı dersler için ADP’nin (Akademik Destek Programı) açtığı yardımcı derslere gidebilirsiniz. Bu dersleri o dersi almış ve iyi notla geçmiş veya o dönem alan iyi öğrenciler anlatıyor. Gidilirse faydası olabilir. Genelde akşam saatlerinde oluyor, yurtta kalanlar için güzel bir olanak. Anlamadığınız kısımları öğrenebilirsiniz. Onun dışında asistanlara ve hocalara ulaşmak kolay. Hatta ulaşmanızı istiyorlar ama çok kişi gitmiyor. Onlara da soru sorabilirsiniz işlenen yerlerle alakalı.


    Zorunlu dersler 17 kredi ediyor, 3 kredi boşluğunuz oluyor (toplam 20 kredi hakkınız var). Bu 3 krediyle isterseniz PROJ201 alabilirsiniz (zorunlu ders ama 3. sınıfa kadar vakit var), isterseniz ön koşulu olmayan derslerden alabilirsiniz, size kalmış. Ek olarak TLL ve HIST dışında tüm dersler İngilizce (Tarih ve Edebiyat zorunlu olarak Türkçe işleniyor).


    Önemli: Dersler hakkında verdiğim bilgiler ileriki dönemlerde değişebilir. O yüzden her şeyin aşağıda yazdığım şekilde olacağını garanti edemem ama genel olarak bu şekilde olur. (Önceden ortalamaya etkilerini yüzde olarak vermiştim ama sildim çünkü değişebiliyor. Onun yerine önemini belirtecek ifadeler kullandım.)


    Sabancı 1.1 Dersleri


    MATH 101 (3 kredi):

    Düz matematik dersi. Calculus 1 öğretiyorlar: fonksiyon, limit, türev ve integral vs. Lisede matematiğiniz iyiyse rahatça geçebilir hatta A alabilirsiniz. Lisede görmediğimiz birkaç şey var ama yeteri ölçüde çalışırsanız halledersiniz. Tek sıkıntı sınavlarda YKS yüzünden alıştığımız kafadan ve kısaltılmış hızlı çözümler puan kaybettiriyor. O yüzden soruyu çözerken açıklayıcı olmanız ve gereken şeyleri yazmanız lazım. 2 midterm, 1 final var (ileride değişebilir, 1 midterm 1 final olabilir). Geçen senenin çıkmış sorularını veriyorlar sınavdan önce. Onlara iyi çalışırsanız halledersiniz, genelde benzer sorular çıkıyor. Sadece sınavlardan değil quiz, derse katılımdan vs. puan kazanabiliyorsunuz.

     

    Amfi dersinde hocayı dinliyorsunuz, bazen pop-up quiz yapıyorlar, lecture attendance olarak geçiyor ve ortalama etkisi az da olsa var (Quizi doğru yapmanıza gerek yok ama boş bırakmayın). Recitationda ilk ders asistanlar soru çözüyor, ikinci ders kağıtta soru veriyorlar onları çözüyorsunuz. Son 10-15 dkda quiz oluyor. Quizleri iyi çözün, ortalamanın kayda değer bir kısmına etki ediyor. Bonus puan olarak da her hafta bir sistemden ödev veriyorlar onu çözüyorsunuz. (2 ders saati amfi + 2 ders saati recitation)

    NS 101 (4 kredi):

    Fen dersi denebilir ama farklı ve karışık biraz. Fizik, kimya, biyoloji hepsi var. İlk 7 haftanın konusu Universe Module. Genelde fizik konuları işleniyor (kuvvet ve hareket vs). Her hafta farklı konu görüyorsunuz. Liseden temeliniz varsa çok sıkıntı değil ama konuları iyi bilmeyenlerin üstüne düşmesi lazım. Çünkü pek ayrıntılı anlatılmıyor bence. Ama sınavda sorular aşırı zor değil (arada garip sorular çıksa da). Midterm sınavında sadece Universe Module’den sorumlusunuz. Son 7 haftanın konusu ise Antibiotic Resistance Module. Başta biyoloji üzerinden giderken biraz kimyaya geçiliyor. Lisedeki biyolojinin aksine baya formül kullanılıyor. Fizikte olduğu gibi biyoloji kimyada da liseden temeliniz varsa çoğu şeyi anlarsınız. Üstüne konulan şeyler de çalışılarak halledilir. Sınavda sorular orta düzeyde, iyi çalışılırsa yüksek alınabilir (değişik ve zor sorular olmazsa tabi :D). Finalde de sadece Antibiotic Resistance Module’den soru soruyorlar.

