Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (310. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 308309310311312
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Dediğiniz gibi egzoz muayenesınden geçmiyor, emısyondan kalıyor. Ama genel muayenede ağır kusur olmaktan çıkarılmış, yani artık kat var mı yok mu diye bakmıyorlarmıs. Bir belgesi yok tabii, ama kaynağım sağlam diyebilirim. Yakında muayeneye gidecek olan varsa bizim için teyıtleyebılır:)
    çok saçma diyeceğim ama ülkede ne doğru ki bunun yanlış olduğunu söyleyelim :)

    egzoz muayenesi ocakta bitiyor ; genel muayene nisan da muayeneden geçsin öyle sökerim katı :)
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Ne yazıkki aynen oyle muhtemelen egzoz muayenesini fotoğraflı falan yapınca uckagıtın onu kesilecek diye düşündüler. Egzostan gecenin zaten katı vardır diye dusunmuslerdır ama turkeyede her işin bir çözümü vardır ben katı sokturdum artık, ocakta muayene geliyor. Paylaşırım son durumu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bir de benim lastikler XL olan model. Yanakları biraz daha güçlendirilmiş. Onlar konfor bakımından biraz daha iyi diyorlar.

    Fotoğraflardan aradaki farkı seçebildim ben. Aynen dişleri de sanki yola her halükarda tutunup yırta yırta gidecekmiş gibi bir izlenim vermiş.

    Benimkinin diş derinliklerine de baktım. Arkalardaki 8 yazısı hala duruyor. Önlerde ise yeni yeni silinmiş. 7 mm falandır. Ön-arka rotasyonu yaptık.

    Bence aşınma dayanımı gayet iyi. Gayet sıcak geçen bir kış sezonunda 1 mm. 4-5 sene rahat yetecek gibi duruyor.



    Fotolarda dikkatimi çeken diğer bir durum tampon-camurluk-sinyal birleşim yerleri. Bu arabalarda üçünü de kusursuz şekilde ayarlamak zor anlaşılan. Benimkinde de biraz ayarsizlik var çünkü.



    Benim de alaşım jantlara geçme zamanım geldi artık. Ama kendimi biliyorum. O fren disk ve kaliperlerini her gördüğümde evo 3 çift pistonlulara geçme isteği doğacak içimde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Kasım 2018; 1:6:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Dış derinlikleri sizinkilerle tam olarak aynı diyebiliriz. Dış desenleri de agresıf olduğu için güzel duruyor. Sabah tekrar kullandım, ilk izlenimlerim geçerli, düşük hızda daha gürültülü, hız arttıkça azalıyor, belki yazlıktan daha bile sessiz olabilir ama yerler ıslak olduğu için ayırt edemedim.



    Yurtdışı lastik testleri karmakarışık, her yıl lastiğin başka bir yönünü beğenmişler veya olumsuz demişler. Mıchelıne bakarken onda da aynı durum vardı, sadece contı de sanki hepsi ağız birliği yapmıslar. O yüzden artık lastik testlerine de emin olamıyorum.



    Benim on tampon ve farlar yetkili serviste yenilendi ama yıne de hızalayamadılar. Hatta yetkılıden alınca bizim usta geri dön duzeltsınler demişti. Ama zaten tavanı bırkez bozdukları için tekrar gidesim gelmedi. Herhalde biraz uğraş gerektiriyor, uğraşmak yerine takip geçiyorlar. Benım de bazen dikkatimi çekiyor ama görmezden gelmeye calısıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ben de bugün test edebildim. Kaba asfaltta yaptığı gürültü çok daha tok. Yani kafa şişiren bir gürültü değil de, yolda gittiğini hissettiren bir gürültü var.

    Yoldan arabaya ve direksiyona yansıyan titreşimler kesinlikle iyileşti. Bozuk yollarda gelen trim sesi de azaldı.

    Zaten yumuşak, kaliteli asfaltta mükemmel. 130-140'a kadar çıktım, yol sesi falan yok. Keşke bütün yollarımız böyle olsa.



    100+hızlarda arabanın daha stabil gittiğini fark ettim. Lassa'lar takılıyken yüksek hızlarda direksiyonda biraz muğlaklık hissediyordum, sanki lastikler az da olsa kendi kafalarına göre takılıyordu. Bunda o durum yok. Üstelik bugün hava kışlık lastikler için bayağı sıcaktı, hava soğuyunca daha da iyi olacaktır.



    Düşük hızda bahsettiğiniz o uğultuyu ben de bugün fark ettim. Büyük ihtimalle kışlık lastiklerin doğasında olan bir durum. Ama hız arttıkça kaybolduğundan sorun değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acaba dört mevsim olanları nasıl. Ben yaz kış sök tak uğraşmamak için nokian waterproof düşünüyorum. Genel anlamda yaz kış performansı beğenilmiş lastikler yorumlar o yönde.



