Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (332. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
516.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 330331332333334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Yanındaki cd'de de vida yazılımı oluyormuş zaten. Yani ister netten indirin ister cd'den yükleyin yazılım aynı olduğundan çalışması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    nozul çapı büyüdükçe rölanti riske girer ama bunu da basınçla tolere edebiliyor olması lazımdı. çözülemediğine göre var bir gariplik.
    regülatör basıncı kaçtaydı hatırlıyor musunuz? bir de sistem enjektör ve regülatör çok mu eski?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    nozul çapı büyüdükçe rölanti riske girer ama bunu da basınçla tolere edebiliyor olması lazımdı. çözülemediğine göre var bir gariplik.
    regülatör basıncı kaçtaydı hatırlıyor musunuz? bir de sistem enjektör ve regülatör çok mu eski?
    Sistem aldesa technoseq 2012 veya 2011 de takilmis.



    Regulator 2 yillik



    Basinc 1000 civarlarinda gordum ama basaramadik bi turlu :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    sistem çok da eski değilmiş aslında, basınç normal duruyor.

    hayırlısı bakalım, umarım çözülür :) çıkıyor arada böyle anlamsız problemler.
  • Hatırlarsanız geçen aylarda cruise control'ün bütün elemanlarını arabaya takmış bir tek gaz pedalına takılacak mekanizmayı uyduramamıştım. Bundan önceki hafta sonu yeter artık deyip onu da türk usulü eğip-büküp bir şekilde monte ettim ve çalıştı. O zamandan beri sürekli deneme halindeyim, düşündüğümden (özellikle benim yaptığım çarpık montaja rağmen) gayet başarılı çalışıyor. Yoldaki eğim çok dik olmadığı sürece yolun akışına göre +-2 km gibi bir oynama mevcut. Mesela 100'e ayarlıyorum, otobanda eğimli kısım başlıyor, hızın en fazla düştüğü 98 oluyor. Ama düzlüklerde ve tatlı eğimlerde 100'de çakılı.

    40 km/h'ten sonra aktif oluyor. Herhalde benim çarpık montajdan kaynaklı olsa gerek, daha dip gaz yaptırmayı başaramadım. gaza maksimum %70 kadar basabiliyor. Bu da fazlasıyla yeterli aslında, zaten sollamaları falan ayakla yapıyoruz.

    Gel gelelim hızlanma olayında biraz yavaş. Arttırma tuşuna basılı tutuyorum ama gaza çok nazlı basıyor, illa 4-5 saniye tutmam lazım ki hissedilir şekilde hızlansın. Bunda büyük ihtimalle motor gücünün etkisi büyük. Turbolu bir motor olsa alt devirler çok daha dolu olacağından sorun olmazdı, ama atmosferikte basmak gerektiğinden hızlanmaları ayakla yapıp sonra CC'ye emanet etmek daha kolay ve kısa sürüyor.

    Artık kamyoncularla yoldaş oldum denebilir, gaza dokunmadığımdan psikolojik olarak araba yokuş aşağı salınmış gibi hissettiriyor. Dolayısıyla 80'le de gitsem yavaş gelmiyor. Yakıt tüketimine büyük etkisi olacağı kesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hatırlarsanız geçen aylarda cruise control'ün bütün elemanlarını arabaya takmış bir tek gaz pedalına takılacak mekanizmayı uyduramamıştım. Bundan önceki hafta sonu yeter artık deyip onu da türk usulü eğip-büküp bir şekilde monte ettim ve çalıştı. O zamandan beri sürekli deneme halindeyim, düşündüğümden (özellikle benim yaptığım çarpık montaja rağmen) gayet başarılı çalışıyor. Yoldaki eğim çok dik olmadığı sürece yolun akışına göre +-2 km gibi bir oynama mevcut. Mesela 100'e ayarlıyorum, otobanda eğimli kısım başlıyor, hızın en fazla düştüğü 98 oluyor. Ama düzlüklerde ve tatlı eğimlerde 100'de çakılı.

