Şimdi Ara

S60 varken neden herkes Passat alıyor ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
0
Favori
4.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    Diyelim ki Türkler arabadan anlamıyor, gavurlar da mı anlamıyor? Avrupa'da da Passat satışıyla s60 arasında uçurum var.

    Yukarıda arkadaşla dalga geçmişler ama dediği doğru. Bir arabanın sınıfını ve rakiplerini öncelikle boyutu ve kasa tipi belirler, bu bakımdan S60'ın dengi Jetta veya Octavia'dır. İstediği kadar lüks döşeme teknoloji güvenlik donanımı vs koysun, küçük araba küçüktür ve sınıfı bellidir. Bu bmw 3 serisi, Mercedes c class gibi araçlar için de geçerli; küçük basık alçak dar canlı kabin istediği kadar lüks olsun aile arabası olmaz.

    Neden az satılıyor sorusunun cevabını bir Volvo alıp 3 sene sonra çevreci ekzost bilmem ne sensörü bozuldu diye motorun yarı güce düşünce ve o parçanın 5000 tl olup 3 ayda özel siparişle geldiğini öğrenince anlarsın..

    Kusura bakmayın da saçmalamışsınız resmen, s60 saf bir d sınıfı arabadır ve rakipleri, passat, superb, a4, 3 serisi, c serisi ve insignia gibi arabalardır. Boyu passattan kısa diye aslında jettanın rakibi diye bir mantık olamaz. O zaman superb de şu anki e sınıf araçlarla hemen hemen aynı boyda, superb e sınıfı araba mı? Jetta 10 sene öncesinini d sınıfı araçlarındna daha uzun, jetta d sınıfı bir araç mı?

    Bir arabanın sınıfını sadece boyutu belirlemez. Üretim kalitesi, kullanılan malzeme kalitesi, platform, işçilik kalitesi, izolasyon, motor ve donanım seçenekleri, fiyatlandırma gibi kriterler belirler. Volvonun c sınıfı arabası v40dır. D sınıfı arabası s60dır, e sınıfı arabası da s80'dir. Bunu bulandırmanın manası yok. Sıfır otomobil bilginizle gelip bilmişlik yapmayın bari forumlarda octavia dengi falan diye komik kaçıyor. Bilen bilmeyen önüne gelen sallıyor işte.

    Mercedes C Class'ı ben C sınıfı için bile küçük bulurken D'de saymak..

    Siz istediğiniz gibi kafanıza göre sınıf belirleyin o zaman, kimse sallamaz. C serisi öteden beridir d sınıfı-orta sınıf bir araçtır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bazılarının yaşı tutmaz türkiyede otomobil sınıflandırmasında almanya normları kullanılırdı. Sonrasında ne hikmetse avrupa birliğine giriyoruz, biz de avrupalıyız ayağına avrupa normlarını kullanmaya başladık.

    Eskiden alman sistemine göre otomobil sınıflandırması

    mini sınıf smart, c1 cs
    küçük sınıf polo, clio, ibiza vs
    kompakt sınıf golf, focus, bora, jetta vs
    orta sınıf s60, laguna, insigna, passat, 3 serisi vs
    üst orta sınıf 5 sersi, e serisi, s80, a6, omega vs
    üst sınıf s serisi, 7 serisi, a8 vs