     

    Her hafta “virtual lecture” adı altında ödev veriliyor. Bu ödevde haftaya işlenecek konuyla alakalı konu anlatım videolarını izliyorsunuz ve soruları çözüyorsunuz. “Active lecture”da ise virtual lecture’un üzerine ders anlatıyorlar veya tekrar ediyorlar, arada problem çözüyorsunuz. TopHat diye sistem (bunu çoğu derste kullanıyorlar) var oradan soru soruyorlar, soru-katılım puanınıza göre ortalamaya etkisi oluyor. Recitationda sadece problem veriyorlar onları çözüyorsunuz. Buradaki problemler biraz odak istiyor çünkü sorular değişik ve anlaması kolay değil. Derste çözülen problemleri grup olarak çözüyorsunuz bu arada. Yuvarlak masalar var ve 8 kişiye kadar grup mevcudu olabiliyor. Recitation sonunda da quiz yapıyorlar, ortalamaya etki ediyor. (2 ders saati active lecture + 2 ders saati recitation)

    IF 100 (3 kredi):

    Dersin ismi Computational Approaches to Problem Solving. Kısaca kodlama dersi. İlk 3 hafta flowchart, pseudocode gibi problem çözme yöntemlerini gösteriyorlar. Sonraki haftalarda Python dilini öğretiyorlar. File&Dictionary dahil olmak üzere oraya kadar öğreniyorsunuz Python’ı. Birkaç haftada bir Take Home Exam adı altında problem çözme ödevi veriyorlar. Genelde 4-5 tane veriliyor bu ödevden ve ortalamaya etkisi yüksek (sınavlar kadar olmasa da). 2 midterm 1 final olmak üzere 3 sınav oluyor (ileride değişebilir, 1 midterm 1 final olabilir). Sınavlarda 5-6 soru oluyor ve kodu kağıda yazıyorsunuz. Bilgisayar kullanılmıyor yani. Sınav esnasında hatanızı bulmanız zor. O yüzden kodu yazmaya başlarken biraz düşünün ve öyle yazın.

     

    Amfi dersinde hoca dersi anlatıyor, katılım zorunlu değil ve yoklama yok. Recitationlarda asistanlar problem çözüyor ve çözdürüyor. Yoklama var ve ortalamaya biraz etki ediyor. Gitmenizi ve problemleri çözmeye çalışmanızı tavsiye ederim çünkü yazılım=pratik. Amfide, recitationda quiz yok. Recitationdaki sınıflar NS’deki gibi ama biraz daha az masa var ve problemleri birlikte çözmek zorunda değilsiniz. (2 ders saati amfi, 2 ders saati recitation)


    SPS 101 (3 kredi):

    Bu dersin ismi Humanity and Society. İlk insanlardan başlayıp modern zamanlara doğru giden bir konu akışı var. 19. yüzyıl’a kadar gerçekleşen olay/olgular anlatılıyor (tarım devrimi, orta çağ ekonomisi, coğrafi keşifler, aydınlanma, devrimler vs.). Pre-modern zamanlar yani kısaca. Her hafta reading veriyorlar ama bu readingler 30-50 sayfa ve ingilizcesi baya zor. Context tarih olduğu için değişik değişik kelimeler oluyor. Okuması zor ve uğraştırıcı olduğu için çoğu kişi okumuyor. İngilizceniz çok iyiyse ve bu konulara hakimseniz okuyabilirsiniz. Ama bu koşulları sağlamıyorsanız dersleri iyi dinleyin, derste not alın. Sınavdan önce slaytları ezberleyin ve keyword’lere çalışın. Readingleri okumadan da iyi bir not alırsınız diye düşünüyorum. 2 tane midterm var. İlk midterm ilk 7 haftayı, ikinci midterm (yani final) son 7 haftayı içeriyor.

