Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: r_samur



    erdembaba senin bu dedigin fiberglass kanatlarin kaliplanmasi falan ne zaman belli olur?

    bende Ametek 30VDC motor kullaniyorum 325 rpm de 30v uretiyor... hub ı da direk motora bagladim. disli sistemi gerekir mi sizce?
    silivride yazligin catisina kurdum. su an gayet guzel donuyor...



    Bu hafta içi kanatları halletmeyi dusunuyordum ancak annem ameliyat oldu, şu anda da hastanedeyim..Önümüzdeki hafta gideceğim inşallah..Umarım sonuç hepimiz için olumlu olur..

    Motorun boştaki direncini ölçersen benim verdiğim blade designer programıyla bulabilirsin..Ya da ölçüp bana bildirirsen ben buradan hesaplayıp kaçlık redüktör kullanman gerektiğini söyleyebilirim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: makaf

    Opsiyonel nedemek bilmiyorum? Google den baktım iste bağlı anlamına geliyormuş sanırım. ?
    Amacım genele hitap edecek bir devre tasarlamak olduğu için tam olarak bende nasıl olabileceği konusunda tereddütlüyüm. Aküleri Ayrı ayrı doldurması zor değil. Aksine en kolay kısmı.? Sadece maliyet artacaktır.

    Sistemin amacı şu.? Diyelimki çiftlik evinde adam tavuklarını ve bıldırcınlarını belirli bir süre aydınlatması ve ısıtması gerekiyor, Ancak o günki rüzgar istenilen seviyede değil? paralel bağlı 4 aküyü dolduramayacak kadar az? Bu durumda sadece aydınlatma yapsa yeterli olacağını düşünebilir. Akü sayısını sistem kendisi otomatik olarak ayarlarsa rüzgarın durumuna göre istenilen elde edilebilir. yinede nasıl isterseniz o şekilde yapabilirim. Regülatörü birtirdim. Yakında devre şemasını ekleyip çalışan şeklini gösterebilirim. Ancak bana en kısa zamadan diğer olmasını istediğiniz özellikleride söylerseniz daha hızlı hareket ederim. Düşüncelerinizi bekliyorum.



    makaf ilgin için çok teşekkür ederiz..Genel olarak bir şarj devresinden istenen özellikler bu bahsettikleriniz..Eklemek istediğim, elektrik kullanılmadığı zaman aküler dolduğunda akımı başka bir dirence vermeli..Bu aynı zamanda alternatörde bir frenleme etkisi yapıp kanatların çok hızlı dönmesini engelliyor...Bir resistans veya ışıklandırma olarak verilebilir..Bir de aküleri doldururkenki gerilim değerleri de önemli diye biliyorum..Boşken 13,8v ile yarı dolu iken 12 küsür volt ile şarj etmek gerek..En doğrusunu forumumuzdaki Kenan Bey biliyordur..Şarj devremi kendisi hazırlamıştı..

    Yaptığım rüzgar türbininin yeni videosunu da youtube a yükledim..İsteyenler izleyebilir: http://www.youtube.com/watch?v=qTgHJOTFix0




  • Youtube'a giremeyenler için: Youtube'a giriş videosu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdembaba


    quote:

    Orjinalden alıntı: makaf

    Opsiyonel nedemek bilmiyorum? Google den baktım iste bağlı anlamına geliyormuş sanırım. ?
    Amacım genele hitap edecek bir devre tasarlamak olduğu için tam olarak bende nasıl olabileceği konusunda tereddütlüyüm. Aküleri Ayrı ayrı doldurması zor değil. Aksine en kolay kısmı.? Sadece maliyet artacaktır.

