Şimdi Ara

Run Flat Lastik & BMW (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
542
Cevap
25
Favori
212.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote

    quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Yazdıklarımdan sonra E90 320d BMW'nin lastiklerini Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastikler ile değiştirdim. Çok ama çok memnunum.

    Daha önce de yazdığım gibi hafifi bir 'turn-in' kaybı dışında hiçbir eksi yok, konfor, sessizlik, kaymak asfalt harici yollarda tutunma, hatta frenleme anlamında olağanüstü iyileşme var.

    Kısacası RFT lastiklerin konforundan memnun değilseniz rahatlıkla normal lastiklere geçebilirsiniz, mümkünse XL kodlu hafif güçlendirilmiş yanaklı versiyonları tercih etmenizi öneririm.

    hocam maliyet bilgisi verebilir misin? bir de eski lastiklerini ne yaptın? takas falan mı yaptın??

    Hocam benim lastikleri az kilometreli ve çok iyi durumda oldukları için takasa verdim. Fazla bir şey etmedi ama her halükarda gözden çıkardığım için dert etmedim. Üzerine 700-800 TL ek yaptım yanlış hatırlamıyorsam. Frenleme performansı hala şaşırtıyor Goodyear'ların, sessizlik ve konfor da olağanüstü.

    Bridgestone RE050A özellikle darbe sertliği ile ün yapmış kötü bir lastik. İlle de RFT devam edecekseniz PZero ya da Michelin PS2 ZPS sanırım Potenza'dan kat kat iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    ben de degistirecegim lastikleri ancak aracta stepne olmadan rft harici bir lastik kullanmak ne derece saglikli olur o konuda dusunuyorum siz nasil hallettiniz bu meseleyi?

    Aşırı uzun yol yapmadığım ya da ters yerlere gitmediğim için bagaj altına lastik tamir spreyi ve kompresör aldım. BMW M3 ve cabrio modellerinde aynı çözümü kullanıyor yıllardır.

    İşin aslı ola ki RFT lastiğiniz ters bir yerde onarılmayacak şekilde (ki çoğu fabrika HİÇ onarılmasın diyor) patlarsa kolay kolay hiçbir yerde yedek bulabileceğinizi de sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    ben de degistirecegim lastikleri ancak aracta stepne olmadan rft harici bir lastik kullanmak ne derece saglikli olur o konuda dusunuyorum siz nasil hallettiniz bu meseleyi?

    Aşırı uzun yol yapmadığım ya da ters yerlere gitmediğim için bagaj altına lastik tamir spreyi ve kompresör aldım. BMW M3 ve cabrio modellerinde aynı çözümü kullanıyor yıllardır.

    İşin aslı ola ki RFT lastiğiniz ters bir yerde onarılmayacak şekilde (ki çoğu fabrika HİÇ onarılmasın diyor) patlarsa kolay kolay hiçbir yerde yedek bulabileceğinizi de sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?

    Onemli bir tecrube olmus aslinda cekincelerim biraz daha artti runflatten normal lastige gecme konusunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?

    Onemli bir tecrube olmus aslinda cekincelerim biraz daha artti runflatten normal lastige gecme konusunda

    Alıntıları Göster
    aracım E90 320D..yaklaşık 3 hafta önce bridgestone RFT ve jant(255x40x17)orjinal takımı çıkartıp ikinci el bir orjinal az kullanılmış 16 inç jant takımı alıp üzerine önceki arabamdan kalan 215x55x16 Nexen marka kış lastiklerimi taktırdım..araç daha yumuşak vede kasislerde daha yumuşak.. direksiyon yumuşadı ve DTC daha az devreye giriyor yada ben öyle hissediyorum ayrıca yine bana göre araba RFT lerde daha seri idi biraz ataklığı kayboldu gibi geldi görünümü de tabiiki sportif ve yırtıcı bir görüntüden daha sakin efendi uslu bir aile arabası görüntüsünde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    aracım E90 320D..yaklaşık 3 hafta önce bridgestone RFT ve jant(255x40x17)orjinal takımı çıkartıp ikinci el bir orjinal az kullanılmış 16 inç jant takımı alıp üzerine önceki arabamdan kalan 215x55x16 Nexen marka kış lastiklerimi taktırdım..araç daha yumuşak vede kasislerde daha yumuşak.. direksiyon yumuşadı ve DTC daha az devreye giriyor yada ben öyle hissediyorum ayrıca yine bana göre araba RFT lerde daha seri idi biraz ataklığı kayboldu gibi geldi görünümü de tabiiki sportif ve yırtıcı bir görüntüden daha sakin efendi uslu bir aile arabası görüntüsünde..

