Şimdi Ara

Rüya Takımı Bitti: Ferrari' de Yeni Dönem (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
1.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    kimsenin yok ancak bu lafı ortaya çıkaran da sensin.Madem yok öyle bir sorunun başkalarını itham etmeyeceksin bilip bilmeden

    Bilip bilmemeyle ilgisi yok. Başından beri gördüğümü söylüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Bilip bilmemeyle ilgisi yok. Başından beri gördüğümü söylüyorum.


    yok yok hem bilmiyorsun birşey hem de yanlış görüyorsun sen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 14 Kasım 2006; 1:05:16 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Latin ateşi benim için her zaman bir safsatadan ibaret olmuştur. Bu nedenle içerisinde "latin ateşi" ifadesi geçen sözleri umursamam.

    Had meselesi görecelidir. Kişinin ölçütlerine göre değişir. Sallamak ifadesi de 7 kez dünya şampiyonu olmuş birisiyle istikrarsızlık ve beceriksizlik abidesi birisini ters şekilde karşılaştırmaya daha uygun düşer.

    Vaktiyle F1 sitelerindeki ve dergilerindeki makale ve röportajları tekrar bir gözden geçirirsen, Schumacher' in yaptığı açıklamaların Montoya üzerindeki etkisini ve nasıl çuvalladığını tekrar görme şansını elde edersin.

    Ayrıca, benim bir şeyleri kabullenmeme gibi bir sorunum yok.


    ben de hiç sallamam schumacher in dediklerini.Ayrıca ben de içinde schumacher bitirme konusunda çok iyidir şeklinde geçen lafları hiç umursamam.

    quote:

    Had meselesi görecelidir. Kişinin ölçütlerine göre değişir. Sallamak ifadesi de 7 kez dünya şampiyonu olmuş birisiyle istikrarsızlık ve beceriksizlik abidesi birisini ters şekilde karşılaştırmaya daha uygun düşer.


    beceriksiz ha vay vay schumacher daha beceriksiz o zaman.İşte bitirmek te görecelidir.


    quote:

    Vaktiyle F1 sitelerindeki ve dergilerindeki makale ve röportajları tekrar bir gözden geçirirsen, Schumacher' in yaptığı açıklamaların Montoya üzerindeki etkisini ve nasıl çuvalladığını tekrar görme şansını elde edersin.


    bence sen bir gözden geçir montoya nın verdiği cevaplara iyi bak.Birşey göremediğin belli senin.Üstelik çuvallayan schumacher di.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 14 Kasım 2006; 1:03:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sanctus Diavolos
    ikisinin farklı anlama geldiğini bende biliyorum
    ama söylenen sözlerin temelinde formula 1 in riskli oluşu ve Hakkinen'in ailesini düşünmesi var
    o zamanlardaki yazılara bakarsan sende böyle oldugunu anlarsın
    Hakkinen'in aileme fazla vakit ayırmak istiyorum derken güvenlik konusunu düşündüğünü sende biliyorsun
    yoksa senin örnek olarak gösterdiğin DTM'de yarışmazdı değil mi?sonuçta DTM de bir spor organizasyonu ve o da çok vakit alıyor

    Tam tersi. Çocuk daha az risk almasına neden olur, çünkü çocuğu babasız bırakmak istemezler. Bu aileye vakit ayırmak değil, aileyi risk alabilirliğe etken eden bir faktör olarak görmedir.

    Tabi ki "aileme daha fazla vakit ayırmak istiyorum" derken bahsettiği şey kesinlikle risk almak değil. Bahsettiği şey gerçekten vakit. Zira F1 sadece yarışlardan ibaret değil. Uğraşması gereken bir sürü şey var (sponsor etkinlikleri, testler, özel davetler, gazeteciler, vs. vs. vs.). Bunlar gerçekten fazla zaman alan şeyler. DTM' de o kadar olmamasına rağmen yine bu var.

    Hakkinen sadece "aileme daha fazla vakit ayırmak istiyorum" demişti, "risk almaktan korkuyorum" değil. Kaldı ki Coulthard onun artık risk almaktan korktuğunu kendisine itiraf ettiğini söyledikten kısa bir süre sonra "yok öyle bir şey" diye cevap vermişti.

