Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crainmeerd

    arkadaşlar elinde dikey eksenli rüzgar türbününün kanatlarının tasarımı ile ilgili bilgi olan var mı?
    bana giromill tipi türbün veya darrieus tipi türbünlerin kanat tipleri ve tasarımlarıyla ilgili bilgi lazım.

    şimdiden teşekkürler.



    Slm. benim kafama yatan sadece bu dizayn oldugundan elimde sadece bu resim var

     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • youtube de vertical axis wind turbine yazıp aratırsan bir sürü video çıkıyor farklı tasarımlarla ilgili. ben oradan çok şey öğrendim. ordan öğrenebilirsin. benim helixler çok hoşuma gidiyor
  • arkadaşlar sanırım yanlış anladınız. dikey eksenli türbün için kanat hesabı demek istedim. yani kanat boyu ve kanat genişliği ile ilgili kanat profili ile ilgili bilgi demek istemiştim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: schumi42

    okulda bitirme projem için ben de rüzgar ve güneş enerjisi konularıyla ilgileniyorum ve şu anda bir rüzgar gülü yapmaya çalışıyorum. projeyi alırken oo çok kolay proje aldım ben bunu hemen yaparım diyordum ki hevesim kursağımda kaldı çünkü bu iş öle kolay bi iş değilmiş. bu forumdaki arkadaşların yardımıyla bi şeyler yapmaya çalıştım tam olmadı ama yinede ilerisi için bana çok güzel bi ufuk oldu. bence insanların yaptıkları şeyleri kötülemek yerine, olaylara iyi tarafından bakıp onlara desteklemek gerekirken bizim ülkemizde sürekli tam tersi yapılıyor. ama herşeye rağmen ben bu rüzgar enerjisi işini gerçekten ciddiye alıyorum. ileride belki (maalesef) Hollanda'da (ki eğitimi ve en önemli gelişmeler orda) çalışmak istiyorum bu konuda. inşallah bu ülkeye bi faydam olur bu konuda


    Slm. dostum yazdıklarını okudumda valla kursağımda kaldı demene üzüldüm sana bukonuda yardımcı olmak isterim yaptıgın birşeyler varmı bilmiyorum şuana kadar yazarsan iyiolur.Eğer hiçbirşey yapmadıysan hala,buraya yapmayı düşündüğün sistem hakkında biraz bilği yaz ki sana elimdeki malzemelerin uyup uymayacagına bakim.Burada bukadar insanız birkonunun hakkından gelemeyecekmiyiz yani




  • nec5 ilgin için teşekkür ederim. bu projenin başında ben dikey eksenli türbin yapmak istemiştim baya da bi uğraştım ama olmadı. sonra klasik yatay eksenli pervanelerle bi tane yaptım ve dün hocamıza sundum. çok beğendi. resimlerini koycam ama nasıl koyacağımı bilmiyorum:) sistemde bi tane akü ve aküden ac alabilmek içinde bi inverter ayrıca türbinden gelen voltu 12 volta sabitleyen çok basit bi bi regülatör devresi vardı. motor olarak eski çin malı motobisikletlerinin( pedal çevirdikçe aküyü dolduruyor bırakınca aküden aldığı güçle motoru hareket ettiriyor) arka tekerinin göbeğindeki motoru kullandım. 90 devirde sabit 12 volt veriyordu motor. yüke bindiği zaman biraz zorlansada 50 watt lık bi dc ampülü çok zorlanmadan yakabiliyordu. ankara'da hiç rüzgar olmadığı için türbini kamyonun arkasına bağlaıp denemek zorunda kaldık. projeden A aldım ama yinede eksik var hala. mesela akü şarj kontrol devresi yoktu. yapamadım. en büyük sorunum projede motor bulma konusuydu. düşük devirli dc motorlar çok zor bulunuyor ve çoğunluğuda yüke bindiğinde kolay dönmüyordu. yukarıda yazdığım motor bulabildiğim en verimli motordu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: schumi42

