Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (359. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
516.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 357358359360361
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    temizledikten sonra farkediyor insan, meğer ne berbat durumdaymışlar diye. üstelik ben uzunca bir süre düğmeniz kalitesiz olmasına, sıcakta erimesine bağlamıştım durumu

    bundan sonra eldivenle kullanacağım arabayı
  • An itibariyle yazlık lastiklere geçmiş bulunmaktayım. Nokian'ların dişlerini bir ölçeyim dedim, 6.8-7 mm gibi bir sonuç aldım. Kışlıklar takılıyken iki sezonda toplam 8 bin km yapmışım. Hesaplarıma göre bu gidişatla 3-4 sene daha rahat götürecek. Bence İStanbul gibi nispeten sıcak bir yerde aşınma hızı çok iyi. Nokian genelde çabuk eriyor diyorlardı ama wr d4 modeli hiç de öyle değilmiş.
  • Arkadaşlar çok uzun zamandır araç alım satımı yapmıyorum. Yarın olursa genç bir yakınıma galeriden araç alacağız. Güncel olarak alım satım işleri nasıl yapılıyor? Para transferi konusunda önerileriniz nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam, nokian yumuşak olduğu için çabuk bitecek algısı var ama bence de öyle değil aslında. Benim yazlıklarla 35-40bin civarı geçmişimdir, hala hatırı sayılır diş derinliği var. ben haftaya değiştireceğim, o zaman tam km-diş derinliği bilgisi veririm.

    Yalnız nokian wheatherproof yıprandıkça özellikleri baya kötüleşiyormuş, testte yarı diş derinliğinden sonra değiştirilmesi önerilmiş. Testte 4 mevsim lastikler arasında sadece michelin crossclimate 2mm sınırına kadar, yani ömrü boyunca ilk günkü performansını koruyor denmiş.

    bir de nokian yeni model çıkarmış, wetproof diye. özellikleri mükemmel, bizim ebattaki modelin ıslak zemin performansı A, ses seviyesi 66db, çok düşük.
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Geçen ay babamın arabasını değiştirdik. Eski ruhsat sahibinden yeni ruhsat sahibine eft yaptık, sonra noterden ruhsat işlemlerini yaptılar. Plaka değişikliği de yaptık, yeni plakayı noter belirleyip tek sayfa ruhsat veriyor, sonra siz yeni ruhsatla şoförler odasından plakayı bastırıyorsunuz. Yalnız yeni plaka sistemini hiç sevmedim, 3 harf-3rakam sıradan ne denk gelirse veriyorlar.

    Para transferinde ben eskiden isme takılmıyordum ama transferin gerçek alıcı ve satıcı arasında olması önemliymiş. Para başka hesaptan gönderilince “arabayı şu şahsa sattık ama parasını vermedi” şeklinde üçkağıt dönebiliyormuş. O yüzden en sağlamı banka transferi ve doğrudan alıcı-satıcı ismi şeklinde.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Yalnız wetproof bayağı iyiymiş. Acaba 4 mevsim dedim ama yaz lastiği. İşin ilginç tarafı lassa greenways ile aynı fiyata satılması. Ben artık 195/60/15 düşünüyorum, o ebatta ses seviyesi 68 db oluyor. Aradaki 2 rakam ne kadar fark eder bilmiyorum ama wr d4'ler de 68 db. Hatta wetproof sanki wr d4'ün yaz versiyonu gibi, etiketleri bire bir aynı.
    Şimdi ben Falken ZE310 ile Wetproof arasında kaldım. Arada 40 tl fark var, onun dışında etiket değerleri aynı sayılır. Gerçi ben büyük ihtimalle bu yazı da bitiririm lassa ile. Seneye kalır. O zamana kadar wetproof da yaygınlaşır kullanıcı yorumları artar. Belki de fiyatları dövizden dolayı uçar gider biz de alamayız. Belli olmaz.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    ben de ilk önce 4 mevsim sandım ama değilmişadamlar sanki yağmur performansına oynamışlar bu sefer direkt, zaten açıklamasında da orta avrupa mevsimi için falan diyor. ebat konusunda benim gönlüm 195'ten yana, hem çapı daha küçük hem de alanı geniş. ama 68 ile 66db arasında çok fark var, ben çok arada kalırdım açıkçası, sırf sessizlik için 185e razı olabilirdim.

    sizin lassa olayını ben de tecrübe ettim ne yazıkki :) babamın corollayı değiştirdik, yeni aracın 2 lastiği michelin, 2 tanesi de lassa competus. hız 50-60ı geçinde öyle bir uğultu geliyorki, bilyadan şüphelenip ciddi ciddi ustaya gösterdik. sonuç: lassa

    bu arada az önce egzoz muayenesini yaptırdım. ilk önce hc değeri sınırı aştı, ölçen kişi 2dk kadar 4000 devirde tutun dedi. sonra tekrar ölçtü, sonuçlar sorunsuz :) hep kısa mesafe ve devirsiz kullanılınca katalizatörde nem birikiyor, sonuç böyle oluyor dedi. haftaya da muayene var sırada. bu arada forumda paylaşılan raporlara bir göz attım, ben de referans değerleri daha düşük gözüküyor. neyle ilgili bilemedim.