    Sistemin amacı şu.? Diyelimki çiftlik evinde adam tavuklarını ve bıldırcınlarını belirli bir süre aydınlatması ve ısıtması gerekiyor, Ancak o günki rüzgar istenilen seviyede değil? paralel bağlı 4 aküyü dolduramayacak kadar az? Bu durumda sadece aydınlatma yapsa yeterli olacağını düşünebilir. Akü sayısını sistem kendisi otomatik olarak ayarlarsa rüzgarın durumuna göre istenilen elde edilebilir. yinede nasıl isterseniz o şekilde yapabilirim. Regülatörü birtirdim. Yakında devre şemasını ekleyip çalışan şeklini gösterebilirim. Ancak bana en kısa zamadan diğer olmasını istediğiniz özellikleride söylerseniz daha hızlı hareket ederim. Düşüncelerinizi bekliyorum.



    makaf ilgin için çok teşekkür ederiz..Genel olarak bir şarj devresinden istenen özellikler bu bahsettikleriniz..Eklemek istediğim, elektrik kullanılmadığı zaman aküler dolduğunda akımı başka bir dirence vermeli..Bu aynı zamanda alternatörde bir frenleme etkisi yapıp kanatların çok hızlı dönmesini engelliyor...Bir resistans veya ışıklandırma olarak verilebilir..Bir de aküleri doldururkenki gerilim değerleri de önemli diye biliyorum..Boşken 13,8v ile yarı dolu iken 12 küsür volt ile şarj etmek gerek..En doğrusunu forumumuzdaki Kenan Bey biliyordur..Şarj devremi kendisi hazırlamıştı..

    Yaptığım rüzgar türbininin yeni videosunu da youtube a yükledim..İsteyenler izleyebilir: http://www.youtube.com/watch?v=qTgHJOTFix0



    Söylediğin fazla akımın yakılması ve genelde kullanılan bir yöntem. Benim önerdiğimse, enerji ihtiyacı yoksa kuyruk hareketiyle türbinin rüzgaraltından çıkarılması, gereksiz aşınmanın önlenmesi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: makaf


    quote:

    Orjinalden alıntı: erroraesthumanum

    @makaf dostum, aküleri tek tek şarj etmek sorun olur gibi geliyor bana. Tümünü pik şarj akımı belirleyerek doldurmak daha iyi gibi. Çünkü enerji harcamasında da, aynı sırayla aküleri kullanmak gerekir ki, hem sıralama olarak, hem de toplamda alınması gereken akım olarak bizi zorlayacaktır. Çünkü sistemin gereksinimi olan akü sayısı, toplamda istenen akımın elde edileceği kadar akünün paralel bağlanmış halidir. Aküleri tek tek devreye almak sorunu çözmez.

    Tümünü aynı anda şarj etmeli, aynı anda kullanmalıyız. Ve bu şarj için gerilim ve akım opsiyonel olmalı.




    Opsiyonel nedemek bilmiyorum? Google den baktım iste bağlı anlamına geliyormuş sanırım. ?
    Amacım genele hitap edecek bir devre tasarlamak olduğu için tam olarak bende nasıl olabileceği konusunda tereddütlüyüm. Aküleri Ayrı ayrı doldurması zor değil. Aksine en kolay kısmı.? Sadece maliyet artacaktır.

    Sistemin amacı şu.? Diyelimki çiftlik evinde adam tavuklarını ve bıldırcınlarını belirli bir süre aydınlatması ve ısıtması gerekiyor, Ancak o günki rüzgar istenilen seviyede değil? paralel bağlı 4 aküyü dolduramayacak kadar az? Bu durumda sadece aydınlatma yapsa yeterli olacağını düşünebilir. Akü sayısını sistem kendisi otomatik olarak ayarlarsa rüzgarın durumuna göre istenilen elde edilebilir. yinede nasıl isterseniz o şekilde yapabilirim. Regülatörü birtirdim. Yakında devre şemasını ekleyip çalışan şeklini gösterebilirim. Ancak bana en kısa zamadan diğer olmasını istediğiniz özellikleride söylerseniz daha hızlı hareket ederim. Düşüncelerinizi bekliyorum.


