Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (269. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
70
Favori
515.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 267268269270271
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende afr cilerle iletişime geçtim cumartesi sabah 9 da kapılarındayım. Arabayı fakir karışımdan kurtarayım :) Gelmek isteyen varsa orada buluşup bir kahvaltı bile yapabiliriz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim turbo işi sonunda çözüldü

    200k bakımda halletmek vardı aklımda, önce bilindik bir turbocuya uğradım, söküldükten sonra bakmak lazım dedi. bülent usta da buna revizyon olmaz sökmem diye tutturdu. Çıkmacılardan ses yok, zaten alasım da yoktu. volpara uğradım, türkiyede şimdiye kadar kimse bizden sıfır turbo almamış dedi. Dedim bizim iş ebay e kaldı, tayvan malı birşey alacağım artık derken, sanayiyi yakından tanıyan bir arkadaş önerisiyle bir tuning garaja gittik. Birşey yok, ben hallederim dedi haliyle işler yoğun olduğu için bu haftaya randevu aldım, turbo sökülecek, sisteme basınç testi yapılacak, turbo revize edilecek, 2-3 gün sürecekti. Aracı dün bıraktım, turboyu sökünce bana bilgi verecekti durumu nedir diye. Öğleden sonra aradı, araba hazır

    Neyse akşam uğradım, meğer turbo sağlam, wastegate gidikmiş, bizim basınç doğrudan tahliye oluyormuş. Wastegate yenilendi, yol testine çıktık, aklıma obd den bağlanmak geldi. Yolda gazlıyoruz, basınç yine 0,3’lerde, iyi ki kontrol etmişiz. Bizim turbo control valve de bozukmuş, basınç 0,3 lere yaklaşınca kaçırmaya başlıyor. Şimdilik tcv yi iptal ettik, yani sistemde hiç basınç tahliyesi yok, riske girmemek için en düşük vitesten itibaren tam gazda basıncı denedik, 0,7 barı geçmiyor. Bir süre böyle kullanacağım, ucuz tcv bulursam alırım, yoksa bu şekilde devam. Araba resmen kendine geldi, yüksek hız denemedim ama 3500dd-vvt etkisiyle ivmelenme bayağı şiddetli oluyor, alt devirler de toparlandı tabii.

    İnsan tuning garaja girince ayarı bozuluyormuş :D içeride sıfırdan toplanan bir orjinal audi 2.2 quattro ve draglarda derece yapmak için hazırlanan bir polo vardı. İş yeri sahibi arkadaş teknik olarak çok bilgili zaten, muhabbeti keyif veriyor, yer exclusive garage bu arada. Dedim bizim garibana ne yapılır bundan sonra ilk iş kat iptali ve kutu içi hava filtresi dedi, sonra kesmezse yazılım. Sonraki bakımda ilk 2 işlemi deneyebilirim belki.

    Sonuç olarak şimdilik durum tatmin edici, bir süre benzinde kendi gazımı alayım, sonra tekrar lpg ye geçeceğim

    Ekleme: doğruluğu tartışılır ama maf ta max 127 değerini gördüm, 127/0,8= 158,75 hp oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 15 Ağustos 2018; 10:59:55 >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Çok sevindim hocam , sorun tamamen farklı ve daha ucuz bir yerden çıkınca güzel oluyor.



    Hızlıca bir bakındım, 2.0T için stok blokta maksimum 0.8 bar demişler. Sizin de tam sınırın altında kalıyor, sorun çıkmaması gerek. Siz yine de TCV değiştirene kadar temkinli olun.

    Bu arada turbo basıncı değişince ECU'ya müdahale gerekiyor mu yoksa bütün olay tolerans aralığı içinde mi kalıyor?

    Yalnız araba basıncın 0.3 olduğunu biliyorsa hiç arıza kodu vermemesi de ilginç.

    Tekrar AFR ayarı gerekecek mi bu durumda.



    Bu arada t4 için güvenli limit 1.3 bar imiş. Gerçekten acayip makineler bunlar.



    Bu arada TCV fiyatları ne durumda? İsterseniz Alex'e sorayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, aynen dediğiniz gibi, ne kafa yormuştum. Meğer doğru adamı bulmak gerekiyormuş bu arada tüm işlem 250 tl tuttu.

