Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba bende 2000 model 1.6 s40 var sorunum su arabayla yuksek hizlara ciktiktan (120-140) sonra vitesi bosa alinca arac stop ediyor yani rolanti konumunda olmasi gerekirken stop ediyor.rolantisi de 600 devir/dkk bana gore cok dusuk,ben bundan oldugunu dusunuyorum sorunun ancak ustaya rolantiyi soledigimde onu zaten kendi ayarliyo araba onu artirmak yada azaltmak mumkun degil dedi.sorunum lpgde daha belirgin bi sekilde bas gosteriyo.cozum icin goruslerinize ihtiyacim var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2001 es40 t4

    selam arkadaşalar bendede 2001 volvo es40 t4 otomatik var motoru yaptırdım hararetten dolayı conta yakmış bende anlamadım nasıl oldugunu hararet yaptırmadım ama olmuş nasılsa 3500 tl harcadım yaptırdım güzel oldu fakat motor sabah uzun marşlardan sonra çalışıyor çalıştımı dizel motor gibi çalışıyor rolanti 1 rin altında sürekli direksiyon titriyor d ye aldımı stop ettimi motor sıcakken tek marşta alıyor birde çalışırken benzini yakmadan çig atıyor koku geliyor lpg takılı atiker aynı sorun lpgdede var bana yardımcı olursanız çok sevinirim başım belada en yakın servi 300 km ankarada var cevap için şimdiden teşekkürler

    yakıt ateşleme sıkıntısı olabilir doğru buji kullanılmamıştır.
    geç çalışma ise yakıt pompası yahut geri dönüş valfinden olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medjay85

    Arkadaslar merhaba bende 2000 model 1.6 s40 var sorunum su arabayla yuksek hizlara ciktiktan (120-140) sonra vitesi bosa alinca arac stop ediyor yani rolanti konumunda olmasi gerekirken stop ediyor.rolantisi de 600 devir/dkk bana gore cok dusuk,ben bundan oldugunu dusunuyorum sorunun ancak ustaya rolantiyi soledigimde onu zaten kendi ayarliyo araba onu artirmak yada azaltmak mumkun degil dedi.sorunum lpgde daha belirgin bi sekilde bas gosteriyo.cozum icin goruslerinize ihtiyacim var

    aracın rolati valfi arızalı olabilir kendi ayarlar ancak sensör yardımı ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO


    aracın rolati valfi arızalı olabilir kendi ayarlar ancak sensör yardımı ile

    hocam tesekkürler cevap için bahsettiğin bu valfin fiyatı konusunda bi bilgin varmı?
    birde sunu soruyum benim araba ısındıgında rolantıda 600 devir/dkk da oluyo bu normal mi peki yoksa düşük mü?

    http://www.youtube.com/watch?v=9RlW9MDAEqM

    aynen bu videodaki gibi oluyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medjay85 -- 19 Kasım 2011; 19:55:04 >
  • Arkadaşlar bende yeni katıldım aranıza 2000 model s40 2.0 t ov aldım araç aldım.bu yeni nesil t4 mü oluyor, araç 130km/s hızla giderken 3000 devire anca geliyor ve buna göre 5 vites mi aracım bilen varsa lutfen aydınlatsın....tşkler...
  • Merhaba arkadaşlar.

    Şuan Volvo S40 peşindeyiz. Allah nasip ederse bir tane alacağız. Bu başlığı gördüm. Tam soru soracağım kitle Kafamı kurcalayan birkaç sorun var.

    1. Düşük km S40 bulmak çok zor. Sizce bu araçların motoru kaç bin km'ye kadar sorunsuz gider? Tabiki düzenli bakımı yapıldığı taktirde.

    2. Araç alırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

    3. Yakıt tüketimi sakin kullanımda ve performanslı kullanımda ne kadar ?

    4. Bakım masrafları ne kadar? Servisleri iyi mi? Parçaları kolay bulunuyor mu?

    Mesela 300 bin km'deki bir s40 ne kadar eder?