    Opsiyonel için özür dilerim! Türkçe konusunda duyarlılığımı arkadaşlar bilir ama, kullanıcı isteğine bağlı desem anlaşılması zor olabilir diye öyle yazdım.

    Benim istediğim de devrenin genel istekleri karşılaması. Bunun yanında olabildiğince yalın olması. Ömür düşünüldüğünde, olabildiğince mekanik parçalardan kaçınmak.

    Akü gruplarının devrece belirlenmesi nasıl olabilir bilmiyorum. Pekçok varyasyon olabilir. (Arkadaşlar, varyasyon yerine ne kullanabiliriz?) Paralel-seri bağlı akü gruplarını devre nasıl algılayabilir?

    Benim ençok üzerinde durduğum, sistemin en küçük enerji kırıntısını değerlendirmesi, aküleri şarj ve deşarjda koruması, olabildiğince az mekanik parça içermesi.

    Teşekkürler..




  • bence dik eksen sistemler daha iyi yakında yapmayı düşünüyorum düşüncem jeneratör alternatörü kullanmak devri sabit tutmak için binary şeklinde reziztans sistemi kurmayı düşünüyorum sıcak su bedava yani verimi artırmak için kötü yarı tarafı kapatıp buraya düşen rüzgarı faydalı yarıtarafa kanalize etmek gibi bir fikrim var bu sistem rüzgara göre deyişecek tabiki çok ümitliyim bakalım verim artışı ne kadar olacak fikirlerinizi bekliyorum umarım anlatabilmişimdir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdembaba

    Tamamiyle katılıyorum error, hepimiz burada birşeyler yapmalıyız bilgimizi paylaşmalıyız ki birşeyler çıksın..Kanat tasarımı konusunda bazı girişimlerim var ancak haftaya ilgilenebileceğim,bu hafta sınavlarım var..Ancak kanat tasarımıyla ilgili bir program satın aldım, burdan da sizlerle paylaşmak istiyorum..Kanadın ölçüleri, üreteceği güç, ve generator değerlerini gosteriyor..Programın hata vermemesi için açtığınızda hazır olarak (.8) gibi gösteren tüm değerleri (0.8) gibi başına 0 ekleyerek işlem yaptırmanız gerekiyor..Bir de virgül yerine nokta kullanılmalı..Kolay gelsin


    http://*****re.com/files/112435569/bladerar.rar.html

     Rüzgar türbünü yapıyorum


    kardeş program için teşekkür ederim ancak bende çalıştıramadım.eror13 diye ileti cıkıyor.bunun dışında kanatlarınıda merak ediyorum. bande iki model hazırlamıştım ama zamansızlıktan 3 aydır hayata geçiremedim.seninkiler olur ihşallah.

    saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MEHMET TURHAN



    kardeş program için teşekkür ederim ancak bende çalıştıramadım.eror13 diye ileti cıkıyor.bunun dışında kanatlarınıda merak ediyorum. bande iki model hazırlamıştım ama zamansızlıktan 3 aydır hayata geçiremedim.seninkiler olur ihşallah.

    saygılar


    Programı çalıştırabilmek için, öncelikle .8 gibi değerlerin hepsini 0,8 e çevirmelisiniz..Yani başına 0 koymalısınız..Ayrıca tüm ondalık değerleri virgülle yazmalısınız..Bazıları nokta bazıları virgül olunca hata veriyor..Aşağıdaki fotoğraftaki gibi yapmaya çalışın..

