Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (433. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 431432433434435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eloq

    Çalışmaması kesinlikle o rezistans hocam. Geç oldu biraz ama.xc90 da da hiç çalışmıyordu rezistans yanmış değişince normale dönmüştü.
    Ben temizleyince çalışmaya başladı ama ne kadar sürecek merak ediyorum. Filtreyi çıkardım filtresiz duruyor suanda hafta içi bi filtre almam lazım artık :)

    bozulduğu kadar devam daha sonra üzerindeki transistörü değiştirip devam ederiz heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 22 Aralık 2019; 18:36:21 >
  • Eğer çekişi etkilemiyorsa, egzozda duman yoksa çok ciddi kaçak yoktur büyük ihtimalle. 1.5-2 ayda 1 litre de çok değil. Bir süre daha böyle idare edebilir, yabancı sitelerde volvosuna bu halde bir kaç sene binenler biliyorum çünkü. Ama her sabah su seviyesini kontrol etmeniz gerekiyor. Ve olası bir kilitlemeyi(silindire su dolması) falan önlemek için çok geciktirmemek lazım tabii. Ama dediğim gibi 2 ayda 1 litre çok ciddi değil gibi geldi bana. 1 haftada 1 litre olsa o zaman başka olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    3000 devirde yine 122 civarı görüyorum. Çekişte sorun yok. Şöyle ki sıkıştırarak sürersem o zaman eksiliyor. Sakin kullanırsam yine sorun yok. Kullanım sıklığım az bu ara ama uzun yola çıkacak olsam vs sıkıntı yaratır diye düşünmeden edemiyorum.
    Duman konusunda ilk çalıştırmada egsoz daki buharı atıyor. Geçen soğuktu hava rölantide motor sıcakken baya duman çıktı ama soğuğa yordum ben o durumu açıkcası. Harici gördüğüm birşey yok. Şu cs testini alıyım bakalım ne çıkacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 3000 devirdeki hız hiç değişmez çünkü şanzıman oranları sabit. Eğer sakin kullanımda azalmıyorsa şu an başlangıç aşamasındadır conta yanığı. Dediğim gibi su tüketimi çok ciddi seviyelere çıkana kadar böyle binilir bence. Ama eninde sonunda yaptırmak gerekecek.
    Egzoz dumanı da nemden olabilir dediğiniz gibi. Eğer motor tamamen ısındıktan sonra da devam ediyorsa o su yaktığına işaret olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Silindire bir anda su dolması olayı yavuz'un başına gelmişti diye hatirliyorum. Yolda kalma ihtimali olduğu için bence de iş çok ilerlemeden sorunu tespit etmek lazım, sorun gerçekten contaysa ona gore önleminizi alırsınız en azindan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim arabadaki sorunun neredeyse birebiri. Benimde ek depo çatlaktı ve çok hafif normalin üzerinde harareti görünce durmuştum. Sonra depoyu değiştirdim ama bir türlü suneksiltme işi gitmemişti. Şu cs olayını yapmıştım bende doğru sonuç veriyor, çünkü bende biraz renklenmişti.
    Sonra ben üst kapak contasını değiştirdim, hatta usta rektefiye yapalım çizilmiş gömlekler demişti ama ben ekstra harcama olmasın diye yaptırmamıştım. Hatta aaraba du eksiltmeyi kesmişti. Şarköye sabit 120 hızla gittim hiç eksiltmedi.
    Bende dönerken ona güvenip sıkıştırdım arabayı ve yolda kaldım. Meğer benim arabanın gömlekten biri çatlakmış ve o zamana kadar fark edilmedi. Hararet yaptı araba tekrar ve motor çalışmadı tekrar. Çekiciyle geldim Tekirdağ'dan. Rektefiye oldu şimdi bişey yok tabi.
    Sizinki sanırım daha başında ve benimki gibi çatlak yoktur inş. Arabalar eski ve ikinci el olduğu için geçmişi çok önemli. Ben 3. Sahibi olmama rağmen böyle bir şey yaşadım. Sizinki inş basittir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam anlattıklarından farklı olarak hararet hiç normalin üstüne çıkmadı bende. Ek depoyu 3-4 ayı geçti sanırım değişeli. Son 1.5-2 aya kadar eksilttiğini görmedim. Depoyu sürekli kontrol ediyorum aldığımdan beri. Alışkanlık haline geldi o durum . Düşündüğümde tatilde depo çatlak halde uzun yol yaptım. Tabi arada sıkıştırdım arabayı. Orada bir yaralandı gibime geliyor. Sabah çıkıp akşama kadar neredeyse motor tam soğumadan yollardaydım.
    Bakalım yarın cs test gelecek. Ne olacak sonuç merak ediyorum. Bir de nerede yaptırmalıyım konusu var tabi. Sürekli gittiğim yer işinin ehli ama fiyatı biraz yüksek gelebilir. Başka bir yerle görüştüm doğrudan volvo servisi değil fakat sadece motor kapak conta işlerine bakıyorlar. Üst kapak testlerini vs kendileri yapıyor.
    İşler çığırından çıkmadan yaptırmada fayda var gibi. Gömlekte felan birşey yoktur umarım.. Tam da zamanını buldu iyi mi. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Benim anladığım olay şöyle gelişiyor. Genleşme tankı çatlıyor, su sızdırmadan daha tehlikelisi basıncı kaçırıyor. Bu yüzden hararet 100 dereceyi gördüğü anda(gösterge hala tam ortada bu esnada) su kaynamaya başlıyor, su kaynayınca silindirlerin en üst kısmı su yerine su buharı doluyor, buhar yüzünden bu kısımda soğuma yapılamadığı için bu bölge lokal olarak çok ısınıyor. Zaten tam kapak contasının olduğu alan burası. Conta kavrulunca zaten geçmiş olsun..
    @yavuzgursu'nun aracı turbolu, turbolu araçlarda gömlek çatlaması çok daha sık görülüyor, yüksek basınç ve vuruntu riski var çünkü. Atmosferikte öyle bir problem olacağını sanmam açıkçası.

