Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (74. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbilek

    uzay kardeş bu sitede daha önca incelemeyen arkadaşlarımıza belki bazı fikirler verir, ama buda saatlerce cok sey konuşup, hiç bir şey söylemeyen bir site yani 100/99 u alıntı inşallah buna benzer veriler bu formun yeni bir sitesinde sadeleştirilmiş olarak yayınlanır, hepimiz bir şeyler öğrenir nereden başlayacağımıza yada nerede kaldığımıza karar veririz( benim 4 yıldır topladığım veriler 350 MB port 100 mb işe ne kadarı yararsa kurulumuz ortalamanın mantığını anlatımını izah edecektir ortak paydada buluşmak dilegiyle herkese saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: uzayy

    http://users.skynet.be/Windmolens/



    metin bey

    bence

    sizinde bildiğiniz gibi;yanılmıyorsam kapasite arttırılabiliyor.ikincisi hepimizin elinde onlarca belki yüzlerce resim ve video var ve %90 ını bunlar meşkul ediyor.site tasarlanırken gereğinden fazla yer kaplamasın diye bu resim ve videolar sitenin dışında bir serwer kulanacak.(youtube gibi).üçüncüsü ise muhtemelen birçok dökümanıda bilmeden ortak olarak elde tutuyoruz.

    sorun yok;hallederiz

    saygılar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 7 Kasım 2008; 11:48:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ernurtam

    Arkadaşlar merhaba.
    aşırı rüzgarda türbini nasıl yavaşlatabilirim.


    Pallerin acilarini degistirerek.

    Bunun icin ayri bir kontrol mekanizmasi gerekli tabiiki (helikopter pallerinin hucum acilarini kontrol eden sistemler incelenebilir), uretilen gerilim surekli kontrol edilerek nominal degerin ustundeki ruzgar hizlarinda sabit guc elde etmek mumkun olur boylece. Ilk basta tabiiki fazla guc problem olmaz gibi gelebilir, ancak sarimlar icin superiletken kullanilamayacagina gore, isi olarak kaybedilen enerji turbinin kendisine zarar verecek miktarlara cikabilir. Bunun disinda yuksek ruzgar hizlari pallere de zarar verecek kuvvetler uygulayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimakkaya -- 7 Kasım 2008; 13:28:38 >
  • Arkadaşlar selam.
    yukarıdaki mesajda -http://users.skynet.be/Windmolens/ - buradaki alternatörün sargı şemasını bulup da koyan arkadaşa çok teşekkür edeceğim. forum 31 sayfaya ulaşınca arayıp da bulmak imkansızlaştı.sanıyorum ŞEF arkadaş yazmıştı. Kullanılan motor da araba alternatörü değil mi? değiştirilmiştir tabii ki.

