DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
S40 I (1995-2004)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
1.526
Cevap
44
Favori
185.940
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3825 Mesaj
      09 Ocak 2008 16:15:40
      Forumda, ikinci eldeki uygun fiyatları nedeniyle S40 I (1995-2004) hakkında sürekli sorulara tanık olmakta idik. Bu başlık ile umarım S40 I hakkında bilinmek istenenleri bir arada toplamış oluruz. S40 I sahibi herkesin katkılarını bekliyoruz. Araç hakkında bilgi sahibi olmayanların kulaktan dolma bilgilerine ise ilgi duyulmamaktadır.

      Not: Bu konu başlığı altında yer alan bilgileri internette başkaca yerlerde kullanacak arkadaşlara, kaynak gösterilmesinin en azından nezaket icabı olduğu hatırlatılır.

      Fotoğraflardan başlayalım



















      Renk skalası








      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 27 Ağustos 2008; 16:02:12 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3825 Mesaj
      09 Ocak 2008 16:18:15
      S40 I Teknik Özellikler

      S40 I ilk çıktığında teknik değerler şöyle verilmişti:


      Aracın motorlarında 2000 model yılı sonrası yapılan değişikliklerle teknik özellikler şu şekli aldı:



      Ağırlık, Boyutlar ve diğer özellikler:




      Volvo’nun İsveç için verdiği yıllara göre S40 I’lerdeki motor dağılımı aşağıdaki gibidir
      (rakamlar sırasıyla: model yılı, motor hacmi, motor tipi ve motor gücünü (bg ve kw cinsinden) göstermektedir)


      1996, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
      1996, 2.0, B42O4S, 137bg, 100kw
      1997, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
      1997, 2.0, B42O4S, 140bg, 103kw
      1998-99, 1.6, B4164S, 105bg, 77kw
      1998-99, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
      1998-99, 1.8i, B4184SM, 125bg, 92kw
      1998-99, 2.0, B4184SM, 125bg, 92kw
      1998-99, 2.0T, B4204T, 160bg, 103kw
      1998-99, T4, B4194T, 200bg, 147kw
      2000-1-2-3-4, 1.6, B4164S2, 109bg, 80kw
      2000-1-2-3-4, 1.8, B4184S2, 122bg, 90kw
      2000, 1.8i, B4184SM, 125bg, 92kw
      2000-1-2-3, 2.0, B4204S2, 136bg, 100kw
      2000, 2.0T, B4204T2, 160bg, 118kw
      2000, T4, B4194T2, 200bg, 147kw
      2000, 1.9D, D4192T2, 95bg, 70kw
      2001, 1.8i, B4184SJ, 121bg, 89kw
      2001, 2.0T, B4204T3, 165bg, 121kw
      2001-2-3, T4, B4194T5, 200bg, 147kw
      2001-2-3, 1.9D, D4192T4, 102bg, 75kw
      2001-2-3, 1.9D, D4192T3, 115bg, 85kw
      2002-3, 1.8i, B4184SJ, 122bg, 90kw
      2002-3-4, 2.0T, B4204T3, 163bg, 120kw



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 13 Ocak 2008; 10:45:52 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3825 Mesaj
      09 Ocak 2008 16:20:34
      S40 I Donanım

      S40 I'donanımları, diğer tüm Volvo modellerinde olduğu gibi, model yılına ve motor hacmine göre değişmektedir. Sonraki model yılları ve büyük motor hacimli S40 I'ler en yüksek donanımlı modeller olmaktadır. Tüketici olmamakla birlikte, max. donanıma ilişkin şöyle bir liste verilebilir:

