Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (84. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Dun bir ustaya motor suyunu komple degistirecegimi soyledim

    Sirf iscilik icin 100 tl istedi

    Onceki arabam clio idi onda ayni seyi istesem 20 tl den fazla alacagini hic sanmiyorum sirf volvo diye 100 tl istedi ki adami taniyorum bu araba sanirim bizi oldugumuzdan zengin gosteriyor :)



    Bende inat ettim biraz formlarda arastirdim

    Evin yakininda musait bir shell var oraya gittim pazar gunu musait once

    Termostattan radyotöre gidrn hortumu cikarttim

    Radyotorun altta plastik tapasi var orayi actim

    Son olarak radyator altindaki motora giden kalin hortumu soktum

    Motordaki butun su akti aslinda drgismese olurmus bayagi kirmizi antifiriz akti :)



    Ama icim rahat etmezdi



    Sonra genlesme kabindan su akitarak alttan motordan gelen hortumu takibe aldim tertemiz su akana temizledim

    Sonrasinda radyatorun ustunden verdim suyu alttan temiz su akana kadar temizledim

    Sonrasinda horyumlari takip kelepceleri sıkıladım



    3lt kirmizi antifiriz ve 2lt damitilmis saf suyu 5lt sasal kabina bosaltip karisimi yaptim

    Huni ile genlesme kabindan motora akittim araci calistirdim kaloriferi sicak konumda actim araci calistirdim

    10dk calisti bu arada genlesme kabinin kapagi acik



    Biraz kabarcik yapip havasi cikti sonra termostat acti su devirdaim yapti eksilen karisima tekrar ilave yaptim suan sistem sorunsuz ve icim rahat



    Sonrasindada migrosta indirim vardi sonax klima dezenfektan heryerde 39 tl idi

    29 tl ye dusmus onuda klima icin uyguladim

    Umarim faydasi olur

    Güzel paylaşım olmuş hocam teşekkürler, 2001 1.8 S40 aracımı alalı yaklaşık 3 ay oldu radyatör suyu benimde aklımda soru işareti idi, yazdıklarınız doğrultusunda bende temizeleyeğim radyatörü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı aldığımda radyo anteni kırıktı aracımın, Dreamcar marka otomatik anteni Hepsiburada dan 60tl ye sipariş ettim, benden önceki sahibi de bu tarz bir anten kullanmış olduğu için bağlantı yerleri hazırdı ve eski anteni çıkartıp yenisini kendim hiç zorlanmadan taktim. Şuan gayet sorunsuz bir şekilde çalışıyor tavsiye ederim herkese.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada elimde universal (Yani pek çok araca uyumlu, orijinal olmayan) anten var, Pendik civarında ihtiyacı olan birisine ücretsiz verebilirim.

    Bir de arabayı satmayı düşünüyorum ama biraz masrafı var, yaptıracak durumum olmadığından dolayı yaptırana kadar erteledim satışı.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    sizin araç baya baya yenilendi diye hatırlıyorum önceki yazılarınızdan:) neresi sorunlu, umarım ciddi birşey değildir.

    ben de ara ara satmaya niyetlensem de bu kadar masraftan sonra dokunmam diyorum. forumlarda, yedek parça sitelerinde harcadığım zamana yazık olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    sizin araç baya baya yenilendi diye hatırlıyorum önceki yazılarınızdan:) neresi sorunlu, umarım ciddi birşey değildir.

    ben de ara ara satmaya niyetlensem de bu kadar masraftan sonra dokunmam diyorum. forumlarda, yedek parça sitelerinde harcadığım zamana yazık olur

    Hocam şimdi benzin basınç regülatörü bozuk, 500 küsur lira ama ilk marş dışında sorun olmadığı için umursamıyorum. İlerde yaptırırım. Esas sorunum direksiyonda bir boşluk var. Direksiyon kutusu ve ön takım sağlam geriye kalıyor mafsal. Onu da yaptıracağım ama keyfi gelip de yapalım diyen bulamıyorum. Adama masraf soruyorum klasik laf "Açmadan bilemeyiz" en fazla ne masraf çıkar diyorum (Hani mafsalı sıfır alsak, işçilik dahil) "açmadan bilemeyiz", motor ya da şanzıman sormuyorum ki açmadan bilemeyelim, ben de ona göre cebime para koyup geleceğim.