    40 km/h'ten sonra aktif oluyor. Herhalde benim çarpık montajdan kaynaklı olsa gerek, daha dip gaz yaptırmayı başaramadım. gaza maksimum %70 kadar basabiliyor. Bu da fazlasıyla yeterli aslında, zaten sollamaları falan ayakla yapıyoruz.

    Gel gelelim hızlanma olayında biraz yavaş. Arttırma tuşuna basılı tutuyorum ama gaza çok nazlı basıyor, illa 4-5 saniye tutmam lazım ki hissedilir şekilde hızlansın. Bunda büyük ihtimalle motor gücünün etkisi büyük. Turbolu bir motor olsa alt devirler çok daha dolu olacağından sorun olmazdı, ama atmosferikte basmak gerektiğinden hızlanmaları ayakla yapıp sonra CC'ye emanet etmek daha kolay ve kısa sürüyor.

    Artık kamyoncularla yoldaş oldum denebilir, gaza dokunmadığımdan psikolojik olarak araba yokuş aşağı salınmış gibi hissettiriyor. Dolayısıyla 80'le de gitsem yavaş gelmiyor. Yakıt tüketimine büyük etkisi olacağı kesin.
    Hocam ben de istiyorum bundan, bana da yapalım!




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Teybi yerinden çekip arkasına bak hocam, sağ arka tarafta bantla sarılmış siyah dar ve uzun bir soket var mı. Eğer varsa arabada tesisatı hazırda vardır, diğer şeyler de yerli yerindeyse(sinyal kolu için soket, fren ve debriyaj için soketler) tak-çalıştır olur büyük ihtimalle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Teybi yerinden çekip arkasına bak hocam, sağ arka tarafta bantla sarılmış siyah dar ve uzun bir soket var mı. Eğer varsa arabada tesisatı hazırda vardır, diğer şeyler de yerli yerindeyse(sinyal kolu için soket, fren ve debriyaj için soketler) tak-çalıştır olur büyük ihtimalle.
    Arabanın başına inince bir bakayım. Bantla sarılmış siyah, dar ve uzun bir soket. Tamamdır.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Şu kutunun altındaki soket:
  • Tamamdır hocam ilk fırsatta bakacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevsimin ilk karını arabanın üstünden temizledim. Fakat lastiklerim uygun olmadığı için karın bitmesini ve buzlanma olmamasını bekleyeceğim dışarı çıkartmak için artık.. Motor yağı, filtreler hepsi geldi. servisede sonra götüreceğim.

    Hava soğuk ta olsa tek marşta çalışıyor araba haftalarca yatmış olsa bile. Ama bazen nazlanıyor. İkinci üçüncü çalıştırmalarda. Birde yavaş seyirde giderken çukur tümsek gibi şeylerde arkadan değişik bir ses geliyor sürtme sesi gibi. Benim usta salıncak burcundandır dedi. Onu da gidince baktıracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sizin tüketim tekrar 6’lara düşer o zaman artık

    Aslında tam gaz yapmadığı bir yerde iyi bence. Tam gaz yapsaydı kickdown yapacaktı, o da pek konforlu olmazdı herhalde. Sizin durumda ani güç ihtiyacı olmadığı sürece %70 gaz iş görür, güç lazım olunca pedal tabana artık
  • Bu sabah 2 sene aradan sonra güzel oldu, en azından az da olsa kar görmüş olduk. Yalnız akşam eve gelince arabanın haline acıdım. Herhalde 45 gündür falan hiç yıkanmadı, arada bir yağan yağmurla yetiniyorduk. Kapıların alt kısımlarında boya gözükmüyor, çamurla sıvanmış haldeler. Üstüne kar da yağınca bu sefer de camlar berbat oldu.

    O sesten kastınız gacırtı-gucurtu sesiyse özellikle kasislerden geçerken geliyorsa amortisör durdurucu takozları olabilir. Ben arada bir wd40 sıkarak kesiyorum sesi.