    Şimdiden teşekkürler.
  • Selamun Aleyküm Arkadaşlar. Bizde otomatik vites 1998 model s40 2.0 t var. Araç bizden önce yaşlı bir çifte aitmiş ve yıllarca yatmış. Sırf yattığı için lastikler değişmiş. Araca bundan 1 sene evvel sahip olduğumuzda km'si 28 000 kadardı. Yani yaşı söz konusu olmasa sıfır ayarında. Şu an 50 000 civarında. Görünürde hiç bir sıkıntısı yok. Yani yakıt durumundan şikayetçi değiliz zaten biz almadan 1 hafta önce tüp atılmış arabaya. Motor o güne kadar benzinle kullanılmış yani. Kalkışları gayet seri. Ayağımı gaza koyup sadece 2 bin devire kadar basıp sabitlediğimde bu şekilde 95-105 arasına kadar çıkıyor. Ailecek arabanın performansından ve konforundan memnunuz. Ama yinede aklıma takılan daha doğrusu detaylı olarak bu araç hakkında edinmek istediğim bir takım bilgiler var;

    *Aracın sahip olduğu fren sistemleri neler ( ABS, ESP, BAS, EBA, MSR, ASR, EBD, EPD, APB ) ???

    *Aracın hassas olduğu noktalar neler ( Mesela ben araç sollarken bir anda gazın sonuna kadar basıyorum araç bana mısın demiyor ve ben gazdan ayağımı kısa sürede çekmeme rağmen 140 km/sa seviyelerine gelmiş oluyorum. Bunu yapmamda bir sakınca var mıdır. Abartmamak şartı ile )

    *Bilindiği üzere bu araçların krank milinin bulunduğu yer hariç vites kutusu vs aliminyumdan. Bu yüzden hararete ve yağsızlığa karşı çok hassaslar. Bunun için özel bakım gibisinden yada çıkaracağı sorunların hissedilebilirliği açısından ne yapabilirim.

    *Araçta bu kasada standart görünen; ön far sileceği, ön sis farları( arkada var ama.. ), arka spoyler, alaşım jant bulunmamakta. Nedeni aracı sıfır alan kişinin masraftan kaçınması mıdır yoksa başka bir şey midir ???

    *Bakım yapılırken nelere dikkat edilmeli ???

    *Agresif kullanımların motora ne gibi zararları olur ???

    *Aracı yeniden boyatmak kaça patlar ???

    *Bundan bir kaç ay önce ön farlar gündüz dahil kapalı konumdayken sürekli açıktı. Bunun aracın kendisine ait bir özellik olduğunu duymuştum ama şimdi biz açmadıkça yanmıyor nedeni ne olabilir ???

    *Aracın sağ ön koltuğun ısıtması çalışmıyor. Nedeni ne olabilir, yani basit bir devre aksaması mı yoksa başka bir şey mi? Bunu yaptırmak kaça patlar?

    *Sizlerin bildiği başka önemli hassas noktaları var mı? Olaması gerekenler nelerdir? Aracın kendine has özellikleri?

    Bana bu konularda yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar...




  • http://www.youtube.com/watch?v=9RlW9MDAEqM

    arkadaslar videodaki sorunun aynısı benim arabamda da var sizce sorun nedir?
  • Merhaba,
    Bende de 2001 model 1.8 OV Volvo var. Daha öncede yazmıştım aracımda lavato marka tüp var.
    Sehirlerarası 210 kuruş civarında yakıyor. Şehiriçinde ise 280-300 kuruş araı yakıyor. Çok fazla gaza yüklenmiyorum, bunun çok etkisi oluyor yakıt tüketimine.
    Bilginize
  • hava kaçak kontrolü yapılması gerekir,kaçak yoksa,rölanti vanası ve gaz kelebeği temizlenecek ,eğer düzelmez ise ems 2000 dediğimiz programla motor kontrol ünitesi programlanacak....
  • türkiyeye gelen eski s40 araçlarda bu özellik yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medjay85

    http://www.youtube.com/watch?v=9RlW9MDAEqM

    arkadaslar videodaki sorunun aynısı benim arabamda da var sizce sorun nedir?