    nec5 ilgin için teşekkür ederim. bu projenin başında ben dikey eksenli türbin yapmak istemiştim baya da bi uğraştım ama olmadı. sonra klasik yatay eksenli pervanelerle bi tane yaptım ve dün hocamıza sundum. çok beğendi. resimlerini koycam ama nasıl koyacağımı bilmiyorum:) sistemde bi tane akü ve aküden ac alabilmek içinde bi inverter ayrıca türbinden gelen voltu 12 volta sabitleyen çok basit bi bi regülatör devresi vardı. motor olarak eski çin malı motobisikletlerinin( pedal çevirdikçe aküyü dolduruyor bırakınca aküden aldığı güçle motoru hareket ettiriyor) arka tekerinin göbeğindeki motoru kullandım. 90 devirde sabit 12 volt veriyordu motor. yüke bindiği zaman biraz zorlansada 50 watt lık bi dc ampülü çok zorlanmadan yakabiliyordu. ankara'da hiç rüzgar olmadığı için türbini kamyonun arkasına bağlaıp denemek zorunda kaldık. projeden A aldım ama yinede eksik var hala. mesela akü şarj kontrol devresi yoktu. yapamadım. en büyük sorunum projede motor bulma konusuydu. düşük devirli dc motorlar çok zor bulunuyor ve çoğunluğuda yüke bindiğinde kolay dönmüyordu. yukarıda yazdığım motor bulabildiğim en verimli motordu.


    Ödevinde başarılı olmana sevindim resimleri http://imageshack.us/ burayı tıklayarak resimlerini yayınlayabilirsin.Şarj kontrol devreleri hakkında bende uğraşıyorum,benim yaptığım sadece voltaj kaç olursa olsun 13.8volt'a sabitlemek oldu,şimdilik böyle idare ediyorum.Aslında pıc kontrollü bir şema arıyorum,orjinal imalatlarda pıc kullanılanları daha verimli gibi herşeyi kontrol edebiliyorsunuz.Lcd ekranda volt,amper,güç takip imkanı ve otomatik fan kontrol kısacası herşey mümkün oluyor programla.Tabi diğerine göre birazdaha uğraştırıcı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nec5 -- 19 Ocak 2008; 22:21:54 >




  • hocam bunlarda en verimli hangisi oluyor yatay eksenlilermi yoksa dikey eksenlilermi aslında bu dikey eksenlilerin en verimlisi hangisi onu bilmek istiyorum bu günlerde baya merak sardı beni gerçi adana için rüzgar baya soun olacaktır ama kış için olbilir diye düşünüyorum..
    kolay gelsin
  • Arkadaşlar biz bu dersi aldık hatta benim konumda rüzgar ile elektrik enerjisi üretimiydi .rüzgar kısmına takılma barajlardaki mekanizmanın aynısı orada su gücü buradaki hava gücü yani kaynak olarak illa rüzgar arama sana yol göstersin ufkunu açsın barajda olsa olur yani bizden hazır proje isteme o zaman işcilik yapmış olursun.Mühendislik yapmazsın bu parçayı buraya tak bunu buraya tak bunu böyle yap ilkokul 1.sınıfın kasım ayında yaptıgımız gibi bence bunu tamamen sen tasarla benim projelerim var bitirmemde var gerçekten üretilebiliyor.ama sadece sana yol gösterecem gerisi senin merakına hevesine kapasitene bağlı uğraş yap barajlardan nasıl üretilir diye kıyasla elektrik makinalarını iyi bil rotor u iyi bilene sor yada iyi araştır. allah kolaylık versin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dhan000

    hocam bunlarda en verimli hangisi oluyor yatay eksenlilermi yoksa dikey eksenlilermi aslında bu dikey eksenlilerin en verimlisi hangisi onu bilmek istiyorum bu günlerde baya merak sardı beni gerçi adana için rüzgar baya soun olacaktır ama kış için olbilir diye düşünüyorum..
    kolay gelsin



    Arkadaş bunların hepsinin verimliliği birazda senin ordaki rüzğara bağlı.Her yönden anafor halinde (binalardan ve ağaçlardan dolayı)esen rüzğarlar için bence yukardaki benim 34. mesajdaki dikey tasarım daha uygundur ama yılın belli bir bölümü poyraz ve lodos esiyor diyorsanda yatay yani pervaneli sistemleri tavsiye ederim.İkisindende istediğin gücü araelemanlarla almanın yolları var.Kolay olanı dikey olanıdır bence,enerjinin iletimi sorun olmuyor yani enerji iletmi için kendi ekseninde dönmesi gereken fırçalı bir tertibat yapman gerekmiyor artı kuyruk kullanılmıyor v.s. Sana tavsiyem internet başında ben fazlaca takılabiliyorum ve araştırmacıyım dersen şimdiden şarj kontrol devreleri ve şemaları toplamaya başlasan iyiolur.Bulduğun bilgileri buradaki arkadaşlarımla paylaşırsan sana ben kendi adıma yardımcı olacağımı söyleyebilirim.Diğer arkadaşlarımda yardımcı olacaklardır eminim.