    Dediğiniz gibi 2.0T bloğu, T4 ten daha zayıf deniyor. Gerçi konu blok değil de piston kolları galiba, neyse. 0,7 barı sadece tam gaz, 4500-5000 devir civarı görüyor. Lpg de zaten bunları görmeyeceğim, ama takip etmekte fayda var. Dün hem trafik, hem de boş buldukça fütursuz gazlamalarım sonucu tüketim 13,6 civarındaydı

    Son günlerde basınç 0,1e kadar düşmüştü ama yine de arıza lambası yanmıyordu, ilginç gerçekten, demekki sorun gibi algılamıyor. İşi yapan arkadaşa ben de aynısını sordum, 0,1-0,2 barlık artışları bizim ecular yakıtı arttırarak tolere edebiliyormuş. Daha yüksek basınç veya performans talebi için yazılım ile avans ve yakıt haritasına müdahale etmek lazım dedi.

    Şimdi yine lpg ayarı gerekiyor, ama bu sefer afr düşünmüyorum. Brc de ayar için kablo ve harici map sensörü gerekiyor, bir tane çıkma sensör almıştım bozuk çıktı. Bugün yenisi sipariş verdim. Aksilik olmazsa bayram öncesi ayarları kendim yapmak istiyorum, bakalım.

    Aslında tcv için alexe sorabilirseniz çok iyi olur, orada para etmiyordur belki, burada bir aralar 250tl civarıydı, şimdi uçmuştur.

    Son olarak, siz bir zamanlar tcv-turbo hattı ile ilgili vida görüntüsü paylaşmıştınız, sayfa sayfa dönmeyeyim geri, direkt sizin mesajlardan aratabilmenin bir yolu var mı?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam turbo işinin hallolduğuna çok sevindim. Turbo parasına göre bedava gibi hallolmasıda ayrı bir güzellik olmuş.

    Artık hevesinizi alana kadar gazlamaya devam :)

    Ben bizim turboların orjinali 0.6 bar basıyor diye biliyordum. 0.7 yormasın arabayı. Eksik olan parçayı ihmal etmeyin derim.

    Bende bayram öncesi arabayı nıraktım. Kafamda hep bilyalara baktırmak vardı tırsıyordum. Hem genel kontrol hem onlara bakılacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi afrci hocam ben de götürücem de zamanlamayı uydurmam lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim hocam, aynen, turboyu düşününce bedava gibi oldu

    Benim turbo bayadır yatıştaydı, 0,3 bar falan, biraz koşturayım şimdi, kendine gelsin şaka bir yana parçayı alacağım ama ne zaman olur bilmiyorum. Dikkatli kullanırım bir süre, zaten lpg ayarını yapınca eski sakin moda dönerim gene.

    Ben bilyada ucuza kaçtım, sadece 1 yıl dayandı, eğer değiştirecekseniz 150 liralıklardan kullanmayın kesin. Sizin parçacı var gerçi de, son aldığım yerde 250tl ye kaliteli muadil vardı, en kötü ihtimal oradan da tedarik edebiliriz.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bu valf mi hocam? Parça numarası 9473212

    Bu arada hattan kastınız vakum şeması falan mı? Yoksa çalışma mantığının anlatıldığı sayfalar mı

    Edit: Valfi yanlış atmışım, 2000 öncesi diyor. Eğer sizde parça kodu varsa iyi olur. Gerçi vida'dan da bakıyorum şimdi.
    edit2: vida da 9473212 diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ağustos 2018; 13:52:48 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    evet hocam, şekil olarak aynı parça, ama kodu elimde yok. üreticisi pierburg olması lazım.

    vakum şeması değil de, çalışma mantığını falan anlatıyordu, duruma göre ecu basıncı arttırabilir vs. tarzı anlatımlar vardı. çok da önemli değil, siz aramaya uğraşmayın, ben eski sayfalardan çıkarırım.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Buyrun:
     S40 I (1995-2004)
    quote:

    Turbo kontrolü ilkesel olarak B5254T motorunda kullanılanla aynı ünitedir.
    Basınç regülatörü turbonun çıkış tarafındaki basınç vasıtasıyla çalıştırılan tahliye kapağı valfi, turbonun servo basıncını kontrol eder. Normal servo basıncı göreceli olarak düşük olsa bile kontrol modülü turbo kontrol valfi (TCV) vasıtasıyla kontrol basıncını değiştirerek basıncı temel ayarın üzerine artırabilir. Yani tahliye kapağı valfi daha yüksek bir servo basıncına izin verir.


