Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (610. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 608609610611612
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Yarın bir kaç parçacıyı arayıp sorayım. Bayram tatili de yaklaştığı için çok zamanım. En kısa sürede halledeyim, kafam rahatlasın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Metalurjist kullanıcısına yanıt
    Riskli hocam o şekilde kullanmak. Boş yere motora zarar vermeyin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Metalurjist kullanıcısına yanıt
    Yağ müşürü kirlenmiş olabilir balata spreyi vs ile temizleyin işe yarıyor bazan

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Metalurjist kullanıcısına yanıt

    Yakınlarınızda yetkili servis varsa gidip 1275810 parça numarasıyla orjinal filtre de alabilirsiniz. Piyasadaki mann gibi kaliteli markalardan çok da pahalı olmuyor. Hem de hemen almış olursunuz stoklarında vardır büyük ihtimalle.

    Yalnız filtreyi değiştirirken 1 litreye yakın yağ eksilebilir bilginiz olsun. Ekstra yağ almanız da gerekecek.

    Bu arada araç km'si kaçtı ve daha önce motor yapıldı mı? Bir diğer ihtimal karterdeki contalar eskiyip oradan hava alıyor olabilir.

    Bir de yağ lambası rölantide yanıp sönerken, devri biraz yükselttiğinizde tamamen sönüyor mu?

  • Filtrede sıkıntı çıkmadı, araç 290 bin kmde. Daha önce rektefiye görmüş, motor yapılmış. Usta yağlamada sıkıntı olmadığını söyledi. Motor yapılmış araçlarda sıcak havalarda oluyor dedi. Müşür de değiştirilip denendi, sorun onda da değil.

    Rölantide yanıp sönüyor, en ufak gaz vermemle beraber tamamen sönüyor. Fakat biraz yol yapmam gerekiyor yanıp sönmesi için. Aracı çalıştırır çalıştırmaz yapmıyor hiç bir zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metalurjist -- 30 Haziran 2022; 14:20:53 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Metalurjist kullanıcısına yanıt

    Yağ ısınınca inceliyor ve basıncı düşüyor. Rektefiyede yatakların boşluğunu biraz fazla ayarlamış olabilirler. Bu durumda 5-30 değil de 5-40/10-40 yağ kullanmak özellikle sıcak havalarda daha iyi olur.

    Yol yaptıktan sonra motoru kapatıp beklemeden yağ çubuğunu çekip baktığınızda köpüklenme/baloncuk var mı çubukta? Bir ihtimal dediğim gibi karterdeki contalar kaçırıp düşük devirlerde düşük basınca sebep oluyor olabilir. O da yağ çubuğunda köpüklenme yapabilir.


    Yağ lambası sistemde çok düşük basınç olduğunda yanıyor (4-5 psi gibi birşeydi sanırım). O şekilde kullanmak sıkıntılı olabilir, yataklarda erken aşınmaya sebep olup sonunda birden yatak sardırabilir.

  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ustada öyle dedi, yatak boşluklarından olabilirmiş.

    Dediğiniz gibi motoru kapatıp hemen de baktım, köpüklenme yoktu.

    Parça kodlarına erişebileceğim bir yer var mı? Yurt dışından parça getirtme imkanım var, doğrudan kodla beraber talep edebilirim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nacker hocamın dediklerine ek olarak, Rolanti devrinde ki basınç yeterli gelmediği için yağ lambası yanıyor. Fişini sökseniz de yanmaz o lamba. Basınca karşı çok duyarlı çalışıyor. En kolay yöntem karteri açıp bakmak. Hele ki Rektefiye gördü ise ustaya bağlı olarak içinde ki sıvı contalar bez parçaları yağ emiş süzgecini tikayabiliyor. Aynı şey basımıza geldi dediğim şekilde çıkmıştı. Temizleyince düzeldi. Rektefiye görmese zor ihtimal ama Rektefiye de yüksek ihtimal.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Carisma70 kullanıcısına yanıt

    Lehim ile bağladım düzeldi şimdilik

  • Arkadaşlar volvo tesisatından anlayan motor bölümü elektrik tesisatını yenileyebilecek usta arıyorum.samsundayım burada yok Ankara olabilir yardımcı olursanız sevinirim

  • Merhaba değerli S40 kullanıcıları, uzun zamandır yazdıklarınızdan istifade ettiğimi belirtmek isterim. Volvo S40 2.0 OV 2001 aracımızda bazı sorunlar yaşıyoruz. Bu hususlardaki fikirlerinizi rica edeceğim.

    1.Aracı aldıktan sonra radyatör hortumu şişmesinden dolayı tedbiren motor açılıp gerekenler yapıldı. Ancak sonrasında motor soğukken kısa bir süre kendiliğinden gaz verme söz konusu. Özellikle hava çok soğukken rolanti 3000 devirlere kadar çıkıyor. Hava sıcakken bu devir yükselmesi fazla değil ve motor ısınınca hiçbir sorun kalmıyor. Motor performansı oldukça iyi.

    2.Vites mekanizması P'de takılı kalıyor. Mekanizmayı komple değiştirmek gerekli mi yoksa başka bir çözümü var mı?

    3. Maalesef şanzıman yağı değişimi sonrasında bazen vuruntular olmaya başladı. Şanzıman yağı seviyesini kontrol etmek mümkün mü?