    Bir de baskı balata değişse iyi olacak, kaçırma ya da sıyırma falan yok ama volant bozuk sanırım. Sadece baskı balata değişirken o da değişecek onun için 1000 lira fiyat kırarım ama mafsal işini halletmem lazım.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam hangi servise veya ustaya götürüyorsunuz?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet zaten yaşından ötürü biraz masraflı araçlar, parayı basıp her şeyi yeniledikten sonra satmak bana da mantıklı gelmiyor. Satsanız bile edeceği en fazla 25-30 lira. Ki o kadar masraf yapmış oluyoruz. O paraya alacağınız araçlar bundan çok farklı olmayacak. Hatta bazı konularda daha geride kalacak (güvenlik vb.) Üstüne bir de yeni araca da masraf yapacaksınız.

    Üstüne ekleyip daha üst bir araca geçersiniz o farklı bir durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam hangi servise veya ustaya götürüyorsunuz?

    Hocam esas ustamla tartıştık yolları ayırdık. Sinan Usta Anadolu yakasında belki bilirsiniz.

    O esas ustam dediğim kişiyi bulana kadar pek çok servis arabama adeta bakmadı bile. Hilkat garibesi miyim gulyabani miyim anlamadım. Kimisi "Usta yok sen numaranı yaz arabanı, arızanı yaz usta gelince arasın" dedi. Haziran 2015'ten beri arayacaklar bekliyorum. Kimisi resmen dövüyordu beni (Kurumsal gibi görünen bir yerdi, arabadaki sorunu anlatmaya kalktım adam "Geç içeri arıza formu doldur" diye ters bir cevap verdi. Ben de "Yahu şu sorunu bi dinle şimdi yapılamayacak bişeyse ya da maliyetli olacaksa durduk yere niye arabayı servise sokayım" dedim. Adam "İçeri geç arıza formu doldur dedik" diye bağırınca arabadan hiç inmeden oradan uzaklaştım), kimisi cevap vermeye tenezzül etmedi derken o ustayı buldum. Patronunun yanında çalıştığı için fiyatlar biraz kazıktı ama usta da yüksek fiyat çekmeyi seviyordu. Ne yalan söyleyeyim biraz mecburiyetten biraz işçiliğinin iyi olmasından biraz da arabadan anlamasından dolayı maddi sıkıntıma rağmen ses çıkarmıyordum. Göz göre göre kazıklamasına bile göz yumdum. Sonra ufak bi para mevzusu oldu ardından da bi komisyon meselesinden tartıştık yolları ayırdık. Şimdi "arabana bakarım" diyen ve topladığı arabada parça sıkmayı unutmayan herhangi bir usta ile çalışabilirim.

    Arabayı satmayı biraz da bu yüzden istiyorum. Hem alçak araba kullanmaktan yoruldum (Tamam uzun yolda falan çok güzel ama şehir içindeki en ufak kasiste dahi zıplıyor araba) hem de artık bu ülkede keyifli, güzel arabaya binmenin ne kadar lüks olduğunu anladım. Yine aynı 2015 senesinde ufak bir Tata Telcoline tecrübem oldu, araba kütük gibiydi ama çukur, tümsek, kasis anlamadan gidebiliyordum. Ondan kendi arabama geçince her şey daha yumuşak ve insani olmasına rağmen yolun ne kadar hırpaladığını fark etmiştim.

    Şu an aslında kararsızlığım var, ya bunu satıp Mitsubishi Lancer'lara bakacağım ya da çok alakasız bir şekilde Ford Ranger benzeri araçlara bakacağım (Ki bana bagaj da lazım oluyor, mesela şu anda kendi arabam kapı önünde yatarken kiralık MPV - Hafif Ticari ya da minibüs şeklinde araç bakıyorum).