      ABS
      EBD (elektronik fren güç dağılımı)
      DSA (Dinamik Denge ve Anti-patinaj sistemi)
      İki aşamalı sürücü ve yolcu hava yastıkları
      SIPS (Yan darbe koruma sistemi)
      SIPS Hava yastıkları
      IC (Perde hava yastıkları)
      WHIPS (Darbe emici ön koltuklar)
      5 adet üç noktalı emniyet kemeri
      Deri veya deri ve kumaş karışımı koltuklar
      Koltuk başlıkları
      ISOFIX çocuk koltuğu hazırlığı
      Immobiliser
      CD+teyp+radyo
      Ultrasonik sensörlü alarm
      Uzaktan kumandalı açma-kapama
      Gündüz sürekli yanan ışıklar
      Yüksek seviye LED fren lambaları
      Yan aydınlatma
      Eve dönüş ışıklandırma
      Polen filtreli elektronik klima
      Dış hava sıcaklığı göstergesi
      Yol bilgisayarı
      Hız Sabitleyici
      Ön+arka elektrikli camlar
      İçten ayarlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar
      Işıklandırmalı makyaj aynaları
      Ön ve arka okuma lambaları
      Arka kol dayama
      Kapı içleri saklama gözleri
      Ön koltuk cepleri
      Bozuk para kutusu
      12 voltluk elektrik soketi
      Elektrikli sürücü koltuğu
      Sürücü ve yolcu koltuğu yükseklik ayarları
      Ergonomik ön koltuklar
      Yatan arka koltuklar
      Kapaklı ön kol dayama ve cd saklama bölmesi
      Deri direksiyon simidi
      Yüksekliği ayarlanabilir direksiyon
      Ön sis farları
      Arka sis farı
      Ön far yıkama sistemi
      Komfor şasi


      İç döşemeler-malzeme ve renkler


      Jantlar



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 11 Ocak 2008; 19:44:23 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3825 Mesaj
      09 Ocak 2008 17:58:47
      S40 I Hakkında

      S40 I, Volvo'nun Hollanda'daki NedCar fabrikasında üretilmiştir. Aynı fabrikada üretilen Mitsubishi Carisma ile platform ortağıdır. NedCar fabrikası Volvo, Mitsubishi ve Hollanda devletinin ortak olduğu bir fabrikaydı. Volvo, NedCar'daki hisselerini 2001 yılında Mitsubishi'ya sattı ama NedCar 2004’e kadar S40’ı üretmeye devam etti.

      S40 I, toplam dokuz yıllık üretimi ile klasik uzun erimli, kalıcı ve dayanıklı bir Volvo olma özelliklerini taşımaktadır.

      S40 I, 2000 yılında ciddi bir değişimden geçti. Makyajlandı, motorlarda yapılan iyileştirmelerle yakıt tüketimi düştü, direkt enjeksiyonlu dizel motor seçeneği eklendi, güvenlik ekipmanları arttırıldı, fren diskleri büyüdü, ön ve arka süspansiyonlar ve direksiyon kutusu geliştirildi, iz genişliği artırıldı, fabrika çıkışlı lastikler genişledi vs.

      S40 I, Volvo'nun otomobil yarışlarındaki bir önceki otomobili 850'nin yerini aldı.

      Kronik bir sorunu bilinmemektedir.

      S40 I, son kez S40 Classic adı altında üretildi. Bu son halinde S40'da 1995'den 2004 yılına kadar yapılan yeniliklerin hepsi yer aldı, standart donanım da geniş bir yelpaze sunuyordu.

      S40 I, ekonomik krize ve artan akaryakıt fiyatlarına kadar ülkemizde her motor seçeneği ile satılan ender otomobillerden biri oldu. S40 Classiclerin ise çoğu ülkemizde 1.6 benzinli motorla satıldı.

      S40 I, ülkemizde en çok satan Volvo modelleri arasında yerini aldı.

      devam edecek...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 8 Kasım 2008; 17:39:28 >
      _____________________________

    • Teğmen
      207 Mesaj
      10 Ocak 2008 13:16:22
      SELAM HESHEIT.
      BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
      GERÇEKTEN ELLERİNE SAĞLIK.
      GÖRÜŞMEK ÜZERE.



      _____________________________

      Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
      But, can sharing of information be enjoyed ?
      My answer is: Yes.


    • Onbaşı
      19 Mesaj
      11 Ocak 2008 23:05:16
      bu sayfa için teşekkürler hesseit. en güzel volvo 2004 s40 :)


      _____________________________

    • Teğmen
      174 Mesaj
      12 Ocak 2008 00:00:18
      Gerçekten bana volvoyu sevdiren kasa...
      Çok hoş ve safkan bir Volvo



      _____________________________

    • Onbaşı
      16 Mesaj
      15 Ocak 2008 21:45:26
      2001 S40 1.6 sahibiyim aracımın kullnma kılavuzu olmadığından bazı bilgileri bilmiyordum.Bu bilgiler aracımı daha iyi tanımam için faydalı oldu teşekkürler.Aracıma ait kullanma kılavuzunu yetkili servisler dışında bulabilirmiyim bulabilirmiyim.


