Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

S40 I (1995-2004)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı
8.600
Cevap
57
Favori
348.627
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    6451 Mesaj

    Hocam bütçeniz ve performans beklentiniz nedir? Bu ikisini bilirsek daha net bir cevap alabilirsiniz.

    Motorunda-şanzımanında kronik sorun yok. Benzin geri dönüş valfi ve VVT kasnağı yaklaşık 13-15 senede bir bozulur. Ayrıca karter havalandırma (PCV) sistemi yine 10-15 senede bir tıkanır. Bunları kronikten saymıyorum çünkü aşınan parçalar. Bugün yaptırsanız araba yaştan dolayı ölene kadar bir daha bozulmayacak şeyler.
    Bunlardan en masraflısı ve mutlaka tamir edilmesi gerekeni VVT kasnağı. Kasnağın kendisi 700-750 lira civarıydı. Ama kasnakla beraber triger seti de değişir genelde. Yani toplam maliyeti 1500'e ulaşır. Önceki sahibinde onarıldıysa ne âlâ.
    Bu saydıklarımı aracı bir volvo servisine götürüp kontrol ettirmenizi tavsiye ederim, sanayideki normal ustalar anlamaz.

    Dert alma olayı tamamen aracın geçmişiyle alakalı. Eğer yukarıda bahsettiğim kısımlarda bir sorun yoksa(varsa da pazarlık kozu olur), arıza lambası yanmıyorsa ve gidişi-vites geçişleri düzgünse, kompresyon değerleri yüksekse, kazası belası yoksa niye alınmasın. Yani zırt pırt arıza çıkaran ikide bir bozulan arabalar değiller. Hatta bir inceleme videosunda izlemiştim. Volvolar dönem dönem biraz ilgi ister, paraya biraz kıyıp kaliteli bir bakım/onarım yaptıktan sonra da uzun süre götürür diyordu adam. Olayı güzel özetlemiş.
    Aklınızda başka soru varsa sorabilirsiniz. Bu arada bendeki 2001 model 1.8, otomatik vites.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Ocak 2019; 0:48:0 >
    |
    |
    ardaturco kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU




  • Teğmen
    169 Mesaj

    Anladım hocam yani iyisini bulursanız kaçırmayın birazcık ilgiyle sorumsuz binin diyorsunuz. Bütçem en çok 38i zorlarım. 2002-2004 modellere bakıyorum. Performansını duydum araba ağırlığı nedeniyle biraz kalkışı hissettiriyor diyorlar ama ben onu problem etmem



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    nacker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    248 Mesaj
    @nacker bu pcv dediğiniz problem için motor yağ kapağı açılıp eldivenle test yapılıyordu, eldivende şişme olursa problem demek oluyordu öyle değil mi ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bursa..
  • Yarbay
    13547 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    O soruları @ersin310 hocam daha iyi cevaplar, şimdi ne desem yalan olacak. Ama bu kadar nazlı bir LPG ayarıyla yola çıkılmaz bana sorarsanız, benzin en sağlıklısı gibi.
    Ersin hocamı bekliyorum o zaman.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Yarbay
    6451 Mesaj

    Aynen.

    Eldiven kullanmak istemezseniz yağ kapağını çevirip bırakabilirsiniz. Kapağı motora doğru emiyorsa sağlamdır. Ama kapak basınçtan dolayı zıplıyorsa tıkanıklık vardır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sonfatih kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yarbay
    6451 Mesaj

    O çekiş problemi daha çok 1.6'larda oluyor. 1.8'de de araç yüklüyken biraz ağır kalır. Ama 2.0, 2.0T'de böyle bir sıkıntı olmaz. T4 zaten uçak



    Otomatik vites alacaksaniz zaten 1.6 olmuyor. Mümkün olduğu kadar az yakmasını istiyorsanız 1.8, iyi gitsin diyorsanız 2.0, her koşulda iyi gitsin diyorsanız 2.0T bakın.

    Tabii yakıt tüketimi de ona göre artıyor. Bir de 2.0T'nin motora ilave olarak turbosu var tabii, o da potansiyel bir masraf kapısı olabilir.

    1.8 de fena gitmez ama. Devri tutturduğunuzda yürür.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ardaturco kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yarbay
    3844 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ardaturco

    Anladım hocam yani iyisini bulursanız kaçırmayın birazcık ilgiyle sorumsuz binin diyorsunuz. Bütçem en çok 38i zorlarım. 2002-2004 modellere bakıyorum. Performansını duydum araba ağırlığı nedeniyle biraz kalkışı hissettiriyor diyorlar ama ben onu problem etmem
    alacaksanız 2003 üstü alın . Makyaj görüyor araç
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1233 Mesaj

    biri lpg mi dedi hocam çok bildiğimden değil, artık iyi kötü tecrübe oluştuğundan yardımcı olmaya çalışayım