     S40 I (1995-2004)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim. Dediğiniz şekilde alım satım işlemini yaptık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    işinize yaradıysa ne mutlu, hayırlı olsun, güle güle kullansın
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Yani şöyle ki wr d4'ün etiketi 68, greenways'in 70. Aradaki fark kulakta kesinlikle hissediliyor. Lastikçiden çıkar çıkmaz fark ettim. Ama hani birisi fısıltı gibiyken öbürü dayanılmayacak kadar da değil sonuçta. Lassa'da hızlandıkça artan lastiğin o yuvarlanma sesini duyarken wr d4'de o yok mesela. Yani şu an için 68'e de çok demem. Ama 66 nasıldır hiç fikrim yok, zaten piyasada bu kadar sessiz başka lastik de yok sanırım.
    Valla bir yandan 195 taban öbür taraftan 66 db, ben de çok arada kaldım. 185 ile 195 arasında ne kadar hissedilir bir fark oluyor peki?
  • Bu arada ferodo disk-balatalar pek umduğum gibi olmadı. Duruşu, hissiyatı falan güzel, bir kaç kere hafiften zorlamama rağmen tutmamazlık yapmadı ama sürekli ötüyorlar ya. Özellikle düşük hızlarda. Şehir içindeki 10 frenden 7'sinde cıyaklıyor. Özellikle disk-balata aynı marka/model almıştım ki birbirine tam uyumlu olsun, sorun çıkarmasın diye. Artık balataların bir an önce bitmesini bekleyeceğiz.
    Hadi daha alışmadı desem, değişeli 1000 km oldu ama
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Lassa revo 2 + ında ses seviyesi 66db hocam o lastik araştırırken baya bir bakındım ben ona ;)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin aracınız 2003 model benim araba 2000 model. Bundan dolayı daha eski arabada daha yüksek toleranslar var.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    doğrudur hocam, ondandır büyük ihtimalle. bu egzoz işi giderek daha sıkıntılı hale gelecek. umarım arabalarımızı geçirmek için uğraşacağımız günleri görmeyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu arada ferodo disk-balatalar pek umduğum gibi olmadı. Duruşu, hissiyatı falan güzel, bir kaç kere hafiften zorlamama rağmen tutmamazlık yapmadı ama sürekli ötüyorlar ya. Özellikle düşük hızlarda. Şehir içindeki 10 frenden 7'sinde cıyaklıyor. Özellikle disk-balata aynı marka/model almıştım ki birbirine tam uyumlu olsun, sorun çıkarmasın diye. Artık balataların bir an önce bitmesini bekleyeceğiz.
    Hadi daha alışmadı desem, değişeli 1000 km oldu ama
    Haydaa.. Hocam sizin yazinizi gormesem neredeyse ferodo disk ve balatalar alacaktim. Gercekten sikintili mi? Benim onler ani fren yapinca tutmuyor. Vikingteki usta on disk ve balatalar sert oldugu icin tutmaz dedi. O da ferodo onerdi ama siz kullanmissiniz ve memnun kalmamissiniz. Ne alacağız o zaman? :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    aynı şeyi ben de yaşadım, trw takım almama rağmen alışma sürecinden sonra ses yapmaya başladılar. özellikler durmaya yakın hızlarda o cıyaklama sesi geliyordu, geri versem mi acaba diye düşündüm hatta. ama nasılsa sonradan kesildi, biraz daha bekleyin düzelir belki sizinki de.

    ben 195 ve 185 arasında hissedilir fark gördüm açıkçası. bir de benim yazlıklar yarı diş derinliğinde falandır, ama kışlıklar sıfır gibi, bu da fark ettirmiştir. yönlendirme 195 kadar keskin değil, hafiften yığılma hissi veriyor. bir de benim vitesler çook uzun olduğu için lock up hızı yükseldi direkt, bence performansta da düşüş hissediliyor. haftaya yazlıklara bir geçeyim tam durumu yazarım. hatta fırsat olursa dış çaplarını ölçeceğim, çünkü internet üzerinden hesaplama her zaman tutmuyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    ben 4 mevsim lastik işine hiç sıcak bakmazdım ama okuduğum test kafamı karıştırdı baya. bilmiyorum ne kadar yanlıdır ama michelin in sonuçları fazlasıyla iyi, benim gibi 2 takım kullananlar için gerçekten mantıklı olabilir. ileride lastikler bittiğinde düşünebilirim. bu arada nedense desenlerini de hiç sevemedim

    185/65/15 in testi aşağıda, ayrıca gürültü seviyesi stabil şekilde hep 68-69db arası. sadece nokian biraz hayal kırıklığı bu testte.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)




  • konex K kullanıcısına yanıt
    Frenleme olarak bir sıkıntıları yok. Düşük hız-yüksek hız frenlemesi gayet iyi. Ama durmaya yakın ses yapıyorlar. Onu da frene az basınca yapıyor, biraz sert durunca hiç ses yok. Umarım zamanla geçer.
    Bu arada eski balatalarım Delphi, disk orjinal volvo idi. Çok toz yapması dışında bir şikayetim yoktu. Hiç ses de yapmıyordu.
    Sizin ustanın ferodo önermesi de ilginç geldi. Ya benim aldığım balataya özel bir durum bu, ya da zamanla geçecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Michelin hakikaten testi yıkıp geçmiş. Ama düşünmeden edemiyorum, her konuda ideal bir lastik üretmek mümkünse niye diğer markalar da yapmıyor. İlginç bir sonuç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Benim sikintim ani fren yapinca tutmuyor. Onler sanki birbine çarpıyor gibi. Ama yavas frenlemede hic sikinti yok duruyor. Anlamadim. Cogu bizim araclarda oyle mi geneli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 357358359360361
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.