  • voltajı regüle etmek için anahtarlamalı bir güç kaynagının daha uygun olabilecegini düşünüyorum.anahtarlamalı güç kaynaklarının giriş gerilim aralıkları daha fazla..şarj içinse nette bir çok şeması olan şarj alaetlarinden yapmayı veya sizin yaptıgınız gibi voltajı 13.8 de sabitlayip aküye vermeyi düşünüyorum ..akü gerilimi 13.8 çıktıgında zaten aküden akım geçemeyecegi için veya ihmal edilebilir düzeyde geçecegi için şarj kesilmiş sayılır..bunu olabilecek sorun aküler doldukça şarj akımı düşeceginden şarj olma işleminin yavaşlayacagıdır...araba alternatörleri pek tavsiye edilmiyor ama rotor kısmı sökülüp yerine mıknatıslardan bir rotor yapılsa düşük devirlerde çalışması mümkün olmazmı sizce veya bu iş için tavsiye edebileceginiz bir dc motor var mı.? bir de elektrikli helikopter ve bunun gibi oyuncaklrad kullanılan 30-400 wattlık brushless tipi motorlar varhttp://www.rcpano.net/IlanDetay.aspx?ino=200811900030832 bunun gibi sizce dinamo olarak kullanmak mümkün olurmu?yeterli gücü verir mi?
    kolay gelsin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dhan000

    voltajı regüle etmek için anahtarlamalı bir güç kaynagının daha uygun olabilecegini düşünüyorum.anahtarlamalı güç kaynaklarının giriş gerilim aralıkları daha fazla..şarj içinse nette bir çok şeması olan şarj alaetlarinden yapmayı veya sizin yaptıgınız gibi voltajı 13.8 de sabitlayip aküye vermeyi düşünüyorum ..akü gerilimi 13.8 çıktıgında zaten aküden akım geçemeyecegi için veya ihmal edilebilir düzeyde geçecegi için şarj kesilmiş sayılır..bunu olabilecek sorun aküler doldukça şarj akımı düşeceginden şarj olma işleminin yavaşlayacagıdır...araba alternatörleri pek tavsiye edilmiyor ama rotor kısmı sökülüp yerine mıknatıslardan bir rotor yapılsa düşük devirlerde çalışması mümkün olmazmı sizce veya bu iş için tavsiye edebileceginiz bir dc motor var mı.? bir de elektrikli helikopter ve bunun gibi oyuncaklrad kullanılan 30-400 wattlık brushless tipi motorlar varhttp://www.rcpano.net/IlanDetay.aspx?ino=200811900030832 bunun gibi sizce dinamo olarak kullanmak mümkün olurmu?yeterli gücü verir mi?
    kolay gelsin

    Öncelikle araba alternatörleri konusunu aydınlatalım,sadece rotoru mıknatıslandırmayla istenilen enerji alamazsın,önce rotoru mıknatısla donatıp sonra statora teksargı sarılarak dönmesi muhtemel devirde dönderilir sonrada hesaplaması yapılarak diğer sargılarda sarılır,bence bukonuda böyle çalış.Diğer motor türlerine gelince,senin üretmek istediğin enerjiyle güçleri doğru orantılı olması gerekiyor.Eğer düşük bir voltajda düşük güç istiyorsan dediğin motorlar uygundur ama evimin elektriğini kısmende olsa bu çalışmayla(lambalar gibi)karşılamak istiyorum dersen bence birazdaha güçlü bir dinamo kullan derim.Güçlü DC motorlar yada güçlü step motorlar daha uygundur yada bazı DIY çalışmalarında olduğu gibi bobinler sarıp polyester döküp iki tarafına neodymium mıknatıs kullanarak güçlü bir elektrik enerjisi üretebilirsin.Tekrar söylüyorum bence öncelikle planlama yap yani şeklini çiz,kullanacağın bütün parçaların sana yakın dükkanlarda satılıp satılmadığını araştır,bulamayacağın bazı parçalar tasarımının şeklinide değiştirebilir.Bu yapacağın sistemin çalışmasını engellemeyecektir tabi.Sorunların olursa bizlerle paylaşmaya devam et.