    şeklinde giderdi. Şimdi avrupa normu gelince otomobil konusunda pek ilgili/bilgili olmayanların aklı karışıyor, karışabilir tamam da bir de bilmeden bilmişlik yapmak komedi oluyor. Otomobillerin boyu giderek büyüyor. Özellikle premiumlar harici markalar araçlarını boyut olarak uzatıp genişleterek aileye daha uygun hale getirirken, premiumlar geleneksel formdan çok kopmadan aynı ölçüde kalabiliyorlar. Misal bir c sınıfı kıyasında mercedes c serisi, 3 serisi gibi araçlar ezelden beri passat, ne bileyim laguna, mondeo gibi araçlara arka diz mesafesi, bagaj hacmi, iç ferahlığı gibi konularda ezilirler. Daha küçüktürler. Rakipleri ise durmadan büyüyor. Misal 96 yılında üretilen ford escort bugün egea, 301, toledo gibi b+ sedanlardan küçük bir araç. Ama onlardan daha üst kalitede üretilmiş bir c sınıfı araçtır. Yukarıdaki arkadaşa sorsak escort b sınıfı sedan diyecek heralde. Sürekli değişen boyutlardan dolayı endüstride gayri resmi ek sınıflandırmalar çıktı. Bizim oddnin abuk sınıflandırmalarından bahsetmiyorum dünyada kabul edilen sınıflar a+, b+ gibi. Bunlar hem boyut hem kalite olarak sınıflarına tam uymayan ama üst sınıfa da tam yetişemeyen arada kalan araçlar için kullanıldı. Özellikle bu boyut artışının ilk zamanları, şimdi ise çok kullanılmıyor. Misal jetta selefi boraya göre hayli iri bir araç ve güncel kasası çıktığından normal c sedanlara göre de baya büyüktü ve uzun süre c+ olarak kabul edilen bir araçtı. Özünde c serisi kalitede bir araçtı tabi ve artık genel bir c sınfı olarak kabul ediliyor, bunda bir etken de; c sınıftaki hemen her rakibinin de boyutlarının benzer şekilde büyümesi oldu.

    Aynı şekilde passat, süperb gibi araçlar son iki üç kasadır d sınıfının boyularını hayli zorlayan e sınıfına yaklaşan araçlar. Ama özünde kalite olarak d sınıfı araçlar olduğundan kimse bunlar e sınıfı arabadır demiyor.

    En çok karmaşanın yaşandığı grup b sınıfı. B sınıflarında hızla büyüme var. Bugün güncel bir poloyla, eski bir clioyu yan yana koyduğunuzda polo yanında dev gibi duruyor, eski cliolar şimdinin a sınıfları kadar küçük ama özünde ikisi de saf b sınıfı. Aynı şekilde peugeot 205, 206 gibi zamanın b sınıfı araçları bugünün clio, polosundan küçükler. Zamanın c hatchi olan peugeot 306 bugün b sınıfı hatch boyularında ufak kalıyor. B sınıflarında boyuları hayli zorlayan ama kalite olarak b sınıfı standartlarını geçmeyen arabalar için bugün hala b+ kullanılabiliyor. Misal egea b+ bir sedanken, honda jazz b+ bir hatchback. Egea istediği kadar tartışılsın benim gözümde saf b+ sedandır. Toledo, rapid 301, c elysee gibi rakiplerinden üstün bir araç da değildir.

    S60 sınıfının boyut olarak en kısa kalmış araçlarından biri olabilir, ama gerek kalitesi, gerek fiyatı, gerek motor seçenekleri ile safkan bir d sınfı araç. Üstelik d sınıfındaki en kaliteli araçlardan bir tanesi. Hiçbir c seviyesi aracın kalitesi s60 kalitesine yaklaşamaz bile. C sınıfında sunulan motorlar da bellidir en fazla 1.6 motorlar, s60da sunulan motorlar zaten premium seviye. Kullanılan güvenlik donanımı eskiden beri en üst düzey, içindeki malzeme kalitesi şu anki 3 serisinden daha iyi, güncel kasa öncesi c serisinden de daha iyi. Güncel cyi bilmiyorum. A4 ile yarışır, yer yer a4ten de net şekilde daha tok bir araç. Amortisör konforu ve izolasyonu d sınıfı kalitesinde. Kullanılan plastikler d sınıfı kalitesinde. Rakip araçları belli üç büyükler. İç mekan ve bagaj hacmi konusu haricinde diğer hemen her kriterde passatı zorlanmadan ezebilecek kalitede bir araç. Volvo premium'a giriş markası. Kimi tam premium kabul eder, kimi yarı premium ama vw dahil diğer altındaki markalardan sıyrılacak seviyededir. Burada passattan 15-20cm kısa diye, "rakibi octaviadır" diyen arkadaşlar, s60 yeni kasasında 20 cm uzarsa ne yapacaklar? Aa bak şimdi uzun artık d sınıfı mı diyecekler çok merak ediyorum. Böyle bir mantık var mı? O zaman adam dacia kalitesinde araba yapsın boyutunu e sınıfı kadar yapsın bizde "bu araba aslında e serisiyle rakiptir" mi diyelim?