    bu problem ETM problemine benziyor. eğer volvo etm electronic throttle module diye aratırsanız epey bilgiye ulaşırsınız
  • yakın zamanda 2002 ve öncesi s40 alan arkadaşlar arabanızın soğutma ve yağlama hortumlarını ve kelepçelerini kontrol ettirin. soğutma grubu müşir- sensörlerini kontrol ettirin Ayrıca ön fren grubu hortumlarınız eski ise değiştirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutirmak

    quote:

    Orijinalden alıntı: medjay85

    http://www.youtube.com/watch?v=9RlW9MDAEqM

    arkadaslar videodaki sorunun aynısı benim arabamda da var sizce sorun nedir?

    bu problem ETM problemine benziyor. eğer volvo etm electronic throttle module diye aratırsanız epey bilgiye ulaşırsınız

    Dostum aracda gaz teli var okuduguma gore tel olan araclarda etm yokmus?




  • selamlar herkese s40 için böyle bir forum açtığınız için öncelikle teşekkürler

    26 yasındayım bir araba tutkunu olduğumu söylesem yalan olmaz. şimdiye kadar toros brodway ford fusion 1.4 tdcı focus c.-max 1,6 benzin&lpg araçları kullandım. (hepsi babamın arabaları idi tabiki)

    şimdi kendime 96 model clio aldım.

    veeee

    artık gazına yüklendiğim de safkan gücü hissedebileceğim, kadrandaki son sürata kadar kesintisiz ulaşabilecek otobanda selektör yediğimde sağ şeride geçip beni sollamaya çalışan arkadaşlara toz yutturup saç baş yoldurabileceğim bir araba istiyorum. ( çok fazla oldu ise affedin )

    bahsettiğim aracın VOLVO S40 T4 olduğunu sağır sultan bile anladı tabiki

    sorum s40 t4 için olucak. S40 konusunda tecrübeli olan hesheit ustam cevaplarsa çok memnun olurum (forumu baştan sona okuduğumu belirteyim )




    1) bu araçların kronik olarak adlandırılan sorunları var mıdır

    2) araştırmalarım sonucu t4 ler 1,9 bar civarı bir turbo yüklemesi yapıyor motora, buda baya aşırı bir besleme (motoru üreten mühendislerin bunu düşündüğünü tabiki biliyorum (: ) o yuzden bu şartlar altında s40 t4 lerin motor ömrü nedir ortalama olarak (bakımları düzenli olarak yapılmış düzgün araçlar için bu sorum)

    3) bakım maliyeti nedir ? örneğin 10000km lik tam sentetik bir motor yağı komple filtreler ( yağ, hava, polen ) değiştirdiğimde nekadar maliyeti olur

    4) s40 t4 ler için otomatik şanzıman pek tavsiye edilmiyor özellikle 98-99 modellerde. ama benim internette baktığım s40 ların neredeyse %90 ı hep otomatik

    5) bazı forumlarda bu 200hp lik tank için frenlerin yetersiz kaldığı konusunda fikir paylaşanlar var bu konuda bu sitenin volvo team den de fikir almak isterim.

    6) bu forumda fark ettiğim bir şeyde s40 s60 s80 ler için ov die bir şey geçiyor bu ov bi donanımmı nedir onu anlayamadım. bu konuda bilgi verirseniz sevinirim


    bu sorularmın dısında S40 T4 hakkında en ince detaya kadar hertürlü bilgiye açığım ve her türlü bilgiye açım :)

    bir örnek vermek gerekirse 98 model kazasız değişensiz boyasız orjinal 160.000 km de manuel vites benzin&lpg çok bakımlı ve sorunsuz bir t4 bakımları zamanında yaptırılarak kaç km'ye kadar daha gider 300.000-400.000 gibi örnek verirseniz memnun olurum


    sürç-ü lisan ettimse affola herkese iyi forumlar..

