Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (427. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 425426427428429
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    "miklatisin bobinlere etkisi olmasi icin bobinlerde bir akim olmasi gerek. "

    bu yorumunuz ister bilimiçi olsun ister bilimdışı, yanlış ahmet bey...

    ben size doğru bir cümle kurayım: "mıknatısın bobinlere etki etmesi için, mıknatısın veya bobinin hareket etmeye yeltenmesi yeterlidir." bu bilgi için de evet interneti dolaşmaya gerek vardır ama bu işi biz 5 yıldır yapıyoruz zaten...

    Ozaman eger sadece harekete yeltenmesi ile bir akim olusacaksa motor cok kaliteli ve degerli bit motor. Öyle degilmi? Cünkü motorun kasilmasi icin bir akim olusmasi gerek. Henüz daha yeltenme asamasinda akim olusuyorsa konu dahada ilginc hale geliyor. Yani 2 santim tur atmicak ama akim olacak.. Isin tuhafi bobin kablolarindan ikisini birlestrince oluyor bu. Ynai bir nevi kisa devre ile. Hatta tek bir kabloyu motorun gövdesine degdirincede motor kitleniyor.Ilginc dogrusu




  • bir dakika ahmet bey, cevap vereceğim ama internete de bir bakmam lazım:)

    ahmet bey, akım dediğiniz şey, harekete başlar başlamaz zaten akan şeydir ve dahi bakır telin içinde olan birşeydir, dışarıdan bir akım kaynağından akım beklemiyoruz ki alternatörde. eğer harekete yeltenmenize rağmen akımı akıtamıyorsanız, elle yürütemeyeceğiniz kadar büyük bir akımı yürütmeye çalışıyorsunuz demektir. bunu herhangi bir elektrik motoru üzerinde de deneyebilirsiniz, sırayla az güçlüden çok güçlüye doğru bunu deneyin bakalım elle hangisini çevirmekte çok zorlanacaksınız? çevirebileceğiniz gücün de bir sınırı vardır, herhangi bir motorun dönmeye direnmesinin de bir sınırı vardır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 20 Aralık 2012; 2:10:56 >
  • Dogrudur arkadasim. Belkide dedigin gibidir..
    Size hayirli geceler diliyorum.
    Kendinize iyi bakin
    Selamlar
  • iyi geceler ahmet bey kardeşim
  • sayın mcdaim.benim kendi yaptığım üçgen yıldız bağlantılı alternatörümde hiç nötür yok.bu üç kablodan herhangi ikisini birbirine değdirdiğinizde motor kilitlenir.bunu şöyle izah edebilirim.eline bir mıknatıs al.bakır bir borunun içinde at.borudan düşerken yerçekimine meydan okuyarak yavaşlar.bunun nedeni bakırla mıknatısın indüklemesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    sayın mcdaim.benim kendi yaptığım üçgen yıldız bağlantılı alternatörümde hiç nötür yok.bu üç kablodan herhangi ikisini birbirine değdirdiğinizde motor kilitlenir.bunu şöyle izah edebilirim.eline bir mıknatıs al.bakır bir borunun içinde at.borudan düşerken yerçekimine meydan okuyarak yavaşlar.bunun nedeni bakırla mıknatısın indüklemesidir.

    örnek güzeldi ancak bu mıknatısı içine attığın borunun kısa devre olması da gerekiyor:) yani borunun başıyla sonunu bir şekilde birbirine bağlanmış olması şart,
  • borunun kısa devre olması için başıyla sonunun kablo ile birbirlerine bağlı olması şarrt değil çünkü borunun yapısı zaten kısadevre olmuş.deneyin göreceksiniz.
  • bende yaza ufak birşey yapmak istiyorum. Laptopu şarj etsin yeter. Çapı ne kadar birşey olsa istediğim enerjiyi elde ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McDaim

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    "miklatisin bobinlere etkisi olmasi icin bobinlerde bir akim olmasi gerek. "

    bu yorumunuz ister bilimiçi olsun ister bilimdışı, yanlış ahmet bey...

    ben size doğru bir cümle kurayım: "mıknatısın bobinlere etki etmesi için, mıknatısın veya bobinin hareket etmeye yeltenmesi yeterlidir." bu bilgi için de evet interneti dolaşmaya gerek vardır ama bu işi biz 5 yıldır yapıyoruz zaten...

    Ozaman eger sadece harekete yeltenmesi ile bir akim olusacaksa motor cok kaliteli ve degerli bit motor. Öyle degilmi? Cünkü motorun kasilmasi icin bir akim olusmasi gerek. Henüz daha yeltenme asamasinda akim olusuyorsa konu dahada ilginc hale geliyor. Yani 2 santim tur atmicak ama akim olacak.. Isin tuhafi bobin kablolarindan ikisini birlestrince oluyor bu. Ynai bir nevi kisa devre ile. Hatta tek bir kabloyu motorun gövdesine degdirincede motor kitleniyor.Ilginc dogrusu

    Motor değil,alternatör !