    Normal servo basıncı (yaklaşık 130 kPa (18,9 psi) mutlak basınç)
    Motor normal servo basıncıyla çalıştığında tahliye kapağının basınç regülatörü turbodan gelen tam çıkış basıncıyla çalışır. Servo basıncı izin verilen azami değere eriştiğinde tahliye kapağının valfi açılır ve egzozun bir kısmı servo basıncını sınırlamak için turboya girmeden dolaştırılır.


    Değiştirilmiş servo basıncı (azami 150 kPa (21,8 psi) mutlak basınç)
    Motor kontrol modülü (ECM) daha yüksek bir servo basıncına gerek duyulduğunu (ve mümkün olduğunu) tespit ederse servo kontrol valfi (TCV) açılır ve tahliye kapağının basınç regülatörü üzerindeki basıncın bir kısmı turbo girişine yönlendirilir. Tahliye kapağı kapanır ve servo basıncı artar. Turbo kontrol valfi (TCV) için olan sinylain bağlantı çevrimi tahliye kapağı valfindeki izin verilen basınç seviyesini değiştirmek için kullanılır.


    Atmosfer basıncı dengelemesi
    Atmosfer basıncı sensörü aracın bulunduğu rakım değerini tespit eder. Turbo şarjı yüksek rakımda aşırı devir yapmaya karşı korumak için servo basıncı 1000 m (0,62 mil) üzerinde sınırlandırılır. Bu işlem çok zor farkedilir.
    Yüksek rakımlarda marş basılırken düşük hava basıncını telafi etmek için yakıt karışımı azaltılır. Turbonun servo basınç kontrolü için basınç sensörü kullanılır.


    Acil durum işlevi (Limp-home)
    Bir acil durum anında imkan oluşturmak için kütle hava akış sensörü (MAF) hem saatteki hava kütlesini ve motor devri başına düşen hava kütlesini ölçebilir.
    Aşağıdaki durumlarda servo basıncının basınç temel ayarının üzerine çıkmasına izin verilmez:

    -vuruntu oluştuğunda. Vuruntu başladığında ateşleme gecikir ve yakıt karışımı daha zengin yapılır. Bu durum vuruntuyu ortadan kaldırmaya yetmiyorsa servo basıncı azaltılır.
    -motor sıcaklığı çok yüksek olduğunda ( yaklaşık 125 °C (257 °F)), motorda vuruntu başlar. Bu durum teyit edilirse turbonun servo basıncı azaltılır. (Motorun soğutma suyu sıcaklığı doğrudan tespit edilemiyor).
    -turbonun kontrol valfinde (TCV) veya hortumlarından birinde arıza meydana geldiğinde. Bu durum 30 kPa'lık (4,4 psi) acil durum basıncıyla (limp-home) sonuçlanır.


    Aşağıdaki durumlarda yakıt enjeksiyonu durdurulur:

    -servo basıncı çok yüksek, yakıt kesme devredeyse. Kütle hava akış sensörü tarafından ölçülen belirli bir hava akışıyla hesaplanır.
    -turbo kontrol valfi (TCV) açık konumda sıkışmışsa.


    Bence şu cümle sizin aracın durumunu açıklıyor: -turbonun kontrol valfinde (TCV) veya hortumlarından birinde arıza meydana geldiğinde. Bu durum 30 kPa'lık (4,4 psi) acil durum basıncıyla (limp-home) sonuçlanır.
    30 kpa tam 0.3 bar yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ağustos 2018; 14:1:8 >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ek olarak TCV arıza kodu yandığı durumda olanlar:
     S40 I (1995-2004)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İlk ss valfin kendisinin ve tesisatın kontrolünü içeriyor. İkincisi nasıl değiştirileceğini. Klimayı yanlış çevirmişler. AC dediği air cleaner yani hava filtresi.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Wastegate kontrolü ve turbo basıncının aracı kullanırken kontrolü. Bunlar uzun olduğu için pdf çıktı aldım.

    http://www.mediafire.com/file/fmp19tbiim5k13a/wastegate.pdf/file
    http://www.mediafire.com/file/2crkfc5l2i2i5jw/basinc.pdf/file
  • Geçen lordmayros hocanın gittiği yere gideceğim. Gülhan usta aradı geçen sene znt den aldığım sıfır proparts aks salgı yapmış aradım znt yi haber vereceklermiş bakalım sattıkları ürünün arkasında duracaklarmı. Canım sıkıldı yine ne çektim beee :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Değişecek olursa skf filan alırım heralde. Bakalım yukarıda yazdığım aks işi çözülsünde socunu merak ediyorum. Bakalım znt ne zaman dönüş yapacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu pcv isini nasil cozuyorsunuz. Benim aracta tikali galiba.