      _____________________________

    • Yarbay
      3825 Mesaj
      16 Ocak 2008 11:58:13
      Bilgisayarımda pdf dosyası olarak 2003 model ABD ve Kanada'da satılan S/V40ların kullanım kitapçığı var. Kitapçık 189 sayfa olup İngilizcedir. İstersen e-posta adresini öm olarak yazıver göndereyim.
      Kitapçık Volvo servislerinde yoktur. Yakınındaki birinden fotokopi yapabilirsin. Mutlaka orjinal olsun diyorsan DH VOLVO for LIFE başlığının başlarında bir yerde İsveç'ten istetebileceğin yerin linkini vermiştim; fiyatı postayla birlikte biraz pahalıya geliyordu.



      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      18 Ocak 2008 23:34:29
      aşığım ben bu araca aşık! kendine has özelliklerini çok seviyorum. ön ve arka çamurluktaki yan aydınlatmalar(hastayım onlara), radyo/cd ile kaset çaları aynı anda sunması, sabah akşam far açmayı gerektirmemesi, bir çok araçta olmayan bel desteği, yolcu kapısında merkezi kilit olması, ön koltukların önünde kanguru gibi saklama bölmesi. sanki önemli bir şeyi unuttum neyse sonra aklıma gelir :)


      _____________________________

    • Teğmen
      143 Mesaj
      19 Ocak 2008 00:43:16
      Arka koltuklara entegre başka çok az araçta bulunan çocuk koltukları, emniyet kemeri uyarı lambası, sürücü tarafındaki sütun üzerindeki şeffaf evrak-kimlik tutacağı, ön koltuk sırtlarında gazetelikler, kendine has koltuk kafalıkları, ön ve arka koltuk kol dayama kolçakları, ön konsoldaki cep telefonu saklama bölmesi, olan araçlarda ışıklı makyaj aynaları, koltuk ısıtmaları, elektrikli çocuk kilidi, far yıkamalarını unutmayalım, yine olanlardaki arka spoiler, bagajdaki takılır çıkarılır fileli bölme, eşya bağlama kemeri, ayrıca SIPS sistemini de unutmayalım bu tamamen volvo'ya has bir teknoloji...


      _____________________________

    • Yarbay
      3825 Mesaj
      20 Ocak 2008 03:52:30
      quote:

      Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
      ARKADASLAR VOLVO S40 98 MODEL ARACIM var yakitindan supheleniyorum..Motor 1.8 40 litre ile 350 km yol gittim sehir ici..Anlamadim neden böyle.. S40 larin yakiti nedir ortalama ?


      11.4lt/100km yakmışsınız. 10 yıllık bir araç ve şehir içi için gayet normal bir değer. Biraz bakım yaparsanız: yakıt ve hava filtresi değişimi, yağ değişimi, bujilerin değişimi vs. bir miktar düşer.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1687 Mesaj
      20 Ocak 2008 14:25:36
      fakat arkadaslar ben isvecte yasiyorum burda istanbul gibi trafik yok..Zaten arac 7000 km önce bakima girdi yag ,yag filtresi,buji vs.. vs.. degisti yinede bu degerler cikiyor ? Bundan önce civic si vardi bende 0.6 yakarken bu arac nerdeyse onun tam 2 kati yakiyor yanlis miyim ?


      _____________________________

      SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White
    • Yarbay
      3825 Mesaj
      20 Ocak 2008 15:55:39
      İsveç'te yaşıyorsan fazla yakıtın sebebi tıkalı filtreler veya şehir trafiği değildir. Yukarıda da açıklandığı üzere 2000 model öncesi S40ların yakıt tüketimi 2000 sonrası üretilen motorlardan fazla. Yukarıdaki listeye bakarsanız fabrika verisinin zaten 12.0lt/100km verildiğini görürsün. Belki devirli ve spor kulanmazsanız biraz düşer. Siz isterseniz yine de düşürmek için ne yapmak gerekir diyerek bir Volvo servisini ziyaret edin.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1687 Mesaj
      21 Ocak 2008 00:25:01
      Abi cok fazlaymis ya ben bu kadar olucagini hic tahmin etmiyordum resmen benzini iciyor desene bu alet.. 12 litre ile 100 km resmen oha oldum...