    Aileye vakit ayırmak da zaten bahaneydi.


    işte söylemek istediğimi kendin David'in ağzından söylemişsin
    Hakkinen seninde söylediğin gibi aileme vakit ayırmak istiyorum demişti ama her ne kadar kendi inkarda etse işin temelinde risk almamak vardı,haklı olarak(tabi birde zirvedeyken bırakmakta etkili)
    ama bi yarışçı olarak üstelik motor sporlarının zirvesine çıkmış biri olarak bunu açık açık söylememesi gayet doğal ve verdiği kararda gayet mantıklı
    schumi bile o kadar sene yarışmasına rağmen her zaman güvenliği ön planda tutmuştur bu yüzdendir ki Tommi Makkinen'in davetini geri çevirmiş ve onunla ralli arabasında yarışmamıştır


    sadrazzam bence monty nin yarıştığı williams arabaları mclaren a göre daha iyiydi bu yüzden williamsta daha başarılı oldugunu düşünüyorum
    aslında mclaren dada başarılı olabilirdi ama kimi engel oldu
    işin aslı kimi,monty gittikten sonra monty ile ilgili sorulan bi soruya çok ters bi cevap vermişti
    yani bence pist içinde oldugu kadar pist dışında takım içerisindede kiminin monty i negatif yönde etkilediğini düşünüyorum
    yoksa monty ısınma turunda son virajda spin atıp Ross Brawn'ın alaycı gülüşüne neden olacak kadar yeteneksiz bir pilot değil

    ben schumi bırakana kadar formula 1 de gerçekten soğukkanlı olduğunu düşündüğüm iki pilot oldugunu söylerdim:schumi ve kimi(tabiki hakkinen sonrasından bahsediyorum)
    ama iş schumi ye kafa tutmaya geldi mi sadece iki pilot bilirim:kimi ve monty

    sonuç olarak ben montoya nın kariyerini schuminin verdiği tek bir demeç değil de mclaren arabaları ve kimi oldugunu düşünüyorum
    bir pilotun kariyerini başka bir pilotun söylediği bi cümle bitirecek olsa şimdi formula 1 de pilot kalmazdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanctus Diavolos -- 13 Kasım 2006; 20:53:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sanctus Diavolos


    sonuç olarak ben montoya nın kariyerini schuminin verdiği tek bir demeç değil de mclaren arabaları ve kimi oldugunu düşünüyorum



    bir kere montoya nın mclaren den kopmasının nedenin de asla raikkonen yok onunla da oldukça sıkı mücadeleye girer ve girdi de.Geçen sene almanya gp sinden sonra ron dennis in bir demeci vardı ''Gördük kü montoya nın aracı stabil olduğunda ondan hızlısı yok'' demişti(dikkat et hızlı araç demiyor çünkü zaten montoya nın kendisi hızlı olduğu için yavaş araçtan bile maksimum hız çıkarabiliyor) ve devam etti''Biz elimizden geldiği ölçüde montoya ya sağlam araç vereceğiz''.Ancak 2005 almanya gpsinden sonra dayanıklılık bakımından yine bir gıdım ilerleyemeyen mclaren-mercedes montoya yı bloke etti.Ron dennis her defasında montoya dan özür diledi ama nafile.Williams ise azıcık daha dayanıklı idi mclaren e göre.İşin ilginç tarafı montoya williams tan dayanıklılık nedenleri le ayrıldı üstelik mclaren e gelirken ron dennis montoya ya söz vermişti dayanıklı araç konusunda ama bu sözünü tutamadı.Aynı sözü alonso için de verdi bakalım bu sefer tutabilecek mi?(tabi bu sözü bir de raikkonen için vermişti ama yine hüsrana uğramıştı)

    quote:

    bir pilotun kariyerini başka bir pilotun söylediği bi cümle bitirecek olsa şimdi formula 1 de pilot kalmazdı



    zaten bu dediğini tartışanı tartışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 14 Kasım 2006; 1:07:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    bence sen bir gözden geçir montoya nın verdiği cevaplara iyi bak.

    Olay söylenenler değil, söylenenlerin karşıdakine etkisi. Montoya' nın söylediklerinin Schumacher' e etkisi var mı? Peki Schumacher' in söylediklerinin Montoya' ya etkisi var mı? Buna bakmak gerekiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Olay söylenenler değil, söylenenlerin karşıdakine etkisi. Montoya' nın söylediklerinin Schumacher' e etkisi var mı? Peki Schumacher' in söylediklerinin Montoya' ya etkisi var mı? Buna bakmak gerekiyor.


    ben de bunu diyorum zaten.Nasıl etkilenmiş montoya bir bakacağız tabi coulthard ta nasıl etkilenmiş bir bakacağız(tabi bu ikisi etkilenmişse).Ha bir de m.schumacher e bakacağız nasıl etkilenmiş?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    massa da fırsat buldukça kimi ye uyarı gönderiyor ama kimi den herhangi bi cvp gelmedi henüz
    çünkü şu an rahat olan pilot kimi ve massa tedirgin,laflarıyla kimiyi geride bırakmaya çalışıyor ama nafile
    f1i izlediğim günden bu yana böyle laf atmalardan etkilenmeyen iki pilot gördüm:schumi ve kimi

