Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
942
Cevap
51
Favori
274.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Üçten fazla kanada sahip rotorların kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler.
    İki kanatlı rüzgar türbinleri üç kanatlılardan yüksek rüzgar hızlarında daha fazla enerji üretirler ama hem daha gürültülü çalışırlar,
    hem de rüzgar hızı değiştikçe şiddetli titreşim yaratırlar.

    Mekanik güç hızın ve torkun kombinasyonudur.
    Rüzgar türbinleri yüksek tork ve düşük dönme hızıyla çalışan yel değirmenlerinin (su pompalamada kullanılan) tersine
    düşük torkta göreceli olarak yüksek dönme hızıyla çalışırlar.


    "Üçten fazla kanada sahip rotorların kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler. "

    Kalkış torku yüksek derken kast edilen ilk dönmeye başlaması mıdır ? Yani atıyorum 10 N bir kuvvet altı kanatlı bir rüzgar gülünün dönmesini başlatabilirken üç kanatlı bir rüzgar gülünün çalışmaya başlamasına yetersiz midir?

    Demek istediğim yüksek tork (veya kalkış torku) neyi ifade eder ?


    "kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler."

    ve burada bahsedilen yüksek rüzgar hızı ne kadar olabilir ?


    Ayrıca bu alternatör ile DC motor aynı şey mi değilse hangisini nereye takmalıyız nasıl kullanmalıyız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KeanAtay -- 13 Ekim 2012; 17:14:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeanAtay

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Üçten fazla kanada sahip rotorların kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler.
    İki kanatlı rüzgar türbinleri üç kanatlılardan yüksek rüzgar hızlarında daha fazla enerji üretirler ama hem daha gürültülü çalışırlar,
    hem de rüzgar hızı değiştikçe şiddetli titreşim yaratırlar.

    Mekanik güç hızın ve torkun kombinasyonudur.
    Rüzgar türbinleri yüksek tork ve düşük dönme hızıyla çalışan yel değirmenlerinin (su pompalamada kullanılan) tersine
    düşük torkta göreceli olarak yüksek dönme hızıyla çalışırlar.


    "Üçten fazla kanada sahip rotorların kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler. "

    Kalkış torku yüksek derken kast edilen ilk dönmeye başlaması mıdır ? Yani atıyorum 10 N bir kuvvet altı kanatlı bir rüzgar gülünün dönmesini başlatabilirken üç kanatlı bir rüzgar gülünün çalışmaya başlamasına yetersiz midir?

    Demek istediğim yüksek tork (veya kalkış torku) neyi ifade eder ?


    "kalkış torku daha yüksektir fakat yüksek rüzgar hızlarında daha az elektrik enerjisi üretirler."

    ve burada bahsedilen yüksek rüzgar hızı ne kadar olabilir ?


    Ayrıca bu alternatör ile DC motor aynı şey mi değilse hangisini nereye takmalıyız nasıl kullanmalıyız ?

    evet ilk dönmeye başlama anından bahsedilmiş.

    aynı çaptaki 3 ve 6 kanatlı türbinden 6 kanatlı olanı ilk dönmeye başlar.

    fakat dönme hızı arttıkça 6 kanatlı türbin verimlilik değerini 3 kanatlı olana bırakır.

    benim tespitim 30 km civarı ama kanat tasarımına göre değişkenlik gösterebilir.

    aslında ikiside alternatif akım üretir.fakat dc motor olarak bildiğimiz makinenin 2 çıkış uçlarından

    a ucundan + Periyod b ucundan - periyod'ta çıkış yapılır.

    Bazı durumlarda dc motor kullanılabilir ama işin aslı altörnatör olmalı.

    Yukarıda kanat çeşitine ve adedine göre bazı rüzgar hızlarında performanslarını gösteren grafik verilmiştir.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 14 Ekim 2012; 0:25:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ
    ...

    Cevap için teşekkür ederim.

    İlk denememiz tecrübe edinmek için olacağı için 50V DC motor kullanmayı düşünüyoruz alternatör hakkında nereden temin edebileceğimiz ve nasıl kullanacağımıza dair bir bilgi yok henüz.