    Alıntıları Göster
    rftleri aslinda biraz dar yanakli performans lastikleri gibi dusunmek cok yanlis olmaz gibi geliyor,yanaklardaki celik levhalar jant yerine geciyor gibi zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    rftleri aslinda biraz dar yanakli performans lastikleri gibi dusunmek cok yanlis olmaz gibi geliyor,yanaklardaki celik levhalar jant yerine geciyor gibi zaten

    Alıntıları Göster
    yaz kış ROF kullanıyorum sorun yok. Kışlıklara çıkma orjinal jant aldım.
    Yaz: 225/50 R16
    Kış 205/55 R16 goodyear ultragrip eagle
    iki lastiğin çapı da birbirine çok yakın olduğu için ayarda gerekmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playdead

    yaz kış ROF kullanıyorum sorun yok. Kışlıklara çıkma orjinal jant aldım.
    Yaz: 225/50 R16
    Kış 205/55 R16 goodyear ultragrip eagle
    iki lastiğin çapı da birbirine çok yakın olduğu için ayarda gerekmiyor.

    Alıntıları Göster
    Selam arkadaşlar,

    Ben de 2011 model e87 sahibiyim. Runflat lastiklerden ben de hiç memnun değilim.

    Bu aralar bir kış lastiği almak istiyorum ancak sormak istediğim ; aracın üzerinde şu an orjinal 16'' jant ve runflat lastikler bulunuyor, runflat olmayan normal bir kış lastiği alıp taktırmak istiyorum bu mümkün müdür ? Ya da jantı da mı değiştirmem gerekiyor normal bir kış lastiği taktırmak için ?

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grkmsh -- 21 Kasım 2012; 23:31:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkmsh

    Selam arkadaşlar,

    Ben de 2011 model e87 sahibiyim. Runflat lastiklerden ben de hiç memnun değilim.

    Bu aralar bir kış lastiği almak istiyorum ancak sormak istediğim ; aracın üzerinde şu an orjinal 16'' jant ve runflat lastikler bulunuyor, runflat olmayan normal bir kış lastiği alıp taktırmak istiyorum bu mümkün müdür ? Ya da jantı da mı değiştirmem gerekiyor normal bir kış lastiği taktırmak için ?

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Yardımcı olabilecek biri varsa çok memnun olurum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkmsh

    Selam arkadaşlar,

    Ben de 2011 model e87 sahibiyim. Runflat lastiklerden ben de hiç memnun değilim.

    Bu aralar bir kış lastiği almak istiyorum ancak sormak istediğim ; aracın üzerinde şu an orjinal 16'' jant ve runflat lastikler bulunuyor, runflat olmayan normal bir kış lastiği alıp taktırmak istiyorum bu mümkün müdür ? Ya da jantı da mı değiştirmem gerekiyor normal bir kış lastiği taktırmak için ?

    Teşekkürler.

    Evet takabilirsiniz, RFT jantlar normal jantlardan çok az farklıdır ve normal lastiği kabul ederler. Ben 8000 km'dir sorunsuz kullanıyorum. Ancak tersi yapılamaz, normal janta RFT lastik takmayın (daha doğrusu muhtemelen takabilirsiniz ama lastik patlamadan sonra sürmeye devam ederseniz janttan atacaktır yani RFT özelliğini kullanamazsınız).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?

    RFT ile titremenin uzak-yakın alakası yok. Tam tersine çoğu yolda titremenin azalması gerekir. Muhtemelen balans ayarınız bozuk ya da jantlarınızda eğrilik var.

    Replika jantların çoğu aşırı kalitesiz, özellikle fazla boşluklu iddialı vs. tasarımlı olanları kırmak bile mümkün.

    Lastiklerin yarılması ne yazık ki tamamen çukura ve hızınıza bağlı, her lastik (RFT'ler dahil) yarılabilir ya da balon yapabilir. Lastiklerinizin havasını sık sık kontrol ediyor musunuz? Bana göre balon ve yarılmaların en az yarısı havasız lastiklerden kaynaklanıyor.

