Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (279. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 277278279280281
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bunu ben de gördüm. Hatta MOT'dan kaldığını görünce herhalde aracın şasisi paslanmış falan dedim. Sonra bir baktım balata-kaliper yüzünden kalmış.

    Yalnız asıl vurgun arabanın fiyatında. 300 GBP. Orada asgari ücret 1400 GBP.

    Hadi yinede 10 ile çarpalım. 3000 lira.

    Valla İngilterede yaşıyor olsam, arabayı alır bir tane T4 veya 2.0T motoru takarım. İç mekana da biraz çeki düzen, tamamdır.

    Ama ilginçtir arabalara karşı hiç bizim gibi bakmıyorlar.

    O araba TR'de olacak, 35'den aşağı kimse vermez. Bulunmaz altın muamelesi yapılır.
    2004 classic ve tüm bakım kayıtları var ve 35 mi? 280 bine gelmiş makyajsız kasalara 27-28 isteniyor hocam.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Valla en son bir kaç ay önce bakmıştım piyasaya. Son 2 ayda uçmayan ne kaldı ki, mümkündür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    https://urun.n11.com/servis/bosch-0580464001-yakit-pompasi-universal-P269746344

    Artık LPG'niz var yolda kalma riskiniz yok. Ama bütçe müsaitse önlemi önceden almak iyidir.
    Hocam bizim 2000 volvo s40 var bu pompayı aldıktan sonra şamandıra olayı nasıl halloldu sizde pompa ve şamandıra birlikte bizim araçlarda bizim benzin pompasınada benzemiyor bilgilendirebilir misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka sayfalarda bir arkadaş diş ısı sensörünü polo mu takip calistirmisti bulamadim

    Bi arkadasa lazim oldu ama mesaji bulamadik :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alicandogu A kullanıcısına yanıt
    Pompa ve şamandıra birbirinden kolayca ayrılabiliyor hocam. Aşağıdaki fotolarda görebilirsiniz. Yalnız 2000 modelde farklılık olabilir, emin değilim.

    Değiştirmek için gereken tek şey bir tane çekiç, sağlam bir düz tornavida, ve biraz zaman ve dikkat. Bir de pense, ufak tornavidalar falan da iş görür.
    Fotolar geçen seneye ait, walbro pompa. Geçen ay aldığım bosch pompa ise %100 uyumlu olduğu için, hortumunu plastik kelepçe ile sıkılamam gerekmedi.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Eylül 2018; 11:15:46 >




  • VIDA'da klima gazının seviyesini kontrol etmek için ilginç bir bilgi buldum.
    Akü ile far arasında bulunan klima kurutucusunun üstünde ufak bir cam varmış. Daha önce hiç fark etmemiştim. Eğer camın yüzeyinde kabarcıklar oluşuyorsa gaz seviyesi düşük demekmiş.

    Benim araçta baktım. Soğutmasından memnunum zaten, cam da tertemiz idi.



    Bir de dış sıcaklık sensörünün sıcaklık ve direnç-voltaj bilgilerini buldum. Benzer değerlere sahip farklı araçların sensörleri de mantıken uyar.




  • Bizim araçların phase 1'inin üretim bandı belgeselini buldum . Sanırım Felemenkçe anlatılıyor. Ama gezdiren adam İngilizce açıklamalar da yapıyor.
    Dikkatimi çeken ilk şey pas koruması oldu. Arabayı komple çinko kaplama havuzuna daldırıyorlar zaten. Üstüne bir de tabana bir kat koruyucu (sanırım zift) daha atıyorlar. Ek olarak şasi boşluklarına pas önleyici kaplamayı gaz halinde sıkıyorlar. Buna podyaların içleri de dahil. Yani sadece dıştan değil içten de dayanıklılar korozyona karşı.