    Yaza kadar altındakiler ile (brigstone 2014 ve 2013 tarihli) idare ederim diyordum ama lastikler baya sertleşmiş ve çatlamış durumda. muayeneden geçti diş kalınlığı olarak. Direksiyon tepkimeleri ve yol sesi de bir hayli fazla geliyor bana. Kasislere, çukurlara hiç de yumuşak girmiyor.

    Bir de belirli bir süre kullanımda sanki her an patlayacak çatlayacak hissiyle dolaşıyorum ortalıkta..

    Winter modu olan arabayı karda kapının önünde bekletmek de doğru değil ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracimda bir sorun vardı ve çok şükür düzeldi bunu yazı yazmadan önce belirtmek isterim. Çünkü burayi çok fazla meşgul etmiştim 😀

    Şimdi ise LPG konusunda fikir almak istiyorum mutlaka forumda bu tartışılmıştır konuşulmuştur.

    Bu araçlara LPG taktırmanın araçda sorun çıkardığı çok önceden söyleniyordu şimdi teknoloji gelişti vs. Güncel bir bilgim yok.
    LPG taktırmakta bir sakınca varmı?
    Araç 1.6 benzinli çok yakıyor haliyle LPG yi düşünüyor insan.
    LPG de km de ne kadar yaktığını da merak ediyorum.
    Bazı yorumlar okudum gördüm 30-35 krs olduğunu iddia edenler olmuş açıkçası bana çok inandırıcı gelmedi.

    Ayrıca tavsiye etceginiz obd cihazı var mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Çekişten düşme sorununu çözdünüz mü hocam? Sebebi VVT kasnağı mıymış?

    LPG montajı kaliteli yapılıp AFR ayarı yapıldıktan sonra bu motorlara %100 uyumlu. Zaten zamanında fabrikadan LPG çıkışlı versiyonları da satılmış (TR'ye hiç gelmemiş).
    Hatta AFR ayarı yaptırdıktan sonra performans farkı da neredeyse kalmıyor.

    Yakıt tüketimine gelince, şehir dışında 100-120 civarı kullanımlarda genelde 6-7 litre benzin arasında değişir. LPG ile %15 daha fazla yaksa 7-8 gibi bir şey yakacak. Yani şehir dışında 3.84 LPG fiyatıyla 27-30 kuruş civarı gezebilirsiniz.
    Şehir içinde de trafiğe bağlı olarak 40-50 kuruş arası yakacaktır.

    Ben mavi renkli ELM327 almıştım, bluetooth ile sorunsuz kullanıyorum.
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Ben fiyati 1900 tl iken Atiker Grand kit taktirdim cok memnunum AFR ayarindan sonra hicbir problem sorun klamadi gaz dugmemide hic gormuyorum



    Sanirim benimle ayni zamanda @ayanibrahim de ayni marka model kit taktirdi



    Kitten ziyade montaj ve ayar onemli



    Bu arada taktirdigimiz kit OBD li ben baglattim obd yi lpg ye anlik duzeltme yapabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Sık kullanıyorsanız kesinlikle taktırın, hatta keşke şimdiye kadar taktırsaydınız. Düzgün montaj ve ayarla sıkıntısız çalışır, zaten artık az çok iyi montaj yapan ve ayar yapan yerler bilinir oldu.



    Şuan atıkerden başka kıt takılmaz herhalde, grand kıt 2800 olmuş gibi birşeyler okumuştum. 2016da brc yi, ki 2.0turbo için yüksek kapasiteli olanı 2300tl ye taktırmıstım, şimdi yanına yaklasılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Evet LordMayros la aynı dönemde atiker grand taktırdık. Afr ayarı önemli. Afr den sonra motor arıza ışığı da yanmıyor. Benzinle aynı tepkileri alıyorsunuz. Malesef montaj yapanlar o ayarı yapamıyorlar mı yapmıyorlar mı ama afr siz olmaz.



    Yakıt tüketimi 1.8 benim arac 50tl lpg ile 120km (lpg 3.49)Şehir içi.

    Şehir dışı 33 lt gazla ortalama 350km.dibine kadar kullandım bir sefer 365 gitti.

    Her ikisinde de klima full açık.

    3.49 dan lpg hesaplanırsa (ben şu günlerde 3.49dan alıyorum totalden) ş.içi 42 şehir dışı 32 kuruş yakıyor (şehir dışı ortalama hız 110 diyebilirim. )

    Şürüş tarzıma göre değerlendirirken kendi açımdan benzinin 6. 26 olduğu zamanlarda (Temmuz, agustos) şehir içi. 68 kuruş yakıyordum ve klimayı sürekli açık bırakmıyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 19 Kasım 2018; 20:6:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bu eksantrik resetleme sensörü denen bir sensör var onu aldık kendimiz değiştirdik sorun kalmadı suan.