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kartal sanayide haritadan Olgun LPG diye aratırsanız onun yanında cındıl volvo var. İşçilik ücretleri biraz orantısız ama adamlar sadece volvoya bakıyorlar. Ustalar da volvo üzerinde uzmanlaşmış kişiler. Hatta bir tanesi arada bir avrupada yolda kalan türk volvo tırlarına yardıma falan gidiyor.
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Özellikle yabancı forumlarda kendinizin yapabileceği ufak tefek çoğu şeyi bulabiliyorsunuz. En çok bilinen forumlar
    http://www.volvoforums.org.uk
    volvoforums.com/
    https://www.matthewsvolvosite.com

    bunlar. Özellikle org.uk'ta yani ingilterede atmosferik araç daha fazla olduğundan bizim araçlara uyan çok güzel bilgiler var. Yine ingilizceniz varsa yaşadığınız sorunları konu açarak kısa sürede cevap alabiliyorsunuz. Bizdeki gibi ölü değil forumları




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Kartal sanayide haritadan Olgun LPG diye aratırsanız onun yanında cındıl volvo var. İşçilik ücretleri biraz orantısız ama adamlar sadece volvoya bakıyorlar. Ustalar da volvo üzerinde uzmanlaşmış kişiler. Hatta bir tanesi arada bir avrupada yolda kalan türk volvo tırlarına yardıma falan gidiyor.


    Bakayım hocam yarın teşekkürler. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o parçayı geçen sene değiştirmiştim, baya canımı sıkmıştı küçüçük parçaya 500tl vermek. ne yazıkki saçma şekilde pahalı ama bir süre sonra marş meselesi insanın sinirini bozuyor, mecburen değiştiriyorsunuz.

    bizim araçlarda usta meselesi önemli gerçekten, ucuza yaptırdım diye sevinirken aynı işi 2 defa yaptırınca pek bir anlamı kalmıyor. her sağlam masraftan sonra, bu da bitti artık sıkıntı çıkmaz diyoruz ama öyle olmuyor maalesef. gerçekten kaliteli araçlar ama ekonomik ömrünün sonlarında artık. biz şansımızı zorluyoruz aslında. o yüzden masraf çıkmaz diye beklememek lazım artık.

    satma meselesine gelince, belki model yenilemek lazım ama yeni s40 larda aradığın konbinasyonu bulmak zor. aracın değeri zaten belli, bir okadar koyup yenilesem aldığım araç gene 6-7yaşında olacak, ayrıca S40tan ne kadar iyidir tartışılır. S40x3 parası verirsem ancak 0km yaris alınır herhalde. garip olacak ama bu denklemde bana S40a binmeye ve masraf etmeye devam etmek daha mantıklı geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    o parçayı geçen sene değiştirmiştim, baya canımı sıkmıştı küçüçük parçaya 500tl vermek. ne yazıkki saçma şekilde pahalı ama bir süre sonra marş meselesi insanın sinirini bozuyor, mecburen değiştiriyorsunuz.

    bizim araçlarda usta meselesi önemli gerçekten, ucuza yaptırdım diye sevinirken aynı işi 2 defa yaptırınca pek bir anlamı kalmıyor. her sağlam masraftan sonra, bu da bitti artık sıkıntı çıkmaz diyoruz ama öyle olmuyor maalesef. gerçekten kaliteli araçlar ama ekonomik ömrünün sonlarında artık. biz şansımızı zorluyoruz aslında. o yüzden masraf çıkmaz diye beklememek lazım artık.

    satma meselesine gelince, belki model yenilemek lazım ama yeni s40 larda aradığın konbinasyonu bulmak zor. aracın değeri zaten belli, bir okadar koyup yenilesem aldığım araç gene 6-7yaşında olacak, ayrıca S40tan ne kadar iyidir tartışılır. S40x3 parası verirsem ancak 0km yaris alınır herhalde. garip olacak ama bu denklemde bana S40a binmeye ve masraf etmeye devam etmek daha mantıklı geliyor

    Benzin basınç regülatörü arabayı ilk aldığımda bozuktu ama ilk marşı alması dakika sürüyordu. Bir dakika marş çevirip de çalıştırabiliyordum. Sonra parçayı değiştirdim, çıkma mıdır artık nedir bilmiyorum 4-5 saniyeye düştü. 3 yıldır da böyle kullanıyorum. Maddiyatım sıkıntıda olmasa gerçekten bir kaç masraf edip sıkıntısız bineceğim ama, ben bir masrafı yaptırana kadar diğeri çıkıyor. 3 yılda 60 bin kilometre yaptım, hani tepe tepe de biniyorum aynı zamanda.