    Ve alternatör'ünüzde kısa devre var.
    Bu arada Oktay bey ortak arkadaşımız Ahmet bey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    borunun kısa devre olması için başıyla sonunun kablo ile birbirlerine bağlı olması şarrt değil çünkü borunun yapısı zaten kısadevre olmuş.deneyin göreceksiniz.


    Evet yok.Boru iç çapı ile mıknatısın çapı birbirine ne kadar yakın ve boru et kalınlığı ne kadar fazla ise düşüş okadar yavar olur !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuattoksoy

    borunun kısa devre olması için başıyla sonunun kablo ile birbirlerine bağlı olması şarrt değil çünkü borunun yapısı zaten kısadevre olmuş.deneyin göreceksiniz.


    doğru ya! nedeni de şu: manyetik alan çizgileri, borunun boyunca değil çevresi boyunca akım yürütmeye çalışıyor da ondan... boru boylu boyunca açık devre fakat dairesel olarak kısa devre zaten... mıknatısı borunun içerisinde bırakmayıp da dolmayı oyar gibi çevirirsen, bu sefer akım borunun boyunca ilerleyeceğinden, o zaman kısa devre için borunun uçlarını birleştirmek gerekiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 20 Aralık 2012; 10:48:10 >
  • Sayın McDaim zor bir işe baş koymuşsunuz inşallah başarılı olurusunuz ama burda sizi pek barındırmazlar sizi taş yamuruna tutanlar daha bir fırıldak yapamadılar ve onlarda merdven altı satış yapanların yandaşları siz siz olun onların dediklerine pek kulak asmayın.
    bu mesajı ozeldende size ileticem nedenide onların yönetici abileri var sildiriyorlar bu tip mesajları.
  • Biri bana bir zamanlar bir mesaj atmıştı :)

    Dervişin fikri neyse zikride oymuş !

    quote:

    Kimden: tripacı
    Kime: MEMOX ENERJİ
    Tarih: 16 Ekim 2012; 17:45:24
    Başlık: it köşene çekil


    Hoşttttt deyüz sen kime format atiyon buldun meydanı boş salıyon kendine gel ne konuştunu bil herkez biliyo seni ne iki yüzlü oldunu herkezi bir birine düşüren sensin ve hala konuşuyon çekil köşene orda konuş brak mileti rahat fikirlerini beyan etsin memoş etmeylim seni arkadaşlar buna inamayın bu yalancının önde geleni
    seni bu sefer forum abilerinde kurtaramaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clausius

     Rüzgar türbünü yapıyorum

     Rüzgar türbünü yapıyorum

     Rüzgar türbünü yapıyorum

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    Evet arkadaslar resimlerde yanmış küçük bir motor görüyorsunuz bu motoru hurdacıdan buldum bir deneme için. ve yine hurdacıdan buldugum iki ayrı motordan sökülen bobinleri görüyorsunuz. simdi üstadlarıma sorum sudur. bu motoru resimdeki bobinlerle güncelleyeyimmi? bobinleri disk alternatör yapmak için mi kullanayım? yoksa hepsini atıp başka çareler mi deneyeyim? bobinlerin, statorun ve rotorun ebatları aşağı yukarı belli resimlerde. yardımlarınızı beklerim saygı ve sevgilerimle...

    UP..!




  • Merhaba sayın clausius;kısa ve net yazayım;resimdeki motor ile üretim ve verim az olur.Sebep;üretim motor küçüklüğünden verimin azlığı ise nüvenin kısa olması.
    Tabi talep edilen üretime yeterli görülürse eyvallah bu motorda olabilir.
    Burayı takip ettiğiniz için normal bilgileri bilirsinizdir diyerek;
    Hocam size alternatör olarak ucuz yollumu,basit yapımlımı,az ya da çok üretimlimi,masraf önemli değil en iyisi-en verimlisi olsun v.b. bir açıklama daha yapmanız gerekir ki bizlerde uygun cevabı verelim.
  • Arkadaşa bileziksiz aktarımı sorduk, mevzu nereye geldi. en iyisi ben huni imalatına başlayayım. renk renk :))

    McDaim arkadaşımızın anlatmaya çalıştığı özellik, kısa devreye ilişkin bir durum değil herhalde. Hele şaseye kısa devre olsaydı birilerinin şimdi çarpılmış olması gerekirdi. o halde adamlar işi kolayca çözerlerdi. Bu durumda ihtimal ya gerçekten değişik bir frenleme sistemi var, ya da ayıp olmasın diye firma "aaaaa işe bak, enterannn" deyip McDaim abiyi sevindirmiş olabilir..