    aslında siteye bakmaya gerek yok ŞEF arkadaşın yaptığı son alternatör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzerdal -- 7 Kasım 2008; 14:20:23 >
  • Arkadaslar biraz konu disi olacak ama to3 kilifinda 2n 3055 devre elemanlarinin hangi devrelerde kullanildigini bilen varsa bana yardimci olabilirmi.
  • ben bıraktım bu işi,
    alternatörü kendim sardım olmadı,
    motor bulup yaptım olmadı,
    başka motorun rotoruna mıknatıs taktım, matkapla devri sağlamakla 15 volt filan aldım ama amper yeterli olmadı,
    çalışanlara başarılar,
    neodyum, meodyum açmadı bu iş beni
  • alternatör işini kıvırmadan bu işler gayrıciddi bir uğraş(bana göre tabiki)bende bir alternatör tasarladım bir yıldır rüyamda bile düşünüyorum bütün manyetik alan tabanlı sistemleri iyice anlamak lazım sincap kafes dedikleri nedir mesela buradan bi fikir çıkabilir muhtemelen bende başaramıcam ama denicem herkeze bol şans
  • alternatörde esas olan manyetik kutupların bobine paralel çok sistemli yerleştirilmesidir,
    tabi ben beceremedim, teknik donanımım olmadığından,
    bir mıknatısı yerleştiriyorsun diğerini yerleştirirken kayıyor tutmuyor, mıknatıs ile bobin arası mesafe ayarlanamıyor, bir sürü sorun çıkıyor,
    bu mıknatısların yerleştirilmesi o kadar önemliki sıralamada ve yerleştirme mesafesinde ufacık bir yanlış,
    kutupların bobin üzerinde kısa devre olmasına sebep oluyor,
    hazır motor almaktan başka çare yok,
  • Rondo kardeş, eğer problem mıknatıs mesafesini ayarlamaktaysa, onu şöyle çözebilirsin. Konuyla ilgili eğitim kitaplarında da aynı şekilde yer alıyor(benim verdiğim pdf de nasıl yapılacağını ölçüleri filan da yazıyor). Tabi sen bunu biliyorsundur belki ama ben yine de söyleyeyim. Örneğin mıknatısı daire şeklindeki bir çelik diskin üzerine yerleştireceksek, aynı şekilde bir kontraplakdan da bir disk kesiyoruz. Mıknatısların yerleşim planını o kontraplak üzerine çiziyoruz ve daha önceden dikdörtgenlerle işaretlemiş olduğumuz, mıknatısların yerleşeceği yerleri kıl testere yardımıyla kesiyoruz. Bu şekilde bütün mıknatıslar için oyuk açtıktan sonra kontraplağı çelik diskin üzerine sabitliyoruz ve mıknatısları açtığımız oyuklara yerleştiriyoruz. Bundan sonra kutupların doğru yerleştirildiğinden emin olduktan sonra, herbir mıknatısı tek tek kaldırıp altına japon yapıştırıcısı sürüyoruz ve mıknatısı tekrar yerleştiriyoruz. Yapıştırıcıyı sürmeden önce zeminin temiz olduğundan emin olun ki sağlam bir şekilde yapışsın. AYrıca kullanacağınız japon yapıştırıcısının kaliteli olduğundan emin olun. Mesela benim bildiğim patex çok kaliteli bir yapıştırıcı. Eğer ayrıntılı bilgi isterseniz benim verdiğim linkteki pdf'i indirebilirsiniz. İngilizceniz yeterli değilse yardımcı olabilirim.
     Rüzgar türbünü yapıyorum
  • mgünay kardeş
    evet anlıyorum teşekkürler verdiğiniz bilgi için
    yaptığım alternatör boşta döner iken 60 volt veriyor,
    yüke bağladığımda 6 volta düşüyor,
    bu alternatörü eski tip çamaşır makinasının göbeğine mıknatıslar yerleştirerek yaptım,
    çok değişik sıralamalarla mıknatısları yerleştirmiştim,
    ilk yaptığım mobilet mıknatısı ile idi,
    bu en çok başarılı olduğum idi, ama amper azdı,
    araç sinyal lambasını 12 volt 55watt olanlardan yarı yarıya yakıyordu,
    1000 devirli matkap ile döndürerek bu lamba ile yükte 15 volttan aşağı düşmedi,
    sonra mıknatısları değiştirdim, hdd mıknatısları taktım aynı sıralama ile ama voltaj yüksüz 60 volta kadar çıktı, aynı matkap deviri ile, yük bağladığımda 6 volta düştü,
    birde mıknatıslardan biri yerinde çıkınca rotor ile bobin nüvelerinin arasına sıkışıp plakaları parçaladı,
    sinir katsayım aynen,
    bıraktım,
    şu anda yakın bir ilçenin sanayisinden geldim, jeneratör motoru gördüm bi tane, ordaki arkadaş rüzgarla elektrik üretcem falan dedi,
    bakalım yaparsa jeneratör motoru ile bende deneyeceğim, ha bide uçak alternatörleri varmış, ankara ostimde,
    bolca bulunuyor dediler aslı astarı varmı
    bunlardan olurmu bilen varmı acep