    şimdiye kadar bilgilendirme yapan herkese çok teşekkür ederim....




  • Sırasıyla birşeyler yazmaya çalışayım:

    1) Benim bildiğim yok.
    2) 400bin diyorum. 2 milyon km diyen de var.
    3) 250-300tl
    4) ov otomatik vites demek, bu araç için düz daha zevkli ama ov de konforlu.
    5) frenlere modifiye mümkün. ben benimkileri hiç yetersiz bulmadım, bulan çaresine bakabilir.

    Hevesinizi anlıyorum ama T4ler en çok yıpratılan Volvolardır. Temizini ele geçiremezseniz uğraştırabilir. Kolay gelsin.
  • bilgilendirme için çok teşşekür ederim üstad

    peki bir s40 t4 motoru rektefe edilse nekadar sağlıklı olur ve bunu maliyeti tahmini nekadar tutar

    bu konuda bilgi verirseniz sevinirim

    saygılar...
  • Benim 2001 model otomatik vitesli T4 kullanıcısıyım,ben şu an kullandığım aracı bulana kadar 5 ay aradım,kaportasında ufak defek masrafları olmasına rağmen yürürünün kusursuzluğu sebebi ile aracı aldım,kaporta sorunlarını giderdim oldukça cüzi bir rakama ve şu an da zevk ile biniyorum,inş. istediğiniz gibi bir araç bulabilirsiniz.Sorulara gelince hesheit hocam gerekli cevapları vermiş,freni yetersiz konusuna bende katılmıyorum,oldukça stabil ve iyi mesafelerde duruyor,20m. mesafede tapa gaz yapıpta durmaya çalısırsanız hiç bir aracı durduramazsınız :) benim aracım benzinli,bugünde 2000model lpglisini test edicem kısmetse akşama doğru lpg performansını da görmüş olacağım :) Araç hakkında söylenecek fazla birşey yok sadece sakın hevesine kapılıpta iyice kontrollerini yaptırmadan bir Volvo almayın,sonra çok uğraşırsınız,Allah gönlünüze göresini versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jazz37 -- 11 Aralık 2011; 13:54:16 >
  • jazz bilgilendirmen ve ilgin için çok teşşekkür ederim

    çok soru sordum ama yinede kafama takılan bi kaç unsur var

    2 araç var şu anda baktığım

    1. araç 150.000 km de bakımlı temiz lpg li 18bin tl (far düğmesi değişmesi gerekiyo ve bazı ufak harcamaları çıkabilir max 300 tl kadar.)

    2. araç ise 120.000 km de ilk sahibinden bakımlı 19bin tl (lpg yok )


    fiyat konusunda 1. araç daha cazip gelio ama herkesin konustuğu temiz ve bakımlılık konusunda ise 2. araç 1 adım önde ama 2000tl gibi bir lpg masrafı olucak


    bu iki araç konusunda fikir verebilecek varsa aranızda memnun olurum

    saygılar...
  • Bende çok aradım temiz ve uygun fiyatlı bir t4... ya temizini bulamadım, yada çok uçuk fiyatlıydı... C70 2.3 t5 aldım... İyiki almışım...

    T4 olayına gelince... gerçektende çok zorlanmış bir çoğu. Bunun nedeni daha kompakt boyutlarda olması ve kaba tabirle gazlamak isteyenlerin daha rahat ulaştığı bir araç olmasından kaynaklanıyor sanırım. LPG olayına takılmayın, ne olursa olsun temizini almaya çalışın...
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.