  • bunların büyükleriyle yada geliştirerek bişiler yapılamazmı acaba!!!

    bu tip bir sistemin altına küçük hangi motorlardan koyabiliriz altına dönme momentini bozmayacak bir kasnak ve bu kasnağa mille 5-10 küçük alternatör bağlanabilir sanırım her biri 750 ma verse bile yeter bana 10 tanesi 7,5 amper eder buda 28-35 amper bir akü şarjı için uygun sürekli 13,8 v u görmeliyim...

    nasıl alternatörler öneririsiniz!!
    motorsiklet alternatörleri olurmu!!


    bu sistem çoklu da yapılabilir yani illaki bir sisteme 5-10 tane bağlamak zorunda değiliz olacaksa eğer 5 tane dönenden koyup herbirine 2-3 alternatör bağlanabilir

    24 saat olmamak şartıyla yalnızca odamın ışığını ve telefonumun şarj işini gördüreceğim sistem küçük olduğu için!

    ha bunu 80 wlık bir panel yapmaz mı yapar ama 350 euro!!

    bu yapım şekli bu fiyata patlamazmı hesaplamadım ama belki patlayabilir önerilerinizi bekliyorum sağolun!!

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utopiautopia -- 23 Ocak 2008; 0:21:17 >




  • arkadaşlar ben tez ödevi olarak savonius tipi rüzgar türbini hazırlayacam bunu daha önce yapmış arkadaşlar varsa bana yardımcı olmalarını istiyorum
  • Bende böylebir çizim var Lenz turbin,savoniusa biraz benziyor tasarım işine yararmı bilmem,çizimler güzel olduğundan görmeni istedim.İşin içinde çizimleri olmasından dolayı tambir ödev olabilirliği var.Bukonularda takıldığın bir nokta olursa yardımcı olmaya çalışırım.Benim hoşuma gittiği için yapmayı düşünüyorum hayırlısı artık biraz vakit bulursam yapacam yakında. http://www.windstuffnow.com/main/lenz2_turbine.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nec5 -- 20 Şubat 2008; 21:15:17 >
  • arkadaşlar dc voltaj sabitleme ile ilgili elinde devre şeması olan var mı? mesela 20-50 arasını 24 falan gibi.
  • Arkadaşlar bakın bu beleş enerji konusunda son nokta olacak fikir.... Şimdi sporcular ve kilolu insanlar kondisyon tutmak ve zayıflamak için spor salonlarına gidip bisiklet çeviriyolar koşu bandına çıkıyolar ya bu aletlere birer dinamo taksalar bunlar zayıflamak için çevirseler bisikleti hemde üretseler elektriği dününsene sadece istanbulda bile nekadar spor salonu ve zayıflama merkezleri var nasıl fikir ama... Görebiliyorum fikrin güzelliği karşısında dumura uğradınız demiii...
  • merhaba arkadaşlar,

    ben meslek lisesi elktronik mezunuyum ama üniversiteyi ilgisiz bir alanda okudum ve şimdi sırf yenilenebilir enerji eldesine ilgim nedeniyle elektroniğe mesleki olarak da geri dönmek istiyorum.

    rüzgar türbini ve genel olarak yenilenebilir enerji elde edilmesi üzerine yaklaşık bir 6 aydır okuyup araştırma gayretindeyim.

    google-da konuyla ilgili arama yaparken bu forumla karşılaştım ve yalnız olmadığımı görünce çok mutlu oldum. konu hakkında elimde-kafamda ne varsa paylaşmaya hazırım.

    korkunç bir olanaksızlık yokluk ortamında uğraştığını konuyla ilgilenmeye başlayan Türkiyedeki herkes hemen anlar. finansman-bilimsel kaynak-uygulama tecrübeleri ve malzeme kıtlığından yılmayıp yine de bir şeyler yapmaya çalışna herkese selam olsun.

    forumun üstlerinde rastladığım bir tartışmaya neden bu konuyu bunca önemli ve çabaya değer bulduğumu da açıklaması bakımından azcık girmek istiyorum.