    Dediğiniz gibi 40-50 krs hesapladim bende kabataslak 30-35 krs diyenleri anlamış değilim.
    Ayrıca 1.8 motorlar yakıt bakımından daha ekonomik olduğunu biliyorum 1.6 motorlarda kullananlar kaç krs yakıyor onu merak etmiştim uygun bir zamanda bende taktirmayi düşünüyorum bakalım benzinlige ortak olacağım böyle giderse :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Genelde arabayı satmak isteyenler 30 kuruş diyor ilanlarda :)) bilmem kaç senesinde 30 kuruş yakıyormuştur hâlâ aynı hesap yapıyorlar işte



    Atiker grand ı 1900 a taktırmıştık. 2600 prins technomax fiyatı almıştım. Şu an ne oldu bilmiyorum ama atiker grand gayet ideal bizim araclar için.

    Çok yol yapıyorsanız taktırın. Düşünmeyin. 4ayda neredeyse çıkardım ben parasını ;) 6k km..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet dediğinize katılıyorum satmak için yazıyorlar baya şaşırmıştım :)
    İnternetten fiyatlara baktim fiyatlar çok yüksek atikerden memnun olduğunuzu söylüyorsunuz benimde ön yargim var böyle bir şey taktirirken en kaliteli olsun mantığını düşündüm ama iş yapmaya gelince maddi durumlardan dolayı fikir değişebilir :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İnternet fiyatlarına takılı kalma hocam. Grand her yerde 2300 yazıyordu hatta atiker genel merkezi bile 2300 demişti mailde. Uygulama yapanlardan fiyat al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım yardımcı olan herkese teşekkürler bi belirsizlik içindeydim önceki volvomuza bu yüzden tüp taktirmamiştik 😂😅

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LPG kesinlikle öneriyorum gerekli AFR ayari ile benzinle ayni performansta ve saglikta calisiyor



    Benim onceki v40 ta prins vardi s40 a taktiriken cok arastirdim



    Markadan ziyade montaj ve ayar konusunda karar kildim ki babamin aracinda atikerin ilk cikan modellerinden takili ve cok memnun bende memlekete gidince kullaniyorum cok uyumlu guzrl ve performansli internette onlarca prins VSI 2 sikayeti mevcut ki kitte hatri sayilir paraya takiliyor



    Grand tercihimde enjektör ms sureleri ve tek tek enjektore sahip olmasi idi kitte aracla gayet uyumlu calisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul'da mı taktirdiniz sorunsuzsa bende aynı yerde taktiririm şuan hemen taktirma niyetim olmasa da birdaha ki ay dusunebilirim şimdiden aklımda olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Yeni bir bilgi daha öğrenmiş olduk, eksantrik sensörü performans düşüklüğü yapabiliyormuş.

    Bu arada ben 1.8'i baz alarak 1.6 için tahmin ettim o değerleri. Şu an aramızda 1.6 kullanan başka kimse yok sanırım.
    Evet 1.8 olan 1.6'ya göre kasayı daha rahat taşıdığı için şehir dışında daha az yakıyor. Hatta ilginç olarak bu arabaların otomatik vites olanları şehir dışında yine daha az yakıyor. Çünkü vites oranları daha uzun. Bir de 3-4-5. viteslerde uygun hızlarda aynı manuel gibi davranıyor şanzıman. Yani arada kayıp olmadan aktarım gerçekleşiyor. Tabii şehir içinde düşman başına orası ayrı.

    Bir ara ben de ciddi olarak niyetlendim LPG montajına. Kendi ustama falan da sordum atiker taktır geç dedi. Sonuçta motorun turbosu yok bişeyi yok, eti budu belli. Kaldı ki adam kendi T4'üne bile atiker taktırmış, gayet güzel çalışıyordu dedi. Burada önemli olan işçilik ve ayar. Tercihen AFR ayarı, bazıları gereksiz diyor ama pürüzsüz bir LPG deneyimi için gerekli.

    Benim kullanımıma göre LPG ayda yaklaşık 200 TL kar ettirecekti. Bir seneye bile kalmadan amorti ediyor yani kendini. Ama başka işler çıkınca o iş ertelendi. Seneye belki olabilir ama ne yalan söyleyeyim hala kararsızım. Bir yandan arabanın orijinalliğini koruma isteği, stepne sıkıntısı falan. Ama ekonomisi de tatlı geliyor tabii. Bakalım zaman gösterecek.




  • Benim arac 1.8 otm ankara sehir icinde



    35 kurus civari yakiyor.



    110 tl ye fulleniyor 320 km gidiyorum

    Gazi 3.27 den aliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 20 Kasım 2018; 0:32:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 308309310311312
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.