Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (431. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 429430431432433
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada yazmayı unutmuşum, araba o kadar sanayide kalınca diğer eksıkler de yapıldı

    V kayışı değişti, haliyle berbat haldeydi. Hesapta yokken bujiler de değişti, yine orjinal koyduk. aslında 35bın km olmuştu, ben en az 40bın gider diye düşünüyordum. Seramik kısımlar sararmaya başlamış, ama en önemlisi buji aralığı gözle görülür şekilde artmıştı. Normalde orjınallerın elektrodu baya yakın oluyor, bende aralık fazlaydı. Buji değişince rölantide daha sarsıntısız çalışmaya başladı. Normalde şikayetim yoktu ama farkedıyormus demekki. Bu kısım bence lpg kaynaklı, ömrünü azaltıyor diye dusunuyorum.

    Oldu olacak bir de rot ayarına verin dedim ilginçtir, super ayarlamışlar. Sağa çekme yok, bir de artık kabullendıgım direksiyonun hafif sola bakması da düzelmiş. Daha önce on taraf için biraz sorun var demişlerdi, şimdi birşey dememisler, benimki kendi kendine düzelen cinsten herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçenlerde bahsetmiştim araba ilk çalıştırmada pot pot ediyor 0 saniye sonra geçiyor diye. Bugün obdye bağladım p0303 (3. Silindir ateşleme) hatası aldım.
    Servise gittim kapağı açtık 3.silindirde bobinin üstü ve soketinin içi yağlanmış. Bir güzel temizledik. Bobinde çatlama vs sorun yok bu arada. Motorun üstündeki yağları vs. Temizledik. Sonra motor kapağının contasını değiştik. Geldiğimde yine baktım obd den hata yoktu. Gözlemleyeceğim artık.
    Bu arada 3. Silindir için hem bujiye bakalım hem kompresyon testi yapalım dedim. Bıjiler 4 tırnak bosch benim. Kompresyonda 130 a geldi ibre. Diğer pistonlarada vaktim yoktu benimde ustanında.. Ama iyi birşey sanırım 130 olması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kapak contası derken yağ kapağının contası değil mi?
    Şimdi bu teklemenin sebebi buji üstünde yağ olabilir kesinlikle. Ama kompresyonun 130 çıkması da pek normal gelmedi bana. Bu motorların normal kompresyonu 190-220 psi arasında fabrika verisine göre. Ustanın kullandığı saatin kalibrasyonu bozuk olabilir. (kullandığı alet de önemli. eğer elle basılı tutarak yapılan cihazlardan kullandıysa onların hatalı ölçme ihtimali çok daha fazla),
    Testin yapılış şekli de önemli. Enjektörlerin fişlerini ve bütün bujileri çıkartmak, ve tam gaz yaparak marşa basmak gerekiyor sağlıklı ölçüm almak için. Motorun sıcaklığı bile büyük ölçüde etkiler sonuçları.
    Eğer arabada belirgin bir tekleme yoksa büyük ihtimalle yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı hatalı sonuç çıkmıştır. Ama kesin emin olmak için sıcak motorla, dediğim şekilde ölçüm yapılması lazım.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yağ kapağının contası evet. Bütün bujiler çıkrılmadı sadece biri. Diğer bobinin fişini çıkardı. Tam gaz yapmadım hatta ayağım frendeydi :s . 4 ünüde ölçtüreceğim zaman bunları harfiyen uygulamak lazım o halde.. Cihazı bujinin yerine takıyor elle basmalı değil bu arada.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • O zaman dediğim gibi en sağlıklı ölçümü anlattığım şekilde alırsınız. Müsait bir zamanda kolayca yapar hemen usta. Tekleme sorunu düzelmiş miydi bu arada?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tekleme sadece ilk çalıştırmada oluyordu. 10 saniye pot pot pot sonra normale dönüyordu. arada. Harici rölanti ya da yolda tekleme yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aliexpresten manual boost controller siparişi vermiştim, ama baktim geleceği yok bir de kargo seçeneklerini hiç incelemedigim için takipsiz kargo ile sipariş vermişim. Biri daha çinde, diğeri de yaklaşık 3 haftadir gökyüzünde görünüyor

    Orjinal tcv alayim bari dedim, çünkü gaza yuklenirsem devir 5bine doğru basınç 1.2lere geliyor, bir taraflari patlatmadan orjinale dönmeye karar verdim znt de proparts 350tl, orjinal pierburg 500tl gözüküyordu. Aslinda yurtdışında cakmalari çok ucuz ama yine kargo-gumruk süreci olacakti. Daha önce disk-balata aldığım korekom aklima geldi, sordum, orjinal pierburg 250tl şuan pik 0.8bar, sürekli 0.6barda sabit. Eğer manual olanlar olur da ulaşırsa paralel bağlar 0.8 sabiti denerim belki.

