Şimdi Ara

SAAB neden tutulmuyor ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
1
Favori
69.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eşşek hoşaftan ne anlar die söz vardır bilirmisin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mâlênâ -- 9 Aralık 2008; 14:31:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mâlênâ

    Eşşek hoşaftan ne anlar die söz vardır bilirmisin


  • bir ara araba pazarında görmüştüm.
    aynı model doğan slx ile saab 900 serisi aynı fiyattı.
    yan yana koymuşlardı arabaları
    ikisi de 10 küsür milyardı o zamanlar.

    hadi küçük şehirde yaşarsın anlarım da.
    istanbulun göbeğin de de hiç mi '' lan doğan ile aynı fiyatta. saabı alırım en azından arabaya binerim. ha elimde kalır mı kalmaz mı? s..tiret aldığım risk yaşattığı keyifin yanında önemsiz '' diyecek bir adam çıkmaz
  • Görüşleri bir toparlayıp yorumlayalım

    1. Servisleri yaygın değil diye satılmıyor. Kasım 2008 boyunca satılan Saab sayısı 1, aynı ay boyunca satılan Jaguar sayısı 30. Jaguar'ın 30 kat daha fazla satması servis yaygınlığından mı?
    2. Yedek parçası pahalı. Doğru pahalı ama Audi, BMW ve Mercedes ile karşılaştırdığınızda da pahalı mı? Saablar en uzun ömürlü yaşayan otomobiller olarak biliniyor. Bu durumda yedek parça fiyatı Reno seviyesinde olacak değil herhalde.
    3. Reklam yapmıyor. Doğru. İsveç firmalarının genel özelliğidir bu. Bizi bilen bilir mantığı güderler.
    4. İkinci eli yok. Doğru yok. Vatandaşımız ikinci elde Saab almaktansa C sınıfı uyduruk bir aracı tercih ediyor. Ancak ikinci elinin olmaması ikinci elde Saab almamak için bir mazeret değil herhalde.
    5. Servis ücretleri pahalı. Mercedes, BMW ve Audininkiler ucuz mu?
    6. Türk halkı 50bin Avroyu ancak bilindik markalara verir. Doğru. 50 bin Avroya otomobil alacakların ilk tercihi Mercedes, BMW ve Audi oluyor. "Sürüden ayrılanı kurt kapar", Türk atasözü.

    Peki ben olsam alır mıydım? Ben Saabları her zaman BMW'ye alternatif olarak görmüşümdür: premium spor sedan. Bir Saab'a sahip olmanın dünyanın neredesinde olursa olsun bir BMW'ye sahip olmaktan daha masraflı olacağını sanmıyorum. İkinci el değeri ise bir araçta üzerinde durduğum bir şey hiç değil. İkinci eli düşükse o zaman aracı ikinci el alırım olur biter. Ülkemizde şu an Volvo sahibi olmak Saab sahibi olmaktan daha ekonomik olduğu için Volvo sahibiyim. Gelirim ciddi oranda artarsa Saab'ı da kolleksiyonuma seve seve katarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    heriiiiii!!!


    Özlemişim bu kelimeleri duymayalı uzun zaman oldu 3 sene boyunca üniversitede ev arkadaşlarım çorumluydu aralarında bende çorumlu olmuştum özledim gobelleri hazır samsundayken bi yanlarına gideyim

    Konuya dönecek olursak Saabın mazdanın ve bir çok markanın TR pazarında satır aralarında kalmasının tutulmayışının en büyük sebebi pazarlama stratejisi

    Bizim Türk insanına Saabmı alırsın Şahinmi deseler bilmediğinden dolayı şahini tercih edenler dahi çıkacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 9 Aralık 2008; 17:08:59 >
  •  SAAB neden tutulmuyor ?

     SAAB neden tutulmuyor ?