    Ve çok defa ben de sizin gibi düşündüm, S40'ım istediğim kombinasyon değil aslında (En azından bi makyajlı kasa ya da 2.0T motor olsaydı), eğer istediğim kombinasyon olsaydı harcadığım para da gözümde büyük görünmezdi. Şimdi satsam üstüne bi bu kadar daha para koysam 2006-2007 model C sınıfı araba alınıyor neredeyse.

    Ama şu anda durumum öyle bir hale geldi ki, arabadan tek beklentim yürümesi. Bu yüzden Tata Telcoline dahil pick uplara bakmaya falan başladım. Sırf o yüzden satıcam.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Parça çıkma değilse eğer, yan sanayıymıs demekki, çünkü bendeki orjinal ve marsa dokunur dokunmaz motor çalışıyor. Bu arada, 2.0T ye çok da özenmeyin, gidişi güzel ama onda da turbo dertleri var:) ‎



    Şu zamanda herşey maddiyat engeline takılıyor ne yazık ki, ne diyeyim, umarım sorunsuz ekonomik birşeyler bulursunuz. 



    Bındıgım arabaya tezat olacak ama, i10lar acaip ilgimi çekiyor. 1.0lt, otomatik ve lpg, kusursuz kombinasyon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Parça çıkma değilse eğer, yan sanayıymıs demekki, çünkü bendeki orjinal ve marsa dokunur dokunmaz motor çalışıyor. Bu arada, 2.0T ye çok da özenmeyin, gidişi güzel ama onda da turbo dertleri var:) ‎



    Şu zamanda herşey maddiyat engeline takılıyor ne yazık ki, ne diyeyim, umarım sorunsuz ekonomik birşeyler bulursunuz. 



    Bındıgım arabaya tezat olacak ama, i10lar acaip ilgimi çekiyor. 1.0lt, otomatik ve lpg, kusursuz kombinasyon

    Hocam ucunu çekiçle körledik, marşa dokunur dokunmaz marş alır oldu ama kısa sürede contasını patlattı eskisi gibi oldu.

    Ben de boş verdim



    2.0t da turbo sorunu vardır belki ama en azından hakkını verir.



    Bende de var tezatlık, Tata Telcoline'lara bakarken kendimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakinda bende tamirci olacagim 😁

    Hayat sartlari sanayideki ucuk fiyatlar

    Anadoluda durum boyle degil ama istanbul olunca

    Kimse musteri aramadigi icin dedigim dedik caldigim duduk modundalar



    Benim tek eksigim garaj :(

    Bi garaj ayarlarsam artik yag bakiminda kendim yapacagim

    Sokak ortasinda ugrasilmiyor :))

    En son buldugum ustaya tamam buldum dedim hemde eve yakindi
    Sol aks i sokup takti sıkamamis araba aksin sanziman baglantisindan yag kacirdi olur dedim tekrar yapti

    Bu seferde eve geldim motorun uzerinde takim anahtari unutmus birde akunun plastik tutacagini ugrasti takamadi butun hayallerimi suya dusurdu :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 17 Temmuz 2017; 22:50:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Kartal sanayide haritadan Olgun LPG diye aratırsanız onun yanında cındıl volvo var. İşçilik ücretleri biraz orantısız ama adamlar sadece volvoya bakıyorlar. Ustalar da volvo üzerinde uzmanlaşmış kişiler. Hatta bir tanesi arada bir avrupada yolda kalan türk volvo tırlarına yardıma falan gidiyor.


    Bugün gittim hocam. 2 sene önce tartıştığım ve dayak yemenin eşiğine geldiğim dükkanın ta kendisi. Dedim bi sorayım gene de onca yol geldim.
    Öncelikle sorunun benim dediğim yerden (Direksiyon mafsalı veya frezesi) olmadığını söyledi, arabanın bütün yürüyen aksamını muayene etti, test sürüşü yaptı. En son poyradan olabilir dedi. Perşembe günü tekrar gideceğim ama açıkçası pek içime sinmedi.

