Şimdi Ara

Rüzgar jeneratörü yaptım geliştirmek için fikirlerinizi bekliyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
2
Favori
19.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Collezione

    hocam bence kanatları fiberden yaparsanız daha hafif olur ve en ufak rüzgarda bile döner.. oto fibercilere yaptırabilirsin..

    arkadaşlar o kanatları fiberdende yapsanız döndürmek zor olur kanat uzunlukları yetersiz ayrıca ceyranı ürettikten sonra kullanıma geçtiğinizde ayrıca pervaneye bir yük binecektir buda pervanenin frenlemesi demektir bu işi uzman birilerine bazı hesaplamalar yaptırdıktan sonra el atılsa daha iyi olur
    istediğiniz devri sadece rüzgara bırakarak elde edemezsiniz yani o alete küçük bir hızlanma ünitesi yani şansıman geliştirmeniz gerekir yani az bir rüzgarla çok devir bunuda makinacılar bilir
    ayrıca üreteç olarak step motor tarzı8 bir şey kullanırsanız daha iyi verim alırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 10kaptan10 -- 6 Şubat 2008; 0:56:35 >




  • abilerim bend e şöyle düşünüyorum.

    yapmak istediğim sistem enerjiyi akülerde degilde suyun potansiyeli olarak depolamak.

    rüzgar tirbününden saglanan mekanik yada elektrik enerjisini su pompalamada kullanıp suya depolayacagım küçük bi havuz olarak.(yeryüzü koşulları uygunsa) gerektiğinde yada sürekli olarak sabit devirle su tirbünlerinden enerji elde edecegim.

    bu noktada araştırılması gereken mekanik yada elektrik pompalarının verimi ve yeryüzü şekilleri.

    kullanılabilecek yerlerin sınırlı olması dezavantaj.
  • gerçekten çok hoş bir çalışma olmuş kanatların aralığı sanki çok sık olmuş gibi geldi birde internette gördüğüm diğer projelerde kanatlar ya daralarak gidiyor yada dar başlayıp genişliyor ve sornada daralıyor. Bu şekilde yapılmasındaki amaç kanat uçlarındaki hava sürtünmesini azaltmak ve ses miktarını düşürmek. kanatların uçlarını daraltırsanız daha çok verim alacağınızı düşünüyorum
  • hepinizden Allah Razı olsun Alternatörde tıkandığım için maalesef bir müddet projeyi askıya aldım fikirlerinizle aydınlatırsanıoz sevinirim
  • Sayın tr-ex çalışmaların devamını dilerim pes etme.benim bu konuda hiçbir fikrim olmadığı halde kendi kafamın erdiği kadarıyla bu konuya girdim.kendimce elimdeki malzemelerle ve az sayılır bir harcama ile ufak bir sistem kurdum.senin başına gelen sorun benimde başımda.araç alternatörü ikaz vermeden elektirik üretmiyor.devir düşük olduğu sürece akülerden elektrik çekiyor ve kısa sürede aküleri boşaltıyor.bu soruna çare bulabilmek için bunun gibi benzer forumları ve bu işlerle uğraşan siteleri birkaç aydır inceliyorum.anlatılanların hiç biri benim uygulama şansım olan şeyler değil.benim peşinde olduğum şey devir düşükken alternatöre gelen akımı kesecek ve devir yükseldiğinde de akımı verecek.şimdi bunun üzerinde çalışıyorum.aklıma gelen en basit sistem rüzgarın basıncı ile çalışan bir kontak yapabilmek.bunu yapabilirsem zaten sorun kalmıyor.
    Benim sistemimde rüzgar yeterli olduğu zaman 30 amper ve 18 volt civarı elektrik alıyorum.elbette bu sistemi geliştirmek için daha uğraşacağım.mesela kayış kasnak yerine zincir dişli yapacağım.çünkü v kayışlar sistemi sıkıştırıyor.benim yapabildiğim budur.amacım çok para harcamadan bu işi bitirmek.kısaca hem karnım tok hem de çörek bütün dursun.
    Resim eklemek isterdim ama nasıl yapacağımı bilmiyorum.saygılar.