     SAAB neden tutulmuyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mchll -- 9 Aralık 2008; 17:19:01 >
  • 9.3 2.8 280hp
  • aractaki motor vectra gts 2.8 280 hp deki motorun aynisi opel yetkili serviste soylediler ama eger o motorsa opelin son yillardaki en iyi motoru bu motormus gm isini biliyor bu araci ancak bu motor sattirir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: klebinho

    aractaki motor vectra gts 2.8 280 hp deki motorun aynisi opel yetkili serviste soylediler ama eger o motorsa opelin son yillardaki en iyi motoru bu motormus gm isini biliyor bu araci ancak bu motor sattirir


    Bilmiyorum kimin motoru ama 70.000 euro o araca vereceğime 320 cabrio alırım. Ama isteğim performans olsa kesinlikle düşünürdüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: klebinho

    aractaki motor vectra gts 2.8 280 hp deki motorun aynisi opel yetkili serviste soylediler ama eger o motorsa opelin son yillardaki en iyi motoru bu motormus gm isini biliyor bu araci ancak bu motor sattirir

    Bu vergiler 2.8 motor bir aracı sattırmaz aksine elde bıraktırır.Keşke Audi ve Bmw nin ayrıntılı satış verileri olsada 2000 cc üstü % kaç satmışlar baksak.
    Saab 'ın en büyük kozu 1.9 tid motoruydu ama ondanda çok iyi faydalanamadılar.
  • tipi, özellikle turbolu motorları çok fena araçlarda bir kez kullanma fırsatı bulmuştum, beş para etmez çok ağır olur ama kesinlikle fiyatını hak etmeyen, hiç bir premium özelliği olmayan standart bir araba işte ayrıca sadece türkiyede değil dünyanın hiç bir yerinde tutulmayan bir marka.
  • 1.9 Tid motor da 1.9 TTid ( 180 HP, çift turbolu) olanıda güzel ama 50 bin € duyunca insan biraz geriliyor Önden çekişli bir araca bu kadar para vermek ( sonuçta bu araç sport sedan olarak geçiyor,yani direk rakibi BMW ) bana biraz ters.Çünkü bu güçte arkadan itiş harici pek zevkli olmuyor.O yüzden BMW nin tekeli biraz zor kırılır.Ayrıca Volvo nun da Saab ın da 2.0T sunu kullandım.Gerçekten güzel araçlar ama önden çekiş işte,sportiflik olmuyor.Ayrıca basınca gerçekten çok yakıyor bu 2.0T lar.15 lt nin altına düşmüyordu, otoyolda tam gazda 25 lt
    Ayrıca sport sedan istemeyen (rahatına düşkün aile babaları) kişilerde Mercedes veya Audi ye tercih eder.Birkez iç mekanı bu araçlardan çok daha basit duruyor.Bence Saab kendini çok yukarıda konumlandırıyor.
    Benim şahsi fikrim bu aracın 30-40 € fiyat aralığında olmasıdır.Bende Saab-Volvo yu beğeniyorum.Ama iş almaya gelince zar zor biriktirdiğim ( daha birikmesine de çoooooooooooook var ya ) 50 bin € veremem.Fakat çok param olur veya 2. eli düzgün birşey bulurum niye olmasın.

    Birde maşallah SAAB tan çok iyi anlayan arkadaşlar var.Ahkam kesmişler hoşaf-eşşek diyerek.Beyler icraat görelim,iş almaya gelince herkes cayıyor.Alında ikinci eli bollaşsın,komşuda pişer bizede düşer
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Bende Saab-Volvo yu beğeniyorum.Ama iş almaya gelince zar zor biriktirdiğim ( daha birikmesine de çoooooooooooook var ya ) 50 bin € veremem.Fakat çok param olur veya 2. eli düzgün birşey bulurum niye olmasın.




    50.000 euroya gel sana 3 coupe alalım teneke arkadaş

  • daha gelelem para yok, krizdeyiz bi 10 sene sonra ölmezsek gelirim
  • Aşağıdaki açıklamalara bakılırsa gerek dünyada gerekse ülkemizde yanlız kovboy sayısı az demek ki.

    BANA ARABANI SÖYLE, SANA KİM OLDUĞUNU SÖYLEYEYİM !

    Kullandığınız otomobil ile seyahat tercihleriniz arasında bir bağlantı olabilir mi?

    ABD'de bu konuda yapılan bir araştırmanın sonuçlarına bakılırsa evet...

    Maddi olanaklarından tamamen soyutlandıklarını varsaydığımızda bile, kişilerin tercih ettikleri seyahat tipleri birbirinden çok farklı olabiliyor... Kimisi tatilini 5 yıldızlı lüks bir otel odasında geçirmeyi hayal ederken, kimisi bir mağara kampında olmayı özlüyor. Seçimler arasındaki bu farklılıklar, insanların karakter özellikleri ile seyahat tercihleri arasında belirgin bir ilişki olduğunu ortaya koyuyor.