    Ben aracımda 17" 45 profilli lastik kullanıyorum ve şu ana kadar en ufak sorunla karşılaşmadım.
  • E90 3.20d aracima 3 gun once aynı ebatta 16" orjinal jant aldim ve RFT lastiklerim ile ayni ebatta olan 205 55 16 goodyear ultra grip 8 aldim.
    Aracim eskiye gore virajlarda hafif de olsa yatma egilimi ve dalgali yollrda yaylanmaya basladi.
    Bu tabiki cok rahatsiz edici boyutta degil ancak lastikcinin dogru basinc bastigindan tam emin degilim. Belki fren mesafesin de artma olmus olabilir diye dusunuyorum.
    Orjinal olarak RFT cikan bu araclarda normal kis lastigini kac basincla kullanmak gerekir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?

    RFT ile titremenin uzak-yakın alakası yok. Tam tersine çoğu yolda titremenin azalması gerekir. Muhtemelen balans ayarınız bozuk ya da jantlarınızda eğrilik var.

    Replika jantların çoğu aşırı kalitesiz, özellikle fazla boşluklu iddialı vs. tasarımlı olanları kırmak bile mümkün.

    Lastiklerin yarılması ne yazık ki tamamen çukura ve hızınıza bağlı, her lastik (RFT'ler dahil) yarılabilir ya da balon yapabilir. Lastiklerinizin havasını sık sık kontrol ediyor musunuz? Bana göre balon ve yarılmaların en az yarısı havasız lastiklerden kaynaklanıyor.

    Ben aracımda 17" 45 profilli lastik kullanıyorum ve şu ana kadar en ufak sorunla karşılaşmadım.

    Alıntıları Göster
    bende jantlardan şüpheleniyorum, jantların eğriliğini nasıl tespit ettirebilirim? bunun bir yöntemi var mı?
    Valla ben bu yaz RFT'ye geçeceğim, talihsizlikte olsa ben çok sıkıntı yaşadım:( RFT öneriniz var mı marka olarak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Arakadaşlar, 3 ay önce BMW 1 serisinden aldım. Bende herkes gibi run flat lastikleirmi ve jantlarımı değiştirdim. 17" jant ve conti normal yaz lastiklerinden takdırdım. Yaşandığım sorunlar;

    1-Direksiyon titremesi inanılmaz arttı( özellkle 80 km'sonrasında)
    2- 2 kere lastikler yandan yarıldı, birinde kaldırım köşesine denk geldi, ötekinde ise yaklaşık 30-40 ile giderken çukura girdim ve lastik yine yandan yarıldı;
    3- lastik yarılınca yapacak hiç birşey yok, hava anında iniyor ve yolda kalıyorsunuz. Kapı kapı gezip lastikçi aramanız gerek ki çıkma bir lastik bulup idare edin. oda gecenin bir vakti yada kaldığınız yere göre mümkün olmuyor;

    yaklaşık 20 yıldır ehliyetim var ve iyi bir sürücü sayılırım, daha önce lastik yarılması nedir bilmem. Ben süspansiyonların run flat'e göre ayarlı olduğunu düşünüyorum. Bu çukurlarda hele Türkiye'de bu risk alınmazmış. Şimdi kış lastikleri var üzerinde ve eski orjinal kapak jant kullanıyorum. Direksiyonda titreme yok ve 16" lastik olduğundan rahatım yerinde.
    Ama yazın ne yapacağım bilmiyorum, kesinlikle bu lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ve run flate geçeceğim. Aracı eşimde kullanıyor ve riske atamam. Ama titreme ile ilgili jantlarda sorun olabilir mi diye size sormak isterim, 17" jantlar replica ,yada titreme sorunu lastik değşiiminden mi kaynaklı yani run flat yerine normal lastik kullandığım için mi? aynı sorunu yaşayan var mı?

    Onemli bir tecrube olmus aslinda cekincelerim biraz daha artti runflatten normal lastige gecme konusunda

    ben f30 kasa kullanıyorum suanda tıtreme bended mevcut 18 jant taktım ve michelin plot spot 3 lastık. run flat degil.servisle konustum sadece yoldaki bozuklugu bıraz daha fazla hıssedersın aksı durumda sıkıntı yok dedı. tıtreme suanda kronık sorun aracınızda servotronıc dıreksıyon varsa servıse ugrayın cunku dıreksıyon kutusu degısıyor.