  • Boztulpar B kullanıcısına yanıt
    1. Madde rölanti valfi gibi: önce temizleyin olmazsa değişim. Ancak soğukluk derecesine göre rölantinin yüksek olması normal. Tedbiren MAF sensörünü de temizleyin ( temizlik videoları nette var)
    3. Madde: nette seviye kontrolü nasıl yapılır var. Liqy moly atf katkısı bu durumlarda işe yarıyor bazan tavsiye ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Boztulpar B kullanıcısına yanıt
    1. Rölanti valfinden kaynaklı olabilir. Soğuk havalarda ben de rölantide dengesizlik yaşıyordum.
    2. Şanzıman konum şalterinde problem olabilir.

    3. Fotoğraftaki işaretli yerde sarı plastik bir çubuk vardır. Şanzıman yağ seviyesini ordan kontrol edebilirsiniz.


     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Peki arkadaşlar, dediklerinizi uygulamaya çalışacağım. Çok teşekkür ediyorum.

  • 1- hararet müşürüyle alakalı bir problem de olabilir diğer yazılanlara ilaveten. Orjinal parça dışında pek randıman alınamayabiliyor.

    2- Tam olarak neresi takılı kalıyor? Topuz üzerindeki mandala basmanıza rağmen P'den çıkmıyor mu? Eğer sorun mandaldaysa sadece P değil, N-R arası geçişte de takılma yapması lazım.

    Yoksa frene basınca açılan kilit mekanizmasında mı bir tutukluk oluyor? Frene basınca vites kolunun oradan küçük bir solenoid sesi gelir. Sorun buradaysa sadece P'den çıkarırken takılma yapar.


    3-Şanzıman yağını üstteki fotoda işaretli yerden kontrol edebilirsiniz. Ama ölçümü şu şekilde yapmalısınız;

    Araç en az 25-30 dakika yol yapmış olmalı. Düz bir zeminde motor çalışırken P'den L'ye sonra tekrar P'ye her konumda 2-3 saniye bekledikten sonra 2 dk. boyunca P'de rölantide çalışmalı. 2 dk. sonrasında yine motor çalışırken çubuktan kontrol edebilirsiniz. Çubuk çok sıcak bir bölgede dikkatli olun. Çubuğun üzerindeki Hot yazan taralı kısımda olmalı yağ seviyesi.


    Araç km'si kaç bu arada? Eğer şanzımanın yağı uzun süre hiç değişmediyse seneler sonra birden değişlik yapınca bu tür problemler ortaya çıkabiliyor. Bunu önlemenin yolu sıfırdan itibaren yağı düzenli olarak değiştirmek ama tabii bunun kontrolü mümkün değil artık.

    Kullanılan yağ da çok önemli. Bu şanzımanlara JWS 3309 standardını karşılayan yağ konulmalı mutlaka.





  • Motor rektefiyesi öncesi ECT sensörünü değiştirmiştim. Yeni sensör orijinal değildi. Dediğiniz gibi onu da ihtimaller arasına eklemeliyim. Mandala ve frene basmama rağmen P'den çıkmıyor. Ancak kapağını açıp içindeki pimi bastırdığımda çıkarabiliyorum. Pek bilgim yok ama içindeki yaylı kilit mandala basınca açılmıyor sanki. Onun için bir süredir N'de bırakıyorum aracı. N'den R'ye geçerken bir takılma yok. Ama vuruntu var. Bahsettiğiniz selenoid sesine dikkat etmedim. Bir bakacağım. Araç yaklaşık 226 bin km'de. Evveliyatını pek bilemiyorum. Tahminim benim ilk kez değiştirdiğim yönünde. Söylediğiniz gibi sorunlar bundan dolayı başladı sanırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boztulpar B kullanıcısına yanıt

    3. Sorununuz ile ilgili bir de şanzıman adaptasyonu vardı. Boş ve düz bir yerde dur kalklar falan yapılıyordu. Konuda bir zamanlar konuşulmuştu.


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/136373351

    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/135900292

    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/135939785

    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/138289906


    Şurada yazılanlara bir göz atın derim. Eski yağa alışmış şanzıman yeni yağla bocalıyor da olabilir.





  • +1 Evet bunu unutmuşum. @Boztulpar Şanzımanın yağ değişim adaptasyonunu DICE cihazı ile bağlanarak sıfırlamak da iyi gelebilir.

  • Boztulpar B kullanıcısına yanıt
    Yeni ect sensörünü hangi marka takmıştınız merak ettim. Ben de 2 ay kadar önce italyan EPS marka takmıştım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bahsedilen şanzıman adaptasyonunu yazılan şekilde daha önceden uyguladım. Bana faydası oldu gibi geldi ancak sorunlar tamamen ortadan kalkmadı. Dice cihazına bağlayarak adaptasyon yapılmadı. Onu da denemeliyim.


    ECT sensörünü FAE marka almıştım diye hatırlıyorum. İşin ilginç yanı arabayı aldığımızda torpidoda bir tane daha ECT sensörü bulmuştum. Acaba sensörü bozan contadaki sorun muydu? Elimde basit işlemleri yapabildiğim bir arıza tespit cihazı var. Motor sıcaklığı ölçümünü doğru yapıyor gibi. Ancak yine de bahsettiğim rolanti sorununa neden olur mu bilemiyorum. Rolanti valfi ile sorunu çözemezsem ECT sensörünü de değiştirmeyi deneyeceğim.


    Forumlarda subap ayarının da böyle sorunlara neden olabileceği paylaşılmış. Subap ayarının iyi yapılmamış olmasının başka emareleri var mı?

  • 
Sayfa: önceki 608609610611612
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.