     

    Onun dışında 2 tane yazma sınavı var: Summary ve Response Paper. Summary Paper sınav şeklinde oluyor yani derslikte yazıyorsunuz. Response Paper ise take home şeklinde, evde/yurtta yazıyorsunuz ve 2 gün civarı süreniz oluyor. Summary’de 4-5 sayfalık tek metin oluyor ve 1 özet yazıyorsunuz (verilen soruya göre yazıyorsunuz). Response’da toplam 25-30 sayfalık iki metin var, her metin için özet yazıyorsunuz ve 1 tane reaction (iki metnin birleşimi gibi bir şey) yazıyorsunuz (yine verilen soruya göre yazıyorsunuz). Verdikleri metinler readinglerden oluyor (response’da biri reading biri başka yerden) ve anlaması zor metinler yine. Bir diğer sıkıntı da soruları güzel sormuyorlar (özellikle reactionda) ve yazacak düzgün bir şey bulamıyorsunuz. Zor bir ders açıkçası :D (Ortalamaya etkisi çok sayılabilir, önemli yani)

     

    Amfi dersinde normal konular anlatılıyor, derslere farklı hocalar giriyor. Bazen üst üste aynı hoca denk geldiği de oluyor ama. Bazı dersler TopHat uygulamasından bir soru soruluyor (Her ders olmasa da bazı dersler soruyorlar, bir soru bir puan oluyor ve 4-5 tane soruyorlar. Bonus veya direkt ortalama içinde olabilir.) Bunları genelde öğrenciler derse gelsin diye dönemin sonuna koyuyorlar :D. Discussionda ilk derste o hafta amfi dersinde işlenen konu hakkında biraz tartışma dönüyor, bazen grup çalışması yapıyorsunuz. İlk derste hoca FASS (Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi) hocası. İkinci ders ise akademik yazma etrafında işleniyor. İkinci derste hoca SL (Diller Okulu) hocası. Bazı haftalar discussionda quiz tarzı yazma görevi oluyor (toplam 7-8 tane, ortalamaya etkisi baya var). Bu quizleri bazen ilk ders bazen ikinci ders yapıyorlar. İlk derste olan quizde işlenen konuyla alakalı yazı yazıyorsunuz. İkinci dersteki quizde ise yazma sınavlarına odaklı bir yazı yazıyorsunuz. (2 ders saati amfi, 2 ders saati discussion (30 civarı kişilik sınıfta))

     

    HIST 191 (2 kredi):

    İnkılap Tarihi dersi ama HIST 191’de genel olarak Osmanlı modernleşmesi anlatılıyor. “Türkiye’nin modernleşmesini anlamak için önce Osmanlı’nın reform süreçlerine göz atmak gerekir.” tezi nedeniyle bu derste böyle bir yöntem izlenmiş. Dersin ilk üç haftasında insanlığın evrim süreci ve modernleşmesi anlatılıyor. Daha sonraki haftalar Nizam-ı Cedid reformlarından (1789) başlayarak Jön Türk Devrimi’ne (1908) kadar olan Osmanlı reform süreçleri anlatılıyor. Sınavda 1+2+2 soru oluyor. İlk soru herkese zorunlu, diğer 2’li sorulardan birini seçip onu cevaplıyorsunuz. Toplam 3 soru cevaplamış oluyorsunuz yani. Soruları baya ayrıntılı cevaplamanız lazım. Tam puan almak için derste hocanın o konu hakkında söylediği çoğu şeyi yazmanız lazım. O yüzden dersi geçmek hatta iyi not almak istiyorsanız sınav öncesi baya çalışmanız lazım. İlk midterm ilk 7 haftanın konularını içeriyor. Final sınavı ise son 7 haftanın konularını içeriyor ama ilk 7 haftanın içeriğinden bilgi isteyen bir soru çıkabilir.

     

    Hoca derste baya ayrıntılı anlatıyor. Hocayı dinlerken not almak şart. Ders Türkçe olduğu için anlaması zor değil ama çok şey anlatıldığı için her şeyi takip edip yazmak zor. Başka arkadaşlarınız aldığı notları kendi notlarınızla sentezleyip o notla sınava çalışabilirsiniz. Onun dışında tekrar amaçlı Modernleşen Türkiye’nin Tarihi kitabını okuyabilirsiniz (ders kitabı ama okumak zorunlu değil). Bu kitapla alakalı sınavda soru çıkabilir ama soruyu seçmeli sorulara koydukları için o soruyu eleyebiliyorsunuz. Ödev, quiz vs. yok. Derste not almak ve sınava çalışmak dışında iş yükü yok, yoklama yok bir şey yok. Ortalamayı midterm %50 final %50 şeklinde etkiliyor. (2 ders saati amfi)

     

    Not: Bu dersin hocası (Akşin hoca) emekli olacak diye bir söylenti var. Eğer ki olursa bu ders SPS’e benzeyecek ve sistemi baya değişecek. HIST 192’yi SPS hocaları verdi mesela bu dönem (22-23 güz dönemi), HIST 191’e göre iş yükünü baya arttırmışlardı. Bakalım ilerde ne olacak.