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rondo1194 -- 10 Kasım 2008; 18:17:02 >
  • RONDO Kardeş lafı açtın devamını söyleyelim uçak veya helikopter hangisini bulabilirsen senin köye yetecek elektiriği üretirsin de ,üretileni nasıl kontrol edersin orasını bilmem ?
  • valla ne bileyim,
    Ankarada ostimde bir sürü uçak alternatörü varmış öyle dedi sanayideki oto elektrikçi,
    ben hiç görmedim çalışma prensibinide bilmiyom o alternatörün,
    acaba uçak havada giderken bi pervane ile bu alternatör döndürülüyormu ne,
    hani uçak saatte 500-600 kmhızla gidiyorya eee,
    zaten bu hız 500-600 km esen rüzgar demek,

    hani küçükken rüzgar gülü yapardık ve koşunca dönerdi ya onun gibi bir sistemmi acaba,
    neyse vallahi ben anca artık takip edeceğim,
    bide kış geldi artık buralarda öyle evin önünde soğukta bu işlerle uğraşmak hasta ediyor adamı,
    evin içinde zaten olmaz,
    sizi ilgi ile izliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rondo1194 -- 10 Kasım 2008; 20:16:06 >
  • sabah sabah kapı çaldı saat 09.00 falan,
    kim diye baktım yan komşu,
    benim bu çalmışmalarımı görüp sonucu o da bekleyip duruyordu,
    hayırdır dedim,
    gel yakında bi yere gidelim sana ne göstereceğim foıtoğraf makinanıda al dedi,
    gittik,
    hemen 500 metre ötede bahçe evi,
    birde ne göreyim, adam bayağı uğraşmış,
    ama araba alternatörü ile yapmış,
    havada rüzgar yok dönmüyordu,
    ama o direk o yapılan işlemler kesin 500 milyonu bulmuştur masrafı
    evde kimse olmadığından içerdeki sistemi göremedim,
    yada sonuç olumlumu bilmiyorum,
    hızı artırmak için iki kasnak kullanmış eleman,


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rondo1194

    sabah sabah kapı çaldı saat 09.00 falan,
    kim diye baktım yan komşu,
    benim bu çalmışmalarımı görüp sonucu o da bekleyip duruyordu,
    hayırdır dedim,
    gel yakında bi yere gidelim sana ne göstereceğim foıtoğraf makinanıda al dedi,
    gittik,
    hemen 500 metre ötede bahçe evi,
    birde ne göreyim, adam bayağı uğraşmış,
    ama araba alternatörü ile yapmış,
    havada rüzgar yok dönmüyordu,
    ama o direk o yapılan işlemler kesin 500 milyonu bulmuştur masrafı
    evde kimse olmadığından içerdeki sistemi göremedim,
    yada sonuç olumlumu bilmiyorum,
    hızı artırmak için iki kasnak kullanmış eleman,


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    ''ama o direk o yapılan işlemler kesin 500 milyonu bulmuştur masrafı''
    bu cümlenin arkasında sitem saklı sanki.sence çokmu masraf yapmış. bence değil.ÇOK PARAM OLDUĞU İÇİN DEĞİL.
    bu işe ilgi duyan arkadaşlarda genelde böyle bir anlayış seziyorum. her zaman bedava elektik diye lanse edildiği için herhalde.enbaşta yatırım maliyetlerini kimse önemsemiyor .daha sonra işe koyulunduğunda mıknatıs,b.teli,metal mazemesi,torna işciliği,civata kablo vb...işin içine girince gerçek anlaşılıyor.oysa ben sana taa başta bana sorduğunda işine yarayabilecek bir motoru buradan alıp yollayabileceğimi söylemiştim
    ARKADAŞLAR MALESEF BU İŞ UCUZ DEĞİL.

    tüm çabalarımız daha fazla ucuzlatabilmek için ama bu %30 dan öteye gitmez.

    VE MALESEF ''HEM OĞLUM PEHLİVAN OLSUN HEMDE BİR TAS ÇORBAYLA DOYSUN OLMUYOR''

    (BİRDE ''HEM ŞARAP İÇEYİM HEM BAŞIM DÖNMESİN VERSYONU VAR'')

