Şimdi Ara

RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
4.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan karar verdide stok bulamıyor sandımRX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM 


    Dur sen bir karar verde bakalım stok bulabilecen mi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 20 Kasım 2020; 16:43:35 >
  • No Way Out kullanıcısına yanıt

    Karar da verdim satın da aldım hacım ya. RTX 3080 bekliyorum GameGaraj'dan.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: moonquad

    Doku kalitesinin çözünürlük ile alakası yoktur. Şimdi bana kızacaksınız ama şöyle anlatayım diyelimki 1080p doku kalitesini ultra yaptın ve oyuna girdik 9gb vram tükettiğini görürsünüz sonra çözünürlüğü 1440p aldın mantık olarak bakarsak 10gb dayaması gerekir ama artış yapmadığını görürsünüz veya az artış gözlemlersiniz en son olarak da 4k yaptın ve vram yine 9gb biraz üstünde seyretmeye başladı. Bu tür videolarda baktığınızda işin aslı şöyledir.24gb vram olan bir karttın oyunlarda fazla vram doldurduğunu görürsünüz ama bunun sebebi kullandığınız kartın vram fazla olduğu için rahat bir şekilde dolduğundan dolayı bizde şöyle algı oluşur 10gb vram yetmeyebilir. Bu tamamen yanlıştır. Eğerki gerçekten o kadar kullanmış olsaydı 10gb vram direk yetersizlikten drop yapmaya başlaması gerekirdi. Oyunlar da gördüğün değerler aslında oyun motorunun direk işlemeden vrami doldurarak oyunu oynatmaya çalışmasından kaynaklıdır. Eğerki siz ultra detaya aldığınızda vram seviyesinde azalıp yükselme görmüyorsanız aslında oyun normalin 2 katı fazla dokuyu karta yükleyerek her seferinde hazır bir şekilde tutmasından dolayıdır. Günümüzdeki oyunların aslında 5-6gb vram kadar doldurduğunu size söyleyebilirim. Eğer gerçekten o kadar vram ihtiyaç duymuş olsaydı herkes drop şikayetini dile getirirdi ve nvidia yetmeyeceğini düşündüğü bir miktarı üretmez kendi kendinize abartarak yazmayın. Günümüzdeki oyunlar artık bu şekilde optimize ediliyor. Hazırda doku verisini karta önden yükleyerek drop sorunlarının önüne geçmiş oluyor. Şöyle bir örnek daha vereyim saf bluray 4k filmi boyutu ne kadardır mesela 200gb diyelim. Peki bunu ne yapıyoruz yapay zeka ile sıkıştırma yapıyoruz veya yapılıyor ne oluyor boyutları 15gb filan değil mi? Şimdi 2 saatlik bir film bile 200gb yer kaplarken minimum 6 saat süren oyunda dokuların depolama alanındaki kapladığı boyutu bir hayal edin ne kadar fazla olur değil mi? Peki oyun yapımcıları bu durumda ne yapıyorlar dokuları sıkıştırıp gerektiği kadar kullandırıyorlar. Yani oyun o an ne kadar doku paketi açması gerekiyorsa o kadar açılıyor. Bu da vram aslında 6gb kadar kullandığını gösteriyor geriye kalan 2gb da her zaman hazırda tutuyor. Bu sistemde oyunlarda drop veya fps düşme sorunlarının önüne geçmiş olunuyor.


    Yazım hatası yapmış olabilirim

    İyi Oyunlar Dostlar

    Cıncık gibi izah olmuş, teşekkürler.





  • LeftEyeNine L kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun hocam pişman etmez şu anki gözüken 6800xt AIB'ler de o fiyatlarda olacak gibi zaten kötü karar değil.