    Karakter özelliklerini ortaya çıkarabilmek için birçok yöntem uygulanıyor. Otomobil araştırması ise, sonuçları açısından gerçekten çok ilginç özellikler taşıyor. Çünkü birçok otomobil, kullanıcısının kişiliğini yansıtan belirgin imajlara sahip...

    Amerika’da yapılan bu çalışmada, kişilerin otomobil tercihlerinden yola çıkarak, onlara ne tip bir seyahat ürünü satılması gerektiği konusu araştırılmış.

    Tüm araştırmalarda olduğu gibi, bu araştırmada da sadece bir grup insanın genel trend veya eğilimleri ortaya çıkarılmış olsa da ve otomobil seçiminde etkin olan karakter özellikleri ülkeden ülkeye büyük farklılıklar gösterse de, sonuçlar oldukça ilginç. İşte size en kalburüstü 7 otomobil markası ve yansıttıkları...

    BMW otomobilleri, değişik serilerinde birbirinden farklı imajlara sahiptir. Ancak üretici firma en çok 5 serisi üzerine yoğunlaşmaktadır ki bu serinin modelleri, otomobil dergilerinde, her zaman rakiplerinden daha fazla puan almaktadır. Markanın ilk hedef kitlesi, başarılarından dolayı biraz kendini beğenmiş, iyi eğitimli genç girişimcilerdir. Erken yaşlarda yüksek bir gelir düzeyine ulaşmış olduklarından, çevrelerindeki diğer insanlardan daha zeki ve sofistike olduklarını düşünürler. Bir BMW kullanmanın, otomobiller ve hayat konusunda daha bilgili olduklarını yansıttığına inanırlar. Hareketlerinde genelde özgüven, rahat bir yaşam tarzı ve risk almak için saldırgan bir tavır göze çarpar. Çok geniş ve farklı ilgi alanları vardır. Onlara çekici gelen seyahat alternatifleri arasında macera seyahatleri, bireysel seyahatler ya da ultra lüks şirketlerin gemi seyahatleri yer alır.

    Mercedes birçok insana göre BMW’ye benzer bir imaja sahip olsa da gerçek bu değil... Mercedes kullanıcıları, genellike biraz daha yaşlı ve daha düşük bir gelir düzeyine sahip kişilerdir. Büyük olasılıkla lise mezunu veya üniversiteyi tamamlamamış olduklarından, BMW kullanıcıları kadar erken başarıya ulaşamamış olurlar ve otomobiller konusunda da daha az bilgi sahibidirler. Mercedes sahibi olanlar başkalarına başarabildiklerini ispatlama ihtiyacı duyarlar. Sonuç olarak bu grup kendinden biraz daha az emin olan kişilerden oluşur ve büyük bir otomobil sahibi olmak onların kişiliklerinden daha emin olmalarını sağlar. Onları ilgilendirecek seyahat ürünleri, kokteyllerde ilginç bir konuşma konusu olabilecek yerlere yapılan lüks turlar (Afrika’da lüks safari turları ya da Fransa’nın şarap bölgelerine özel turlar vb.) özel golf turları ya da Seabourn şirketinin gemi seyahatleri (bu şirket biraz daha ileri yaşlı ve daha muhafazakar gruplara hitap ediyor.) olabilir.

    Volvo kullanıcıları, haklarında duyduğunuz önyargıların çoğuna uygun kişilerdir. "Hareketlerinde muhafazakar", "karar verirken aşırı derecede dikkatli" ve "örnek vatandaş" onlara uyan tanımlardır. Bu otomobilin sahipleri ağırlıklı olarak üniversite profesörleri ve öğretmenler olmakla birlikte, muhasebeciler ve avukatlar da kullanıcı kitlesine dahil olabilir. Bunlar, makul bir fiyata güvenlik, kalite ve dayanıklılık sağlayan bir otomobil aldıkları için zeki bir seçim yapmış olduklarına inanan insanlardır. Onlara uyan seyahat ürünleri, kişilik özelliklerinden de tahmin edilebilir. ABD ve Avrupa’nın tarihi veya güzel yerlerine yapılan ve eğitici yönlere sahip olan turlar özellikle ilgilerini çeker. Seyahat programlarının bir parçası olarak müze ve sanat galerilerine geziler talep edeceklerdir. Akdeniz ve Ege Denizi bölgesine yapılacak, ilgi alanlarına ve bütçelerine uygun gemi seyahatleri de onlara cazip gelecektir. Bu grup aynı zamanda hafif macera turlarından da hoşlanır. (Bir grubun parçası olarak New England’da sakin bisiklet turları veya Colorado Nehri’nde rafting gibi.)