    Ben parca işinde znt 'yi referans aliyorum normalde ama başka yerlere de bakmak lazim her zaman. Sans bile olsa orjinal parçayı yari fiyata almış oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tesadüf bu ya, benzinlikte yanımda e38 750il durdu. 5400 cc v12. Yok böyle bir ses arkadaşlar, sanki kaputun altında motor değil de canavar yatıyor, nefes alıp veriyor.
    İleride bunlardan bir tane alıp kenara koyacağım kesinlikle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Aralık 2019; 12:0:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün ne zamandır merak ettiğim bir dönüşümü gerçekleştirdim. Sol üst motor takozunu hidrolik versiyonla değiştirmek. 2001 modele kadar bu takoz düz kauçuk. 2001'de hidrolik tipe geçiş yapmışlar, herhalde 2001 sonuna doğru çünkü çoğu 2001 araçta eski tip takoz görüyorum.
    Yeni takozu takabilmek için ayrı bir braket gerekiyor. Aslında planım çıkmacılardan sadece bu braketi alıp, daha sonra takozun kendisini sıfır olarak almaktı fakat takozun kendisi için de 250 tl fiyat alınca gözümü karartıp, büyük ihtimalle bozuk olmasına rağmen takozla beraber aldım ve bugün takıldı.

    Bu arada benim eski takozun kauçuğunun da artık iyice sertleşmiş ve çatlak dolu olduğunu belirteyim.
    Hidrolik takoz çok iyi durumda olmamasına rağmen kabine yansıyan motor titreşimini kesinlikle azalttı. Özellikle ilk kalkışlarda fark bayağı hissediliyor. Yine ilginç olarak, tam 160 km/h 4000 devirde motor ilginç bir rezonansa girip kafa ütüleyen bir ses yapıyordu(160'ı geçince kesiliyor). O da büyük ölçüde ortadan kalktı.
    En çok merak ettiğim soğuk çalıştırmadaki titreşim, onu da yarın sabah göreceğiz.

    Aldığım takoz pek iç açıcı vaziyette değil, ama sıfırı 1000 tl'li bir şey, o sebepten uzun süre böyle kullanırım herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun hocam, iyi yapmışsınız da o parça cok pahali:) ben de tam tersi dönüşüm yapmayi düşünüyordum.

    Sanirim ayni takozdan bahsediyoruz, üstten bakinca yuvarlak bir kutu gibi görünenden. Hatirlarsiniz belki, bir ara yazmıştım, takozu yenilemeyi düşünüyordum, sonra başka masraflar girince vazgeçmiştim. Yeni tip takozu maslakta baya bir aradim, öncelikle yan sanayisi yok. Mesela volpar o parçayı şimdiye kadar hiç tedarik etmediklerini söylemişti, evodan fiyat almıştım diye hatirliyorum. Bizim usta da yaklaşık yari fiyata eski tipe geçirebildiği için öyle önermişti.

    Ama siz de titreşim baya azaldi diyorsunuz, o zaman şimdilik şimdilik takozu kurcalamamakta fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kutu gibi olan, fiyatı da öyle maalesef. Yalnız keşfettiğim başka bir problem var. Hidrolik takozun kendisi, parça numarası farkı olmadan revize edilmiş. Sanırım 2002 başlarında oluyor bu olay. Parça numarası aynı ama takozun brakete bağlandığı kısımdaki yapı 90 derece döndürülmüş. Biraz bakındım da, benim aldığım parça bu eski tip olabilir. Yani yetkili servislerde bile benim aldığım brakete uyumlu takoz bulamama ihtimalim var.
    Eğer böyle olursa artık 400 tl'lik bir macera olmuş olacak.

    Ama bence değdi. Normalde sabahları soğuk çalıştırmada ilk 3-5 dakika iç mekan zangırdama şeklinde titrer bayağı trim sesi yapardı. Bu sabah yeni takozla beraber hepsi yok oldu. Ayrıca motor sesi de azalmış gibi geldi bana. Veya kabindeki titreşim azaldığı için öyle hissediyor olabilirim.