    Kanatları bu hafta sonuna kadar halletmeye çalışacağım..Naca 4412 profilinde olacak ve değişik kesitlerde değişik açılarda kavis vererek verimi maksimuma çıkartmayı planlıyorum..Sanırım bu şekilde olursa %40'ın üstünde bir verim yakalayabileceğim..Karşılaştırma olarak: Tezim olan türbindeki pimaştan keserek yaptığım kanatların verimi hesaplarım sonucunda %20,8 çıktı..
    Rüzgar türbin kanatlarında kanat verimliliği, kanadın taradığı alandan geçen rüzgarın kinetik enerjisinin % kaçını mekanik enerjiye çevirebildiğidir..Bu değer betz limiti diye bilinen %59,3'ün üstüne çıkamaz..Naca gibi bir profille sürtünmeyi en aza indirip %50 li değerlere yaklaşılabilir..Kanatlardaki bir diğer olgu da, kanatların uç kısmının merkeze yakın kısmına göre daha fazla yol katedip daha hızlı dönmesidir..Bu yüzden merkeze yakın yerdeki kanat açısı (angle of attack) uç kısımlara doğru kademeli olarak düşürülmelidir..Yoksa belirli bir hızın üstüne çıkıldı mı kanadı yavaşlatan bir etki yapmaktadır..Tüm bunları ve daha birçok şeyi göz önünde bulundurarak dizayn yapmalıyız, yoksa bende olduğu gibi kanat verimi %20 lerde kalır..Yani aslında %40 verimli bir kanatla alabileceğimiz enerjinin sadece yarısını alabiliriz..


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdembaba -- 12 Mayıs 2008; 22:10:42 >




  • Daha önce belirtmiştim ama yeterince cevap alamamıştım. Yenien yazayım. Rüzgar ve diğer alternatif enejilerle ilgilenen arkadaşlarımızla grup oluştursak nasıl olur? Ben yurt dışındayım ve buralarda çalışmalar dernekleşerek yapılıyor ve tabi bir site etrafında toplanıyılıyor.

    Ülkemizdeki çalışmalar birleştirilmeli diye düşünüyorum...

    saygılarımla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AkimGucu

    Daha önce belirtmiştim ama yeterince cevap alamamıştım. Yenien yazayım. Rüzgar ve diğer alternatif enejilerle ilgilenen arkadaşlarımızla grup oluştursak nasıl olur? Ben yurt dışındayım ve buralarda çalışmalar dernekleşerek yapılıyor ve tabi bir site etrafında toplanıyılıyor.

    Ülkemizdeki çalışmalar birleştirilmeli diye düşünüyorum...

    saygılarımla...


    ne gibi bir gruptan bahsediyorsunuz? öneriniz nedir?
  • Arkadaşlar bende aynı fikirdeyim. Çalışma grubu oluşturmadan şahsi olarak işler daha zor yürür. Yasal bir dernek etrafında birleşmek daha güvenilir olur ve bir sistem kurulmuş olur. Ancak Türkiye de dolandırıcılık vakaları çok olduğu için insanlar çekinerek hareket ediyorlar. Madi imkanlarında Yeterince uygun olmaması diğer bir sorun. Dernek kurulacaksa maddi bir beklenti içinde olmamak gerekiyor. Her yere yakın bir noktada büyük bir şehirde kurulmalı yada her il kendi çapında bu işi yapmalı. Foruma katılan arkadaşların teknik bilgileri yeterli seviyededir ve herhangi bir şekilde maddi beklenti içinde olduklarını sanmıyorum. Arkadaşımızın bahsettiği şey burada bu işe giren arkadaşlarımızı örgütlü bir sisteme sokmaktır. Bir arkadaşımız elektrik devrelerini diğer arkadaşımız elektronik devreleri ve başka arkadaşımız da mekanizmayı hazırlayacak. Bazı arkadaşlarımız ise sistemi kontrol ederek çalışma ve işi bitirme süreleri oluşturacak. Her arkadaşımız elinden gelenin en iyisini yaparak belirlenen zamanda ve yerde sistemi kurmak için biraraya gelecekler. Arkadaşlarımız birbirini tanıdıkca organizasyon daha iyi yapılacak. Kendi aramızda seminerler verilecek. Bilgi paylaşımı yapılacak.

