Şimdi Ara

Rüzgar jeneratörü yaptım geliştirmek için fikirlerinizi bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
19.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 12 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 30
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 21
  • Ortalama Mesaj Aralığı 9 gün 3 saat 5 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • tr-ex (21 mesaj) rondo1194 (4 mesaj) AKINCO (3 mesaj) crainmeerd (3 mesaj) hunteravci (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> Rüzgar jeneratörü yaptım geliştirmek için fikirlerinizi bekliyorum
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar ben (alternatör bağlantısı hariç) bitirdim şarj denemelerindeki resimleri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz şarj sistemi henüz sabitlenmediği için dayanmaz falan demeyin sadece devir testleri için böyle alel usul alternatörü bağladım

    2mt çaplı 1.3 mm sac kalınlığı olan kanatları var düşük rüzgarda 20devir dakika yapıyor alternatör olarak 30 amper saat araba alternatörü kullandım
    ancak alternatör araba alternatörü olunca devirde sorun oluyor araba alternatörü 700 devir dk da şarj a geçiyor devri artırmak için resimdede gördüğünüz gibi bisiklet tekeri ile denemeler yaptım sonuç: 7cm çaplı küçük kasnak (alternatördeki) 70 cm çaplı büyük kasnak denememde 1/7 devir elde ettim elde ettim tabiiki budevir şarj sistemi için yeterli gelmedi ortalama daki,kada 20 x 7 devir dakika elde ettim 140 devir dakika yeterli gelmedi hurdacılarda yaptığım arama sonucunda 1/150 devirlik süt makinesi redüktörü buldum bunuda sisteme şu şekilde dahil etmeyi düşünüyorum .
    giriş devrinde ağır güç çıkışta 150 devire dönüşeceğine göre çıkışta güç kaybı olacaktır bunu engellemek için 2/1 oranlı alternatöre çıkış kasnağı ekleyerek deviri güç e çevireceğim buda %50 devir kaybı demek ama olsun (aksi ahalde alternatör şaja geçince ani zorlamada redüktör dişlilerine zara vere bilir) bu durumda 150/2 75 devir edeceğine göre 20 devir dk rüz gar gücünde benim sistemim 75 x 20 = 1500 devir olacak buda ortalama arabaların ortalama gaz devirine eşit olacağı için sistem şarja geçecek
    bu sistem tıpkı arabadaki gibi çalıştığına göre konjektör gibi diod gibi elemanlarla zaten doğrultuldu sistemi yüksek devirlerde fazla akımdan kojektör koruyor düşük devirlerdede aşağıdaki düzeneği düşünüyorum

    bir şarj lambası olacak buda rüzgar düşük olduğunda yada esmediğinde aküden çok azda olsa enerji çalacağı anlamına geliyor budurumu aşmak ve şarj sistemini korumak için ise 1 adet düşük ampeli sistemi yormuyacak şekilde 2. bir alternatörü (Bisiklet Dinamosu, Doğru akım motor yada silgeç motoru) sisteme yani kasnak düzeneğine dahil ederek aynı devirde dönecek şekilde eklersem ve küçük alternatörden gelen 12 v elektriği doğrultarak bir röle bağlarsam bu rölenin tetiğinede büyük alternatörün akü bağlantısı ucunu bağlarsam sizcede kanatlar yeterli deviri bulunca aküyü şarja geçirip devir düşünmcede kesmezmi

    sizden isteğim benim göremediğim sizin farkettiğiniz eksiklerim nelerdir geliştirmek için sisteme neler dahil etmeliyim farkettiğiniz sorunları çözümleri ile yazarsanız sevinirim

    resimler için
    http://www.hakanbicer.com/ruzjen/ruzjen.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr-ex -- 26 Ekim 2007; 15:19:21 >