    Massa arada bir mesaj gönderiyor ya Kimi ye sinirimi bozmaya başladı. o vaskıyla istediğini almasın ama kimi bu montoya mclraen e geçtiğinde hep dedim kimi onu sallamaz bile.umarım o massa yı biraz silker. ne demek yol vermek zorunda değilim diye. o zaman yeteri kadar iyi değilsin demek yoksa böyle bir durumu düşünmessin. bu açıklamsına kızdım, daha dün kü çocuk. yoksa sauber de bile massa hoşuma giderdi.
    Bu arada arkadaşlar yapmayın etmeyin. Montoya willims iken açıklamalrıyla F1 haberleri göstermeyen kanallarda bile karşıma çıkardı. Şumi sallamadı bile. gerek yarış için de gerek yarış dışında... yarış sonrası ödül seremonisinde; Maykıl kadar pasif şiddet uğrayanına rastlamadım lütfen buna dikkat. F1 d.coulthard, montoya, hatta ralf, zaman zaman ama hayranlığını da gizleyemeyen villeneuve, yakın geçmiş Alonso, briatore yaw aklınıza kim gelirse bir de maykıl a bakın. ne kadar etkilenmiş? onları uzun vadede sabır erdemdir gibisinden rakiplerini boğuyordu. genç alonso bile bocalıyordubereket reno ya yatsın kalksın dua etsin.bir pilota bir takım bu kadar yardımcı olurdu. sadece bu sene maykıl üzerinde gerek ferrari roblemleri, Monaco, yarış içinde ceza, şampiyonluk yolu biraz baskı altında kaldı o da Çin GP üst seviyeye ulaşmıştı bana göre ama sonuç ortada!
    gelelim montıya-şumi atışmasına.konuyu lütfen 2003 yılı i
    çerisinde değerlendirin yoksa 2006 sezonunda montoya yı bitiren mclaren olduğu aşikarda, 2003 sezonunda montoyayı bitirenin ne olduğuna bakmak gerek. bir de montoya 2003 de geçişlerini yavaş araçla mı yapmış güldürmeyin beni o zamn 20.000deviri aşan tek motor willims tı Allah için harika araçlar bugun bile Ferrari den sonra en çok sevdiğim araçlardır.
    mika hakkinen de bitiren mclaren-mercedes tir. güvenirlik ve sağlamlık açısından düzgün işler yapsalardı mika bu kadar çabuk kopmazdı.çünkü karşısında Ferrari vardı.ne yapacak? o dönmede ki mclaren araçları ile bence mika dan bile çok daha iyi işler beşaran bir kimi'in bile hali ortadaydı. e yani yavrum bu yüzden bazen ballı alonso diyenlere de hak vermiyor değilim neyse böle bişi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the_cantan



    quote:

    Şumi sallamadı bile.


    montoya da onu sallamadı




    quote:

    bir de montoya 2003 de geçişlerini yavaş araçla mı yapmış güldürmeyin beni o zamn 20.000deviri aşan tek motor williamstı.


    vay vay daha sen ne izlediğini bilmiyorsun f2001 i montoya ne ile geçti kalas kütük dayanıksız yavaş williamsla bu bir.F2003 ga YI YANİ F2002 VE F2004 ten sonraki en hızlı ve en dayanıklı aracı fw25 ile yani f2003 ga dan daha yavaş ve çok daha az dayanıklı araçla geçti.Kezaa f2004 ü de öyle hatta f2004 ün nasıl bir araç olduğunu ben söylemiyim sen biraz düşün cantan(ama sen şimdi dersin fw26 daha hızlıydı f2004 ten diye diye huahahah)(yahu ross brawn ın kendisi en iyisiyiz diyor 2000,2001,2002,2003,2004 te ama sen demiyorsun) .Daha senin bazı şeylerden haberin yok eğer fazla devir çevirmekle hızlı aracı bir tutuyorsan bir şey bilmiyorsun demektir ki bilmiyorsun çünkü bu sene williams cosworth motoru 20.000 devirini aştı hem de bir den fazla kez ama aracı hızlı mı başa güreşebildi mi.


    Ey büyük yarrabbim sen tut efsane araçlardan f2003 ga(ve hız bakımından f2002 ve f2004 ten sonra en hızlı araç tır kendisi ve en dayanıklı araçtır)yı yavaş fw 25 ile karşılaştır.Bu yorumları da gördük ya.Sen şimdi cantan tutarsın dersin ki f2002 ve f2004 yavaştı dersin hatta dersin 248 f1 de yavaş dersin.Yahu araçlar hız ve dayanıklılık rekorları kırmış buna rağmen montoya ve diğerleri yavaş ve ultra dayanıksız araçlarla mücadele versin daha sonra çıkıp biri desin ki f2003 ga fw 25 ten daha yavaş.Yahu bu nasıl bir mantıktır sen herhalde 2003 senesinde uzaydaydın cantan bir önce kendini toparla bi silkelen kendine gel sonra da böyle komedi yorumlar yapma.Sen tut ferrarinin aracına williams tan kötü de.Olacak iş değil yahu böylesini görmemiştik.