    Saab kullanıcıları, başka hiçbir otomobil kullanıcısına benzemez. Bu kişiler, yerleşmiş inançlara karşı çıkan kimselerdir. Kendilerinin diğer insanlardan farklı olduklarına inanırlar ve benzersiz olduklarını gösterebilmek için çaba harcamaktan çekinmezler. Bir Saab sahibi olunca da bunu kanıtlamış olduklarını düşünürler. Satış rakamı çok da yüksek olmayan bu otomobil hakkında aslında çok az kişi gerçek bilgiye sahiptir. Otomobilin özellikleri – kontağın direksiyon yakınına değil de yerdeki konsolda olması gibi – çoğu insana tuhaf gelse de Saab tipleri tarafından çok beğenilir. Bu tipler, şahıs olarak büyükçe bir grubun üyesi olmaktansa tek başlarına olmayı tercih eden kişilerdir. Macera seyahatleri, özellikle ağır olanları, onlara çok uygundur ve yakın arkadaşları ile seyahat etmeyi büyük bir grubun parçası olarak seyahat etmeye yeğlerler. Bununla birlikte Saab kullanıcıları bir seyahat acentesi için "en iyi müşteriler" olmayacaktır. Çok bilgi isteyecek, planlamanın çoğunu kendileri yapmayı tercih edecek, söylenenlerin çoğunluğuyla tatmin olmayacak ve büyük olasılıkla konuşulmuş olanın aksi yönde kararlar vereceklerdir. Ayrıca yüksek gelir sağlayabilecek lüks otel, tur ve gemi seyahatleri servislerinin çoğunu tercih etmeyeceklerdir.

    ...

    Research in Europe among Saab 9-3, BMW 3-series, Audi A4 and Mercedes C-class owners shows up some key differences between Saab customers and the rest. Saab owners are more highly-educated, 58 per cent having been to university or college, compared to an average 33 per cent among competitors. They are also younger, with an average age of 45 years (compared to 52 years); they cover a higher annual mileage, an average 27,000 kms (compared to 21,600 kms) and enjoy a higher household income, Euros 111,350 (compared to Euros 79,760).

    In Australia the trend is similar with 72 per cent of Saab owners having university or post-graduate qualifications, compared to 57 per cent for owners of BMW 3-series, Mercedes C-class and Volvo S60. Saab owners in Australia are also younger with an average age of 47 years (compared to 51 years), they also drive greater distances, an average 20,000 kms (compared to 18,500) and also enjoy slightly higher household incomes, $193,000 (compared to $188,000).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Görüşleri bir toparlayıp yorumlayalım

    1. Servisleri yaygın değil diye satılmıyor. Kasım 2008 boyunca satılan Saab sayısı 1, aynı ay boyunca satılan Jaguar sayısı 30. Jaguar'ın 30 kat daha fazla satması servis yaygınlığından mı?
    2. Yedek parçası pahalı. Doğru pahalı ama Audi, BMW ve Mercedes ile karşılaştırdığınızda da pahalı mı? Saablar en uzun ömürlü yaşayan otomobiller olarak biliniyor. Bu durumda yedek parça fiyatı Reno seviyesinde olacak değil herhalde.
    3. Reklam yapmıyor. Doğru. İsveç firmalarının genel özelliğidir bu. Bizi bilen bilir mantığı güderler.
    4. İkinci eli yok. Doğru yok. Vatandaşımız ikinci elde Saab almaktansa C sınıfı uyduruk bir aracı tercih ediyor. Ancak ikinci elinin olmaması ikinci elde Saab almamak için bir mazeret değil herhalde.
    5. Servis ücretleri pahalı. Mercedes, BMW ve Audininkiler ucuz mu?
    6. Türk halkı 50bin Avroyu ancak bilindik markalara verir. Doğru. 50 bin Avroya otomobil alacakların ilk tercihi Mercedes, BMW ve Audi oluyor. "Sürüden ayrılanı kurt kapar", Türk atasözü.