    Eğer yalnızca kapak işi yapan yer, bütün işi volvo spesifikasyonlarına göre yapacaksa (Tork değerleri, sentenin ayarlanması falan) ve daha uygun maliyete çıkacaksa neden olmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Aralık 2019; 0:12:25 >




  • bizim araçlarda fiskiyelerin orada ısıtıcı falan mı var? kışın genelde bu manzara oluyor araç soğukken bile calıstırdıgımda ilk burası bu şekilde acılıyor

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 24 Aralık 2019; 11:32:3 >
  • Olası büyük sorunlardan kaçınmak adına conta değişimi yapmaya karar verdim. Pazartesi bırakıyorum aracı. Hazır açılmışken gömlek, piston segman, subaplar vs hepsine baktıracağım. İnşallah sorun çıkmaz.. Tabi contayla birlikte keçeler vs de değişecek. Usta triger kayışınıda değiştirmemiz iyi olur dedi. Komple takım değişmiyecek çünkü onlar değişmeli 1. 5 yıl oldu. Sadece kayış (aldığımdan beri 3. Oldu bu kayış değişimi) 1 komple set değişti 2 keçeden yağ kaçırdı o yüzden değişti. 3 bu olacak. Herşey bozuk olabilir arabada ama triger kayışı hep sağlam :)
    Ortalama maliyetim 2000 civarı tutacak sanırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben de tam olarak ayni şekilde düşünüyorum. Bizimkilerde radyatör kapağı olmadığı için genleşme tankında sürekli basınç oluyor. Görüntüde su kaybı çok olmasa bile basınç kesin düşüyor. Belki de farkında olmadan araç hararet yapıyor aslında. Yalniz bu aşırı ısınma çok tekrar etmediği sürece conta hemen yanmıyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Isıtıcı yok ama benim araçta da bire bir aynı manzara oluyor. SU fıskiyelerini tam egzozun üstüne gelecek yere koymuşlar. Öyle olunca da motor çalışır çalışmaz sanki ısıtıcı varmış gibi hemen ısınıyor fıskiyeler.
    Çok güzel bir şey, benim fıskiyelerim bu güne kadar hiç donmadı mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Aralık 2019; 17:3:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Isıtıcı yok ama benim araçta da bire bir aynı manzara oluyor. SU fıskiyelerini tam egzozun üstüne gelecek yere koymuşlar. Öyle olunca da motor çalışır çalışmaz sanki ısıtıcı varmış gibi hemen ısınıyor fıskiyeler.
    Çok güzel bir şey, benim fıskiyelerim bu güne kadar hiç donmadı mesela.
    Duz bir sekilde komple acik olsa tamam ama tam fiskiyelerin ordan cikmasi ozel yapilmis gibi durmasini sagliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tarz durumlar benim anladığım motor açılmadan birşey söylemek mümkün değil. Şöyle bir durumda var; motor açıldımı herşeyi yaptırmak gerekiyor. Bence bir volvo ustasına gidin.
    Motor aç kapat 1000 liradan aşağı değildir üst kapak için. Artı masraflar. Yine de inş en ucuz şekilde atlatırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazartesi açılacak. Aynen dediğiniz gibi hocam nesi varsa yaptırmak lazım değilse bir anlamı olmayacak. Malum sizinde başınıza gelmiş. Özel volvo servisinde yaptıracağım. Hiç birşey çıkmazsa sıralama şu şekil olacak anladığım kadarıyla. Conta, keçeler oringler. Siboplara bakılacak. Lpg olduğu için onlarıda değişebiliriz dedi. Haliyle yağ, filtre, triger.
    Bakımda mobil super 3000 x1 5w40 ya da motul 8100 xcess 5w40 kullanmayı düşünüyordum ama bakalım belki 10w40 dan devam et diyecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bayağıdır yazacağım fırsat bulamıyorum.