  • tr-ex birşey dikkatimi çekti alternatörde elektro mıknatıs kullanılmış. Yani enerji almak içinde enerji harcayacaksın. Araçlarda sürekli ve yüksek bir devir olduğu için verimli olur (bide araçlarda alınan gerilimi sabitlemek için kullanıyor) ancak rüzgar jenaratörlerinde kullanılan alternatörlerde gördüğüm yanlarda sabit sarım var ortada da (milin bağlı olduğu) dönen güçlü bir mıknatıs (neodyum tarzı) kullanılıyordu. o tip bir arlernatör kullanman daha verimli olur diye düşünüyorum. Ayrıca sarımlarla oynayıp gerilimi 220v ye çıkartıyorlar ama o nasıl yapılır bilmem.
  • ışık açan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim bu işi geliştirmek için illede yardımlarınıza ihtiyacım olacaktır
  • Sayın tr-ex maydanoz olmak istemiyorum ama sistemin güzel bir çalışma olmuş. v kayışın kaydırma yapmaması için gergin olması gerekiyor böyle olunca da kasnak içinde sıkışıyor .bu da daha fazla rüzgara ihtiyaç duyuyor.denediğim için söylüyorum.benim size tavsiyem yapabilirseniz zincir ya da dişli ve çift aktarma kullanmanızdır.benim yaptığım sistemin resmi iyi olmasa da birkaç resim size gönderiyorum.kolay gelsin.

     Rüzgar jeneratörü yaptım geliştirmek için fikirlerinizi bekliyorum
  • arkadaşlar şu bilgisayar ups lerini niye kullanmayı düşünmüyorsunuz
    bak bu son mesaj yazışım bu konuya her bir devresi içinde var,
  • ups devrelerini nasıl kullanalım. onların beslemesi 220 Volt. bizdeki ise hem sabit voltaj değil hemde 220 AC değil. 24 yada 48V girişle ups şarj kontrol devresi kullanarak akü şarj edebilmenin bir yolu varsa lütfen söyle.
  • ups lerin elektronik kartlarında belli bir noktadan sonra içindeki akü değeri kadar bir besleme verir,
    o noktadan ayırıp,
    rüzgar jeneratörünün dinamosunun çıkışlarını oraya bağla,
    akü 220 ile şarj olmazki,
    değilmi,
    hani bilseydim böyle bir şey yapılacağını yapan arkadaşım vardı ve erzincanda kullanıyordu,
    şemasını her bi şeyini size verirdem ama
    şimdi kendisi ile irtibat kuramıyorum
    ayrıca şu tavanlara asılan oda için pervaneler varya onlardan kullanmıştı
  • http://forum.donanimhaber.com/m_1041891/mpage_2/tm.htm
    linkte bunalmış hocamızın tasarlamış oldugu bir devre onunla sarj yapabilirsinz diye düşünüyorum 13-80 volt girişle çalışabiliyor
    kolay gelsin
  • Arkadaşlar görüş değerlendirme ve önerileriniz için teşekkür ederim

    rondo1194 kardeş tıpkı dediğin gibi tasarımın devamında ups aküsünü araç aküsü ile değiştirerek uzun soluklu 220 elde edeceğim bu aşamalar tamam zaten

    hunteravci kardeş teşekkür ederim benim devamında düşündüğüm şeyleri anlatayım şimdi sisteme birde kanat açısı az ayarlanmış bisiklet dinamosu ekleyeceğim (düşük rüzgarlarda dönmeyecek şekilde) yani çift pervaneli olacak 2. pervane ve dinamo ile bir far rölesi süreceğim bu far rölesi ana bağlantıyı tetikleyerek şarja geçmesini sağlayacak yani sistemin detayında bu sorunları çözdüğümü düşünüyorum ayrıcada kayış olmayacak o resimde gördüğünüz devir testlerinde kullandığım eğrelti düzenek orjinalinde süt makinalarındaki redüktörü kullanacağım redüktör deviri 25 / 1500 devire çıkarıyor