    Zaman geçtikce sistem kendisini koruyacak ve daha yetenekli üyeler kazanılacaktır. Arkadaşımız doğru bir noktaya değindi. Ancak Türkiyede doğru yermi yada doğru zaman mı onu bilemiyorum?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makaf -- 13 Mayıs 2008; 16:57:15 >




  • Çoğunuz bana kızacak biliyorum.Affınıza sığınarak danışmak istediğim konular var.
    Önceki pek çok yazıyı okumama rağmen kafam bi hayli karıştı.
    Öncelikle standart rarelel olmayan yatay bir türbin yapmayı düşünüyorum.Aynen rüzgar ölçmeye yarayan kolları kepçeyi andıran kolları olan birtürbin.
    Bunu düşünmemdeki sebep sabit bir platform ve daha az yer kaplaması aşağı yukarı bunları oluşturabilecek pek çok materyal topladım.
    Bir vantilatör motoru ile başladım.Motor bobininin merkezinde bulunan buloğu çıkarıp tıraşlayıp pc lerdeki h.disk mıknatısları ile güçlendirdim ancak bu işlem dönüş momentini etkileyerek çeşitli sorunlara yol açtı.
    Öneri ve düşüncelerinizi iletirseniz sevinirim.
  • Yurtdışında, birkaç arkadaş, evlerinin garajında kulüp kurup, böyle etkinlilere girişebilirler ama, Tr'de böyle birşeye girişirseniz (Yasal yollarla yani) cihaz için harcayacağınız emeğin birkaç katını bürokrasiye harcamanız gerekecek gibi geliyor bana.

    Bir diğer sorun da güven. Kişilikleri, yaşamdan beklentileri çok farklı insanların ortak çalışması olanaksız bence. İki önceki işimi, çalışan seviyesizlerin arabesk takıntısı yüzünden terketmiştim. Birlikte çalışmak için, kısa da olsa ortak bir geçmiş gerekli, insanlar birbirini tanımış olmalı.

    Daha önce de dedim, önemli olan işin elektronik kısmı, mekanik, ayırdığınız bütçeye ve gösterdiğiniz dikkate göre kalitesi değişmekle birlikte, çözülür.

    Arkadaşlarımın atölyesinde endüvisi yanmış, kollektörü dağılmış bir avuçiçi taşlama var. Endüvi sargılarını söküp mıknatıs yerleştirerek alternatör yapmak geldi aklıma. Rüzgar gülü taş ucuna takılacağından, kendi redüktörüyle hız artışı da sağlar. Düşük bir gerilim elde ederim sanırım ama, trigger kayış-kasnakla devri daha da yükseltebilirim. Veya stator sargılarını değiştirmem gerekecek.

    Siz ne dersiniz?




  • bence taş ucun devri daha yüksektir yani rüzgar gülünü motor tarafına bağlarsan devir artışı sağlarsın gibime geliyor elle çevirerekte bariz belli olur(iki taraftanda da çevir hangisi hızlı dönecek) vede hareket çift yönlü iletilebiliniyormu görmüş olursun fikrin yaratıcı bi fikir tebrikler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: avsar35

    bence taş ucun devri daha yüksektir yani rüzgar gülünü motor tarafına bağlarsan devir artışı sağlarsın gibime geliyor elle çevirerekte bariz belli olur(iki taraftanda da çevir hangisi hızlı dönecek) vede hareket çift yönlü iletilebiliniyormu görmüş olursun fikrin yaratıcı bi fikir tebrikler