    SAYGILAR
  • dostum,
    benim kelimelerimde manasını anlatmak istediğim,
    şarj sistemini ve geri kalan evin içindeki teferruatı görmediğimden şu anda dışarda gördüğüm masraf 500 - 600 milyon diye belirttim,
    hani çalışıyorsa ve başarıya ulaştıysa bu masrafa değmiştir umarım, gerisinide görmek isterdim demeye getirdim yani,
    adam birsürü masraf yapmış, boşa yapmış, ben daha ucuzunu yapardım şöyle ederdim böyle ederdim diye bir anlam yaktu aklımda,tabi benim buraya yazdıklarım haricinde çıkardığınız sonuç ile aklımdan geçenleri bilemezsiniz,
    un bulsan, su olmadan hamur olmaz, suyu bulsan tuz lazım, tuzu bulsan ateş lazım,
    eee hepsini yaptın bide yiyecek insan lazım,
    hepsi birbiri ile bir bütün,
    tabiki masraf yapacaksın,
    hadi ben sana sorayım,
    yap milyonlarca masrafı, ve sonuç fiyasko,
    bu şekilde bütçen nereye kadar dayanır,
    kaçıncı fiyaskodan sonra başarıyı bulacaksın,
    onun için öncelikle masrafı en az olan denemeler yapacaksın, ve mümkünse bu işi yapabilen sonuca ulaşmış birinden yardım alacaksın, onun yaptığı gibi yapacaksın, belki aklında yegane farklı düşünceler olabilir,
    o zaman artık ne diyeyim,
    çok zor olacak bir şey olan sponsor bulacaksın,
    mesela mıknatıslar birbirine yaklaşınca güçlü olduğunda çarpıştıklarında kırılma riski oluyor,
    kaç mıknatıs kırmıştır diğer arkadaşlar tanesi 6 dolar deniliyor değilmi.
    o arkadaşla yakında tanışırım, ne gibi çalışmaları var görürüm, çevremde benden başka birininde böyle bişey le uğraştığını gördümya mutlu oldum.
    bende birsürü masraf yaptım,
    evin önü bir sürü alet edevat ile doldu, benim gibi bütün arkadaşlarda aynı şekildedir,
    gece uykumun içinde aklıma bişey gelip kalkıp not aldığım zamanlar oldu
    kolay değil tabi,
    sonuç fiyasko olunca hem masraf, hem emek, hem zaman kaybı,
    inşallah resmini eklediğim arkadaşın sistemi çalaşıyordur,
    ve size eğer o izin verirse sistemini teferruatlıca açıklayabilirim.
  • O'Connor türbini, çapı 1 metreden 5 metreye kadar ebatlarda üretiliyor. 2006 yılında RMIT Üniversitesi Uzay ve Mekanik Mühendisliği okulunda yapılan rüzgar tüneli deneylerinde elde edilen sonuçlara göre; 1.1 metrelik model 15m/sn hızında ki rüzgar altında 0.915 Kw, 9 m/sn rüzgar hızında ise 0,192 Kw elektrik üretiyor. Günlük olarak düşünüldüğünde ortalama 5-6 Kw/Saat enerji elde edilebiliyor. 5 metrelik modelde ise günlük enerji üretimi ortalama 100 Kw/Saat civarında

    bu adrese bilmem baktınız mı ama sistemin pervane yapısı jet motorunun yapısına benziyor.

    Ama acaba bu kadar çok kanadın dezavantajı olur mu diye düşünüyorum.

    http://www.isimbulamadik.com/forum/en-sessiz-mini-ruzgar-turbini-t23093.html
  • BurakBAŞARAN
    verdiğiniz linke tıkladığımda virüs uyarısı alıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rondo1194

    BurakBAŞARAN
    verdiğiniz linke tıkladığımda virüs uyarısı alıyorum


    Artık Virüs uyarısı vermez :)
  • Bu adresteki motorun içinde çok güçlü neodmium mıknatıslar var.
    20devirde 30-60volt 20-30amper çıkış veriyor.
    http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=13627082



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 15 Kasım 2008; 2:38:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sky762005

    Bu adresteki motorun içinde çok güçlü neodmium mıknatıslar var.
    20devirde 30-60volt 20-30amper çıkış veriyor.
    http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=13627082

    bende sordum 20 devir saniyedeki devirmi dakikada olamaz zaten,
    denedinizmi diye,
    yükte çalıştırdınızmı,
    yada bu bilgiyi neredenr biliyorsunuz,
    elinize geçtide kullandınızmı,
    satılığa çıkarılmış bir ür orada sadece dışarıdan verilen akımla verdiği güç yazıyor,
    amlternatör olarakkullanılacaksa nasıl bir sonuç çıkacak tahminle bilgi verilmez,
    mbilek in dediği gibi kap kaeç pazarı olmasın,
    sonuçta bir sürü para harcıyoz emek sarfediyoz zaman kaybediyoz,
  • sırada saım işlemi sarımı şeması

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.