    şimdi lpg ye alışmış bünyeye, uzun yolu benzinde yap demeye pek gönlüm el vermiyor ama ltft oturmuş artık, hatta gayet kısa sürede düzelmiş. tekrar lpgde o yolu giderseniz harcadığınız benzin heba olacak. bence durum elveriyorsa istanbulda ayarı yaptırıp yola öyle devam edin. istanbulda benim de daha önce gittiğim ahmet nalbantoğlu var. yeri ümraniye sanayide, yani sizin istanbula girmeden geçip gideceğinizi düşünürsek biraz yol üstü kalır. iletişim bilgileri aşağıda.
    http://lpgayari.com/iletisim/

    bir de o grup artık büyümüş, bazı lpg bayileri de afr cihazı ile yol ayarı yapmaya başlamış. belki güzergahınızda bunlardan biri vardır, o da işinizi çözebilir. ama dediğim gibi ben sadece ahmeti tanıyorum, öneririm, diğerlerini bilmiyorum.
    http://mscsi.net/destek/kategori/afr-lpg-ayari-yapan-lpgciler-afrteam.100/

    bence şimdilik hiçbirşeyi değiştirmeyin, bozuk parça varsa ayarda belli olur. normalde aynı takım kitlerde az çok baştan belirlenmiş parametreler oluyor. örn. regülatör basıncı 1 bar, min enjeksiyon süresi 4,5ms gibi. sizde durum karma olduğu için regülatör-enjektör çalışma aralıklarına göre nozul değişecek, ayar yapılacak vs. o yüzden ayar esnasında kontrol etmek en iyisi.

    sizin bir tek enjektörleri hatırlıyorum khein enjektör vardı, piyasanın en iyisi. ecu-ragülatör-enjektör olarak marka ve ne zamandır kullandığınızı yazabilir misiniz, az çok fikir olsun. sonra kafalar iyice yansın

    @nacker, yakında lpg de 50bin kmyi göreceğim. tüm benzin ve lpg tüketimini şuursuzca not aldım paylaşacağım. ozaman lpg de gerçekten ne kadar tasarruf etmişiz göreceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 3 Ocak 2019; 12:55:12 >
    |
    |
    Bahsedilenler: goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör nacker
    _____________________________
    2003 Volvo S40 2.0T
    2004 Lada Niva 1.7i




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj

    Bugün motor yağı siparişi verdim. Motul 6100 synergie 10w40. 5 litre +1 lt. (191tl) Yağ filtresini kesinlikle orjinal alacağım. En Uygun znt de gözüküyor 96 lira.(başka adrs veya şu marka orjinali diyen varsa yeşillendirsin lütfen ;) Hava filtresi konusunda kararsızım. Orjinal yerine bosch felan alıyım 4-5 bin km sonra tekrar değişirim diyorum. Polen filtresi koku yapıyor diye değişmiştim o yeni.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ardaturco kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    6451 Mesaj

    Hava filtresini Mann almıştım ben aloparça'dan. Zaten mann filtre üreticisi, 10 bin km rahat kullanılır.
    Bosch da kötü değildir yine 10 bin km kullanılır bence. Ama Mann daha iyi geliyor bana, sonuçta sadece filtre yapıyor adamlar. Bosch ise buz dolabından matkap ucuna kadar girmediği yer yok
    |
    |
    Ayanİbrahim kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Binbaşı
    1233 Mesaj

    yağ filtresi bende de hep orjinal. Daha uyguna bulunur mu bilmiyorum. Hava filtresi bir kere orjinal aldım, 20bin km kullandım, yurtdışından uyguna gelmişti ozaman. O günden beridir meyleden devam, 60tl olmuş bu arada.
    |
    |
    Ayanİbrahim kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2003 Volvo S40 2.0T
    2004 Lada Niva 1.7i
  • Yarbay
    13547 Mesaj

    Pazar günü yola çıkacak olursam ayar yaptıramam. Cumartesi'ye yetişirsem ne ala. Pazartesi'ye kalmak istemiyorum o zaman başka evrak kürek işlerim aksayacak.

    Enjektör, Ecu, Regülatör markalarına arabanın başına indiğimde bakayım. Ecu Zavoli'nin ilk takılan Ecusudur da, Regülatörü geçen sene ben değiştirdim Prins bayisinde. Bakarım ona.

    Eskişehir'e kadar benzinde mi gideyim, yoksa LPG'de gidip ayara gideceğim gün bi' 30-40 kilometre benzinde mi kullanayım ne yapayım? Benzinde gitmekle bitmeyecek çünkü Eskişehir'de buna ayar yapacak adam yok, gene İstanbul'a kalacak o iş.
    |
    |
    ersin310 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Binbaşı
    1233 Mesaj

    Durum baya karışık diyorsunuz geçilecek mesafe baya uzun, lpg de kullanırsanız lpg ayarının parası çıkar ayar bozuk ama içinize siniyorsa öyle devam edin, artık dönüş zamanı dediğiniz gibi son km leri benzinde geçer gene ltft yi düzeltirsiniz.