    Şimdi cantan sen schumacher i sevebilirsin kimse buna bir şey diyemez başka bir pilotu da sevmeyebilirsin kimse sana neden sevmiyorsun da diyemez ancak ufak bir hatırlatma yapıyorum sana bilmediğin için bunu;

    Montoya nın m.schumacher e göre hızlı ama dayanıksız araçla yarıştığı sadece bir yıl var o da 2005 yılı bak dikkat et sadece hız bakımından üstün bu yılda montoya nın aracı.(dayanıklılık yönünden yine vasat)

    Ancak 2001,2002,2003,2004, ve 2006 da schumacher in aracı montoya nın aracından,alonso nun aracından,raikkonen in aracından ve coulthard ın aracından hem hız hem dayanıklılık olarak oldukça üstün.

    Bu dediklerimi iyi belle aklına bu araç kıyaslamasında sen hariç formula 1 in içinde bulunan herkes biliyor.Ve yine 2001,2002,2003,2004 ve 2006 yılında ferrari nin yaptığı araçların hem hız hem dayanıklılık açısından diğerlerine oranla iki gömlek üstün olduğunu yine sen hariç herkes biliyor.



    f2003 ga ile fw25 ikarşılaştırman ve bir de fw25 i üstün göstermen talihsizlik diyemiyorum resmen bilmeden konuşmuşsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 14 Kasım 2006; 21:48:56 >




  • sadrazzam, F2003 GA çok iyi bir araçtı. Ama FW25' i öne çıkaran şey Michelin idi. Senin dediklerinden yola çıkarsak neden Macaristan' da Renault' tan tur yedi? Bunu bir açıklar mısın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam

    i.Kezaa f2004 ü de öyle hatta f2004 ün nasıl bir araç olduğunu ben söylemiyim sen biraz düşün cantan(ama sen şimdi dersin fw26 daha hızlıydı f2004 ten diye diye huahahah)(yahu ross brawn ın kendisi en iyisiyiz diyor.


    F2004 i yalnızca 1 kere geçebildi montoya.@sadrazzam yapma.O geçişide 2004 ün son yarışı Brezilya da geçebildi.
    17 kez F2004 jpm in önünde.şunu da unutma ki o yarıştada Michael 18.cepten kalktı.Zorlamadı aracını.yoksa montoya gene geçemezdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro


    F2004 i yalnızca 1 kere geçebildi montoya.@sadrazzam yapma.O geçişide 2004 ün son yarışı Brezilya da geçebildi.
    17 kez F2004 jpm in önünde.şunu da unutma ki o yarıştada Michael 18.cepten kalktı.Zorlamadı aracını.yoksa montoya gene geçemezdi


    genç evladım belçika 2004 te montoya schumacher i geçmedi mi(12 tur sonra mekanik arıza nedeni ile yarış dışı kaldı montoya al işte hep dayanıkız araçlar hep).Çin 2004 te geçmedi mi.Brezilya 2004 te haftasonu boyunca en hızlı dereceleri atan zaten raikkonen ve montoya idi.Bu ikisi de yarışı bir ve iki bitirdiler(yani 18 incilikten kalkmasa bile geçmesi oldukça zordu bu ikisini)(şimdi belçika 2004 te ağır depo ile schumacher in 3 sıra gerisinden kalkan montoya yavaş araca sahip olan montoya ancak bus stop a muaazam geçişi yapan montoya hem de f2004 e karşı.Biz 2005 yılında asla bir f2004 ve f2002 kadar hızlı ve dayanıklı olmayan mp4-20 ye karşı böyle bir geçiş göremedik.)
    .İşte montoya g üstelik 2003 te de geçti üstelik 2001 de de geçti.Yani f2004 le yarışmasına rağmen montoya da raikonen de geçti.

    Şimdi ufak bir hatırlatma daha yapıyorum sana hirotaro evladım iyi kulak ver buraya;

    Ferrari nin f2001i f2002 si ve f2004 ü(f2003 ga yı ayrı tutyorum çünkü 2003 sezonun da f2003 ga sonradan piste çıktı o kadar ki f2002 o hali ile bile 2003 sezonun başında mclaren ve williams a denk ti) 2002 ve 2004 sezonu boyunca piste çıktıkları andan itibaren hem en hızlısı hem en dayanıklısı idiler.Bunlar sezon boyunca hep üstün idiler.Ancak bu araçları geçmeyi başardılar.