      _____________________________

      SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White
    • Teğmen
      207 Mesaj
      22 Ocak 2008 16:31:34
      Tr1u5148 isimli kullanıcı s40 classic ile ilgili bilgi sormuş PM ile.
      Aşağıdakiler ona yazdıklarımdır. biraz hızlı cevaplamıştım.. Hesheit arkadaşımız eksik yada tam doğyu olmayanları düzeltecektir.
      aracın yakışı ile ilgili şeylerde yazmıştım. Bu sayfaya da koyayım dedim.

      eğer s40 classic alacaksanız en azından 2004 model almanızı tavsiye ederim.
      hem modeli yüksek olmuş olur hemde en son makyajında diğerlerine kıyasla çok daha albenisi (hem iç hemde dış özellikler açısından) olan bir araç.
      bence s40 güvenlik özellikleriyle piyasadaki 2008 model her marka ve model araçdan bile daha fazla özellik sunan ve güven veren bir araba. (corolla, civic, focus, vs vs) aklına gelebilecek her arabadan çok daha sağlam. kaputu açıp baktığında tampon demirinden tut, şasi demirinin kalınlığına, alt aksamdaki korumalardan arka tamponun bağlantı elemanlarına kadar her yönüyle diğer araçlardan kat kat üstün diyebilirim. bu kısaca güvenlik kısmı. yani 2014 yılına gelindiğinde elindeki 10 yıllık volvo ile 6 yaşına gelmiş bir civic corolla vb arabayı yan yana koyup bir bakmanı öneririm.
      bendeki araç 1.6 bir araba. mitsubishi carismalardada kullanılan 16v 109 ps lik bir motor. hiçbir kronik sorunu yok. bugün bujilerde dahil, yağ, yağ ve hava filtreleri, polen filtresi vb bir bakım 200-220 ytl gibi. bunları yaptırdığın sürece hiçbir sıkıntı yaşamazsın. benim arabam 41000 de ve maşallah hiçbir sorunum olmadı.
      yakıt tüketimi bence mükemmel diyebilirim. eğer gerçekten sakin kullanırsan (ki ben sık sık ankaraya giderken öyle kullanıyorum) 100 km de 6.4 litre ile defalarca gittim geldim. (120 yi hiç geçmeden). hızlı kullanımlarda ise 150 altına düşmeden 8.2l ile gidiyosun.. şehir içindede aynı şekilde 9 litrenin üstüne hiç çıkmadı.. elbette zaman zaman çok çok yoğun trafikte 10-11 litreye çıktığıda oluyor.
      bu yazdığım rakamlar hem kendimin hemde yol bilgisayarından teyit ettğim gerçek değerlerdir.
      yol bilgisayarı ise kendinden bekleneni fazlasıyla veriyor..(kullanım klavuzunu okuduktan ve mantığını anladıktan sonra neden yol bilgisayarı dendiğini daha iyi anlıyorsun) (yeni civiclerdeki gibi yol commadore 64 ü değil yani)..
      esp sistemi yok ancak DSA (Dynamic Stability Assist) sistemi var S40 classiclerde. bazıları patinaj önleme sistemi diyerek sistemi aşağılasalarda asla öyle değil. aracın o andaki gerçek hızı ile sadece öndeki değil tüm tekerleklerdeki hızı karşılaştırarak gerekli tekere fren uygulaması yada ön tekerlerden herhangi birine güç akışını milisaniyeler bazında kesmesi diyebilirim. bu sistem sayesinde buzlu veya kaygan veya tozlu yokuşlardaki kalkışların sorunsuz. isteğin kadar gaz verip debriyajı kontrolsüz kaldırsanda gayet güzel kalkış yapabiliyorsun. bu kalkış ile ilgili kısmı. örnegin otobanda 150 ile giderken bir su havuzuna sağ taraftan girdin. böyle bir durumda sağ tekerlerin dönmeyi keser değil mi? işte böyle bir durumdada sağ ve sol teker dönüş hızlarının farklı olduğunu algılayıp sol tekerlere de ayrı ayrı fren uygulayarak düz gitmeni daha doğrusu savrulmanı önler. 1 kez başıma geldi ve çok çok etkilendim.
      VSA ile tek farkı ise VSA virajlarda aracın izinden çıkacağını algılayarak hangi tekere fren uygulayacağına karar verir. vsa 1 gömlek daha iyi bir sistem ama viraja yavaş girmek veya aracın limitlerini bilmek te bizim elimizde.
      biraz uzun oldu ama yazmak gereği hissettim.
      Selamlar.



      _____________________________

      Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
      But, can sharing of information be enjoyed ?
      My answer is: Yes.