    |
    |




  • Yüzbaşı
    804 Mesaj
    nerde?
    |
    |
  • Binbaşı
    1468 Mesaj
    hocam bence kanatları fiberden yaparsanız daha hafif olur ve en ufak rüzgarda bile döner.. oto fibercilere yaptırabilirsin..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    collezon kardeş teşekkür ederim düşüncen için bende ileride fiberle kanat yapmayı düşünüyorum polyester üzerine daha önce deneyimlerim olmuştu ancak kanatların ağır olması rüzgar ivmesinin tork unu artırmak için başlangıç seçeneğimdi kaynaklarını falan tamamını ben yaptım dikkat edersen 2. fotoğrafta denk gelmiş özellikle denk getirmedim aslında orada demir parçaları kaynaklı o parçalar kanattaki balansı dengelemek için kaynatıldı yani sac olmasındaki amacım biraz kanat ağırlığını artyırmak içindi çünkü torka ihtiyaç olascağını düşündüm
    |
    |
  • Yüzbaşı
    804 Mesaj
    yaparken bayagı eglenmişsin güzel olmuş
    ama arkadasın dedigi gibi fiber iyi olur
    |
    |
  • Yüzbaşı
    380 Mesaj
    kanat ağırlığını arttırmak sadece pervanenin eylemsizlik momentini arttırır yani pervane boşta iken belli bir hıza çıktığında sen dinamoyu pervaneye akuple edersen hız hemen düşmez ama dinamoyla yükleyeceğin kuvvet ruzgarınkinden fazla ise fiber fervane olsa da durur çelik pervane olsa da durur. ha ne olur ağır pervane ile birkaç saniye daha dayanırsın ama duracaksa yine durur. bir de ağır pervanenin sürtünme kayıpları fazla olacağından rüzgardan daha az yararlanırsın. bir de pervane kanatlarını düz değil de eğimli ( şeklinde yaparsan verim artar.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar

    dinamoyu kaça aldın?
    |
    |
  • Yarbay
    2216 Mesaj
    Mildeki sürtünme kayıpların artar.İlk devir alma yavaş olur.Kanat kütlesinin artması torku değil arkadaşın belirttiği gibi momenti arttırır.
    Kanat boyun uzarsa tork artar.
    Senin yerinde olsam metal kanatları 10 cm payla dipten keser üzerine geçecek şekilde fiber kanat yapar monte ederdim.Böylece şiddetli rüzgarın olduğu zamanlarda kanatları sökebilirsin.Olurda fiber kanatlarını beğenmezsen tekrar metal kanatlarını kaynaklarsın :) Ayrıca iyi bir kalıpla kendin bile kanatlarını fiberden yapabilirsin.Rüzgar jenaratörlerininkine benzer bir kanat yapısı olursa verimliliğin artacaktır.

    Devir düşüklüğünde şarjı kesmek istersen elektronik devre ile devir kontorlü yapman akıllıca olur.Ayrıca bunun benzeri bir konu forumda açılmıştı orda bu senin değindiğin gibi yavaş çalışma durumu içinde çözümler ve akıllı akü şarj devreleri vardı biraz araştırırsan iyi olur.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim çok faydanız oldu
    alternatörü hurdadan 20ytl ye aldım kardeş
    |
    |
  • Yüzbaşı
    600 Mesaj
    bu alternatör çıkışı dc mi ac mi acaba burda aküye direkt bağlamışsınız herhalde dc dir çıkış
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    mfeker89 kardeş ben bu işin başına geçinceye kadar arabaların şarj sistemi hakkında çok derin bilgim yoktu ama araştırınca hali hazır şarj sistemlerininde aslında belirsiz enerji ile yani devri sabit olmadığı için kazanılan voltaj ve amperdede dalgalanmalar oplduğunu duydum bu sorun araçlarda şu şekilde aşılmış

    Altenatörün rotorunda sargı varmış yani ihtiyaç hissedilen manyetizma sargı yoılu ile ve aküden alınan enerji ile elde ediliyor buda şu anlama geliyor rotor sargıya (primer ) uygulanacak voltajın miktarı manyetizma miktarını değiştiriyor buda üretilen enerjiyi dengelemek için otomobilin şarj sistemi alternatör vasıtası ile manyetizmayı değiştirerek çıkış voltajını sabitliyor konjektör devrede iletime geçerek bu işi hallediyor
    akımı doğrultmaya gelince piyasada değişik marka model ve Amperlerde alternatörler mevcut bu alternatörlerin büyük bir kısmında diod,konjektör gibi parçalar tümleşik satılıyor bir kısmında ise sadece içinde diodlar var sekonder sargıda (dışsargıda) 3 adet alternatif çıkış varmış ve bu çıkışlar diodla trafolardaki gibi doğrultulmuş şekilde konumlandırılmış ayrıca ısınmalara karşıda alternatör soğutucu kanatları tüm alternatör sisteminin içine hava üfleyerek hem diodları hemde bobinleri soğutuyor



    tüm bunları yazmamın sebebi benim gibi araç alternatörü kullanmayı düşünen arkadaşları sıfırdan başlamamaları için bilgilendirmek tir lütfen bu konuda bilgi birikimi olan arkadaşlar buraya yazarak yapmayı planlayan arkadaşların bilgi birikimini artıralım


    piyasadaki alternatörler:

    20 amper rotorda mıknatıs bulunan ve enerji üretmewk için dışardan enerji istemeyen alternatörler (eski model ve piyasada sıfırını bulamadım zaten kimsede bunu kullanmamı tavsiye etmedi)