    Bi yağ bakımı sorayım dedim, 6 litre yağa 250 lira, hava filtresine 50 polen filtresine 70 lira çekince Perşembe günü bakarız deyip çıktım. Perşembe günü de sırf gelicem dedim diye gidicem muhtemelen bir şey yaptırmayacağım.

    Son çare arabayı 3-5 bakmadan bu haliyle satacağım, bu iş kabak tadı vermeye başladı.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt




    Kaderimiz böyleymiş hocam yurt dışında her adamın garajı var türlü türlü takımları var her tamiri kendisi yapıp dünyanın kârını yapıyor. Bizdeki ustalar da nereden geçirsem kârdır diye düşünüyor. Kimse yaptığı işin hakkının gerçekte ne olduğunu takmıyor. 150 liralık yağa 250 demiş, buradan 100 lira, işçilikten de 100 lira. Adam daha bakımdan 200 lira cebine attı. Bunun daha filtrelerdeki kâr payı var.

    Taktıkları polen filtresini de ben biliyorum. Kağıttan bozma bir şey. Ben bosch marka karbonlu olanını 35 liraya almıştım.

    Sıkıntının nerede olduğunu bulabilirler ama tamirini oraya yaptırmayın derim. Parçayı alıp kendinize bir usta bulup onunla değiştirin.

    Ya da artık sıkıldıysanız satıp kurtulun en kesin çözüm araban mı var derdin var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Temmuz 2017; 12:7:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker





    Kaderimiz böyleymiş hocam yurt dışında her adamın garajı var türlü türlü takımları var her tamiri kendisi yapıp dünyanın kârını yapıyor. Bizdeki ustalar da nereden geçirsem kârdır diye düşünüyor. Kimse yaptığı işin hakkının gerçekte ne olduğunu takmıyor. 150 liralık yağa 250 demiş, buradan 100 lira, işçilikten de 100 lira. Adam daha bakımdan 200 lira cebine attı. Bunun daha filtrelerdeki kâr payı var.

    Taktıkları polen filtresini de ben biliyorum. Kağıttan bozma bir şey. Ben bosch marka karbonlu olanını 35 liraya almıştım.

    Sıkıntının nerede olduğunu bulabilirler ama tamirini oraya yaptırmayın derim. Parçayı alıp kendinize bir usta bulup onunla değiştirin.

    Ya da artık sıkıldıysanız satıp kurtulun en kesin çözüm araban mı var derdin var.

    Hocam ben arızanın nerede olduğunu az çok biliyorum. Ama ustaya kabul ettiremedim. En kötü arızayı tespit ettikten sonra üçe beşe bakmadan yaptırırım, benzin basınç regülatörünü zaten kendim değiştiricem. Baskı balataya da girmeden satarım (Kaçırma yapmıyor, volan fiyatını düşerim 1000 lira) satarım tertemiz.

    Yağ konusunda hani Volvo'nun uç bir modeli olur (2.8 T6 falan) anlarım ama düz 4 silindir atmosferik bi araba yani ne var ki bu kadar olağanüstü.
    Bosch Car Service'e uğradım yolda, o da "Biz bu arabaya bakmıyoruz" diye yağ bile değiştirmedi.

    Aslında atık yağdan kurtulmanın yolunu bilsem (Toprağa dökmek istemiyorum) yağı filtreyi kendim değiştiririm de, direksiyon aksamını cesaret edemem.

    Satıp kurtulmak, aslında dediğim gibi arabanın her yönünden memnunum, servis ve usta işi hariç. Ama artık arabadan tek beklentim A'dan B'ye gitmek, o yüzden lükse konfora lüzum yok, ciddi ciddi Tata Telcoline'ları araştırmaya başladım. Ya da kütüğe 4 teker çakıp binerim.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bazı benzin istasyonlarında yağ değişim servisi falan oluyor. Oralara bırakılabilir. Ya da en yakın sanayiye gidip bakım yapan bir yere dökmeleri için rica edeceksiniz. Zaten genelde büyük varillerin içinde biriktiriyorlar.



    Aman hocam kütük arabasıyla trafiğe çıkmayın. Allah korusun onu da fark edip kütük ve lastiklere de ÖTV getirirler bunlarla araba yapıp biniyorlar diye.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Temmuz 2017; 12:52:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.