    Aktuza da tamamen katıulıyorum. Alıcılar için verimlilik önemli değildir bir tek istisna hariç. verimlilik satıcının maliyetini etkiler. kanadı daha büyük yapıp 1 kw ürün çıkaran firma karlılığını azaltır. diğeri verimli de olsa her 2 ürün de 1 kw üretir. aynı hızda 1 kw üreten 2 türbinden benim için uygun olanı ucuz olanıdır.. bunun istisnası ağırlıktan dolayı artacak olan kule maliyetidir ki bu büyüklükde gözardı edilebilir....


    türbin alırken fiyat dışında, garanti, servis , yedek parça gibi satış sonrası hizmetler her malda olduğu gibi dikkate alınmalıdır.. ASLINDA KULLANICI İÇİN EN ÖNEMLİ VERİMLİLİK TÜRBİNİN HER HIZ DEĞERİNDE VERMİŞ OLDUĞU GÜÇ EĞRİSİDİR. bunu çoğu türbin satıcısı yıllık üretim değeri olarak kataloglarında veriyor... ne derece güvenilir bilinmez. Konuyu örneklersek ; yine 2 adet 1 kw rüzgar türbini 10m/s hızda 1 kw üretirken, rüzgar 8m/s olduğunda biri 0.7kw diğeri 0.5kw üretiyorsa arada dağlar kadar verimlilik farkı vardır...




  • Sayın MCdaim;
    Ürün bir bütün olarak fevkalade görünüyor.
    Müsterih olun bu ürün satılır çünkü görünüşü güzel ve bu millet görünüş hastasıdır.

    Başol bey;Fuattoksoyun örneği güzel bir örnekti.
    Ustama bir arıza şikayeti gelmiş.Bir fabrika da motorlar çalışınca voltaj dibe vuruyormuş.Kablolar v.b. hep değişmiş problem devam ediyormuş.En son ustam uyanmış bakmış ki besleme girişi toprak altından giriyormuş.Bir sökmüşler ki motorlar çalışırken kabloları korumak için dışına kullandıkları 5-6 metre demir boru kırmızı renkte(rezistans olmuş yani)toprağı yakıp kavuruyor.

    İşte bunu ancak bu bölümde yazan ustalar elektrik nasıl üretilir bilenler daha iyi anlar.
  • ve üretim ve satış stratejisi :

    mcdaim beyin türbini belli ki !! akıllı bir alman! tarafından yapılmış. 150-200lük alüminyum boru 5-6 parçaya ayrılıp, bir şekilde polyestere batırılıp, sitelerinde söylendiği gibi polyester destekli alüminyum kanat kolayca imal edilir. Bunun diğer kolay yolu da alüminyum levhadan yapmaktır. iyi bir hub yapıp bir de açı verdiniz nmi, tamamdır. kanımca borudan imal etmek daha mantıklıdır. bu halde argeye para harcamıyacak, işçilik ve malzeme maliyetini de azaltacak, rekabet edebilir bir ürün imal edeceksiniz... Bunu da sadece alman diyerek güzel yurduma kolayca satabilirsiniz. Bu durumda sanırım 2-3 kw ya kadar türbin yapmak mümkün olabilir. sonrası onları baya bi aşar... Bu bir tercihdir. buna saygı duymak lazım, her malın alıcısı muhakkak vardır.

    diğer yandan bir ürünün reklamı ve patentli olması o ürünü kıymetli yapmaz, tüm tvlerde çıksa bile... yani 3-5 kuruş para verip malımı tvye çıkartmam zor mu? bu mudur bir malın geçerliliği.... ? Türkiye eski Türkiye değil, velhasıl kelam.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21indeyim

    arkadaşlar 50 km/s sürekli rüzger alan bir dağ yamacı var buraya büyük bir rüzgar tribünü yapmak mantıklı mıdır. dediğim gibi bu bölge yılın büyük bir kısmını rüzgar alarak geçiriyor. yani 365 günün 360 günü 50 km/s rüzgar alıyor...

    Arkadaşlar yok mu bilen yorum yapan. Bekliyorum. Ona göre hareket edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 21indeyim, böyle bir yamaca türbin yapmak için önce 4-5 yere rüzgar ölçer ve yön ölçerler koyman lazım. arazideki muhtemel türbülansı anlaman gerek. yoksa en tehlikeli yerler buralardır. eğer türbülans varsa zırt pırt kanat kırarsın. bi şeye benzemez. kolay olması babından türbin kuracağın yükseklikdeki farklı 4-5 alana 4-5 direk dik, ve bezler bağla, türbülansı gözlemleyebileceğini umut ediyorum....

    böyle bir alanda dikey eksen tercih edersen olası zararlarını yatay eksene göre minimize edersin....

    hızın da oldukça iyi, bu rüzgarı arayıp bulabilen büyük firmalar haricinde yok... :))
  • 
Sayfa: önceki 425426427428429
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.