  • Fikrim olsa paylaşmamki bende yaparım aynısını
  • Sayın tr-ex düşündüğün sistem çok mantıklı.yalnız ne kadar çok teferruat, o kadar çok problem gibi geliyor bana.ben daha basitini düşündüm.15x15 plaka ve buna bağlı bir swich alternatör ikaz devresine seri bağlantı.becerebilsem buraya çizerdim.plaka ölçülerini deneme yanılma ile bulacağım.rüzgar hızı üretim yapacak kadar olduğunda,rüzgar plakaya baskı yapıp swich i açacak ikaz verecek tabiiki bu plaka, uzunluğu ayarlı manivalı bir kola bağlı olacak.
    Süt makinası redüktörü çok iyi bir fikir.bu hafta için de onu inceleyeceğim.herhalde bu sistemi çevirebilmek için bayağı büyük ve ağır bir pervane gerekir.çünkü oran çok yüksek.(1/60)
    100x60=6000 d/dak
    150x60=9000 d/dak
    Pervane devri 100 d/dak üzerine çıktığı zaman alternatör bilyalarının uzun süre dayanacağını sanmıyorum.bildiğim kadarıyla alternatör bilyaları çok küçükler.Hız sınırlaması yapacaksan sorun yok.gerçi hız sınırlaması da ayrı bir sorun.
    Bendeki sistem şu an 5 / 1 oranında.sadece bu oranı ikiye katlarsam tatlı bir rüzgarda randıman alacağımı düşünüyorum.pervane çapı da kesin rakam değil ama 190-200 cm. pervane ağırlığı da 20 kg.üzerinde.
    Pervaneyi çok kanatlı yapman doğru değil(resimde gördüğüme göre söylüyorum).en uygunu 3 kanat.(not:2 kanatta balans problemini çözmek çok zor)fazlası rüzgara direnç göstereceği için sistemi ve bağlı olduğu direği aşırı zorlayacaktır.tecrübeyle sabittir.
    Sayın rondo1194 söylediği ups bende faal vaziyette 600w ups 60A aküyle bağlı.ancak bana yeterli gelmiyor.zaten o bip seside sinir ediyor bu hafta gittiğimde sesini keseceğim onun.
    1000wat ın üzerinde bir invertör almam gerekiyor .o da 500-600euro dan başlıyor.
    Sonuçta hepsi maddiyata bakıyor.yapılan masrafı düşününce değer mi diye düşünüyor insan.piyasada 1000-1500 ytl. Kıyamet gibi var.ama ne var ki ben yaptım demek benim için hepsinden önemli.sanırım sizin içinde öyle.umarım faydalı bir iki fikir vermişimdir.Saygılar kolay gelsin.




  • Arkadaşlar !
    Bu rüzgar türbinleri ile ilgili topiclerde gezinirken 3 FAZLI DİNAMONUN KÖPRÜ DİYOTLAR İLE MONOFAZEYE DÖNÜŞÜMÜ şemasını görmüştüm. Ama şimdi nerede olduğunu bilmediğim için bulamıyorum. Hatırlayanlardan yardım rica ediyorum.

    Ya da bahsettiğim şemayı bilen varsa çizip gönderebilirlermi. Yardım edecekler için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • neden 8 kanat var? araştırdın mı bunu yoksa böyle yapmak mı kolaydı? anımsadığım kadarıyla rüzgar jeneratörlerinde daha az kanat var?

    pervaneyi yatay eksende de dönecek şekilde yapıp rüzgarın estiği yöne göre pervaneyi çevirebilirsin basit bir step motorla (bir kaç dişli vs)yapılır gibi geliyor bana bir küçük kanatçıkla da rüzgarın estiği yönü bulursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lftx -- 19 Şubat 2008; 4:35:14 >
  • şu meteroloji istasyonlarının bahçelerinde olan pervanelerden yapsanız,
    fazla büyük olmadan,
    aşağı doğru bir mil,
    milin ucunda dişli,
    bana biraz daha basit ve kullanışlı gibi geldi,
    bazen gelir gçerken görüyom bu cins şeylerden fırıldak gibi dönüyor,
    hem rüzgarın estiği yönde önemli değil

     Rüzgar jeneratörü yaptım geliştirmek için fikirlerinizi bekliyorum
  • bende bunu diyordum küçük alternatörler ve paralel sistemler için uygun olabilir gibimee geliyor
  • lftx kardeş eski vestern filmlerinde (1960 belki daha eski) sondaj kuyularından su çekerek çöl gibi ortamlarda çiftlik sulamasında falan kullandıkları pervaneleri inceledim ve şöyle düşündüm madem yıllarca denenmiş bir pervane tasarımı var neden dikey pervane yaparak denenmemiş bir şeyi yeniden keşfetmeye çalışayım diye düşündüm


    bu arada dikey pervane her açıdan daha mantıklı görünüyor zira rüzgar yönü değişsede pervane yönü değişmiyor ama ben ileride ikinciyi tasarlarsam hafif karbon fiber yada elyaf dokulu fiber kullanarak dikey pervaneli bir tasarım yapacağım


    ilgilenip geliştirerek bana katkıda bulunan arkadaşlara nekadar teşekkür etsem azdır sağolun

    değişiklik ek bilgi



    Discowery channeldeki belgeseli bu projeye başlamadan önce izlemiştim formdada bir arkadaş yayınlamış dikkatle bakarsanız oradada araç alternatörü kullanılmış ama adamlar içerisine bir devre kayuyor o devre nedir çözemedim tahminlerim var belliki düşük rüzgar hızlarındada şarja geçiyor ama o devre nelerden oluşuyor bilmiyorum bilenler yardım ederse sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr-ex -- 20 Şubat 2008; 11:01:12 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.