    Benim arabada da su eksiltmesi var ama zannedersem hortumlardan falan kaçıyor. Çünkü hortumlarda şişme v.b yok. Ayrıca çalışmasında da bir sorun yok. Sadece su kaybediyor hepsi bu. Bir aralar hararet ortayı geçiyordu bende, Topkapı Gökşen Usta'ya sordum conta yanık dedi hemen. Maliyeti ne kadar olur conta değişiminin dedim. Sadece üst kapak contası değiştirmeye 3500 lira çekti (Önce bi 1500 lafı geçti sonra bir şeyler daha saydı 3500 dedi), hayırlı işler deyip çıktım. Sonra su seviyesine baktım, genleşme tankı iyice solduğu için dışarıdan pek belli olmuyor, su seviyesi en tepede. Suyun fazlasını çekince hararet orta noktaya mıh gibi çakılır oldu.

    Benim muhtemelen ya hortum bağlantı yerlerinden buhar yaparak kaçırıyor ya da devirdaimin oradan buhar şeklinde kaçırıyor zira yere damlayan bir şey göremedim.

    Bir ara şöyle bir şey oldu ama; araba yere su "dökmeye" başladı. Cam suyum da motor suyum da tesadüfen turuncu olduğu için anlayamadım ama cam suyu ilavesi yapmıyorum epeydir, su dökme olayı da bitti. Aslında cam suyu bitince mavi su koyup deneyeyim diyorum. Zira su eksiltmesinde anormallik yok, hala arada bir min'den max'a tamamlıyorum o kadar.

    Yalnız bir de motordan bozuk VVT sesine benzer ses geliyor. Daha önce VVT değiştikten sonra olmuştu, VVT selenoidinden yağ kaçırıyormuş, contası değişince düzeldiydi. Gene geliyor rölantide ama VVT'nin kendisi sağlam, selenoidin orayı da açtırdım yağ kaçağı yok, biniyorum şimdilik.

    Yolda gezme olayım hiç yok, memory steer de belli belirsiz kaldı, sonra bir kaç farklı araba deneyince belki de ben fazla şey bekliyorum diye düşündüm çünkü kullandığım kara direksiyonlu Lada Vega haricinde diğer arabalar da yolda muazzam ip gibi gitmiyordu. Bir tek Vega'da tekerler ile direksiyon arasında hiç bir şey olmadığı için muazzam bir his vardı o kadar.

    Birazdan 700-800 km'lik bir uzun yola çıkacağım bakalım.




  • Benim bildiğim tam liste şu şekilde:
    -kapak contası
    -buji yuva contaları
    -eksantrik keçeleri
    -vvt selenoid contası
    -bir de kapak vidaları var. Taşlama da yapılır ama o çok bir şey tutmaz kanımca.

    Kapak açılmışken sübap lastiklerini de değiştirmek mantıklı. Bir de önerim şu olacak, eğer sübaplar düzgün gözüküyorsa bence değiştirmeyin çünkü orjinal sübaplar stellite kaplamalı, yüksek ısıya (lpg'ye) dayanıklı ayarı düzgün olduğu sürece. Eğer değiştirirseniz de eski sübapları mutlaka alın sizde kalsın, belki ileride tekrar lazım olur -mazallah-. Orjinal süpabların "tanesi" 80 dolar çünkü.

    Bu arada dikkatimi çekti. orjinal emme sübapları 45 dolarken, egzozlar 80 dolar. Egzoz sübaplarının ekstra bir şeylere sahip olduğu(kaplama) buradan da belli aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Aralık 2019; 22:56:33 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Eyvallah. Bütün yazılanları dikkate alacağım. Sağolun arkadaşlar. Servis çok yakın ofise. 1-2saatte bir gider bakarım. Kapağı açınca onlar çağırır zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Genleşme tankını yukarı çekip bir bakın hocam sağında solunda çatlak var mı. Bir de uzun yola çıkacaksanız motor soğuduğunda bütün hortumları ve çevresini kontrol edin derim nacizane. Tabi ek depoya bakmak da lazım. (benim usta söylemişti. Kaçak varsa sıcakken belli olmaz buharlaşır, soğuduğunda belli eder sızıntı kendini diye.) su dökme olayı bende radyatörün altında kör tıpasından olmuştu geçen sene bir kere. Sıcakken sıkmıştık daha da olmadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Açıkçası ben kapak contası tamirini normal karşılıyorum artık (tabii düzgün yapıldığı müddetçe). Nihayetinde suyu, yağı ve basıncı ayıran basit bir conta, bir termostat contasından tek farkı değiştirmesi daha çok uğraştırıyor ve maliyeti.
    Yabancılarda özellikle biraz arabadan anlayanlar arasında gayet normal karşılanıyor aslında. Kapağı sökmüşken pistonları silindirleri bir kontrol et ve temizle, sübap lastiklerini falan değiştir, yağ kanallarını temizle bir 200-300 bin daha sorunsuz bin mantığı var.
  • 
Sayfa: önceki 431432433434435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.