    Yukarıdaki bilgilere alternatörler, motorlar hakkında detaylı bilgiler ve buna ek olarak enerjiyi kullanabilmek için hangi aletlerin gerektiği ve nasıl kullanılması gerektiğini eklerseniz daha faydalı olacağına inanıyorum. Sıfırdan herhangi bir bileşeni satın almadan üretmek isteyenler için iyi olur. Zaten yanlış hatırlamıyorsam siz de kendiniz sıfırdan üretmiştiniz 160 sayfa olan konunun bir sayfasında % 98 Türk malı olduğunu söylemiştiniz (mıktanıslar dışarıdan )

    Motoru almak zorunda olmak istemiyorum. Motor nasıl çalışır ve biz bu motoru kendimiz nasıl üretebiliriz bir süredir araştırıyorum ama elde ettiğim bilgiler mini lamba projeleri gibi oluyor. Tabii temelde aynı prensible çalışıyor olabilir. Kısacası örneğin 50V DC motor ya da ihtiyacımıza göre bir alternatör nasıl yapabiliriz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeanAtay

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ
    ...

    Cevap için teşekkür ederim.

    İlk denememiz tecrübe edinmek için olacağı için 50V DC motor kullanmayı düşünüyoruz alternatör hakkında nereden temin edebileceğimiz ve nasıl kullanacağımıza dair bir bilgi yok henüz.

    Yukarıdaki bilgilere alternatörler, motorlar hakkında detaylı bilgiler ve buna ek olarak enerjiyi kullanabilmek için hangi aletlerin gerektiği ve nasıl kullanılması gerektiğini eklerseniz daha faydalı olacağına inanıyorum. Sıfırdan herhangi bir bileşeni satın almadan üretmek isteyenler için iyi olur. Zaten yanlış hatırlamıyorsam siz de kendiniz sıfırdan üretmiştiniz 160 sayfa olan konunun bir sayfasında % 98 Türk malı olduğunu söylemiştiniz (mıktanıslar dışarıdan )

    Motoru almak zorunda olmak istemiyorum. Motor nasıl çalışır ve biz bu motoru kendimiz nasıl üretebiliriz bir süredir araştırıyorum ama elde ettiğim bilgiler mini lamba projeleri gibi oluyor. Tabii temelde aynı prensible çalışıyor olabilir. Kısacası örneğin 50V DC motor ya da ihtiyacımıza göre bir alternatör nasıl yapabiliriz ?

    alternatör yapımı konusunda bilgi için ugrası.com adresinden yardım alabilirsiniz.
    Beklerseniz yukarıda alternatör yapımını resimli ve detaylı olarak paylaşacağım.

    Ürettiğim alternatörün hacim ve ağırlık olarak %98 türk malı olduğu doğru !
    Ben ağzımdan ne çıktığını biliyorum.Lütfen boş lakırtı yapanlar ile karıştırmayın lütfen.

    Son olarak neodiyum mıknatıslarda kullanılan nadir elementler yoğun olarak kuzey çin bölgesinden çıkarılıyor.
    Dolayısı ile çin doğal tederikçi.Biz de varda bizmi kullanmadık :)Etbettte %100 kendi kaynaklarımız ile üretmek mümkün aması var...

    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ
    ...


    Sakin olun hocam kötü bir şey demedim aksine tebrik ediyorum :)

    Şimdi de başımıza regülatör,invertör ve konjektör çıktı bilgileri paylaşmanızı sabırsızlıkla bekliyoruz.

    Saygılar benden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KeanAtay -- 14 Ekim 2012; 12:28:58 >
  • Yok kardeşim yanlış anladın :) sakinim.

    Ayrıca ileri gitmenin en iyi yolunun eleştiri almak olduğunu en iyi bilenlerdenim :)
  • O zaman problem yok.

    Haklısınız :)
  • flanş alternatör statoruna polyester karışımının dökülmesi http://www.youtube.com/watch?v=wt2xxt1hewU&feature=g-upl
    eksik kalan kısmını 2 gün sonra karıştırıp üstüne ilave ettim. sonucu yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svat -- 18 Ekim 2012; 19:12:09 >
  • Üstatlarım mppt devresi düşünüyorum. Nasıl yaparım veya nasıl temin ederim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın kamilşen

    Ne yazıkki benim elektronik deneyimim olldukça zayıf,bu konuda Kenan bey yardımcı olacaktır.

