Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (330. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oksijen sensorunu degistirdim ariza lambasi gitti p0030.





    Genelde lpgde farki olmaz vs diyenler oluyordu bu yuzden uzun zamandir degistirmemistim.



    Aracin alt devirleri ölüydü katalizor yuzunden saniyordum ama oksijen sensoru degisince baya canlandi.



    Stf degerini okuyabiliyorum ama ltf yi okuyamiyorum sanirim benim cihazda desteklemiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün şanzımanların vites oranlarını vereyim size:
     S40 I (1995-2004)

    Hangi şanzıman hangi motorda:
    1.6 -> JB3-306
    1.8, 2.0, 2.0T -> M56H1
    T4 -> M56H2

    Son dişliler(manuel):
    1.6 -> 4.07
    1.8, 2.0 -> 4.45
    2.0T -> 4.00
    T4 -> 4.25

    Otomatiklerin son dişlileri:
    1.8, 2.0 -> 2.86
    2.0T, T4 -> 2.44


    Veriler 2001 ve sonrası için, bazı 2000 modeller de aynı.
    @goodorevil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Ocak 2019; 16:22:13 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bence işçilikten ziyade son dişliyi bulmak sıkıntı. Şanzımanla beraber satılır diye tahmin ediyorum, kimse de şanzımandan son dişliyi söküp vermek istemez. Belki yurtdışında falan bulunabilir, ebayde vs.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Aynı etkiyi ben de yaşadım, alt devirler hissedilir şekilde canlandı. Sorması ayıp ne kadara aldınız sensörü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Ocak 2019; 16:23:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aynı etkiyi ben de yaşadım, alt devirler hissedilir şekilde canlandı. Sorması ayıp ne kadara aldınız sensörü?
    390 volpardan p0171 hatasi geldi smdi lpgden dolayi. Afr ayari yaptiracagim muhtemelen

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aslında kazalı bir 2.0T den şanzıman sormak lazım. Benim volan er ya da geç değişecek, dişli bulunsa alırım, baskı balata değişirken volanla birlikte o da değişir. Ayrıca kimse şanzımandan dişli sökmek istemez belki ama karşılığında bendeki dişliyi teklif edersem? Ya da volanı sağlamsa 2.0T şanzımanı da alınabilir. Bu arada 2.0T motoru da alınabilir. Ben kontrolden çıktım biri beni durdursun.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    hocam 1 voltu geçmemesi lazım iki sensörün de. yoksa sizin araçta wideband sensör mü var elm cihazının azizliği olabilir bu da, aklınızda olsun.

    yalnız sensör mensör derken 2.0T bana da mantıklı geldi geçenlerde kazalı bir T4 vardı, beyaz makyajlı kasa. görüntüde motorda birşey yoktu galiba. olmadı ona bir ulaşın, başlamışken T4 olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    hocam 1 voltu geçmemesi lazım iki sensörün de. yoksa sizin araçta wideband sensör mü var elm cihazının azizliği olabilir bu da, aklınızda olsun.

    yalnız sensör mensör derken 2.0T bana da mantıklı geldi geçenlerde kazalı bir T4 vardı, beyaz makyajlı kasa. görüntüde motorda birşey yoktu galiba. olmadı ona bir ulaşın, başlamışken T4 olsun
    Onun jantlara göz dikmiştim, sol iki jant kötü durumdaymış kaldı öyle.
    T4 fazla gelir de 2.0T olsa fena olmaz hani. 3000 liraya volan, üstüne baskı balata alana kadar üstüne biraz daha koyup 2.0T yapmak da var, zaten benim arka sağda 2.0 da yazmıyor.

    Sensörleri de bir daha kontrol edeceğim hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 3 Ocak 2019; 16:46:58 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    ona ben de yeltenmiştim de, dediğiniz gibi sadece 2si sağlammış.
    T4 jantları da kara borsa oldu iyice, hele 17 arcadiası olan varsa altın niyetine saklasın

    sadece volan 3000tl ise bence de alternatifleri değerlendirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    ona ben de yeltenmiştim de, dediğiniz gibi sadece 2si sağlammış.
    T4 jantları da kara borsa oldu iyice, hele 17 arcadiası olan varsa altın niyetine saklasın

    sadece volan 3000tl ise bence de alternatifleri değerlendirin
    O T4 jantlarını satmayacaktım.

    Neyse 15' bir jant bakarım, gözüme hoş gözüken bir kaç model var zaten. Denk gelirse ne ala.

    Volan oynar göbekli bende, o göbek benim cüzdana oynuyor. Ama şu var 160 bin kilometrede aldım, 243 bindeyiz neredeyse, debriyaj hep sertti, volan hep değişecekti. Hala sağlam gidiyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Onu ben de düşündüm bir ara, eminim herkesin aklına gelmiştir.
    Bu motor biterse bir tane 2.0T veya T4 takma düşüncesi hasıl oldu. İlk bakışta güzel gibi ama detaylara inince astarı yüzünden çok çok daha pahalıya geliyor.
    Öncelikle ECU değişecek, ECU ile beraber yeni immobilizer modülü ve anahtarları da almanız gerek, bu üçünün de aynı araçtan çıkması lazım.
    Turboluların kaput altındaki elektrik, su ve hava tesisatı tamamen farklı. Komple elektrik tesisatı, yeni radyatör, radyatör hortumları, vakum hortumları, intercooler vs. vs. saymakla bitmiyor.
    Ondan sonra komple egzoz lazım.