     

    (Güncelleme: Ders dediğim gibi değişmiş. Yeni bir sisteme geçilecek büyük ihtimalle o yüzden burada yazdıklarımın geçerliliği pek kalmadı :D 22-23 bahar döneminde HIST 192 aldım ben, ona benzer olur.)

     

    TLL 101 (2 kredi):

    Türk Dili ve Edebiyatı dersi. Lisedekinden biraz farklı ve ezber yok. İlk haftalarda önerme kavramı üzerinde duruluyor. Daha sonraki haftalar ise okumalar üzerinden gidiliyor. Bazen kısa metinler veriliyor, bazen kitap okuyorsunuz. Derste geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemi edebiyatından metin/kitaplar hakkında konuşuluyor. 19. yüzyıl modernleşme tarihinin edebiyata nasıl yansıdığı ve edebiyatın bu tarihin oluşumunu nasıl etkilediği inceleniyor. HIST 191 dersiyle bağlantılı bir ders yani. Midtermde okunan metin/kitaplarla alakalı bazı sorular soruluyor ve bir tane 300-400 kelimelik makale yazıyorsunuz. Final sınavı ise take home şeklinde, 1250-1750 kelimelik makale yazıyorsunuz, yine okuduğumuz kitaplarla alakalı oluyor bu makale. 2 gün civarı sürüyor bu ödev.

     

    Derste üstte bahsettiğim gibi metin ve kitaplar hakkında konuşuluyor. Onun dışında ilk haftalarda ödev veriliyor. Diğer haftalarda ise bazı günler derste quiz yapılıyor. Çoktan seçmeli ve açık uçlu gibi quizler var. Quiz ve ödevlerin ortalamaya etkisi %25 civarı. Derste yoklama alınıyor (derslerin bir kısmına girmezseniz dersi bırakmış sayılıyorsunuz). Derste tartışmalara katılmanız, hocanın sorduğu sorulara cevap vermeniz önemli, ortalamanın %25’ini felan oluşturuyor. (2 ders saati, ders 20 civarı kişilik sınıfta işleniyor)


    Sabancı 1.2 Dersleri

    MATH 102 (3 kredi):

    MATH 101’in devamı yani Calculus 2. Önce seriler ile başlıyor, sonra vektörler, üç boyutlu grafikler, iki değişkenli fonksiyonların türev integrali şeklinde gidiyor. MATH 101 gibi ödev, quiz, derse katılımdan puan topluyorsunuz. Sınavlar da aynı şekilde oluyor. İlk döneme göre biraz daha zor (lisede görmediğimiz konular var) ama iyi çalışılırsa halledilir. Düzenli çalışmanızı öneririm çünkü toparlaması zor olabilir, derslere gidip bir şey anlamadan dönebilirsiniz :D

    NS 102 (4 kredi):

    İlk 7 hafta Climate Module. Bu modülde genel olarak kimya işleniyor. Termodinamik konularını görüyorsunuz. Son 7 hafta da Brain Module var. Biyoloji konusu gibi ama fizik de var içinde, elektrik vs. NS 101 gibi işleniyor bu da (sistem olarak aynı). Düzenli olarak yapmanız gereken şeyler var. Konuları düzenli takip edip öğrenmezseniz sonradan sınavlara çalışırken toparlaması zor olabilir.

    AL 102 (3 kredi):

