Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (360. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 358359360361362
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    3.000 km sonra bakim var. Dolar artacagi gorunuyor simdiden almak lazim.

    Liqui Moly 5w40 4 + 4 litre Motor Yagi
    Mann Yag Filtresi
    Meyle yada Bosch Hava Filtresi
    Bosch Yakit Filtresi
    Karbonlu polen filtresi ama hangi marka bulamadim
    Arka kisa ve uzun denge kollari degisecegim ETS marka

    Senin onerebilecegin marka var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşimin s60 ta Michelin cross clımate 225 45 17 var. Yol tutuş ideal sıcaklıklar hariç berbat. Kış performansı gerçekten kötü, kış lastiği de aldık. Önceki yazımda s60 in s40 tan daha iyi yol tuttuğunu yazmıştım ama biraz sıcak havalarda s60 ı zorladıgımda çok defa arkadan kayma yaşadım, daha tehlıkelısını kardeşim ve babam da yaşamış. Şu halde s40 kışlık ve yazlık lastıklerle yol tutusta s60 tan bariz daha iyi. Sıcak havalarda Michelin tutunamıyor, kışın da yazlıktan farkı yok. Bildiğimiz kadarıyla arabada yürüyen sistem sorunu yok. Farklı değişkenler de elbette olabilir Benim 4 mevsimle ilgili tecrübem bu şekilde oldu, şimdi dün aldığımız araca lastik bakıyoruz değerlendirmeye bile almıyorum. Ayrıca test sonuçlarına da temkinli yaklaşıyorum. Kullandığım lastıklerden daha iyi puan alan lastıklere iki sene sonra bakıyorum taş gibi olmuş, yol tutuş zayıflamış. O yüzden kendimin ve cevredekılerın tecrubelerıne göre alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kullanıcı yorumu her zaman daha önemli tabii ki. sonuçta autoshow da ciddi şekilde yanlı bir dergi, hatta bir testte vw arteon birinci, yeni s90 ikinci olmuştu

    michelin in bu kadar övgüsü ilginç, ama test sadece 4mevsimler arasında yapılıyor, belki diğerleri daha da kötüdür. benim hiç 4mevsim tecrübem olmadı, muhtemelen standart kullanıcılar için bir lastik, uçlarda denememek lazım. bana cazip gelen kısmı, lastik değişimi olmadan iyi kötü kullanılabilir olması. şimdiye kadar hep 2 set jant-lastik kullandık, ama volvoya uygun, kafama yatan jant bulamadığım için mevcut jantlara sök-tak yaptırıyorum hoşuma gitmese de

    tecrübeye gelirsek, şimdiye kadar 2 set michelim primacy 3 kullandık ve çok memnunduk. ben volvoda fiyatlar yüzünden nokianı seçtim ki yine de memnunum. diğer yandan yakın bir arkadaşım michelin alpin a4 kullanıyor ve ciddi şikayetçi, kışın tutmuyor diye. yakın zamanda benim nivaya 195/80/15 michelin cross latitute aldım 2. el. niva olmasına rağmen kendine geldi araba

    sonuçta bu iş biraz tecrübe işi, biraz da fiyata bakıyor şu zamanda yeni araca lastik alırsanız yorumları bekleriz bu arada.




  • konex K kullanıcısına yanıt
    Bende öyle bir sıkıntı yok. Ne kadar sert basarsam o kadar çok kuvvet uyguluyor. Ama artık lastikten mi kaynaklı bilemiyorum, özellikle düşük hızlarda ani frende, ABS biraz fazla müdahale ediyor gibi geliyor. Ama durmasından yana sıkıntı yok.
    Sizin sorun acaba kaliperle alakalı olabilir mi? Sökmeden belli olmaz gerçi.
  • konex K kullanıcısına yanıt
    Yağ filtresi olarak şahsen ben mann önermiyorum. Geçen sene orjinal ile mann kıyaslaması yapmıştım. Bence mann filtre daimi kullanmaya pek uygun değil. Ben 9 bin km kullandım, söktüğümde yaprakların düzeni bozulmuştu. Daha çok engine flush gibi, temizlik amaçlı kısa aralıklı yağ değişimlerinde kullanmaya uygun.
    İş görür mü elbette görür sonuçta sadece filtre üreten kaliteli bir marka, ama orjinal (yani mahle) filtre daha iyi. Geçen haftaya kadar mahle filtre bulamıyorduk ama artık aloparça satıyor. Orjinal filtrenin yarı fiyatına orjinal filtre. Üstündeki yazılar dışında volvo filtre ile tıpa tıp aynı.
    https://www.aloparca.com/yedek-parca/MAHLE/YAG-FILTRESI-C70-S40-S60-S80-V40-V70/OX149DECO/998059328