    Geç çalışma bende sıcakken oluyor arada bir. Benim benzin basınç regülatörü gidik herhalde, çünkü vakum hortumunu çıkarınca içinden benzin geliyor. Soğuk çalışmada bütün benzin buharlaşmış olduğundan hemen çalışıyor ama ısındıktan sonra 1-2 saat geçince daha geç marş alıyor. Herhalde regülatörden damlayan benzin manifoldda birikip ilk çalıştırmada motoru boğuyor.
    Regülatörü değiştirmek lazım ama şimdilik kalsın.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kasislerde daha çok gacırtı sesi gibi metal sürtmesi gibimi desemm kauçuk sürtmesi gibimi desemm bilemedim. Biraz daha tok bir gacırtı diyim ;)
    Aynen sıcakken bazen geç çalışma oluyor. Regülatör felan deyince baktım iyi paraymış o da . Şimdilik bir sıkıntım yok kalsın bende de (:
  • Dün diğer araçtaki atikerle oynadım biraz. Özellikle havalar soğuyunca daha bir sapıtmaya başlamıştı.
    Gördüğüm kadarıyla atikerde sistemin genel durumunu daha sık kontrol etmek gerekiyor. Mesela basınç ilk kalibrasyon yaptığım zamana göre 0,05-0,08 bar kadar yükselmiş. Bu da otomatik olarak %5-10 zengin karışım demek. Tabi bir de bunun çalışma anındaki hareketleri var, hep sabit kalmıyor, gaza basmayla birlikte ufak ufak oynamalar oluyor.

    Bunu önlemek için basınç düzeltme ekranı var. Örneğin kalibrasyonu 1,1 barda yaptık, depo azaldıkça basınç 0,7’lere doğru düşecek, basit bir tabloyu doldurarak basınç 1,1 bardan aşağı düştükçe kademeli olarak enjeksiyon sürelerini arttırma komutu girilmesi gerekiyor.
    Aynı şey sıcaklık için de geçerli, örneğin kalibrasyon yaparken lpg 30 derece sıcaklıktaydı. Havalar ısındıkça lpg sıcaklığı da artıyor zamanla, gaz yasasına göre ısındıkça hacmi artacağı için (yani seyrelecek) enjekte edilecek gazı da arttırmak gerekli. Bunun için de sıcaklık düzeltme ekranı var.

    Mükemmel yol ayarı yapılsa bile bu 2 tablo doldurulmadıysa mevsim geçişlerinde lpg haritasında bozulmalar olması muhtemel. Bunları lpgciler girmiyor, afrciler yapıyordur herhalde. (örneğin brc de bu ekranlar kapalı, formulasyon yazılımın içine gömülü halde, size manuel veri girişine gerek kalmıyor).

    Bu kadar gereksiz detayı niye yazdım? Eskiden bazı ustalar yazlık ayar-kışlık ayar derdi. Anlamı burada yatıyor, yaz gelince bir kez ayar yapılınca o mevsimleri kabaca sorunsuz geçiyor, kışın da bir ayar aynı şekilde. Şu günlerde (istanbul için en azından) ortalamanın altında bir sıcaklık var, eğer sıcaklık-basınç düzeltme tabloları girilmediyse lpgde beklenmeyen tepkiler verebilir. Havalar normale döndükçe sorunlar düzelecektir diye düşünüyorum.

    düzeltme: 0,08bar yerine 0,8 bar yazmışım, zaten max basınç 1,2 civarında oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 8 Ocak 2019; 11:59:58 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz aklıma çok güzel yattı, sonuçta gaz, sıcaklıktaki en ufak değişim basıncını etkiler ve enjektörlerin gerçekte püskürttüğü miktarı değiştirir. Basınç sabit tutulamazsa havaları soğuyup ısındıkça ayar bozulur.

    Benzer bir durum yakıt basınç sensörü olmayan benzinlilerde de oluyor. Eğer yakıt pompası güçten düşmeye başlarsa aynı enjeksiyon süresince daha az yakıt püskürtülüyor, doğal olarak fakir karışım+güçten düşme. Benim benzin pompası bozulmadan evvel de fakir karışım hatası alıyordum.