    30 amper resimde gördüğünüz alternatör 20 milyona hurdadan aldım max hızda 30 amper üretiyor

    60 amper piyasadan bulmanız mümkün sıfırı 150 ytl ye satılıyor üzerinde konjektör ve diod grubu var

    90 ve üzeri amper alternatörler dozerler, trektörler, ve tüm ağır iş makinalarında düşük devirlerde yüksek amper çıkışları veriyor ve boyutlarıda hemen hemen aynı daha büyük değil fiyatları hakkında bilgim yok

    işallah düşünen arkadaşlara bir faydam olmuştur
    |
    |




  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar basit denemeler yapmayı düşünüyorsanız size ışık tutacağını düşündüğüm bir kaç bilgi vermek istiyorum

    eski çamaşır makinelerinde su tahliye motoru var makinenin altında bunları dikkatle incelerseniz motorun rotorunda mıknatıs var elinizle çevirmeyi denerseniz kesik kesik hareket etmesinden anlaya bilirsiz bu motopomp 220 voltta çalışıyor ancak siz mile dışardan hareket verirseniz en düşük hızda 6v gibi bir enerji üretiyor matkabı bağlayıpta maximum hızda ölçüncede saat yönünde 81v saat yönünün tersindede 82.6 volt üretiyor basit deneyler için ideal bir parça

    düşünün dağın başında bir bağ eviniz var bahçeye küçük bir pervaneli rüzgar jeneratörü korsunuz ucunada bir 50v ampul korsanız (rüzgarın şiddetine göre fazla esiyorsa 80v ampul) o bölgeye kablo çekmeden arasıra sönsede yanan bir aydınlatma sağlamış olursunuz

    bundan her köşeye koysanız ve rüzgarın yönünede otomatik yönlense hiç aydınlatma olmamasından iyi bir aydınlatma elde etmiş olursunuz

    ayrıca bir binada oturuyorsanız çatı veya balkona koyarsanız ucunada bir voltmetre takarsanız bir rüzgar ölçüm cihazı elde etmiş olursunuz tahmini metre bölü saniye rüzgar cinsini voltla eşelrseniz dışarıda 20m/s rüzgar esiyor diyebilme şansına sahip olursunuz
    |
    |




  • Teğmen
    242 Mesaj
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    arkadaşlar bukonuda bilgi birikimlerinizi paylaşmanızıo bekliyorum
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    bu jeneratörü beyin fıttınası ile geliştiririm diye düşünmüştüm ama beklediğim ilgiyi göremedi sağlık olsun
    |
    |
  • Yüzbaşı
    941 Mesaj
    trex kardeş :
    cok güzel bir konu acmışsın :sakın küsme
    umarın calışmaların yolunda gidiyordur
    merakla gelişmeleri bekliyorum
    basarılar dilerim hoşçakal
    rüzgar jeneratörü bireysel imalatçı aday adayı
    |
    |
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Allah Razı Olsun Karderşim
    |
    |
  • Teğmen
    116 Mesaj
    Jeneratörden sonra elektronik dönüştürücüler kullanırsan daha iyi verim alırsın.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    652 Mesaj
    normal araba dinamosunu bağladığını görüyorum... neden diye soracak olursan araba dinamolarında dinamoya elektrik vermen lazım ki elektrik alasın gerci aldığın değerde dc12v civarıdır....

    güzel çalışma emeğine sağlık
    |
    |
  • Yarbay
    6780 Mesaj
    sitenizi ve çalışmanızı inceledim!! eldeki imkanlarla yapılmış bi çalışma düşünce çok güzel ama işçilik ve işin gelişmesi lazım

    rüzgar jeneratörleriyle elektrik ihtiyacını karşılayan şehirler var
    solar panellerle çatı kaplmaı yapıp enerji üreten bina sistemleri var hatta bu komple bina kaplaması yolunda araştırmalarla gelişio!!

    ne yazıkki ülkemizde bu tip olaylara mucit işi gibi bakılıo ve ilgi görmüo!!!
    sizi kendi imkanlarınızla yapmış olduunuz çalışmadan dolayı tebrik ederim
    |
    |
  • Binbaşı
    1577 Mesaj
    tr-ex
    bu tip çalışmaları hep taktir ederim,
    bu elektrik üreten üretecin çıkışına şu bilgisayar ups lerini bağlasan direk olarak,
    tabi ups nin içini bi incele,
    zaten ups lerin içinde 220 yi belli bir voltaja düşürüp akü yü şarj ediyor ve tekrar trafo sayesinde 220 ye yükseltiyor,
    ve devamlı akü den elektrik alıyor bildiğim kadarı ile,
    bi onun üzerine yoğunlaş derim
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,078
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.