    Büyük dişli taş bağlanan tarafta. Düşünce doğru da, elde edilecek gerilim konusunda şüphelerim var!
  • Arkadaşlar kanat tasarımı konusunda yaptığım çalışmaları sizlerle paylaşmak istedim..Kanat profilleri hakkında birçok bilgi topladım ve profildeki en küçük bir oynamanın bile kanat verimini etkileyebileceğini gördüm..Normalde havacılık sektöründe uçak,helikopter gibi hava araçlarının kanatlarının tasarlanmasında kullanılan programlarla bazı profillere sanal rüzgar tüneli testleri yaptım..Rüzgarın bileşke olarak 4 derecelik bir açıyla çarptığında lift(kaldırma) ve drag(sürükleme) değerlerini elde ettim..Bizim yapacağımız türbinde lift değeri kanadı döndürme kuvveti, drag değeri de kanadı türbinden geriye doğru itme kuvveti olarak çıkıyor..Yani bir anlamda lift bizim elde etmek istediğimiz kuvvet, drag ise kayıp olarak nitelendirebileceğimiz kuvvettir..Bu değerler 4 derece angle of attack, 5m/s rüzgar hızı, 200m yükseklik ve 1,2016kg/m3 hava yoğunluğu şartlarındaki değerlerdir..

    Aslında daha iyi lift ve L/D değerleri veren profiller de mevcut ancak açıları çok değişken olduğu için imalatı zor olacağından en mantıklı 3 profil olarak bunları koyuyorum..Naca 66-415 profili öğrendiğim kadarıyla birçok rüzgar türbininde kullanılmış ancak GOE 611 ve GOE 711 profillerinin bir tarafı nerdeyse düz olduğundan imalat açısından çok büyük kolaylık sağlayacak diye düşünüyorum..711 profilinin lift değerinin yüksek olmasına karşı L/D değeri daha düşük..611 profili bence bunların arasında en uygun ve imalatı kolay profil..Aramızda bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa görüş ve önerilerinizi bekliyorum..Herkese kolay gelsin..




     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • yelken bezinden ve aliminyum iskeletten yapsak hafif ve büyük yapabiliriz püf nokta göbekten mil uzatıp kanatlar desteklencek hiçbir yaratıcılık yok forumda hadi arkadaşlar yenilik devrim lazım
  • İyi akşamlar sayın erdembaba arkadaşım !
    Son zamanlarda yüksek bilgilerinizden büyük ölçüde yararlanma fırsatı bulduk. Ben, sizden daha önce verdiğiniz bir bilgiyi biraz daha açmanızı rica edecektim.
    5 Mayıs 2008 tarihli yazınızın bir bölümünde ;

    Motorla ilgili testler yapmalısın... diye başlayan paragrafta ( Measured RPM/open volts = RPM per volt, Volts + (Amps * Ohms) = Open Voltage, Open voltage * RPM per volt = RPM ) kısmını biz çıraklıktan yetişenler için biraz detaylı açıklayabilirmisiniz.

    Yeni yaptığım dinamo 100 d/dak. da boşta iken 30 v. veriyor. 12 v. 50 w. ampül taktığım zaman bayağı bir kasma oluyor ve 12 - 13 volta düşüyor. Bu dinamoyu sizin verdiğiniz formülle test etmek istiyorum.

    Yardımlarınız için tekrar teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: avsar35

    yelken bezinden ve aliminyum iskeletten yapsak hafif ve büyük yapabiliriz püf nokta göbekten mil uzatıp kanatlar desteklencek hiçbir yaratıcılık yok forumda hadi arkadaşlar yenilik devrim lazım


    Kanatlar iç kablo ile güçlendirilir, sorun değil!

    Dünyada milyonlarca kişinin kafa yorduğu bir konuda, hem de burada devrim beklemek boşuna! Önce bir yakalayalım dünyayı, gelişmeyi patent sahibi arkadaş paylaşmak isterse öğreniriz!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ŞEF34

    İyi akşamlar sayın erdembaba arkadaşım !
    Son zamanlarda yüksek bilgilerinizden büyük ölçüde yararlanma fırsatı bulduk. Ben, sizden daha önce verdiğiniz bir bilgiyi biraz daha açmanızı rica edecektim.
    5 Mayıs 2008 tarihli yazınızın bir bölümünde ;

    Motorla ilgili testler yapmalısın... diye başlayan paragrafta ( Measured RPM/open volts = RPM per volt, Volts + (Amps * Ohms) = Open Voltage, Open voltage * RPM per volt = RPM ) kısmını biz çıraklıktan yetişenler için biraz detaylı açıklayabilirmisiniz.