    Jettada, octavida kullanılan bir amortisörün, klima kompresörünün, izolasyon malzemesinin, kullanılan camın kalitesinin s60da kullanılanın yarı kaliteisnde çıkması bile düşünülemez. Octaviada çift kat izolasyonlu yan camlar var mı mesela? Octavia head up display, araç telefonu gibi üst sınıf özellikler sunuyor mu mesela? Ateşlemeli emniyet kemerleri? Hafızalı koltuk ve yan aynalar? Velur paspaslar? 650w hi fi ses sitemi? Isıtmalı ön cam veya silecek suyu? Yok bulamazsınız, çünkü bu donanımlar c sınıfı değil d d sınıfı ve üzeir donanım kalitesidir. Çünkü bir lüks sınıf araçken, diğeri standart aile aracıdır. Birinde hacimle göz boyanır versatillik öne çıkarılır. Öbüründe kalite, konfor, işçilik öne çıkarılır. Bugün long olmayan 5 serisinini arka diz mesafesi passat, mondeo, superb gibi araçlardan kısa. Yan yana bakıp duruşlarına göre karar vereceksek superbde e sınıfı olurdu o zaman değil mi? Çünkü superbde geçtim e sınıfını f sınıfı seviyesinde iç mekan ferahlığı var. Ee nasıl olacak küçük sincaplar? Octavia döver mi yani s60ı ?

    Bu yazdıklarınız aslında benim söylediğimi destekleyen bir argüman. Araçları sınıflandırırken boyuttan başka uzlaşılacak bir ölçüt olmadığını açıklamış oldunuz. Boyut derken de sadece güncel araçtan bahsediyorum. 10 sene önce C demek bora demekti escırt b idi falan gibi tartışmalarda haklı taraf olmaz. Evet arabalar genel olarak büyüyor ama bazı üreticiler tersine, küçülüyorlar ve spor estetik görünüm adına pratik fonksiyonelliği kaybediyorlar.

    Mesela güncel Peugeot 308 ve Ford Focus neden Spaceback'ten daha üst grup sayılsın, veya BMW 3 gibi ufacık boğucu kabini olan bir araba Passatla denk olsun..

    S60 benim için C+ (ben uydurdum) grubu. Sonraki nesilde büyürse D'te girer küçüşürse C'ye düşer..

    İsteyen ihtiyacına göre istediği aracı alır, ama ne olur aile arabası tavsiyesi isteyen insanlara C Class, 3 Serisi, Focus falan yazmayın kötülük etmiş olursunuz..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geri vites mi yaptım? Nerede senin dingil mesafelerine, boyutlara göre belirlenen sınıf kriterleri, yaz da hangi araba hangi sınıfmış görelim. Bana geri vites diyene bak hele, hem yalan yanlış, dayanaksız bir dolu şey yaz, sonra geri meri vites zırvala. Millet anlatmaya çalışıyor sınıfı belirleyen şeyin boyu değil işlevi olduğunu, örnek veriyor, hala ama o bundan küçük bana ne diyor adam.

    Sizin gibi trollere laf anlatmaya çalışan kafama tüküreyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Geri vites mi yaptım? Nerede senin dingil mesafelerine, boyutlara göre belirlenen sınıf kriterleri, yaz da hangi araba hangi sınıfmış görelim. Bana geri vites diyene bak hele, hem yalan yanlış, dayanaksız bir dolu şey yaz, sonra geri meri vites zırvala. Millet anlatmaya çalışıyor sınıfı belirleyen şeyin boyu değil işlevi olduğunu, örnek veriyor, hala ama o bundan küçük bana ne diyor adam.

    Sizin gibi trollere laf anlatmaya çalışan kafama tüküreyim.

    Benim soruma yanit bile veremedi.buyur konusunu ac söylediklerinin gorelim dostum.
    BAkalım nekadar durabiliyorsun lafinin arkasinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Geri vites mi yaptım? Nerede senin dingil mesafelerine, boyutlara göre belirlenen sınıf kriterleri, yaz da hangi araba hangi sınıfmış görelim. Bana geri vites diyene bak hele, hem yalan yanlış, dayanaksız bir dolu şey yaz, sonra geri meri vites zırvala. Millet anlatmaya çalışıyor sınıfı belirleyen şeyin boyu değil işlevi olduğunu, örnek veriyor, hala ama o bundan küçük bana ne diyor adam.