    Yag doldurma cubugunu takiyorum tam oturtuyorum ertesi gun tekrar bakiyorum az yukari cikmis. Kendi kendine yukari cikiyor .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de kesinlikle skf ama çok pahalı olursa diye dedim gerçi arkalar pahalı, önler o kadar pahalı değildir herhalde.

    aks işi kötü olmuş hocam,sıfır parçada böyle olması can sıkıcı. Umarım znt gerekeni yapar.

    Lpg ayarını yaptırınca canavar gibi olur araç, ahmete benden selam söyleyin
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Znt aradı şimdi hocam esas ithalatçı onlar değilmiş. İthalatçı ise 6 ay garanti veriyormuş. O taraftan bir hayır yok bana. Aksçıya gidecek mil bakalım onlar düzeltebilirlerse hallolacak.

    Gittiğimde söylerim tabiki belki indirim yapar :))

    Aks bu arada 120 ye kadar sorunsuz çalışıyor. Böyle abartı titreme yok ama hissediyorum yinede canımı sıkıyor :)

    Bu araba beni paranoyak yaptı zaten :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkürler, tam olarak sorduğum yazı buydu. Dediğiniz gibi benimki limp modda takılmış ne zamandır, ama arıza lambası yakmıyor. Belki arıza kodu düşmüştür ama ne zamandır vidaya bağlanmadı, dolayısıyla kayıt attıysa da ben görememiş oldum. Şu anda tcv iptal dedim ama sadece basınç hortumu takılı değil, soketi üzerinde, yani yine arıza lambası yakmıyor. Böylece wastegate devre dışı, sürekli kapalı. Bu arada test pdf leri çok faydalı oldu, bir manometre olsa nokta atışı tespit edebilirmişim bu kadar düşüneceğime. Ayrıca volvo teknisyenleri için de bulunmaz nimet, neredeyse motordan anlamayıp eli anahtar tutsa yetecek.

    Tcv nin çalışma mantığı, gerektiğinde basınç arttırmak veya fazla basıncı tahliye etmek. Yani bizdeki turbonun 0,6 barın çok rahat üzerine çıkabiliyor olması lazım. Bendeki sistem şuan kapalı devre ama max gördüğüm basınç 0,6-0,7. Demekki hala bir basınç kaçağı var bir yerlerde, üst devirde neyse de alt devirlerde daha çok basınç veriyor olması gerekirdi. Motorda ordan oraya bir sürü basınçlı hortum var ve hepsinin orjinal 15 yaşında olduğunu düşünürsek durum normal gibi. Zaten facebook grubunda gördüğüm tüm motorlarda incik boncuk tüm hortumlar yenilenmiş halde. İleride basınç tekrar düşmeye başlarsa, sorun aramak yerine tüm hattı yenilemem gerekecek, gene basınç yoksa bu sefer turbo yenilenecek. Benim mantığıma göre durum bu şekilde, gittiğim garajdaki arkadaştan da teyit edeceğim ki ilerde tekrar kafa yormayayım.

    Son olarak dün trafikte dış sıcaklık 42 dereceye ulaştı, bu esnada emiş sıcaklığında 81’i gördüm, ciddi yüksek bence. Önüm açılıp tam gaz yaptığımda ara ara kesilmeler hissettim, büyük ihtimal aşırı sıcak hava yüzündendi, gece aynı sorunu görmedim.
  • Benim orjinal akslar revizyona gitmişti yakın zamanda, şimdilik sorun yaşamıyorum, sizinkileri de hallederler bir şekilde.

    Motor yaptırmış olsam ben de aynısını yaşardım herhalde, muhtemelen geçer yavaş yavaş
  • 
Sayfa: önceki 267268269270271
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.