Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (424. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 422423424425426
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar;
    Sabit mıknatıslı alt. tasarımında dikkatimizden kaçan yönler,olumsuzluklar var.
    Bunlardan;
    1=İdealden daha çok kutuplu alt. tasarımında önceki sayfada bahsettiğim önemli zararından(manyetik akının bobinlerden önce nüvede devresini tamamlayarak fuko oluşturduğu)başka çok önemli bir zarar;
    *****Alternas zamanlarının kısa olmasıdır.******

    2=İdealden daha sık mıknatıs uygulamasında(boşluksuz);

    Böyle uygulamayı yapanlar bilerek ve isteyerek her ideal güçlü manyetik akılı harmoniğin en az 3.faslını almak zorundadırlar.
    Ya da;madem tartışılır bende diyorum ki

    *****a=)madem Yaratan Rabbimiz(C.C.)sinüs eğrisini bozdurtmaz biliriz,bozdurtmazsa sinüs eğrisi oluşuncaya kadar geçen verimi atlamış oluruz
    b=)Hadi bozulsunda aynen bitişik dizaynın sinüs şekli olan kare dalgayı bobinlere gerilim olarak yansıttıralım.
    Peki bu kare dalga ile hangi akılla,bu alt.ü AC yükte kullanacağız?******

    Önemli ayrıntı;en verimli dalga şekli ideal sinüs eğrili olandır.Kare,üçgen değil yani.Doğrultarak akü şarjı ya da doğru akım yüklerinde direk kullanmış olsakda tercih ve tavsiye etmemeliyiz vesselam.




  • Hani demiştim ya,bu türbin megawattlık ağabeyleriyle yan yana mesai yapacak.
    İşte o ağabeylerinin durumlarını kendi çapımda göstermeye çalışacağım.

    Tabi bu videodan alıntı yaptığım resimler 3 MW.lık türbinden 1000 adet(bin) ve toplamda 3 GW.dan bahsediyor.Bizdeki zannediyorum 72 MW.çiftlik.

    Her neyse arkadaşlar,seyredince ufkum genişliyor,olağanüstü çalışmalar gerçekten.
    İnş. ülkemizde de böyle gigawattlık çiftlikler yapılır.

    Uzaktan küçük görünüyorlar ama,bir türbinin direğinden içeri girerken han kapısından girer gibi giriyor.

    Darısı başımıza.....İsterseniz videosunu da yüklerim ama reklam olmasın istedim.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • Bu devasa yapımla ilgili şu küçük bilgiyide eklemekde fayda görüyorum.

    Yaz tatilinde İzmir'de bunları biraz gözlemlemiştim.
    Defalarca devirini uzaktan ölçtüm hep 16-17 dv/dk. hızda dönüyorlardı.Rüzgar çok sertde olsa aynı devir yani.

    Bu durumda bir kanat ucunun hızı;

    126x17=2142 metre/dkx60dk==128.520m/h, yani yaklaşık 129km/h hız yapıyor.

    Yavaş görünen hıza bakın......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 17 Aralık 2012; 0:42:50 >
  • arkadaşlar flanş altörnöter yapmaya karar verdim 12 bobinmi kulanmalıyım 9 mu siz hangisini tafsiye edersiniz mıklatısları 400mmx200x 5 mm kulanmayı düşünüyorum resimlerin yuklemeye calıştım ama buyuk diye kabul etmedi site((
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09adaxx

    arkadaşlar flanş altörnöter yapmaya karar verdim 12 bobinmi kulanmalıyım 9 mu siz hangisini tafsiye edersiniz mıklatısları 400mmx200x 5 mm kulanmayı düşünüyorum resimlerin yuklemeye calıştım ama buyuk diye kabul etmedi site((

    diğer başlıkta anlatılıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bu devasa yapımla ilgili şu küçük bilgiyide eklemekde fayda görüyorum.

    Yaz tatilinde İzmir'de bunları biraz gözlemlemiştim.
    Defalarca devirini uzaktan ölçtüm hep 16-17 dv/dk. hızda dönüyorlardı.Rüzgar çok sertde olsa aynı devir yani.

    Bu durumda bir kanat ucunun hızı;

    126x17=2142 metre/dkx60dk==128.520m/h, yani yaklaşık 129km/h hız yapıyor.

    Yavaş görünen hıza bakın......