    Peki ben olsam alır mıydım? Ben Saabları her zaman BMW'ye alternatif olarak görmüşümdür: premium spor sedan. Bir Saab'a sahip olmanın dünyanın neredesinde olursa olsun bir BMW'ye sahip olmaktan daha masraflı olacağını sanmıyorum. İkinci el değeri ise bir araçta üzerinde durduğum bir şey hiç değil. İkinci eli düşükse o zaman aracı ikinci el alırım olur biter. Ülkemizde şu an Volvo sahibi olmak Saab sahibi olmaktan daha ekonomik olduğu için Volvo sahibiyim. Gelirim ciddi oranda artarsa Saab'ı da kolleksiyonuma seve seve katarım.




    Bu yorumlarının hepsine katılıyorum arkadaşım.Keşke şu arabanın hakkını verecek stratejiler geliştirseler de yılda 100-150 tane değil en az 1000 tane satıllsa.Bu sayede bana göre ''taş gibi araba '' olan saab yollarda daha sık görülse. Ayrıca geçen gün 50.000€ araç tavsiyesi isteyen bir arkadaş vardı. Orda da yazmıştım 37.000€ fiyata harika 9-3 dizel ve saymakla bitmeyen özellikleri olan bir modeli varki ,keşke o kadar param olsaydı demiştim
    Ama işte kimsenin haberi yok ,kendi sitelerine koymuşlar fiyatı ,kimsenin ruhu duymuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker

    Kimsenin gülmesine gerek yok, araç 13 senelik plaform üzerine giydirme, sürüş özellikleri çağının gerisinde
    ve yeni çıkan araçlarla baş etmesi mümkün değil, konfor donanım vs. puanları ile amerikanları geçiyor ve sonunculuktan kurtuluyor, asıl yeni çıkan araçları geçseydi test gülünç olurdu. Sonuçta testi yapan AMS, autoshow değil.

    2010 yeni kasalar insignia platformunda, onunla beraber çağımızı yakalayacak saab.

    Hangi Amerikan sonuncu olmuş tek tek koy bakalım şuraya...

    Saabın yanına yaklaşamaz çoğu araç. Passat felan var orada gerçi testi kaale almamak lazımda dilinden düşürmüyorsun yaz bakalım sonuncu olan Amerikanları.
  • 9-3 kalite tasarım vs. olarak benim de oldukça beğendiğim bir araç olmasına rağmen İsveçte bile Volvo nun ezici üstünlüğü olduğu göz önüne alınırsa, Türkiyede Saab ın çok satmamasına şaşmamak lazım bence.

    Ayrıca Saablar, benim gördüğüm kadarıyla, bir mainstream aracı olma kaygısı taşımıyor, avrupada daha çok orta üst sınıf ve türkiyede de üst sınıfa hitap ediyor, bu nedenle yarıştığı araçlar BMW, Mercedes ve Audi oluyor. Tüm dünyada olduğu gibi de bu üç pazar devine karşı gerek yedek parça maliyetlerinin yüksek olması ve bu nedenle sigorta primlerinin yüksek olması vs. gibi sorunlar görülüyor. Mesela Saab 9-5 Aero 2.3 ün kasko değeri 123.000 ytl olmasına rağmen en ucuz 3.070 ytl lik kasko bulunabilirken, Mercedes w204 C220 cdi 160.000 ytl lik kasko değeri ile 2.700 ytl ye kasko yaptırılabiliyor.

    Bir de Saab ın sadece 9-5 versiyonunun dış tasarımı artık eskidi, modernleşmesi gerekli diye düşünüyorum..
  • Sebring sonuncu olmuş, açık ara sonuncu olmuş. Normal sonuç zaten adinin adisi gözümde çin otomobilleriyle eşdeğer teneke misali araçlar.
  • Senin gözünde öylede öyle bir dış dünya yok gerçekte. Sebring epey detaycı ve kaliteli bir otomobil. Ayrıca çin olsaydı 5 yıldız alamazdı. Alman dergilerini referans alıp konuşmamak lazım. Röno Laguna 3 mü geçiyor Sebring'i? Yoksa rezil malzeme kalitesine sahip C serisimi?

    1 . olamaz belki ama asla sonuncu değildir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.