    Sizin gibi trollere laf anlatmaya çalışan kafama tüküreyim.

    Sen bu milleti aydınlatma misyonunu ve otorite pozisyonunu nasıl edindin onu bir açıklarsan aydınlanalım. Uzman mısın yetkili misin bilirkişi misin nedir bu kibirin temeli?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Geri vites mi yaptım? Nerede senin dingil mesafelerine, boyutlara göre belirlenen sınıf kriterleri, yaz da hangi araba hangi sınıfmış görelim. Bana geri vites diyene bak hele, hem yalan yanlış, dayanaksız bir dolu şey yaz, sonra geri meri vites zırvala. Millet anlatmaya çalışıyor sınıfı belirleyen şeyin boyu değil işlevi olduğunu, örnek veriyor, hala ama o bundan küçük bana ne diyor adam.

    Sizin gibi trollere laf anlatmaya çalışan kafama tüküreyim.

    Benim soruma yanit bile veremedi.buyur konusunu ac söylediklerinin gorelim dostum.
    BAkalım nekadar durabiliyorsun lafinin arkasinda

    Soru ne? Yukarıda 10 defa anlattım benim mantığımı.

    "O zaman Guiletta'ya da C sınıfı dersin sen hehe" gibi soruların cevabını vermeye gerek yok. Araba küçükse küçüktür lüks döşeme bağımsız süspansiyon falan kurtarmaz onu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AFB8954A9 -- 16 Ekim 2016; 17:22:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soru basit;
    Söylediklerinin konusunu acip forumda paylasicaksin hepsi bu.madem bir tezin var ve foruma takiliyorsun,forumun da gorusunu aliver oyleyse
    Bu konuyu kendi mecrasında tartismis oluruz böylelikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Soru basit;
    Söylediklerinin konusunu acip forumda paylasicaksin hepsi bu.madem bir tezin var ve foruma takiliyorsun,forumun da gorusunu aliver oyleyse
    Bu konuyu kendi mecrasında tartismis oluruz böylelikle

    Tamam açacağım. Ama oraya da gelip benim otomobilden anlamadığımı bilgisiz trol olduğumu falan yazacaksanız önce o başlıkta kendinizi tanıtın sizin bilgi ve tecrübeniz nedir anlatın veya somut objektif bir yanlışımı bir kaynakla açıklayabilirseniz yazın ondan sonra aşağılama moduna girin. Bunun dışında konudan çıkmadan sadece arabaları konuşacaksak memnuniyetle istediğiniz kadar yazarım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz laflarinizin arkasinda,durarak konuyu acin da,benim birsey dememe gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 16 Ekim 2016; 19:07:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passatın bir önceki kasası için bu soru sorulmuş olsa şahsen S60 derdim ancak yeni yüzlü passat tasarım olarak albenisi olan bir araç, güncel S60 miladını doldurmak üzere yeni kasası beklenmeli.
  • arabaci_58 kullanıcısına yanıt
    Banada bütün vw'ler audi'ler birbirinin kopyası gibi geliyor. Mevcut araçlara güzel yada çirkin demiyorum tabi ama eski kasa-yeni kasa birbirinin kopyası gibi. Son çıkan Audi a4'te bu dediğimi doğruluyor bence.

    S60'a gelince, makyajsız hali makyajlı halinden daha güzel. Katılırmısınız bilmem tabi benim düşüncem

    Volvo'nun araçları diğer markalara göre 2-3 sene daha uzun süre kasa değiştirmeden kalıyor. S60 kasa değiştirmeden önce muhtemelen bir makyaj daha görecektir. Hem S60'a sıra gelene kadar sırada xc70 ve xc60 var. Volvo'nun yeni ön far tasarım şekline Thor's Hammer diyorlar. Yani İsveç mitolojisinde bir tanrının çekiç'i anlamına geliyor. Bunu xc90 ve s90'da başlattılar şimdi v40'a da uyarladılar. Volvonun imzası haline gelen bu farları ufak değişiklerle s60'a da uyarlayacaklarını düşünüyorum.