    çap=126metre
    çevre = çap x pi = 126metre x 3.14 = 396metre
    tur/saniye=devirdakika/60=17/60= 0.283 tur/saniye
    kanat uç hızı = çevre x tur/saniye = 396metre x 0.283tur/saniye = 112 metre/saniye = 112metre x 60saniye x 60dakika / 1000metre = 403km/saat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 17 Aralık 2012; 21:11:15 >




  • Yine kavramları karıştırım yani şimdi bir dairenin merkezindeki hız ile uçtaki hız farklı oluyor ama devir aynı oluyor. Eğer yanlış anlamadıysam bu durum sadece torku etkiler doğrumudur.
  • şafttaki tork yani "döndürme kuvveti", kanadın sadece en ucuna uygulanan "doğrusal kuvvetten" gelmiyor, kanadın her bir metresindeki, milimetresindeki, rüzgarın uyguladığı kuvvetlerin bir bileşkesi olarak geliyor. daha öz bir ifadeyle, kanadın üzerindeki pek çok noktaya uygulanan F kuvvetlerinin hepsini, şaftın 1metre açığındaki bir noktadan uygulandığını varsayarak, farklı uzaklıklardan uygulanan kuvvetleri, diğerleriyle kıyaslanabilir hale getiriyoruz, Nm yani tork diyerek. tork koluna (kanada) 10 metreden uygulanan 10 Newtonluk bir kuvvetle 100 metreden uygulanan 1 Newtonluk bir kuvvetin, şaft üzerinde oluşturduğu tork (100Nm) aynıdır, eğer devir olarak da aralarında bir fark yoksa (ki zaten aynı kanadın üzerindeler), o zaman ortada 2 eşit güç vardır diyebiliriz.

    şimdi, 126/2=63m uzaktan rüzgar eğer 1newton luk bir kuvvet uyguluyorsa, bu kuvvet, şaftta 63Newtonmetrelik bir döndürme kuvveti oluşturacaktır, 62. metreden de örneğin 2Newtonluk bir kuvvet uyguluyor olabilir rüzgar, kanat daha kalındır/açısı daha müsaittir 62. metrede ya da tam orada daha kuvvetli bir rüzgara rastlamıştır vs, bu durumda 62m x 2 Newton = 164Nm tork şafta yansıyacaktır. diyelim ki kanadın başka hiçbir yerine rüzgar bir kuvvet uygulamamış olsun, bu durumda da toplam tork 63Nm+164Nm=227Nm olacaktır...

    Gerçekte ise kanadın hangi metresinden hangi tork geliyor bilmek pek mümkün değil, elbette sırf buna yönelik bir araştırma yapılmadıysa. pratikte yapılan şey, toplam şafta yansıyan torka bakmaktır, onu ölçmek kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 17 Aralık 2012; 22:31:54 >




  • Çok güzel sayın cokenerjik.
    Yalnız resimdede gördüğünüz gibi 126 metre çevre olarak veriliyor.Çap olarak değil.

    Ayrıca;hesap sonucu çıkardığınız 403 km/h hız olsaydı deforme,ısı v.b.den daha erken bozulan kanat,denge sebeplerinden dolayı 6-7 ayda bir kanat yenilemek gerekirdi diye düşünüyorum.
  • oradaki 126m, eğer 3mW'lık bir türbinden söz ediyorsan, ancak türbin çapı olabilir. eğer 126m çevre olsaydı çap 40m olurdu ki bu durumda bu türbin 3mW üretemez, hangisi doğru sen seç...
  • adresini de vereyim

    vestas

    http://www.vestas.com/en/media/news/news-display.aspx?action=3&NewsID=3153

    bu kadar büyük çapa rağmen 3mw az aslında ama bu ürünün amacını şöyle açıklamışlar:

    "The new V126-3.0 MW turbine has a rotor diameter of 126 metres to target low wind conditions"

    yani kısacası düşük hızdaki rüzgar şartları için yapılmış bir tasarım. mesela enercon un da var 127m çapında bir türbini ama o açık deniz şartları için yapıldığından kapasitesi 6mw:http://www.enercon.de/en-en/66.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 17 Aralık 2012; 22:46:42 >




  • Aslında bende çapı olmalı diye düşünüyordum.Zaten öncedende bir kanat uzunluğu 60 metre diye duyardım.
    Yalnız videoda bahsedilen(İngilizce konuşma ve ekrana yazı yazdırma ile açıklama);

    3 MW. bir türbinin larger swept area(büyük süpürme alanı)'sı=126M olarak bahsediyor.
    Bu terimi beraber Türkçeye çevirelim bu halde.
    Bu anlamdan çevresi diye anlıyorum.