    Ayrıca kalite kontrol de çok hoşuma gitti. Adamlar gövde boşluklarını kumpas ile kontrol ediyor. Koltukları bile insanı taklit eden makinelerle test etmişler. 28:40'dan sonraki titreşim testleri falan, mükemmel

    @goodorevil 28:20'deki sizin araç olmasın hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Eylül 2018; 19:59:31 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yok hocam benim araba değil bu nerede görsem tanırım benimkini.
  • araba bayramdan dönüşünden bu yana yatıyordu dün çalıştırdım geç çalıştı motor arıza lambası yandı

    okuttum P0171 benzinde bu hatayı verdiğine göre pompada bir problem olabilirmi acaba ilk teşhisim pompa
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Video güzelmiş, tamamını izleyemedim ama daha çok nedcar’ın tanıtımı gibi. Bizim araçların model olarak 20 yaşında olmasını hala aklım almıyor
    Bir de bana garip gelen, carisma ile aynı fabrikada üretildiler ama aynı banttan bir carisma bir s40 iniyor gözüküyor. Değişik geldi, aynı bantta 2 farklı araç.
    Tüm süreçler 2 araç için aynı olduğuna göre, ilk nesil carismaların da çok sağlam olduğunu düşünebiliriz. Boya koruma, yol tutuş vs.

    Bugün göstergede fren lambası uyarısı yandı en sevmediğim arıza tipi, ampul patlaması. Nereden alıyorsunuz ampulleri, internetten bakılır mı yoksa direkt sanayiye mi uğrayayım fırsat bulunca?




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Pompa zamanla basıncını kaybettiği için geç çalışma ve fakir karışıma sebep olabiliyor. Ama yine de kesin bir şey diyemem.
    Bir iki gün sonra tekrar deneyin, yine aynısı olursa bakarsınız.

    Bir de benzin filtresi değişti mi hiç? Sizde değişmediyse pompayı değiştirirken onu da değiştirmekte fayda var.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Aynen nedcar'ın tanıtımı. Ama o sırada bantta sadece iki araç var. x40 ve Carisma. Bazı yerlerde carisma ile 40 arka arkaya. Ama çoğunlukla 40'lar sürü halinde ilerliyor. Zaten 1 milyon 34 tane x40 üretilirken, sadece 350 bin tane carisma üretilmiş.

    Evet aynı bant araçların genelde bir çok ortak noktası oluyor. Ama euroncap testine bakınca arada ciddi bir sağlamlık farkı var. 1997 s40'ın 4 yıldız aldığı yerde, 2001 carisma 3 yıldız almış. Daha üstüne Volvo 2001'de makyaj falan yaptı. Demek ki mitsubishi çelikleri ile volvo çelikleri ayrı ayrı geliyormuş .

    Diğer konularda nasıl bir fark var bilemiyorum. Ama bir ara S40'ın direksiyon sisteminin Carisma'dan ziyade Lancer EVO 3'e daha benzer olduğunu okumuştum.

    Benim en sevdiğim lambadır kendisi. Bir ampül, o kadar. Şanzıman veya ne bileyim ABS'nin yanmasından kat kat iyidir.
    Ben bir ara netten aldım, başka şeyler alırken onu da yanına eklemiştim. Sonra yine patladı yol üstünde bir aksesuarcıdan aldım.
    Bence önemli olan fiyatının ucuz olması ve bilindik bir marka olması.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sürüyle sıfır km S40, ne güzel bir görüntü model yıllarına hakim değilim ama alt takımda çok fazla ortak parçaları vardı diye hatırlıyorum, disk-balata, ön takım parçaları vs. Büyük ihtimalle makyajla birlikte benzerlikler azalmıştır. Tabii güvenlik konusu ayrı, dediğiniz gibi ncap te farkını ortaya koymuş zaten volvo.

    sadece 2 fren lambası için uyarı tasarlamışlar :) aslında en güzel lamba hakikaten, maliyeti 3-5tl. büyük ihtimalle zorunluluk birşey vardı herhalde. ben baştan tüm lambalar için bu uyarı var sanıyordum, meğer sadece fren lambalarına bağlıymış.
  • Videoya genelde baktım şöyle baya baya titiz çalışmışlar bizim arabalarda ;)



    Benim de bir sorunum var aslında... Cumartesi pazar araçla biraz dolaştım. İki günde de hem lpg de hem benzinde çiğ kokusu geliyor egsozdan. Neden kaynaklı olabilir acaba. Yolda almıyorum kokuyu ama durup dışarı çıktığımda rüzgar da on tarafa esiyirsa geliyor koku...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk çalıştırmada geliyorsa normal, baya zengin çalışıyor bizimkiler motor ısınana kadar.