    Bütün sırrı bozdum.
    Anca pert olmuş ama motoru sağlam bir turbolu olacak, iki arabayı yan yana koyup her şeyi komple geçireceğiz.
    Bu açıdan ben biraz daha avantajlıyım, 1.8'den 2.0'a yükseltmek kolay.

    Bu arada sensörler bende de 1 voltu aşkın değerler gösteriyor. Büyük ihtimalle OBD'nin saçmalaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Onu ben de düşündüm bir ara, eminim herkesin aklına gelmiştir.
    Bu motor biterse bir tane 2.0T veya T4 takma düşüncesi hasıl oldu. İlk bakışta güzel gibi ama detaylara inince astarı yüzünden çok çok daha pahalıya geliyor.
    Öncelikle ECU değişecek, ECU ile beraber yeni immobilizer modülü ve anahtarları da almanız gerek, bu üçünün de aynı araçtan çıkması lazım.
    Turboluların kaput altındaki elektrik, su ve hava tesisatı tamamen farklı. Komple elektrik tesisatı, yeni radyatör, radyatör hortumları, vakum hortumları, intercooler vs. vs. saymakla bitmiyor.
    Ondan sonra komple egzoz lazım.

    Bütün sırrı bozdum.
    Anca pert olmuş ama motoru sağlam bir turbolu olacak, iki arabayı yan yana koyup her şeyi komple geçireceğiz.
    Bu açıdan ben biraz daha avantajlıyım, 1.8'den 2.0'a yükseltmek kolay.

    Bu arada sensörler bende de 1 voltu aşkın değerler gösteriyor. Büyük ihtimalle OBD'nin saçmalaması.
    Vazgeçtim tamam zaten olmazmış bizim aşkımız.




  • Efsane yaa
  • Lpgde ltf degeri 20 civariydi benzine alinca 10 dakikalik suruste bubl degerlere dustu. Stf degeri cok oynak isikta durdugumda -49 lara kadar geldi. Lpg ayari sart muhtemelen aracima

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Keşke bizde de eski BMW ler gibi stroker olayı olsa, çok özeniyorum valla:) adamlar 2.0lt motoru oem parçalarla 2.8lt yapıyor.



    O olay bizde olsa 1.8-2.0 atmosferıklerın piyasası ucardı. 2.0 vergısıyle 2.5 atmosferik keyfı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanziman ve dişli üretimi yapan bir firmada kalite mudurlugu yapiyorum. Volvonun tüm parçalarını üretiyoruz ama maalesef ağır vasıta yoksa size yardımcı olurdum dişli konusunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eloq

    Bugün motor yağı siparişi verdim. Motul 6100 synergie 10w40. 5 litre +1 lt. (191tl) Yağ filtresini kesinlikle orjinal alacağım. En Uygun znt de gözüküyor 96 lira.(başka adrs veya şu marka orjinali diyen varsa yeşillendirsin lütfen ;) Hava filtresi konusunda kararsızım. Orjinal yerine bosch felan alıyım 4-5 bin km sonra tekrar değişirim diyorum. Polen filtresi koku yapıyor diye değişmiştim o yeni.
    Sizde benim gibi ilk defa mi motul kullanacaksiniz? Kullandıktan sonra ki yorumlarınizi bekliyorum, ben özellikle yokuş çıkarken ki aracın performansına bayıldım, bu performans artışı motul dan mi kaynaklanıyor merak ediyorum sizde de benzer bir değişiklik olacak mı acaba. Ben yağ ve benzin filtresini Bosch marka almıştım, yağ filtresi 30 TL benzin filtresi 65tl, hava filtresi sardes marka 30tl idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s40 ankara

    Potansiyometre ankara ulusta var Ben 1 yıl önce aldım ihtiyacı olan varsa alıp göndere bilirim
    Benim klimada da ayarsız çalışma problemi var , muhtemelen potansiyometreden kaynaklanıyor, alıp gönderme durumunuz olursa çok makbule geçer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nouma45 N kullanıcısına yanıt
    Benzin filtre değişimi yapmayacağım bu bakımda. Bir sonrakine yaparım hocam. Değişim içinde çok acelem yok haftaya bi ara değişeceğim.

    Aldığım yağlar gönderen şubeden kaynaklı başka kargo şubesine gitti. Bana ulaşması pazartesiye kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amma muhabbet donmus :)



    @matrax hocam bu hata bendede vardi son 1 haftadir yok ama arabamin calismasini sevmiyorum V40 saat gibi calisiyordu :(



    Benim LTFT 5.5 tan sifira dogru indi 3 lerde suan ama lpg de stft -degerlerde sanirim biraz zengin calisiyor



    Bu arada potansiyometre 5K pihermi ankaradaki ?



    Ben 4 adet isterim 2 de yedek olsun :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.