    İlk dönem olmayan bir ders. Normalde ilk dönem de alabilirsiniz add/dropta, ön koşulu yok ama almazsanız ikinci dönem otomatik atanıyor. ENG 101/102 dersi yerine koyulmuş gibi gözüken bir ders. Sunum becerisi geliştirmek gibi amacı var, dönem içinde oral ve seminar presentation olmak üzere iki sunum yapıyorsunuz. Sunumun konuları Sustainable Development Goals hakkında oluyor. Sınıfta 24 civarı kişi oluyor ve 5-6 tane SDG oluyor. Takım olarak bir SDG seçiyor ve onun hakkında sunumlar ve dönem sonu makale yazıyorsunuz. O yüzden SDG seçerken hoşunuza giden bir şey seçin. Eğer yapabilirseniz arkadaşlarınızla aynı section’ı seçin öyle takım oluşturun. Rastgele takım arkadaşı gelirse boşlayan tipler çıkabilir, işinizi şansa bırakmayın bence. Hoca seçimi de önemli, araştırıp hoca seçin derim. Bazı hocalar daha rahat oluyor, daha az ödev veriyorlar ve not açısından daha insaflı oluyorlar. Dönem içinde birkaç tane ödev oluyor onları yapın çünkü katılım puanının büyük kısmını etkiliyor. Derste de arada konuşmalara katılın puan için. A için harf notu 90 değil de 93 (+92.5 yeterli). Ama genelde hocalar yeterli notu veriyor A için.

     

    İlk sunumda seçtiğiniz SDG ile alakalı bir problemi tanıtıyorsunuz. Kişi başı 5-6 dk sunum yapmanız lazım. 3-4 kişi sununca 15-25 dk arası sürüyor. Ders İngilizce olduğu için İngilizce sunum yapıyorsunuz. Online iken daha kolay sunum yapmak tabi direkt sunumu okuyan veya söyleyeceklerini not alıp onları okuyan oluyor ama yüz yüzede o kadar kolay olmayabilir :D Ben sunum sayfalarını kısa-özet şeklinde hazırlayıp konuyu içselleştirip sunmayı tercih ettim siz de öyle yapabilirsiniz. En azından yaptığınız sunumun bir anlamı olur. İkinci sunumda bu problemin çözümü hakkında sunum yapıyorsunuz. Bu sunum da kişi başı 7-8 dk sürüyor yani 20-30 dk sürer. Dönem sonu da bu problem ve çözümlerle alakalı bir makale yazıyorsunuz 1000-1200 kelimelik. İngilizce ve sunum becerisi açısından geliştirici olabilir ama ciddiye almazsanız çok da gelişim gösterilecek bir ders değil. Hocalara göre ciddiyet değişebilir ama sunum yapıp doğru düzgün feedback alamazsanız pek anlamı olmaz ama en azından deneyim olur. Bir de sunumlar sırayla yapıldığı için sınav zamanlarına veya ödev açısından yoğun dönemlere denk gelebiliyor, o yüzden zamanında başlamak lazım sunumlara. Takım arkadaşlarını toplama işi de baya uğraştırıcı. O yüzden arada kanser olabilirsiniz :D

     

    Not: Bu ders 3 saatlik, 2 ve 1 saate ayrılmış ve genelde bazı derslerin sectionlarıyla çakışıyor. Bu yüzden ders programı hazırlarken baya sıkıntı çıkarıyor, istediğin ders programını yapamıyorsun :D

    SPS 102 (3 kredi):

    SPS 101’in devamı bir ders. Yine dünya tarihi açısından önemli konular işleniyor. Bazen farklı konular da işleniyor (gender, love konusu gibi). İşleyiş aynı önceki dönemle, sadece makale kısmı değişiyor. Bu sefer dönem başı araştırma konusu, sorusu ve kaynak buluyorsunuz yani research essay proposal hazırlıyorsunuz. Daha sonra dönem sonuna kadar 1125-1375 kelimelik bir makale yazıyorsunuz. Yazarken discussion hocalarından feedback alabilirsiniz. Ben erken başlayamadığım ve dönem yoğun olduğu için dönem sonuna kaldı, hocalardan yardım alamadan son 2 gün yazmaya çalıştım :D Finallerden önceye denk geleceği için daha erken hallederseniz iyi olur. Konunuza göre değişebilir ama bir sürü makaleye bakmanız gerektiği için yorucu ve zor oluyor.


    HIST 192 (2 kredi):

    HIST 191’in devamı. Güncel konulara gelindiği için eğlenceli bir hale geliyor ders. Hoca değiştiği için dersin sistemi değişti, SPS vari bir derse dönüştü. Birden fazla hoca farklı farklı konuları anlatıyor. Recitation/discussion yok ama bazen ders sonu quizler oluyor o günkü anlatılan konu hakkında. Yazma ödevi, bonus ödev vs. var. Sistem değiştiği için acemilikler var ama zaman geçtikçe oturur diye düşünüyorum. İlk dönemki gibi sadece sınav yok yani. Yine TLL 102 ile bağlantılı bir ders. Mesela bir konu işlediniz tarih dersinde, bir sonraki hafta edebiyat dersi için o dönemde yazılmış kitap okuyorsunuz. Böylece 20. yüzyıl Türkiye’si hakkında bilgi birikiminiz artmış ve kafanızda oturmuş oluyor.