    Düzeltme=evet doğru firma vestas,aynı üründen bahsediyoruz.Bu durumda çözüm;
    larger swept area'nın anlamında gizli diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 17 Aralık 2012; 22:48:04 >
  • cümlede, larger swept area = "daha büyük tarama alanı" geçmiş olabilir ama bu "alanın", "126metre" ile ilgisi metrekareye bağlanmıştır muhakkak. tarama "alanı" metrekare olarak bahsedilebilecek birşeydir, metre olarak değil, "taranan ya da süpürülen şey dairenin çevresi değil, dairenin tüm alanıdır". nerden bakarsan bak, tarama alanı da çapla ilgilidir, kimse pervanenin döndüğü çevre uzunluğunu bilmez, önce bildiği şey kanadın uzunluğudur, dolayısı ile pervanenin çapıdır, ancak bunları bilirsen zaten çevreyi de hesaplarsın... ayrıca orada resimde yazan 126 da çapı gösterir çevreyi değil...

    son verdiğim linkte var:

    E-126 / 7,580 kW

    Rotor diameter: rotor çapı 127 m
    Swept area: tarama/süpürme alanı 12,668 m(²) metrekare



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 18 Aralık 2012; 0:48:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    cümlede, larger swept area = "daha büyük tarama alanı" geçmiş olabilir ama bu "alanın", "126metre" ile ilgisi metrekareye bağlanmıştır muhakkak.

    İşte alıntı yaptığım sözünüzle eyvallah çapıdır diye size katılıyorum.Haklısınız alan ile çevre arasında fark var.

    Peki bu durumda sizin hesabınız olan 403 km/h kabul ettiğimizde bu hızda nasıl bir malzeme olmalı ki deforme olmasın?Aşırı ısınma söz konusu lmazmı?
    Tabi böyle şahane ürünleri ortaya çıkaranlar bunuda düşünmüştür?Belki de,uçların devamlı soğuk havaya maruz kalmalarından kurtarıyor olabilir.
  • Bu arada bu ürünlerin Ülkemizde ki kurulu çiftliğinden video kayıtlarını da istedim.Gelince paylaşacağım inş.Canlı canlı yani.
  • enerconun 127m lik çapa sahip ürünü, açık deniz için yapılmış olmasına rağmen devri daha düşük:

    Rotational speed: variable, 5 – 11.7 rpm

    vestaşın ise broşüründe dahi devir bilgisi yok, gözlemlediğin 17dd değeri yüksek bu durumda...
  • bilezik yapımı hakkında bilgi bulabileceğimiz bir kaynak varmı.

    malzeme ve hertürlü makina olanağımız var, yalnızca yönlendirme ve yapılış bilgisi lazım.
  • Başol bey,ben 17 deviri İzmirde farklı ürünler üzerinde tespit etmiştim.Görenler vardır Aliağa tepelerindeki R.Çiftliklerinden bahsediyorum.Aslında şöyle ağız tadıyla bunları yakından incelemekle bakış açımızın ve bilgimizin değişeceğini düşünüyorum.

    Her neyse;bu linkini verdiğim video da 7 MW.lık vestas gösteriliyor.
    [link]http://www.youtube.com/watch?v=X6ybRXS5CWI[/link]

    En azından 3 MW.lıkların üretimde kaç devir yaptığını netleştirebilirim.Biraz zaman alacak tabi.

    Benim İzmir'deki modelleriin devirini sayıp genellemiştim.Yani bunu firma ayırmaktan öte kulaktan duyma sözlerin doğru ya da yanlış olduğunu fark etmek adına saydım ve varsaydım diyelim.

    İşte gerek 12 devir gerekse 15-16 ya da 17 devir olsa da kesin olan bir teknik var ki=
    En az 100 kat devir yükseltiliyor değilmi?




  • enercon hariç hepsinde vites kutusu var, enerconda da çok büyük çaplı bir alternatör var. direct drive üretim yapıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 18 Aralık 2012; 0:06:46 >
  • Bu 7 MW olan 164 modeli yani 164 M. çapında kabul ettiğimizde kanat uç hızı;
    164x3,14=514,9=515 m2
    Ortalama 15 devir baz alırsak8tam deviri bilmiyorum)x15x60=463.500=463,5 km/h hız. 17 devir aldığımızda=
    515x17x60=525,3 km/h hız fena değil yani.
  • 
Sayfa: önceki 422423424425426
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.