    Ayrıyetten daha biz mppt devre kullanamıyoruz,bu ne hız.İmrendim doğrusu :)
  • :)) sayın Memox enerji ve kenankord08 bey. Aslında benim sistemim henüz imalat aşamasında. Ama ben hepsini tek seferde hazırlayıp butunlemek istiyorum. Sizlerin sayesinde cok seyler öğrendim. Benim yapmakta oldugum türbinin kanatları ahşap malzemeden(ceviz ağacından). 4m çapında iki kanatlı pervane yaptım. Yalnız benim olayım tamamen el yapımı:) torna freze falan pek kullanamıyorum imkanlar nedeniyle. Yakında resimlerini ve videolu anlatımını yüklerim. Ama henüz direği yapmadığım için yerde öylece yatıyor:) 4metrelik rotorla 5kwlik güç uretilebildigini okumuştum. Ama buradaki rüzgar cok güçlü olmadıgı için bu kanatlarla 1,5-2kw kadar güç üretmeyi planlıyorum. 
    Kenan bey siz mppt devre için gerekli verileri istediniz. Su an elimde yeterli güçte bir Alternator yok. Baska bir çözüm bulamazsam 1,5kwlik 500d/d lik bir Alternator almayı dusuyuyorum internetten. Fiyatı 1400tl civarı. Beni düşündüren kısmı da bu:( cok pahalı. Elimde ayrıca iki adet 24vluk 55amper araç Alternatoru var. Bunları birlestirip modifiye birseyler yapmak gibi bir projem olsa da siz yine de ilk soyledigime göre bir mttp devresi nasıl temin edilir ve kaça malolur bilgi verirseniz sevinirim. Hatta şeması varsa kendim bile yapabilirim.  Elimdeki iki kanatlı 4metrelik rotorun arkasında 1/9 reduktor mevcut. Aslında reduktorlu sistemlerde iki kanat pek tavsiye edilmiyor ama ben rotor çapına göre daha az bir güç almayı planladığım için rotorun devrini kanatlari cogaltarak fazlaca düşürmek istemiyorum. Eğer modifiye isini basarirsam yüksek devir gerekecek.  Ha baktim ki yetmedi, iki kanat daha takmaya musait bir rotor flanşım var. Bu konuda bana ne tavsiye edersiniz? Bu arada direği de yaklaşık 8metre kadar yapmayı düşünüyorum. Açık bir arazide kuracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hazırlıklara başlayalım arkadaşlar.

    Üreteceğimiz türbin 3 metre kanat çaplı 500 watt gücünde olacak.Güce göre kanat çapı büyük algılanabilir ! Nedenini açıklayacağım.

    Kullanacağımız mıknatıs ebatları 40 x 25 x 10 ve 24 adet.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 15 Kasım 2012; 9:29:51 >




  • Adaş senden bir ricam olacak.

    Benim yapacağım flanş alternatör 24 kutup 48 mıknatıslı.
    Hem almayı planladığım gerilim hemde gücü oldukça yüksek.
    Genele hitap edemeyecek.

    Buna rağmen yinede paylaşım yapacağım.Fakat bir tanede 24 volt, 500 watt sürekli verebilen bir alternatör yapmalılıyız.
    Bunun Çizimlerini en sade biçinde senin yapacağını düşünüyorum.

    Planlama konusunda çizimlerin ile bizlere destek olurmusun ?
    Kullanmak istediğimiz mıknatıs ebatları 40 x 25 x 10
  • Doğru.evet ben resimleyeceğim ama tekmesajda 20 resim veremiyoruz.Ayrı ayrı mesaj atsak arada mesaj atılacağı için konu dağılıyor.
    Kenan abiden yardım istedim,bir bakalım ne yapapabiliyoruz dedi.
    derdimiz çok mesaj atmaktan ziyade ilk sayfada herkezi aydınlatmak.

    böylece ilerde sohbet etmeye,''tartışmaya''bolca vakit kalır :)

    12 kutup veya 24 kutup arasında çok fark yok.ama kimsenin kafası karışmasın diye küçük olanı daha detaylı yapalım.

    Hatta sence sakıncası yoksa,sende bu çizimleri bu başlıktaki ilk mesajında yap.