    • Binbaşı
      1687 Mesaj
      22 Ocak 2008 23:21:36
      bilgiler cok guzel fakat anladigim kadariyla sende 2000 model sonrasi s40 var cunku bizim aracin 8 falan yakmasi imkansiz.Sehir ici 12 yakan bi arac.Arac dedigin gibi sorunsuz ve 120 bin km de .Full bu zamana kadar servisleri yapilmis ve 2. sahibiyim böle bi araba iste bu yakiti yakiyor


      _____________________________

      SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White
    • Teğmen
      207 Mesaj
      23 Ocak 2008 14:25:29
      Hesheit üstadın S40 Classic FazII için yazdıklarına bende birşeyler ekleyeyim..




      _____________________________

      Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
      But, can sharing of information be enjoyed ?
      My answer is: Yes.


    • Teğmen
      207 Mesaj
      23 Ocak 2008 14:29:06
      DSA.




      _____________________________

      Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
      But, can sharing of information be enjoyed ?
      My answer is: Yes.


    • Teğmen
      207 Mesaj
      23 Ocak 2008 14:36:46
      Dinamik denge sistemini de biraz açalım.
      Volvonun S40 ve S80 modellerinde uyguladığı DSA her hızda tekerleğin dönüşünü kontrol ederek güvenlik ve dengenin artmasında etkili olan bir sistemdir.

      Tekerleğin dönüşünü kontrol eden sistemlerin ilk uygulayıcılarından biri olan Volvo, sistemi ilk kez 1985 yılında ETC ile birlikte uygulamıştır. Sistem yakıt tedariki vasıtasıyla motorun dönme momentini yani torkunu azaltarak tekerleğin dönüşünü kontrol etmiştir. Hareket anından varış noktasına kadar etkili olan pek çok antispin sistemlerinden farklı olarak DSA başlangıç anından hızın en üst seviyeye çıktığı ana kadar kesintisis bir biçimde aracın tüm hız aralığında etkili olmaktadır. Yol koşullarından bağımsız olarak, örneğin çakıllı ve karlı yüzeyler gibi kaygan koşullarda bile optimum hızlanmalara olanak tanımaktadır. DSA, araç belli bir hıza ulaştıktan sonra devreden çıkan bir tür başlangıç desteği değildir.


      DSA'nın etkin güvenlik avantajları
      *Hız kazanma esnasında daha kolay sürüş ve daha iyi yol tutuş
      *Daha fazla eğim ve yön dengesi
      *Kaygan yüzeyler için erken uyarı
      *Motor devrinin artma riski azaldığı için patinaj yapma ve kayma riskinin azalması
      *Frenlerde lastiklerde ve hareketli parçalarda daha az aşınma ve daha düşük yakıt tüketimi sayesinde çevreye daha az zarar

      Çalışması
      Eğer ön tekerlerden biri ya da ikisi birden arka tekerlerden hızlı dönmeye başlarsa ABS sensörleri değişimi kaydederek DSA sisteminin beynine bir sinyal yolluyor. Beyinde motorun idare sistemine bir sinyal yolluyarak tekerleklerin gerektiği kadar dönmasi için gereken yakıtı kesmesini bildiriyor. Böylelikle tekerlekler doğru dönüş hızına kavuşuyor. Tüm bu işlemler saniyenin 15-20 binde biri kadar bir sürede söz gelimi saatte 90 km hızla giden bir araç 50 cm ilerlemeden gerçekleşiyor. Uzman ve dikkatli bir sürücü aynı hareketi yani tekerlek hızının düzeltilmesini ancak bir iki saniyede yapabilsede aracın 50 ile 75 metrelik bir mesafeyi katetmesi anlamına geleceğinden oldukça kritik kabul ediliyor. DSA ise tekerlek hızını çok yüksek hızlarda bile neredeyse anında kontrol ederek düzeltiyor. Koşullar gerektirdiği sürece tekerlekler sürekli denetleniyor ve süreç hiç durmadan tekrarlanıyor. Sürücü ön panelde kaygan zemini de gösteren turuncu bir ışığın yanmasıyla sistemin devrede olduğu konusunda bilgilendiriliyor. Sistem son derece kesin ve çok küçük tork azaltmasından yararlanıyor. Yakıt tedarikindeki bu çok düşük miktarlı ve kısa kesintiler aracın hızlanması gerektiği durumlarda kullanılabilirliğine zarar vermiyor.



      _____________________________

      Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
      But, can sharing of information be enjoyed ?
      My answer is: Yes.


Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.