    Şimdi 2005 yılında raikkonen in ve montoya nın kullandığı mp4-20 ispanya gp sinden itibaren iyi performans vermeye başladı(ferrari 2001 de 2002 de 2004 te sezonun başından itibaren iyiydi).Ancak dayanıklılık yönünden oldukça kötü bir araçtı.İnşallah gördün schumacher in kullandığı en iyi ferrari zamanları ile montoya nın ve raikonen in kullandığı en iyi mclaren zamanı arasındaki farkı.(ferrari ''en''leri mclaren in 2005 yılındaki ''en'' inden hem daha hızlı hem daha dayanıklı.


    @challenger,kendi ağızınla söylemişsin zaten.F2003 ga bridgestone lastikleri kötü performans verirken bile başa güreşti buradan zaten aracın o yılın büyük farkla en iyisi olduğu ortaya çıkıyor.Şimdi ross brawn 2003 yılında ispanya gp sinden sonra en iyisi biziz demişti.2003 kanada gp sini schumacher kazandı.Ross brawn yine en iyisi biziz dedi bu yarıştan sonra(haklıydı zaten)

    Geldik macaristan a.Yarıştan sonra schumacher araçta anlayamadığı birşey olduğunu söylüyordu kezaa aynı yarışta baricchello nun da süspansiyonu göçmüştü.F1 yorumcularının koyduğu gibi biz de bu olayın ismini koyalım.Ferrari nin 2003 yılında sorun yaşadığı tek yarış diyebiliriz(bir de almanya gp sinde schumacher in lastiği 4 tur kala hasar görmüştü).Ancak dikkat bunların hiçbiri araç dayanıklılığı ile ilgili değildi tam bu sırada diğer takımlar devamlı her yarışta mekanik sorun yaşıyorlar ve aynı zamanda bir motor sorununa kurban gitmemek için şasiden ve motor performansından alabildiğince ödün veriyorlar.İşte bu şartlar altında bu pilotlar hem 2001 de hem 2003 te hem 2004 te kazanadılar.2002 de montoya açısından galibiyet olmadı çünkü bmw williams sıralama turlarında risk alarak yarışırken yarışlarda zorunlu olarak performans düşüklüğüne gitti bunlara rağmen neredeyse her yarışta sorun yaşadı.(tabi coulthard ı tenzih ediyoruz 2002 monaco da yaşadığı motor sorununa rağmen mclaren pit ekibinin pitten sorunu çözmesi ile f2002 yi mağlup edişi var).Hani işin acı tarafı mp4-20 nin dayanıklılık yönünden ferrari nin 2005 teki kötü aracından da kötü olması.


    bakın bu söylediklerim kesinlikle schumacher i aşağılamak için değil.Ben schumacher i zerre kadar sevmem ancak saygım büyüktür.Aynı şekilde montoya ya raikkonen e coulthard a saygımın büyük olması gibi.(heee tabi ferrari ye saygım çok daha büyüktür her ne kadar sevmesem de çünkü ferrari pilotlardan bağımsız ayrı bir güçtür benim için yani boşuna formula 1 in en büyük takımı değil.).Tabi bu arada montoya ya raikkonen e de asla hakaret edilmesine izin vermem.Bu iki pilotu küçük gösterene muhakkak ki cevabını vereceğim.


    O yüzden bu montoya ların raikkonen lerin dayanıksız yavaş araçlarla yaptıklarını çıkardıkları yarışları görmezden gelmeyeceğiz.Biz hep hatırlatacağız bunları.


    Son olarak hirotaro evladım ve cantan bakın son kez hatırlatıyorum sizlere;2001,2002,2003,2004 te ferrari araçları diğerlerinin araçlarına göre hem çok hızlı hem çok dayanıklı.2005 yılında ferrari vasat mclaren nin aracı hızlı ama dayanıksız.2006 da ferrari yine çok hızlı ve çok dayanıklı diğerlerine göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 15 Kasım 2006; 23:17:03 >




  • benim için geçmek demek,damalı bayrağı sağlam şekilde Ferrarilerin önünde bitirmesi demek.Zaten bunun için F2002 ve F2004 en iyi değilmi. Yarış içinde geçildiği tek yarış(ciddi anlamda) 2004 Belçikadır.Brezilya'yı zaten sayma.Ferrari sanki oraya turistlik tesise gelir gibi geldi.Hiç zorlamadılar.
    Çinde belki Montoya MS yi geçmiş olabilir.ama unutmaki kürsünün en üstünde FERRARİ pilotu ve F2004 aracı vardı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    benim için geçmek demek,damalı bayrağı sağlam şekilde Ferrarilerin önünde bitirmesi demek.Zaten bunun için F2002 ve F2004 en iyi değilmi. Yarış içinde geçildiği tek yarış(ciddi anlamda) 2004 Belçikadır.
    Çinde belki Montoya MS yi geçmiş olabilir.ama unutmaki kürsünün en üstünde FERRARİ pilotu ve F2004 aracı vardı