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Mart 2019; 19:22:23 >




  • Selam herkese. Benim aks işi çözüldü. Dış kafayı alman Gkn taktık. Zaten orjinal aks üreticisi löbro nun da üretici firması. Ses kesildi. Parça farkı olarak 150 lira verdim. Aks işçiliğide 50 işlem tamam. Kafa 360 lira bu arada. Ben daha önce tayvan malına para verdiğim için sadece fark ödedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Selam herkese. Benim aks işi çözüldü. Dış kafayı alman Gkn taktık. Zaten orjinal aks üreticisi löbro nun da üretici firması. Ses kesildi. Parça farkı olarak 150 lira verdim. Aks işçiliğide 50 işlem tamam. Kafa 360 lira bu arada. Ben daha önce tayvan malına para verdiğim için sadece fark ödedim.
    Gecmis olsun
    Ses tam olarak nasildi?
    Virajlarda ozellikle tirmanirken yavas hizlarda tik tik tik diye ses yapiyor benim aracta aklimda dis aks kafasi var sizde de boylemiydi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İstanbul gibi bir yerde kullanışlı olabilir belki hocam, orada kullananlardan bilgi alınabilir. Aldığımız araç 2010 chevrolet cruze. Lpg taktırdıgımız için lastıge para kalmadı :) 1-2 ay daha üzerindeki kıslıklarla idare edecek artık. Yakın zamanda lastik alacak olursak mutlaka bilgi veririm.
    Bu arada BRC lpg sisteminde kampanya varmış. Afr ayarıyla birlikte 2700 e taktırdık. Atıkere de 2300 dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bendeki ses sadece dönüşlerde oluyordu. Tıkır tıkır devamlı bir ses ama direksiyonu düzeltince kesiyordu. Düz yolda yapıyorsa belki iç aks kafası olabilir.
    Bizim arabaların avrupa ve japonya hariç parça sevmediğini bir kere daha onaylamış olduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Bendeki ses sadece dönüşlerde oluyordu. Tıkır tıkır devamlı bir ses ama direksiyonu düzeltince kesiyordu. Düz yolda yapıyorsa belki iç aks kafası olabilir.
    Bizim arabaların avrupa ve japonya hariç parça sevmediğini bir kere daha onaylamış olduk.
    Bendekide donuslerde ama sadece yokus cikarken :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende geçen hafta Arabanın altını hafif surttum :(

    Bugün bi calistirayim dedim 80km/h yıl geçince arabadan acayip bir ses geliyor

    Sanırım korucuyu plastiği koparttim hizlaninca vuruyor :(
    Lifte kalkması lazım yine sanayi yolu göründü :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar direksiyon yağı hangisini almam lazım? Orjinali yeşilmiş.

    Lordmayros geçmiş olsun inşallah az masrafla çıkarsın
  • İyi haftalar arkadaşlar.
    120-130 gibi hızlarda hafif titreme yapıyor benim araç. Balans olabilir mi...
    Lastikleri de değişemedim gitti zaten. Bir bakıyorum lastiklere diş kalınlıkları oldukça iyi. Yeni gibi duruyor. Vazgeçiyorum. Sonra Yanaklarda çatlamaları görüyorum. Yolda da sert gibi geliyor lastikler. Sanki gereğinden fazla ses yapıyor ve direksiyon hissiyatı sert geliyor. Değişeyim diyorum.
    Bu arada benim de arka kısa 2 denge kolu ve aks bir körükleri değişecek. Geçen hafta yola çıkmadan liftte bakmıştık ustayla. Git gel hallederiz demişti.
    Hep aynı şeylerden gidiyoruz bakalım ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Cruzelar yakıyor diye duyuyoruz, lpg yi öne aldığınız iyi olmuş geçenlerde burada bir arkadaşa önermiştim, muhtemelen brc nin yeni comfort modelini taktırdınız. Bence güzel seçim olmuş, ayar da iyi yapıldıysa uzun süre bozulmadan götürür.