  • LeftEyeNine L kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Kısacası ikisi de üzmez gönlünüz neyi almak istiyorsa onu alın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moonquad -- 20 Kasım 2020; 16:49:13 >
  • Weuiwer W kullanıcısına yanıt

    Bu benim aldığım AIB klasmanına girmiyor mu ya? AIB olması için ne olması gerekiyor? (AIB olsun ühüüğğ gibi bir derdim yok)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: lemartes

    Sırrı bozmak gibi olmasın ama. ps4 gpu üreticisi kimdi?  

    son 2 senedir çıkan ve ps4ün gcn mimarisini iliğine kadar sömüren oyunların pc'ye dönütü rx 580in neredeyse gtx 1070'i yakalaması olarak yansıdı. yani gayet de mantıklı bir argüman. pascal çıktığı 2-3 yıllık süreçte iyi bir performans veriyordu ama son 2 yılda işler bambaşa bir noktaya kaydı;


    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM


    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM



    çok meşhur vram konusu, bakın 4 gblık kartlar da nasıl patlamış. her neyse...


    horizon zero dawn;



    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM


    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM



    ---


    şunu kabul etmek zorundasınız, oyunlar her daim konsola göre yapılır. konsoldan pcye port edilir. büyük cogunlugu böyle. nvidia o nesile ait mimariye özel kodlar yazar ve ekran kartlarının performansını "eşit" tutacak kadar uğraş verir


    nesil bittiği an kalakalırsınız. şu an bile geri kalan nvidia kartlar 2.5 3 yıl sonra driver optimizasyon desteği kesilince ne hâle düşer artık orasına siz karar verin


    gtx 780'in başına gelenler ortada. gtx 1060 ps4le yarışan bir gpu hâline geldi. oyunların ps4'ün gcn mimarisine göre optimize edilmesinden rx 400 500 kartlar nasiplendi. bunu kimse inkar edemez. amd oturup da özel optimizasyon yapayım demiyor. oyunu yapan GCN'ye göre yapıyor


    buradan çıkarılacak olan sonuç belli: gtx 1060'a nvidia özel kod yazmaya devam etse çatır çatır rx 580 seviyesinde performans verirdi. ama böyle bir uğraşa girmiyor. girmeyecek de. pascal mimarisinin de gcn/konsol mimarisiyle hiçbir alakasının olmaması 2019 ve sonrasında cıkan oyunlarda bu ekran kartının performansını yerin dibine gömdü. bunu da kimse inkar edemez. son 5 yılın en iyi oyunlarından biri olan rdr2'deki hali ortada.


    yani nvidia kartları "güncel" performansta tutmak zorunda. çünkü mimarisi konsollardan farklı. oyun yapımcıları da gidip bunun için uğraşmaz, nvidia uğraşır. 2 3 sene kartın performansını "denk" tutar. sonra da arkasına bile bakmadan terk eder. nvidia kart alırken bu gerçeklerle yüzleşin. ben bizzat yaşadım. bir daha NVIDIA kart HAYATTA almam. benim için bitmiştir. aşağıdaki tabloyu kullanıcılarına yaşatan, mağdur bırakan bir ekran kartı üreticisine bir kuruş bile kazandırmam bundan sonra



    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 20 Kasım 2020; 17:16:45 >




  • LeftEyeNine L kullanıcısına yanıt

    Hocam AIB sizinki de. Referans kart dışındaki kartlara deniyor stok soğutucu kullanmayan yani sıkıntı yok.

  • Weuiwer W kullanıcısına yanıt

    Ha yani değil mi ben de öyle algıladım çünkü MOSFET'leri soğutsun diye yana falan fan koymuş adamlar. Danke.

  • Hocam bildiğim kadarı ile gtx 1060 karşısına amd rx 470 çıkarmıştı daha sonra geride kaldığını görünce 1 yıl sonra rx 570 çıkarmıştı.Yani söylediğinde haklısın sadece rx 580 zaten gtx 1060dan güçlü bir karttı ondan dolayı söylemek istedim.

  • lemartes kullanıcısına yanıt

    Onda iyi düşündün ama ps4 ve xbox one o zamanın gcn mimarisinden baya bi modifiye ya da farklı kullanıyordu. Bununla ilgili araştırmaları/yazıları okumuştum ama şimdi bulamıyorum.

  • moonquad kullanıcısına yanıt

    aman ne laf anlatıyorsam




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 22 Kasım 2020; 1:19:2 >
  • RTX olayını da düşünmek lazım. İki kartı da şu an stoklarda bulma ihtimalin düşük zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitokiri_johndoesai -- 20 Kasım 2020; 18:8:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moonquad

    Hocam bildiğim kadarı ile gtx 1060 karşısına amd rx 470 çıkarmıştı daha sonra geride kaldığını görünce 1 yıl sonra rx 570 çıkarmıştı.Yani söylediğinde haklısın sadece rx 580 zaten gtx 1060dan güçlü bir karttı ondan dolayı söylemek istedim.