    benim sana o geçişi söylemekteki amacım geçerken bile montoya nın aracının ne tür mekanik sorunlar yaşadığını belirtmekti(eğer bir insan ın aracı dayanıklı olursa damalı bayrağı görür bu sorunlara rağmen f2004 ü geçmek bunu sadece montoya ve raikkonen yaptı).montoya ve raikkonen hiçbir zaman araçlarını dayanıklılık sorunlarından ötürü tam kapasite ile kullanamadılar.


    quote:

    brezilya'yı zaten sayma.Ferrari sanki oraya turistlik tesise gelir gibi geldi.Hiç zorlamadılar.



    sallama evladım.Barrichello muazzam start aldı o yarışta raikkonen i geçti daha sonra raikkonen barrichello yu geçti.Montoya da her ikisini geçti.
    Üstelik m.schumacher in yarış içindeki yükselişin de unutma.Bilhassa geriden gelip r.schumacher i geçti 8 tur kala.Zaten brezilya 2004 te montoya ve raikkonen den sonra en hızlı pilot m.schumacher di.

    Gayet tabi çin de barrichello süper yarış çıkardı dediğim de o hep güçlüydü ferrari ama montoya ve raikkonen altlarındaki b..tan araçlarla f2004 ü yendi.Hem de yaşadıkları onca soruna rağmen.(2001 de de 2003 te de yaşadıkları onca sorunlara rağmen geçtiler)

    Bir de belçika da montoya nın süper geçişi için öyle geçişleri o kadar hızlı ve dayanıklı araca kimse kolay kolay yapamaz(montoya yapar o ayrı).

    Yani bu pilotlar ın altlarındaki dandik araçlarla yaptıkları önemlidir hirotaro evlat




  • sadrazzam, Belçika' yı bir daha izlesen? Bak bakalım yarışın başında kaç kişi geçiyor Schumacher' i. Sadece Montoya mı var orada? Bu kadar adama geçilmiş olmasının nedeni sence beceriksizliği mi yoksa bir problem mi? Ayrıca Montoya' nın yaşadığı problem kendisinin hatası. Trulli' ye olmadık yerde o kadar salakça saldırıyor ki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    sadrazzam, Belçika' yı bir daha izlesen? Bak bakalım yarışın başında kaç kişi geçiyor Schumacher' i. Sadece Montoya mı var orada? Ayrıca Montoya' nın yaşadığı problem kendisinin hatası. Trulli' ye olmadık yerde o kadar salakça saldırıyor ki.


    ah ah.Yahu hem izlemiyorsun hem de anlamsız ca soru soruyorsun.

    Schumacher belçika 2004 te kötü yarış çıkarmadı bunu iyice sokun aklınıza.Üstelik hiç te beceriksiz değildi.Bu beceriksilik lafı da nerden çıktı onu da bilmiyorum(bu dediğini eledik).Birincisi 2004 belçika haftasonun en sağlam aracı 2004 yılının tamamın da olduğu gibi ferrari.Bu şıkkı da ele bir kere.çünkü antrenmanlarda sorun yaşayanlar montoya raikkonen ve coulthard.Bu sırada antrenmanlar da en hızlı turları atan schumacher di.Sıralama turlarında yağmur yağana kadar raikkonen ve montoya hızlı turları attı.

    Montoya nın yarış dışı kalması tamamen mekanik sorun, trulli ile temas etmesinin alakası yok.Öyle ki schumacher in peşine takıldığı sırada bile vibrasyon sorunu yaşadığını söylüyordu yarıştan sonra zaten olmasza o görüntüleri de koyacağım buraya schumacher i 2 tur boyunca kovalarken nasıl yarış çizgisinde kalmaya çalıştığını daha doğrusu nasıl savaş verdiğini görürsün.

    Şimdi startta renaultlara ve david coulthard a geçiliyor schumacher daha sonra 2 tur boyunca hızlı turları atan raikkonen e geçiliyor ondan da iki tur sonra en yaşadığı sorunlara rağmen en hızlı turu atan montoya ya geçiliyor.Yalnız raikkonen ve montoya dan sonra en hızlı turları atan kim schumacher in kendisi.


    quote:

    Bu kadar adama geçilmiş olmasının nedeni sence beceriksizliği mi yoksa bir problem mi


    şu problem lafını aradan çıkar bir kere dediğim gibi hiç beceriksiz değildi üstelik gerilere düşmesine rağmen iyi yarış çıkardı.(hani gerilere düştü dediğim 5 inciliğe düştü sadece).Ha o haftasonu barrichello nun yaşadığı sorunlara rağmen çıkardığı yarışı da incelemek lazım yine görürüz ki ferrari nin hızlı ve dayanıklı olduğunu.Bilhassa da diğerlerinin sorunlu olduğunu da görürüz.