    @yavuz, geçmiş olsun, çözülmesine sevindim. Bizim araçlar çok parça seçiyor, çook
  • konex K kullanıcısına yanıt
    Direksiyon yağ çubuğundan rengini kontrol edin. Kırmızıysa ATF3 dür. Yeşili bilmiyorum, ama özel bir hidrolik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balans olabilir. Yazlıklara geçmeden bir hafta önce ön tekerdeki balans kurşunu düştü bende. Yüksek hızlarda belli belirsiz bir titreme vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda iki kişi ve bagajla 130-140 arası hızlarda 10 lt lpg yaktı. 110-120 ise 8,5 lt yaktı. Tabi pompa farklılıkları da oluyor. Şehir içi ölçüm yapamadık ama Silivriden Ümraniyeye geçip biraz dolaştık, 100 liralık benzinden çok az kalmıştı :) dedim yarın lpgcıye gidiyoruz :) candan mühendislik diye bir yerde taktırdık. Gelinceye kadar arıza ışığı yanmadı benzin lpg arası performans farkı da yoktu. Yakıt kesme oranlarına bakamadım. Cruze için gitmiyor çekmiyor diyorlardı ama benim beklediğimden iyi çıktı. Yakıt dediğiniz gibi normal 1.6 ların biraz üzerinde. Arabanın hoşuma giden yanları ses yalıtımının iyi olması, trım seslerinin olmaması, malzeme kalitesinin yeterli olması, konforu oldu. Beğenmediğim tarafı ise virajlarda hiç güven vermemesi oldu, arka taraf torsıyon zaten. Volvolar bu konuda çok üstün.
    40000 TL bütçemiz vardı bizim araçlardan önermedım, çünkü 4-5 yıl binmeyi düşünüyor bizimkiler model yılı olarak eski kalıyor artık. 2012 de s40 aldığımda 850 ler rağbet görüyordu, fiyatları birbirine çok yakındı şimdi öyle değil. Piyasa arabalarından 40000 tlye temiz c sınıf düşük km bir araç bulamadık. Aldığımız araba 48000 kmde. Parça olayını araştırdım sorun olmadığını öğrenince cruze a yöneldik ve aldık. Doğru karar verip vermediğimizı ilerleyen zamanlarda göreceğiz.
    Benim için kesinlikle s40 ı cruze ile değişmem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karareis -- 25 Mart 2019; 13:20:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    Uzun yolda iki kişi ve bagajla 130-140 arası hızlarda 10 lt lpg yaktı. 110-120 ise 8,5 lt yaktı. Tabi pompa farklılıkları da oluyor. Şehir içi ölçüm yapamadık ama Silivriden Ümraniyeye geçip biraz dolaştık, 100 liralık benzinden çok az kalmıştı :) dedim yarın lpgcıye gidiyoruz :) candan mühendislik diye bir yerde taktırdık. Gelinceye kadar arıza ışığı yanmadı benzin lpg arası performans farkı da yoktu. Yakıt kesme oranlarına bakamadım. Cruze için gitmiyor çekmiyor diyorlardı ama benim beklediğimden iyi çıktı. Yakıt dediğiniz gibi normal 1.6 ların biraz üzerinde. Arabanın hoşuma giden yanları ses yalıtımının iyi olması, trım seslerinin olmaması, malzeme kalitesinin yeterli olması, konforu oldu. Beğenmediğim tarafı ise virajlarda hiç güven vermemesi oldu, arka taraf torsıyon zaten. Volvolar bu konuda çok üstün.
    40000 TL bütçemiz vardı bizim araçlardan önermedım, çünkü 4-5 yıl binmeyi düşünüyor bizimkiler model yılı olarak eski kalıyor artık. 2012 de s40 aldığımda 850 ler rağbet görüyordu, fiyatları birbirine çok yakındı şimdi öyle değil. Piyasa arabalarından 40000 tlye temiz c sınıf düşük km bir araç bulamadık. Aldığımız araba 48000 kmde. Parça olayını araştırdım sorun olmadığını öğrenince cruze a yöneldik ve aldık. Doğru karar verip vermediğimizı ilerleyen zamanlarda göreceğiz.
    Benim için kesinlikle s40 ı cruze ile değişmem
    Gecen hafta mersine geldim. Ankara mersin arasi 8litre lpg yakti araba.

    Sehir ici cok fazla yakittan sikayetciydim uzun yolda gayet iyi geldi ama yinede lpg ayarini yaptiracagim tekrardan.

    552 km 44litre lpg yakti. Donusu bugun yapacagim bakalim donuste kac yakacak rakim yukselecegi icin muhtemelen fazla yakacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Yüksek hızlarda tüketim nispeten düşük hacimli motorlarda artıyor. Benim s40 ile 140-160 yer yer 180'li hızlarda dizel insignia kovalamalı 3 kişi yolculukta OBD ortalamam 8.1 litre çıkmıştı. Güzergah İstanbul-Sapanca/Arifiye arası. Pompa hesabı yapınca %7 daha fazla yaktığını belirledim. Yani reelde 8.6 litre falan yapıyor. LPG ile %20 fazla yakacak olsa 10.3 litre yapar.
    Cruze 1300 kg civarında galiba, s40 da 1280 civarı. Cruze dedikleri gibi biraz yakıyor demek ki. Aradaki hacim farkı da çok az, 1.6-1.8. Demek ki olay şanzıman vites oranlarında bitiyor.

    F/P açısından nadir arabalardan biri cruze. Bizimkilere 40 bin fiyat çekenlerin olduğu piyasada binicisi için cruze son derece mantıklı bir seçenek. KM de mükemmel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 25 Mart 2019; 14:12:12 >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Cruze bence de f/p arabası şu aralar. Otomatikleri birşekilde çok yakıyor nedense, çok derken eski nesil 1,6 otomatikler gibi (focus 1, golf 4 vb). ama lpg olunca 1lt az yakmış-çok yakmış pek önemi kalmıyor. Yılı-kilometresi ve donanımları düşününce mantıklı seçim olmuş.

    Bizim arabalar bence de hiçbirine değişilmez, ama şu zamanda 30-40bin bandına s40 önermek pek mantık çerçevesinde kalmıyor. Yani bakımlı olduğu bilinir, eş dosttan alınırsa neyse de diğer türlü saatli bomba, hiç bulaşmamak daha iyi.
  • 
Sayfa: önceki 358359360361362
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.