    RX 580 14 nm 2048 sp, GTX 1060 16 nm 1280 cc, 8 gb RX 580 direk rakibi olmayan GTX 1070-1060 arası bir karttı. Bu arada GCN mimarisinin RDNA'ya göre sp/performans olarak daha verimsiz olduğu açıktır, dikkat edilirse NVIDIA kartlar daha yüksek nm ile başedebiliyor. AMD bu açığını 7 nm RDNA ile bile kapatamadı, 12 nm Turing büyük zar boyutuyla bile w/p olarak daha başarılıydı, 16 nm 1080 Ti bile 7 nm 5700XT'den üstündü genelde. RDNA 2'de performans anlamında bayağı gelişme var, bunun nedeni rasterization gücündeki artışdan dolayıdır, 6800XT-6900XT'de ROP 64 olsaydı direk çuvallardı, oyunların konsola göre tasarlanmasına bakmaz bu işler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 20 Kasım 2020; 19:7:11 >




  • 1440p çözünürlükte kesinlikle 6800xt yi tercih etmeniz daha mantıklı. 1440p çözünürlükte 6800xt neredeyse 3090 performansı veriyor ve bunu nvidia dan daha ucuza sunuyor sana.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ookami

    3440x1440, ekran kartı Geforce GTX 980 Ti - Oyun Flight Simulator 2020.


    ne kadar vram kullanıyor biliyor musun, 2.4GB.


    4k da 12GB kullanacak kesin he he.


    Bir tane yetersiz olan oyun gösteremezsin. Bu vrami bitirmenin tek yolu şu, o da Skyrim gibi modlanabilir bir oyuna 8k texture pack gibi birşey koyarsın tamamen gereksiz yere vram doldurursun anca öyle olur o zaman bile dolacağını düşünmüyorum

    Flight simulator 4K da zaten 12GB vram tüketiyor neyin kafasını yaşıyon sen?


    Senin yarım yamalak bilgilerine mi inanıcaz yoksa videolarda ki gözümüzle gördüğümüze mi?


    Oyun çatır çatır 12GB VRAM kullanıyor bu kadar basit.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD KÖLESİ

    Flight simulator 4K da zaten 12GB vram tüketiyor neyin kafasını yaşıyon sen?


    Senin yarım yamalak bilgilerine mi inanıcaz yoksa videolarda ki gözümüzle gördüğümüze mi?


    Oyun çatır çatır 12GB VRAM kullanıyor bu kadar basit.



    Alıntıları Göster

    AMD KÖLESİ diye saçma sapan buram buram tarafgirlik kokan birine birşey kanıtlayacak yerim yok attığım linklere bakıp mosmor olmayı da reddediyorsun tamam kardeş 12GB yiyor sen istediğini al, biraz aklı başında olan zaten kararını ona göre verir





  • Millet iyice kafayı yemiş :)


    Kanıtlarıyla bir şey sunuyorsun yok diye o doğru değil benim bildiğim doğru.


    Ne diyim;


  • Guru3d'den aldığım makâle de öyle diyor ama @ookami 'yi de doğrular şekilde 16 GB'li kart 12.5 yiyor.


    Sizin örneğinizde de 24 GB'lik kartın kullanımından bahsediyoruz.


    Aynı makâlede 11'lik 2080Ti için de şöyle diyor


    [quote]We also ran a cross-check with the GeForce RTX 2080 Ti, and flying over a dense London resulted in full graphics memory usage close to 11GB. You can actually observe that behavior in the video shown on the first page where I add an OSD layer showing graphics card VRAM usage when flying over densely populated areas. The overlay is a bit buggy due to the nature of the SIM instrument setups. [/quote]


    Yani @ookami doğru söylüyor olabilir. Oyun, mümkün bulduğu mertebede VRAM dolduruyor.


    RX 6800 XT vs RTX 3080 KAFAYI YİYECEĞİM




  • 10 GB VRAM çok düşük. Bu düşük VRAM sorununu şimdi yaşamasan bile çok kısa sürede yaşamaya başlarsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.