  • Beceriksizi sen söylüyormuşsun gibi duruyor daha önce bahsettiklerinde. Tek bir şey soracağım, peki neden orada yavaşlayıp o kadar adama geçildi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    Beceriksizi sen söylüyormuşsun gibi duruyor daha önce bahsettiklerinde.


    bir kere beceriksiz lafını sen söyledin hiç alakam olmadı beceriksiz lafı ile.Ben geçişleri yapanlardan bahsettim.


    quote:

    Tek bir şey soracağım, peki neden orada yavaşlayıp o kadar adama geçildi?


    start anını mı soruyorsun?Çok normal renault ların kalkış gücü zaten ortada.Kezaa mclaren lerinde.Ancak alonso nun start ta schumacher i geçmesinin bir nedeni de hafif olması.(coulthard ta hafif ti)

    challenger,challenger ferrari ler o haftasonu boyunca zaten başa güreştiler bir problem yaşamaları söz konusu değil kaldı ki barrichello gerilere düşmesine rağmen yarışı 3 üncü bitirdi.(o da start anında yaşadığı olaydan dolayı geriye düştü)


    ferrari 2004 yılında herhangi bir problem yaşamadı.Yarış performansları ve topladıkları puanlar,istatistikler araç verileri bunu gösteriyor.Çok açık farkla en iyisi olmalarına rağmen(diğerleri de sorun yaşamalarına rağmen) iki yarışta da geçildiler.




  • sadrazzam sana geleceğim,
    yalnız hatırlatacağım şey şu 2004 SPA yarışını daha önce de seninle forumda değinmiştik ama
    unuttuğun nokta şu ki bridgestone. ne dersen de. kardeş sen de tüm yarışlar var aç izle o yarışta michelin e göre geç ısınan briston lastiklerinin avantajını kullandılar. ve yarış esansında maykıl kimi yi heryakalyışında güvenlik aracı devredeydi; SC ın en pisste en çok durduğ,u yarışlardan biriydi. ve dikkatini çekerim bu lastik sorunu spa, indianapolis(yağmur yağana kadar) gibi serin havada kendini gösteriyordu. ne hiklmetse sonra bristonun sevdiği hava oldu ama yağmur da geçen yıl berbat.
    kısa kesiyorum 2003 de willims-BMW sanırım FW-25 yada 26 dandik araç mı? işte buna gülerim. montoya gibi 2003 de rakibinin dibine girip geçmek ok. derim sorun değil ama Ferrrai ye bakıpta maykıl ın beceriksizliği mi demeliyiz ne münasebet o kadar becereiksiz desek o dönem mclaren ve willims a 2006 kimi ve montoya ya neredeydi peki?
    Willims BMW motoru ile harilar yaratıyordu bu sene ne oldu williams yada bmw ye?
    devir ile yarış kazanıldığını, hakkımda genelleme yapma williams-BMW o kadar dandik olmadığını sana hatırlatıyım ki aklıma geldi o willims la montoya iyi işler çıkarırken Ralf Schu.. de eli armut toplamıyordu. kiminiz çıkar 2003 Kanada GP örnek verir. Şumi in görüşü Ralf beni geçebilmek için çılgın gibi kullanması gerekli... sen ralf i sevmezsin aklıma geldi... neyse.
    bir yana sorun yok, şansa işler yolunda giderde mclaren ve williams mı iyi oluyor yoksa pilotlar mı?_ dayanıksızlık ve sürekli problem ne iş.
    2004 Çin GP maykıl bazen oval pistlerde sorun yaşar.hoşuna gitmez belli ki yada alamıyor. zaten yeni çıktı bu sonra ki sene istanbul GP aynı şeyi yaptı maykıl ama 2006 da tozuttu daha ne diyim. gelecem bu arada.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the_cantan

    sen ralf i sevmezsin aklıma geldi... neyse.
    bir yana sorun yok, şansa işler yolunda giderde mclaren ve williams mı iyi oluyor yoksa pilotlar mı?_ dayanıksızlık ve sürekli problem ne iş.
    2004 Çin GP maykıl bazen oval pistlerde sorun yaşar.hoşuna gitmez belli ki yada alamıyor. zaten yeni çıktı bu sonra ki sene istanbul GP aynı şeyi yaptı maykıl ama 2006 da tozuttu daha ne diyim. gelecem bu arada.



    quote:

    sadrazzam sana geleceğim,
    yalnız hatırlatacağım şey şu 2004 SPA yarışını daha önce de seninle forumda değinmiştik


    evet hatırlarsan aynı şeylerden bahsetmiştim.