    sürekli geliyorsa katalitik konvertör iptal edilmiş olabilir veya içi parçalanmış olabilir. bu arada lpg kokusu normalde gelmemesi lazım, araç çalışırken bariz koku geliyorsa benim aklıma kaçak olması ihtimali geliyor.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Yok direkt lpg değil çiğ yakıt kokusu gibi düşünün hocam. Isınana kadar egsozdan gelen kokudan. İçeriye gaz kokusu gelmiyor. Anca dışarı çıkınca anlaşılıyor koku.. Benim aracın kat i universal girişte ve çıkışta bağlantı noktalarında ufacık delik var ondan mı diye düşündüm ama anlam veremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anladım hocam, lpg kokusu yoksa sorun yok. büyük ihtimalle dediğiniz gibi o delikler açıksa oradan geliyordur bir miktar, bir de universaller ne kadar efektif çalışıyor ona bakmak lazım. büyük ihtimalle orjinali kadar iyi değildir, o yüzden bir miktar koku oluyordur.

    kat ile ilgili pek tecrübem yok, zamanında babamın cliosunda 2 yıllık arabada kat parçalanmıştı niyeyse. o zamanlar çift oksijen sensörü zaten yok, iptal edip geçtik. her daim benzin kokusu geliyordu egzostan :) ama üst devirleri ciddi canlanmıştı 1.4 arabanın :)
  • Sonunda dün CC'nin büyük kısmını monte etmeyi başardım. Sistem kabaca 5 parçadan oluşuyor. Fren cut-off switchi ve braketi. Gaz pedalı servosu ve braketleri. CC ECU'su, sinyal kolu, vakum pompası ve pompanın hortumları-kabloları vs.

    İlk iş sinyal kolunu takmak oldu. Son derece kolay, tesisat ve yeni soketler zaten hazırda duruyor.
    Daha sonra CC ECU'sunu monte ettim. Fotoğraf almayı unuttum ama radyonun arkasında, sağ tarafta bir yerde duruyor.
    Daha sonra benim araçta vakum pompasına gelen 3 kablolu soketi bulamadık. O yüzden CC ECU'sundan pompaya o üç kabloyu kendim çektim. Bu da kolay ve basit bir işlem.
    Ardından pompayı takıp, hortumunu ve kablosunu geçirdim.
    Ve en zor kısım. Fren ve gaz pedalı braketleri. Allah'tan fren pedalında çok sıkıntı çıkmadı. İngiltere'de sistem tam ayna yansıması olduğundan, braketi sağ tarafa doğru 90 derece bükmem yetti. Burada sıkıntı kalmadı.

    Ama gaz pedalı servosu bir türlü olmuyor. Erişim alanı zaten inanılmaz kısıtlı. Ben oraya girince ışık giremediğinden; bir yandan feneri sabitlemesi, braketi sokuşturmaya çalışırken elimin sıyrılması falan. Kısacası beceremedim. Ama arabaya da, pedalı tasarlayan mühendise de bayağı bir sövdüm.
    Ama fiziki olarak de İngilteredeki sistem ile bizdeki tamamen farklı. Bunu Alex de söyledi. Onların pedal mekanizmaları çok daha farklı.

    Şu aşamada CC'yi kandırarak çalıştırdığımda sorunsuz şekilde çalışıyor. Pompa devreye giriyor ve güzel bir vakum yapıyor. Ama servo olayı bütün işi bozdu. Ya kendi braketimi tasarlayıp bir tornacıda yaptıracağım. Ya da mevcut parçaları eğip/büküp bir şekilde takacağım, ama zor gözüküyor.

    Bu arada CC lambası göstergede takılı geliyormuş. Kadranda bunca sene sonra farklı bir sembol görmek garip oldu.












  • Hem deliklerden biraz sızıyordur, hem de universal kat orijinal kadar verimli olmaz. Eğer kaçak vs. yoksa ve arıza lmabası yanmıyorsa, yakıt tüketimi normal olduğu sürece problem yoktur.
  • Valla iyi cesaret ben o kadar beceremezdim :)

    Benimki sök geri tak



    Umarim son parcada hallolurda sorunsuzca kullanirsiniz



    Gaz telli arabada CC bana cok mantikli gelmiyor :( ekstra vakum felan



    Ama uzun yolda buyuk rahatlik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 277278279280281
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.