    Bir de mevsim değiştikçe lpg'nin karışımı da değişiyor. Bütan-propan olayı. Bunun da bir etkisi vardır diye düşünüyorum.
    Böyle düşününce LPG de amma nazlı şeymiş he.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Ocak 2019; 17:42:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hatırlarsanız geçen aylarda cruise control'ün bütün elemanlarını arabaya takmış bir tek gaz pedalına takılacak mekanizmayı uyduramamıştım. Bundan önceki hafta sonu yeter artık deyip onu da türk usulü eğip-büküp bir şekilde monte ettim ve çalıştı. O zamandan beri sürekli deneme halindeyim, düşündüğümden (özellikle benim yaptığım çarpık montaja rağmen) gayet başarılı çalışıyor. Yoldaki eğim çok dik olmadığı sürece yolun akışına göre +-2 km gibi bir oynama mevcut. Mesela 100'e ayarlıyorum, otobanda eğimli kısım başlıyor, hızın en fazla düştüğü 98 oluyor. Ama düzlüklerde ve tatlı eğimlerde 100'de çakılı.

    40 km/h'ten sonra aktif oluyor. Herhalde benim çarpık montajdan kaynaklı olsa gerek, daha dip gaz yaptırmayı başaramadım. gaza maksimum %70 kadar basabiliyor. Bu da fazlasıyla yeterli aslında, zaten sollamaları falan ayakla yapıyoruz.

    Gel gelelim hızlanma olayında biraz yavaş. Arttırma tuşuna basılı tutuyorum ama gaza çok nazlı basıyor, illa 4-5 saniye tutmam lazım ki hissedilir şekilde hızlansın. Bunda büyük ihtimalle motor gücünün etkisi büyük. Turbolu bir motor olsa alt devirler çok daha dolu olacağından sorun olmazdı, ama atmosferikte basmak gerektiğinden hızlanmaları ayakla yapıp sonra CC'ye emanet etmek daha kolay ve kısa sürüyor.

    Artık kamyoncularla yoldaş oldum denebilir, gaza dokunmadığımdan psikolojik olarak araba yokuş aşağı salınmış gibi hissettiriyor. Dolayısıyla 80'le de gitsem yavaş gelmiyor. Yakıt tüketimine büyük etkisi olacağı kesin.
    Hocam bir tamir garajı açsan da bizde hiç tamirci falan aramasak Tamirat tadilattaki Edd China gibisin maşallah herşey geliyor elinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    aynen hocam, bir de işin bütan propan olayı var teorikte çok değişken ve gelişmiş ayar var ama pratikte görüyorsunuz, hepimiz bir şekilde biniyoruz. bazen ayar çok bozuk olsa bile arabanın gidişinde aşırı belirgin bir sorun olmayabiliyor, arıza lambası yanmasa sorun olduğu anlaşılmayacak bile. örneğin bir arkadaşım sıfır km aldığı 1,2 polosunda 70bin km boyunca lamba yana yana bindi, gayet de mutluydu halinden ayrıca lambanın yanmaması da işlerin yolunda olduğunun kesin kanıtı değil, %10-15 lik sapmalar lamba yaktırmaya yetmeyebiliyor.

    arada kafamı bulandırmak istediğimde lpgforum.co.uk göz atıyorum, orada daha çılgın sorular/projeler var. biraz da lpgye DIY proje olarak bakıyorlar, mesela +500hp aracın dönüşümünü tartışıyorlar falan. hatta forumdaki gayet bilgili bir lpg ustasında BMW 750 V12 var, 23lt ortalamayla çatır çatır geziyor




  • nouma45 N kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah hocam. Ben de şemalara, fotoğraflara bakıp yapıyorum sonuçta.
  • Su sokete bende bakacagim ama aurdino nun kablosunu cok saglam takmadim o yuzden teyp i oynatmak istemiyorum :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 330331332333334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.