    V40 artık böyle gözüküyor:  S60 varken neden herkes Passat alıyor ?




  • Vanity Fair kullanıcısına yanıt
    Müthiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkesin görüşüne saygım var fakat bende bahse konu iki araçta var.. Kendi aracım S60 , şirket aracı ise Passat . ikiside dizel otomatik.Bir önce ki şirket aracı da otm . Leon'du ve bence o bile Passat dan daha iyiydi.

    Ben VOLVO yu kullanırken GÜVENLİ , KEYİFLİ , KONFORLU ve FARKLI HİSSEDİYORUM

    LİNEA , FLUENCE , JETTA , PASSAT şantiyecisinden , patronuna genel anlamda klonlanmış gibi ŞİRKET ARACI KAVRAMIYLA ÖZDEŞLEŞMİŞ ARAÇLAR bence.

    İkisininde kendine göre +/- leri illa ki vardır . Ama kişilerin beğenileri değişkendir..KISACA PARA VERİP ALACAK OLSAM SON SEÇENEĞİM YUKARIDA SAYDIĞIM 4 ARAÇ OLURDU HERHALDE

    NOT : s60 ım satılık , ama yenisi yine bir S60 olacak inşallah, keşke gücüm yetse de S90 alabilsem

     S60 varken neden herkes Passat alıyor ?




  • Ü s t a D kullanıcısına yanıt
    Ne kadara satıyorsunuz hocam merak ettim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProfesörCan

    Ne kadara satıyorsunuz hocam merak ettim ?

    buyur sahibinden ilanım hocam Ben başkası için değil , kendim için araba alıp kullananlardanım

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-guven-konfor-keyif-goruntu-arayanlara-322936894/detay/




  • Ü s t a D kullanıcısına yanıt
    Aracınız 180.000 km de nasıl bu kadar temiz aklım almıyor.0 km diye koysanız inanırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S60ı öncelikle Volvo ayırıyor kendi premium sınıfından

    S60ın kokpiti - s90 ve xc90 ile o kadar alakasız ki; zaten bak bu alt seviye kaldı ve ayrıldı dedirtiyor. Örneğin Bmwde ya da Mercedes'te çizgiler böylesine premium sınıflarından uçurumla ayrı değil. Ayrıca bagaj fazla dar. Passat'ın şöför mahalli benim fikrimce s60ın çok üstünde güzel.

    İçi xc 90 veya s90 a yakın çizgilerle değiştirildiğinde ne yapacaksın bakalım derseniz

    Helal deyip alıcı gözle bakacağım. Ama şu anda olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çinli firma aldı

    ford ile ortak parça kullanımı vs

    passat alanlar made in germany satın alıyor
  • ogameci kullanıcısına yanıt
    Alman malı, Çin malı veya Amerikan malı olması kaliteye ne kadar etki eder ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemsinan

    S60ı öncelikle Volvo ayırıyor kendi premium sınıfından

    S60ın kokpiti - s90 ve xc90 ile o kadar alakasız ki; zaten bak bu alt seviye kaldı ve ayrıldı dedirtiyor. Örneğin Bmwde ya da Mercedes'te çizgiler böylesine premium sınıflarından uçurumla ayrı değil. Ayrıca bagaj fazla dar. Passat'ın şöför mahalli benim fikrimce s60ın çok üstünde güzel.

    İçi xc 90 veya s90 a yakın çizgilerle değiştirildiğinde ne yapacaksın bakalım derseniz

    Helal deyip alıcı gözle bakacağım. Ama şu anda olmaz.

    Hiç ALAKASI BİLE YOK hocam..Siz elmayla elmayı kıyaslama yapmamışsınız çünkü.

    2012 model S60 la XC90 ın kabinin görseli de birbirinden farklı. Yeni nesil XC90 ve S90 da tabii ki farklı.

    S60 bildiğim kadarıyla 2013 te makyajlandı dış görünüşü olarak ve yeni kasa S60 ın ilk modeliyle şimdi ki hala aynı.

    Ama dediğiniz gibi bir daha makyaj geçirse s90 gibi bir iç tasarım yapsalar harika olur .




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.