    Saygılar
  • Sayın Drokya

    Sizdende bir ricam olacak.
    Burada yapacağımız alternatör benim 4.flanş alternatör imalatım olacak.
    Diger başlıkta çokenerjik bu işin formülünü verdi ama cehaletimden anlayamadım.
    Başkalarının yaptıkları ve kendi yaptığım çalışmalar ile kıyaslama yapınca almak istediğim sonuca yakın sonuç alsamda
    Şu ebattta şu güçte şu adet mıknatısı şu kadar iletkenin üzerinde şu devirde çevirdiğimizde şu kadar gerilim alabiliriz diyemiyorum.

    Kullanmak istediğimiz ebatlardaki N35 magnetleri kullanarak 12 kutuplu bir flanş alternatör için böyle bir sonuç alabilirmiyiz.

    Bunu soruyorum,genelde en çok merak edilen konulardan biri.
    Değerli zamanınızdan çalmazsak yardımınızı istiyorum .

    saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın svat, her iki videoyu da izledim.
    Yalnız buradaki mıknatıs genişliği 10 mm. biraz dar değilmi ? Keşke 20 mm. olsaydı.

    mehmet abi yorumların için teşekkür ediyorum. dediğin gibi mıknatısların eninin daha geniş olması bobin sarımı için falan daha iyi olurdu ama kullandığım mıknatıslar maliyet olarak daha hesaplıydı. 50 tane 50*10*5 mıknatıs kargo dahil 210 lira tuttu.

    bu da flanş alternatör statorunun kalıptan çıkmış videosu:http://www.youtube.com/watch?v=gLUS4EGDiHQ&feature=youtu.be
    polyester kuruduktan sonra eksik kalırsa üzerine ekleme yapabileceğimizi de pratikte görmüş olduk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svat -- 21 Ekim 2012; 12:30:41 >




  • Peki üretilen enerjiyi aküde depolayıp daha sonra invertör yardımıyla kullanacağımız alete mi aktarıyoruz ? Regülatörü nerede kullanmamız gerekiyor. Biraz fazla oldum ama akü ve invertör yapımı hakkında bilginiz var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeanAtay

    Peki üretilen enerjiyi aküde depolayıp daha sonra invertör yardımıyla kullanacağımız alete mi aktarıyoruz ? Regülatörü nerede kullanmamız gerekiyor. Biraz fazla oldum ama akü ve invertör yapımı hakkında bilginiz var mı ?

    Evet,üretilen ac gerilim,dc gerilime dönüştürüldükten sonra akülerde depolanır.
    Üretim esnasında veya üretim olmadığı zamanlarda invertör yoluyla dc olarak depolanmış enerji(genelde düşük voltajdır)
    Yükseltilerek ac gerilime dönüştürülür.
    Regüle,elektrik alıcılarını yüksek ve düşük akım ve gerilimlerden korumak amaçlı kullanılır.
    Özellikle amatör sistemlerde maliyeti nedeni ile regüle sistemi kullanmıyoruz.
    Rüzgar türbininden az enerji geldiğinde aküler üzerinde istisnai durumlar haricinde zarar vermez.
    Ancak yüksek gerilimden korumak gerekir.
    Akü şarz kontol sistemleri akü gerilimini ölçerek,akülere enerji akışını kontrol ederler.
    Şarz kontrol ünitesi eğer önceden ,akünün doluluk seviyesi olarak belirlenmiş bir gerilim sınırı programlanmışsa
    belirlenen seviyede aküye enerji akışı kesilir ve farklı bir dirence yönlendirilir.
    Bu nedenle regüle ünitesi bizim sistemlerimiz için olmazsa olmaz değildir.




  • Herkese iyi akşamlar.
    Elimden geldiğince rüzgar türübinleri ile bildiklerimi bu konu başlığında aktarmaya çalışacağım.
    Umarım, lastik gibi uzadıkça uzayan yeni bir sohbet masası oluşmaz.

    Sohbet masası diyorum, çünkü;
    Topik sözcüğü yerine sohbet masası deyimi, benim kulağıma daha sevimli geliyor .