    TLL 102 (2 kredi):

    TLL 101’in devamı ders. Yine kitap okuyorsunuz ama Türk edebiyatının gelişme döneminde kısımlar olduğu için kitaplar daha okunası olmaya başlıyor. Kitabın yazıldığı dönemin tarihi ve toplumsal yapısı ile alakalı yeni perspektifler kazanıyorsunuz. Derste kitap hakkında tartışmalar ve hocaların açıklamaları baya ufuk açıyor. Herkeste aynı etkiyi yaratmayabilir ama beni baya etkileyen bir ders oldu. Her ne kadar kitapları okuma konusunda ve quizleri iyi yapma konusunda sıkıntı çeksem de derse karşı ilgim yüksekti, keşke daha çok çaba gösterebilseydim dedim. İkinci dönem yoğun olduğu için kitapları zamanında okumaya çalışın yoksa yetişmiyor ve quizlerde patlayabiliyorsunuz. Kitapları okumamak finalde de etkiliyor çünkü finalde kitaplar hakkında sorular oluyor ve kısa bir makale yazıyorsunuz. Yine dönem ortası take-home exam oluyor yazı yazıyorsunuz kitaplarla alakalı. İşleyiş olarak ilk dönemle aynı yani. İyi not almak için önem vermeniz gereken bir ders.

     

    Not: İkinci dönem kısmı hem derslere vermem gereken önemi veremememden hem de bu yazıyı geç yazmamdan dolayı çok ayrıntılı ve iyi olmadı. Biraz da derslerin ilk dönemin devamı olması açısından çok ayrıntıya girmedim, daha çok dikkat edilmesi gereken kısımlardan bahsettim. Umarım faydalı olmuştur :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B6F6EEF8 -- 15 Ağustos 2023; 16:45:16 >







  • Sabancı freshman

    Hocam ortalamanızı da yazın . Makine bu adam makine

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • RamseyBolton kullanıcısına yanıt

    Yok hocam nazar değiyor sonra    

  • Konu için teşekkürler  

  • Sabancının sistemi çok iyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • A NEW LIFE kullanıcısına yanıt

     

  • Teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1. sınıf yoğun/zor diyorlardı diğer dönemlere göre. MATH-NS-IF liseden gelen bilgilerle hallediliyor bir şekilde ama SPS-HIST-TLL üçlüsünden iyi almak için çabalamak lazım, yoksa ortalama iyi olmuyor :D

  • çaba sonuç verdikçe sorun yok vermezse sıkıntı oluyor hocam  

  • Doğru  Bir de ortalamayı sadece sınavlar etkilemediği için o yandan iyi. Derse katılım, ödev vs. ile rahatça geçilebiliyor dersler. Sınavdan aşırı yüksek almaya gerek kalmıyor ortalama için de.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B6F6EEF8 -- 30 Ocak 2023; 15:49:26 >
  • spsin amk

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SPS-HIST-TLL yüksek notla geçemeyen erkek mükremindir, biraz kültürlü biri hist derslerini çalışmadan A bilemedin B ile geçer, genel kültür yahu o dersler

  • ericcehş E kullanıcısına yanıt

      

  • coldwaveof kullanıcısına yanıt

    Hocam HIST'ten çalışarak zar zor A alınıyor (bu dönem sınavlara girenlerin %3'ü A aldı), çalışmadan A-B nasıl alınsın :D Kültür vs. önemli de her şeyi bilemezsin.

  • 4.0 yapmayanı dövüyolarmış Sabancı'da öyle mi

  • Sizin ns in konsepti çok tuhaf ya, su viruslu vs sorular filaj cok garip gelmisti bana cozerken, allahtan tipci bi arkadasimiz daha vardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nphexy N kullanıcısına yanıt

    Valla 4 yapan var ama yapan zaten fakülte birincisi felan oluyor :D 3 üstü çok zor değil gibi duruyor ama.

  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Evet hocam biraz değişik, yksdeki yeni nesil sorulara şükrediyosun bunları görünce :DD

  • Faydalı konu Allah'ıma

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.