    bir kamu kurumunda görevli arkadaşımız her desteği vermeye hazır olduğunu ve bunu pratikte de gösterdiğini ama üniversitelerimizin aaştırma sonuçlarının neredeyse gülünç olduğunu, bu işin maliyet getiri yönünün de uğraşmaya değmez olduğunun açık olduğunu ifade etmiş ve bir başka arkadaşımız da üniversite konusunda bilim adamlarımıza duyulması gereken saygı üzerinden itiraz etmiş bu düşünceye.

    bense kamu görvlisi akadaşın üniversitelerimiz konusunda söylediklerini hafif buluyorum. tek kelimeyle içler acısı ve traji komik bir durumu gözlememek mümkün değil arkadaşlar.

    lütfen üniversitelerin ve hatta sözde yüksek teknoloji enstitülerinin web sayfalarına gidin ki gitmişizdir ilgilenmişizdir çoğumuz.

    üniversiteerimizin web sayfalarında olanlarla, herhangi bir yabancı dilde amatör insanların yaptıklarını karşılaştırın. kendi adımıza üzülmenin ötesinde kahrolmamak mümkün değil...ithal malzemeyle sıradan birinin yapabileceğinin ve hatta başardıklarının çok daha basitini, kabasını bilimsel araştırma diye okuyoruz.
    bu bilim insanları on yıllardır aynen bu vaziyette okuyor-master-doktora yapıyor, prof oluyor ve emekli oluyorlar..

    güneş ocaı ya da solat cooker diye aratın.. koskoca ülkenin koskaca elektirk işleri etüt idaresinin yaptığı kazan kapağından farksız güneş ocağını görün... ve bu kocaman idaremizin bununla ve daha nelerle övündüğüne bi bakın... hele bir de o sayfaya yazmışlar ki isteyene tekniğini öğretceklermiş..bolivyalı köylüleri çağırsalar kendilerine biraz teknik öğrenirler inanın ki..

    bunlara rağmen uğraşıyor araştırıyor bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. bu sayfalardaki insanları bir kez daha kutluyorum ben..

    ama kamu görevlisi arkadaşımızın bırakın bu getirisi götürüsüne değmez işleri minvalindeki sözlerine ise hiç bir biçimde katılmam mümkün değil... çünkü bu getiri-götürü hesabı parasa olarak da yanlış ama asıl bu hesabın içinden insanın ve yaşanabilir bir dünyanın kömür-petrol-nükleer şirketleri tarafından kurnazca çıkarılmış olmasına dikkat çekmek istiyorum.

    tekrar selamlar herkese..




  • @crainmeerd
    quote:

    arkadaşlar dc voltaj sabitleme ile ilgili elinde devre şeması olan var mı? mesela 20-50 arasını 24 falan gibi.


    elektronik hobi kitabı ver bi tane yazarını hatırlamıyorum ama kapağı maviydi, hatırlarsam isminede yazarım. orda voltaj regülatör devreleri var. ben sistemimde 12 volta sabitleyecektim. ve çıkışta 6 amper filan istiyordum. elektronik mantığına çok uygun olmasada(kaynakları verimli kullanmış olmasamda) 7 tane 1A LM7812'yi paralel bağladım. varmı bilmiyorum ama LM7824 varsa senin işini görür. devresinide o dediğim kitaptan bulabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schumi42 -- 22 Şubat 2008; 11:33:01 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crainmeerd

    arkadaşlar dc voltaj sabitleme ile ilgili elinde devre şeması olan var mı? mesela 20-50 arasını 24 falan gibi.

    Selam dostum,bende sadece 12v sabitleyici bir devre şeması var.Tabi istersen bu devreyi 24voltada çevirebilirsin,ben yaptım ve 12v olarak kullanıyorum bi sorun yok.

    />
  • arkadaşlar benim bir önerim olacak

    rügar enerjisi çok temiz bir enerji ama masraflı ve çok değişik

    alternatörler devreler para para para

    bence bu parayı dönergeç yaparak kullanın ve rüzgarsız günlerde de elektrik kullanın

    inceledim çok güçlü tork ları var sizde düşünün

    http://www.youtube.com/watch?v=PFGiWiXMHn0
    http://www.youtube.com/watch?v=U-Lnhs7caCo&NR=1

    neodyum mıknatıslarına verdiğiniz para en azından boşa gitmesin...bu benim fikrim üzerinde çalışacağım ve elektriğimi bedavaya getireceğim şimdiden teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.