    Kısaca kendimi tanıtmam gerekirse;
    Benim doğduğum yıllarda bizim oralarda güzel bir adet vardı.
    Doğan çocukların göbek bağları, bir hafta ya da on gün sonra düşünce,
    bebeğin babası göbek bağını temiz bir beze sarıp,
    Geceleyin, cami avlusuna ya da okul bahçesine gömerlermiş(gömerlerdi).

    Böylelikle bebeğin büyüdüğünde o mekanlara yaraşır adam olması arzusu sembolik olarak dilenirmiş.
    Benim babam da göbek kordonumu mahallemizin okuluna gömmüş.
    Sanırım oldukça derine gömmüş olmalı ki yarım asırı geçen ömrümde okul-eğitim-öğrenim işlerinden bir türlü sıyrılamadım.
    Babamın beklentilerini karşıladım mı bilinmez ama
    sıradan bir eğitimciyim.
    Sıradanlığı arada bir bozan, eski öğrencilerimle karşılaştığımda,
    Gözlerinde hissettiğim pırıltılar oluyor.

    Biz eğitimcilerin en büyük kazancı ne nakit ne de vakit.
    Dalgaların sahile sürüklediği deniz yıldızlarını usunmadan denize geri atma çabasında ki küçük bir çocuğun heyecanıyla,
    denize geri attığımız deniz yıldızlarının günün birinde gökyüzünde parlak bir yıldız olmasıyla duyduğumuz kıvanç.

    Bu kadar alengirli ve dahi cafcaflı girişten sonra izninizle rüzgar türbünleri ile bazı şeyler paylaşmak isterim.

    Geniş kapsamlı ve belirli bir sıra dahilinde bildiklerimi paylaşayım,
    tamam konunun ana hatları bunlardır dedikten sonra anlaşılmayan
    açıklanması gereken kısımlar olursa o konularda yoğunlaşalım.


    Doğal olarak canım ülkemin can insanlarında Akdenizli kanı mevcut.
    Hemen şimdi yapayım,
    -Bakın önümüzde bir haftalık bayram tatili var bu sürede fırıldağımı evin çatısını konduruvereyim,
    isteği yoğunlukta.

    Ancak eski bir reklam ( 25 - 30 yıl önce ki ) vardı.
    Dağlardan, yarlardan, ovalardan korkunç bir hızla gelen bir araba lastiği sürüsü,
    ve başlarında da o dönemin olimpiyat şampiyonu bayan bir atlet.
    Tam uçurumdan tümüyle aşağıya uçacakları esnada ekranda şöyle bir ibare belirirdi.

    KONTROLSÜZ GÜÇ GÜÇ DEĞİLDİR.

    İşte bu zurnanın zırt dediği noktadır.
    Tamam güçlü bir türbünümüz olsun,
    en küçük bir esintide bile üretim için gerekli hasadı yapsın,
    Zor şartlar altında bize gerekli enerjiyi sağlasın.

    Ancak bunları yaparken
    1-Mutlak güvenli olsun
    2-Kararlı olsun
    3-Kurulum ve işletme maliyeti ekonomik olsun
    4-Az bakım gerektirsin
    5-Kısıtlı bütçemize uygun olmanın yanında kısıtlı bilgi ve becerimizle üstesinden gelinebilecek bir teknikte olsun
    6-Çevreye minimum düzeyde zarar versin. (görüntü kirliliği, gürültü kirliliği)
    7-Değişen, değişebilecek rüzgar hızlarına uyumlu olsun
    8-Değişen, değişebilecek yüklere karşı hazırlıklı olsun
    9-Gerek yapısı ile gerek sağladığı yararlar ile eşe dosta örnek olsun
    10-Öncelikle enerji hatlarının bulunmadığı klubemize sevinç olsun
    11-Cebimize göz dikmiş elektrik dağıtım şirketlerinin sevinçlerini kursaklarında bıraktıracak ölçüde kullanılabilir olsun
    12-Ve nihayetinde minik minik fırıldaklardan esinlenerek daha büyük yatırımlara girişebilecek bireylere ışık olsun ki;
    Yüzyılımızın en büyük sorunu enerji konusunda, canım ülkemi enerji bağımlılığından kurtaracak büyük projelere payanda olsun.




  • MEMOX ENERJİ'ye çok teşekkür ederim. Dikey eksenli rüzgar türbini tez çalışmamda yardımcı olduğu için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.