    Neticede ben memnunum şu an, ama benim eski tip takozun durumunun da çok iyi çıkmadığını söyleyeyim. Yani belki eski tip takozu sıfır alıp taksaydım, yine şimdiki gibi bir sonuç alabilirdim. Kesinleştirmenin tek yolu alıp denemek.


    Eğer sizin de dikkatinizi çeken ekstra bir titreşim, ses falan yoksa bence ellemeye hiç gerek yok. Çünkü hidrolik takoz anladığım kadarıyla, bozulsa bile bayağı iyi sönümleme yapabiliyor. Olur da eski tipe geçerseniz de bence hidroliği atmayın. Belki memnun kalmaz geri takarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Aralık 2019; 11:19:37 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben de parça numarasini almıştım servisten, ama elinde olan çıkmadı:) bu arada hem yeni modele geçip hem de ayni dönemde revizyon yapmak da iyiymis

    Benimki trigeri değiştirirken içine bakmıştık, kaucuklar pek iyi durumda değildi diye hatirliyorum. Yalniz bende öyle trim sesi yapacak kadar titreme yok, hatta vites boştayken hiç yok diyebilirim. Vites D de iken biraz titreşim hissediliyor (trim sesi gene yok), bir de eskimiş diye kafaya taktığım için değiştirmeye kalkmıştım. Ama pahali olduğu için ellemeyeceğim bir süre daha.

    Bu arada o takozun içinde hidrolik çalışan bir kisim falan mi var, adi niye hidrolik?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Hayirli olsun hocam, iyi yapmışsınız da o parça cok pahali:) ben de tam tersi dönüşüm yapmayi düşünüyordum.

    Sanirim ayni takozdan bahsediyoruz, üstten bakinca yuvarlak bir kutu gibi görünenden. Hatirlarsiniz belki, bir ara yazmıştım, takozu yenilemeyi düşünüyordum, sonra başka masraflar girince vazgeçmiştim. Yeni tip takozu maslakta baya bir aradim, öncelikle yan sanayisi yok. Mesela volpar o parçayı şimdiye kadar hiç tedarik etmediklerini söylemişti, evodan fiyat almıştım diye hatirliyorum. Bizim usta da yaklaşık yari fiyata eski tipe geçirebildiği için öyle önermişti.

    Ama siz de titreşim baya azaldi diyorsunuz, o zaman şimdilik şimdilik takozu kurcalamamakta fayda var
    ben aracımda eski tipe dönüş yaptım herhangi bir sorun yok bilginiz olsun. Aracımda yeni tip vardı eski tip takmak zorunda kaldık 1000 tl vermek istemedim acıkcası :)




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Sagolun hocam, ilk elden bilgi almış olduk:) aralarinda bir fark olmamasi bizim için avantaj. Vakti geldiğinde ben de büyük ihtimal eski tipe geçerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İçinde yağlı çalışan bir mekanizma var. Herhalde motorun bağlı olduğu kauçuk blok ile kasaya bağlı olan kısım arasında bulunuyor. Hatta bozulunca içindeki hidrolik yağ da dışarı akıyor.

     S40 I (1995-2004)




    Eğer eskinin yenisinde titreşim problemi olmuyorsa, benim eski takoz bayağı kartlaşmış o zaman. Zaten içindeki kauçuğu bırakın oynatmayı, tırnak bile batıramıyorum o kadar sertleşmiş. Üstünde tarih damgası göremedim ama fabrikanın taktığı takoz olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Aralık 2019; 14:38:27 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    İlginçmiş hocam, içinde böyle detayli bir mekanizma olduğunu tahmin etmemistim, bildiğin kauçuk takozdur saniyordum

    Volvo gene kendince overengineered düşünerek geliştirme yapmış, ama bize pahali geliyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar herkese, motorumu sattım ve aktif aracı kullanmaya başladım. ATİKER GRAND OBD 2 lpg takıldı çok memnunum , 4700 den sonra benzine geçiyor. Bobinleri , buji kabloları ve bujileri de lpg ile değiştirdim. 35 DR 744 2.0T , İzmir'de görürseniz selam vermekten çekinmeyin. 141.000 KM'ye de ulaştık bu arada.

    Lpg , araç hakkında sorusu olan varsa yanıtlayabilirim
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Pert alinmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ddsmurat kullanıcısına yanıt
    Arabanın geçmişini biliyor musunuz?
  • 
Sayfa: önceki 429430431432433
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.