    quote:

    kardeş sen de tüm yarışlar var aç izle o yarışta michelin e göre geç ısınan briston lastiklerinin avantajını kullandılar. ve yarış esansında maykıl kimi yi heryakalyışında güvenlik aracı devredeydi; SC ın en pisste en çok durduğ,u yarışlardan biriydi. ve dikkatini çekerim bu lastik sorunu spa, indianapolis(yağmur yağana kadar) gibi serin havada kendini gösteriyordu. ne hiklmetse sonra bristonun sevdiği hava oldu ama yağmur da geçen yıl berbat.


    bak bu yazdıklarında yanıldın yine işte.bir kere raikkonen in belçika da 3 saniye farkla kazanmasının nedeni zaten güvenlik aracı yoksa 20 saniye farkla bitiyordu.eğer güvenlik aracı olmazsa raikkonen oldukça rahat bir yarış kazanacaktı kaldı ki güvenlik aracı devreye girip schumacher raikkonen in arkasına geldiğinde bile raikkonen en hızlı tur zamanını attı.Yoksa zaten çok rahat kazanacaktı yarışı.

    Ferrari nin lastik sorunu yoktu spa da.2003 yılında kanada gp sinden sonra brdigestone michelin i yakaladıklarını söyledi.2004 yılında bahreyn de malezya da o kadar yüksek sıcaklarda bridgestone(hani meşhur havalar ısınınca iyi performans veren michelin e ) pistlerin her tarafında üstündü.Bridgestone lastikleri o kadar iyidi ki belçika 2004 te cuma günü serin havada schumacher hızlı tur zamanları attı.Cumartesi yağışlı havada ikinci oldu sıralamalarda.Yarış esnasında da raikkonen ve montoya dan sonra en hızlı pilot schumacher ve barrichello.



    quote:

    kısa kesiyorum 2003 de willims-BMW sanırım FW-25 yada 26 dandik araç mı? işte buna gülerim. montoya gibi 2003 de rakibinin dibine girip geçmek ok. derim sorun değil ama Ferrrai ye bakıpta maykıl ın beceriksizliği mi demeliyiz ne münasebet o kadar beceriksiz desek o dönem mclaren ve willims a 2006 kimi ve montoya ya neredeydi peki?


    şimdi fw25 efsane f2003 ga ya karşı oldukça yavaş bir araçtır kezaa mp-4 17 de öyle.m.schumacher in beceriksiz olduğunu siz söylüyorsunuz ha ama montoya nın ya da raikonnen in beceriksiz olduğunu iddaa ederseniz ben de m.schumacher in beceriksiz olduğunu iddaa ederim.
    Ben sadece geçenlerden bahsettim geçilenden değil.Şu 2006 yılında mclaren in bir halini söyle bakıyım?Çok mu rekabetçi idi yoksa çok mu dayanıklı idi yoksa çok mu hızlı idi de montoya ve raikkonen mi çuvalladı?daha ilk yarıştan itibaren bu ikisi 2006 da renault ve ferrari den gerideyiz demediler mi?


    quote:

    sen ralf i sevmezsin aklıma geldi... neyse.
    bir yana sorun yok, şansa işler yolunda giderde mclaren ve williams mı iyi oluyor yoksa pilotlar mı?_ dayanıksızlık ve sürekli problem ne iş.
    2004 Çin GP maykıl bazen oval pistlerde sorun yaşar.hoşuna gitmez belli ki yada alamıyor. zaten yeni çıktı bu sonra ki sene istanbul GP aynı şeyi yaptı maykıl ama 2006 da tozuttu daha ne diyim. gelecem bu arada.



    doğrudur ben ralf i hiç sevmem üstelik hayatta abisini geçemez çünkü yetenek olarak oldukça altında abisinin.

    cantan şu 2001,2002,2003,2004,2005 ve 2006 da montoya ve raikkonen in kullandığı araçlar hep devamlı dayanıklılık sorunu yaşamadı mı buna rağmen bunlar yarış kazanmadı mı kazandı.Bunalara rağmen bu ikisi o muazzam ferrarilere altlarındaki yavaş ve dayanıksız araçlarla kök söktürmediler mi geçmediler mi?geçtiler.

    benim buradaki derdim asla schumacher e laf atmak değil.BU yazdıklarımı yavaş araçlarla en iyi araçlara karşı yapmış pilotlara yönelik alakasız herhangi bir yorum olduğunda devreye gireceğim cantan.Bu üst düzey iki yetenek muhteşem geçişlere ve muhteşem yarışlara imza attılar bilhassa yavaş araçlarla cantan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 16 Kasım 2006; 20:33:30 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.