    Aslında ortaya çıkan karışım fena değil, regülatör prinsin giriş seviyesi bile olsa gayet iyi (giriş seviyesi prinste omvl marka regülatör çıkıyor). Ecu zaten iyice sapıtmadığı sürece ömürlük, eğer enjektörler de sağlamsa sadece ayarla, fazla masraf etmeden kurtarırsınız durumu. enjektörler bozuk çıkarsa da atiker taktırırsınız 100-150tlye, bir süre daha götürür:)
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2003 Volvo S40 2.0T
    2004 Lada Niva 1.7i




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj

    Afr ayarı için şehirlerde dolaşanlar var hocam. Ben de ist. Ümraniye de Ahmet e yaptırdım. Çocuk işinin ehli.. Yanlız aklıma takılan soru işaretleri kaldı aracı benzinde belirli bir süre çalıştırmadan yaptırdım. O anki değere göre yaptı haliyle. Şöyle bir 50-100 km benzinde kullanıp gitseydim daha doğru olurdu gibime geliyor.arıza ışığı felan yanmadı hiç şu ana kadar. Pazar günü de yardımcı olabilir cepten bir ara sor istersen. Nihayetinde kendi mekanı istediği zaman açar kapatır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    Yağ filtresi orjinal kalmamış ellerinde. 7 sinden sonra geliyormuş. Özel sipariş diyorlar orjinal yağ filtresine :)) Arayacağız dedi bakalım. Olmadı yet. servise bir sorayım. :s



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    13547 Mesaj

    @Ayanİbrahim
    Aslında iletişimden ustaya bi ulaşıp görüşmekte fayda var. Normalde kitten performans anlamında hiç şikayetim yok. Eğer emisyon muhabbeti olmasaydı böyle binmeye devam edecektim. Arabada ne arıza lambası ne Lambda ışığı yanmıyor.

    Edit: Usta ile görüştüm, Cumartesi veya Pazar iki gün de yardımcı olabileceğini söyledi. Benim iş Cumartesi olacak gibi ama bizim demiryolunun işleri belli olmuyor. Son dakika golü yemezsem bu iş olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 3 Ocak 2019; 15:54:28 >
    |
    |
    Bahsedilenler: ersin310 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör Ayanİbrahim
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Teğmen
    227 Mesaj

    @ersin310 hocam şu ana kadar bulup değiştirirdim esasen ama arabanın orıjınallıgını de bozmak istemiyorum bu iş için sanzıman komple sökülecek. Bakalım artık ne zaman nasip olur değiştirmek.



    @goodorevil hocam sizin son vites oranı 4,45:1 imiş. Bence 4,00:1 ile sizinki de değiştirilebilir 2.0 motor da güç olarak az değil. Uzun yolda da ekonomisi olacaktır illa ki.

    https://www.cars-data.com/en/volvo-s40-2.0-europa-specs/55142



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: goodorevil , ersin310
    _____________________________
    2001 VOLVO S40 T4
  • Teğmen
    227 Mesaj

    Hocam bu arada benim oksijen sensörü değerleri her ikisi de 0,8 voltu asla geçmiyor. Ltft Stft değerleri de normal. Siz 1,2 demişsiniz bunun ne gibi bir anlamı var bilmiyorum. Yani sensör arızası mi yoksa karısımdan kaynaklı mi voltaj değeri yükseliyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: goodorevil
    _____________________________
    2001 VOLVO S40 T4
  • Yarbay
    13547 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    @ersin310 hocam şu ana kadar bulup değiştirirdim esasen ama arabanın orıjınallıgını de bozmak istemiyorum bu iş için sanzıman komple sökülecek. Bakalım artık ne zaman nasip olur değiştirmek.



    @goodorevil hocam sizin son vites oranı 4,45:1 imiş. Bence 4,00:1 ile sizinki de değiştirilebilir 2.0 motor da güç olarak az değil. Uzun yolda da ekonomisi olacaktır illa ki.

    https://www.cars-data.com/en/volvo-s40-2.0-europa-specs/55142
    Hocam peki böyle bir değişim aşağı yukarı ne kadara patlar bize?
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL




  • Yarbay
    13547 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    Hocam bu arada benim oksijen sensörü değerleri her ikisi de 0,8 voltu asla geçmiyor. Ltft Stft değerleri de normal. Siz 1,2 demişsiniz bunun ne gibi bir anlamı var bilmiyorum. Yani sensör arızası mi yoksa karısımdan kaynaklı mi voltaj değeri yükseliyor
    Hocam 1.275 volt arka sensörde sabit, ön sensörde de genel olarka sabit. Arada bir düşüp çıkıyor. Aslında LTFT oturmuşken bir deneme daha yapmam lazım da o Eskişehir'e giderken olur artık.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
HızlıCevap
Reklamlar
son dakika
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Mobilya Takımları
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
1,156
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.