    Yeni yaptığım dinamo 100 d/dak. da boşta iken 30 v. veriyor. 12 v. 50 w. ampül taktığım zaman bayağı bir kasma oluyor ve 12 - 13 volta düşüyor. Bu dinamoyu sizin verdiğiniz formülle test etmek istiyorum.

    Yardımlarınız için tekrar teşekkür ediyorum.



    Şef34 arkadaşım estağfurullah, hepimiz burada bilgi paylaşıyoruz..Hepimizin eksikleri var ve burada paylaştıkça bu bilgiler değerleniyor..

    Sizin verdiğiniz dinamoda Measured RPM(Ölçülen Devir)=100, Open Voltage(Yüksüz durumdaki Gerilim)=30v değerleri çıkıyorsa devir ve gerilim doğru orantılı olarak yükseldiğinden 100/30=3,33rpm/v volt başına düşen devir değeridir..Bu değer bize dinamoyu ortalama kaç devirde çevirmemiz gerektiğini bulmak için lazım.. Ancak bir başka bilmemiz gereken değer de dinamonun direnci..Boşta iken bu direnci ölçerseniz sonra yapmanız gereken işlemler şöyle: Diyelim ki dinamomuzun direnci 0,6 ohm çıktı.. Bizim 12v luk akü grubunu paralel şarj edebilmemiz için 13,8v luk gerilim ve akü amper değerine göre de 10A lik akıma ihtiyacımız olsun.. Bu durumda 13,8 + (0,6*10A)= 19,8V çıkış gerilimine ihtiyacımız var..Yani aslında yük altında 13,8v verebilmesi için boştaki 19,8v verdiği devirde döndürmelisiniz...Bizim bu gerilimi de sizin dinamonuzla elde etmek için 3,33 devirle 1 volt elde ettiğimiz için 3,33*19,8= 65,934RPM yani yaklaşık 66 devir/dk ile döndürmeniz gerekiyor..Tabi bu 0,6 ohm luk direnç varsa..Direnç değerini ölçüp tekrar hesap yapmalısınız..

    Bunlardan sonra seçeceğiniz kanat tipine göre verdiğim blade designer programıyla hangi rüzgar hızında kanatlar kaç devirde dönecek bulabilirsiniz..Kuracağınız yerdeki ortalama rüzgar değerini REPA'nın sitesindeki Türkiye Rüzgar Atlasından belirleyip o rüzgar hızında kanatların kaç devirle döneceğini bulabilirsiniz..Dinamoya aktarırken de 66 deviri yakalamak için kaçlık bir redüktör kullanmanız gerektiği ortaya çıkar..Muhtemelen redüktör kullanmanız gerekmeyecektir, o bahsettiğiniz yük altında kasma olayını da merak etmeyin..Kanatları takınca çok az etkisi oluyor..Ben frenleme için kullanmayı düşünüyordum ama pek bir etkisi olmayınca mekanik bir fren sistemi yapmaya karar verdim çok şiddetli rüzgarlar için..Elimden geldiğince basit anlatmaya çalıştım ama yine karmaşık oldu galiba..

    Yaptığınız dinamonun değerlerini direnci 0,6ohm alıp blade designer programına girince aşağıdaki değerler çıkıyor..4,4 m/s lik rüzgarda 1,5m lik kanatlarla 199 devir elde edebiliyoruz..Bu da sizin ters oranlı yani 2/1 gibi bir redüktör kullanmanız gerektiğini gösteriyor..eğer 2,15/1 lik bir redüktör kullanırsanız elde edeceğiniz güç en sağ sütünda gösteriliyor..

    Bu arada yaptığınız alternatörün değerleri çok güzel, düşük devirde yüksek volt veriyor..Rüzgar türbini için ideal..Nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz? Kolay gelsin..

     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdembaba -- 17 Mayıs 2008; 15:52:13 >




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.