    ben 45 yanak 18 lerımde cukurlara cok sert gırdım ne bir yarılma nede patlama oldu conti alıcaktım lastıklerı son anda mıchelın daha guclu yanaklara sahıp oldugunu ogrendım ona gectım dırek.
  • Conti dedigin gibi yanaklari cok yumusak, sorun yaratiyor.
    16 orjinal kapak jantlarda titreme olmuyor ama 17 inch celik jantta bariz titreme yapiyor, jantta sorun olabilir diye dusunmustum??
    Jant degistirmek garantiyi bozuyor mu peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Conti dedigin gibi yanaklari cok yumusak, sorun yaratiyor.
    16 orjinal kapak jantlarda titreme olmuyor ama 17 inch celik jantta bariz titreme yapiyor, jantta sorun olabilir diye dusunmustum??
    Jant degistirmek garantiyi bozuyor mu peki?
    ben replikaları çıkarıp orjinal jantları takarak gittim servise garanti bozulması söz konusu olmadı. bende şuanda 16 lık jantlar takılı orjinalleri.titreme devam ediyor ve parça değişimi için ürünün gelmesini bekliyorum. eğer sizin 16 larla titreme yoksa hiçbir şekilde 17 jantlarınız balanssız ya da kalitesiz bir replika olabilir ki balans tutmuyor bazı replıkalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakalt

    Conti dedigin gibi yanaklari cok yumusak, sorun yaratiyor.
    16 orjinal kapak jantlarda titreme olmuyor ama 17 inch celik jantta bariz titreme yapiyor, jantta sorun olabilir diye dusunmustum??
    Jant degistirmek garantiyi bozuyor mu peki?
    Merhaba
    Ben 2006 model 320d sahibiyim. Bir kaç aydır bu forumu; özellikle Iratus nick li arkadaşın lastik değişikliği sonucu yorumunu merakla bekliyordum. Cevabı aldım. Teşekkür.
    Yanlız bir sorum var :
    Benim araçta orjinalden 225/50 R16 RFT lastik var. Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastiğin bu boyutta olanını göremedim internette. Yok mudur? Bunu kullanmak için 17 inch janta geçmek durumunda mıyım?
    Ne tavsiye edersin iratus kardeş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamzak

    Merhaba
    Ben 2006 model 320d sahibiyim. Bir kaç aydır bu forumu; özellikle Iratus nick li arkadaşın lastik değişikliği sonucu yorumunu merakla bekliyordum. Cevabı aldım. Teşekkür.
    Yanlız bir sorum var :
    Benim araçta orjinalden 225/50 R16 RFT lastik var. Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastiğin bu boyutta olanını göremedim internette. Yok mudur? Bunu kullanmak için 17 inch janta geçmek durumunda mıyım?
    Ne tavsiye edersin iratus kardeş.

    Maalesef yeni nesil performans lastiklerinin pek çoğu minimum 17"ten başlıyor. Aslında çoğu sürücü için olumsuz bir durum bu, özellikle bozuk yollarda.

    Belki 1-2 yıl sonra yeni lastiklerin 16" serileri çıkabilir ama şu aşamada 16" bulacağınız lastiklerin çoğu "touring" lastiğidir. Ben konfor ve uzun ömür arıyorum diyorsanız bunları da tercih edebilirsiniz. Bir de özellikle Bridgestone'un 16" performans lastikleri var, mesela Potenza Adrenalin.

    İlle de Goodyear almak zorunda değilsiniz, başka lastiklere de bakabilirsiniz. Ancak şu anda 225/50/16 nın maalesef problemli bir boy olduğunu söyleyebilirim, 16" çoğu araba 205/55/16 kullanır, 225 tabanlarda genelde 17" janta geçilir.

    Toplayacak olursak bence opsiyonlarınız şunlar:
    1) RFT'de devam, yeni nesil RFT lastikler epey gelişti, yeni F10 5 serilerine de takılan Pirelli P7 Cinturato'yu bir deneyin derim, oldukça övülen bir lastik. Bunun RFT olmayanını da deneyebilirsiniz ama o zaman XL bakın derim.

    Eğer RFT bırakılacaksa:
    2) Öncelikle orijinal ebatta, yoksa 225/50 ya da 225/45, mümkünse XL bir lastik. Ne yazık ki fazla opsiyonunuz yok.
    3) Performansa önem veriyorsanız 225/45/17 ebatına geçebilirsiniz, bu ebatta Pirelli PZero, Michelin Pilot Sport, ya da Goodyear F1 Asym. 2 (mümkünse hepsi XL olarak). Lastik çapınız bir miktar artacak ama çok önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamzak

    Merhaba
    Ben 2006 model 320d sahibiyim. Bir kaç aydır bu forumu; özellikle Iratus nick li arkadaşın lastik değişikliği sonucu yorumunu merakla bekliyordum. Cevabı aldım. Teşekkür.
    Yanlız bir sorum var :
    Benim araçta orjinalden 225/50 R16 RFT lastik var. Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastiğin bu boyutta olanını göremedim internette. Yok mudur? Bunu kullanmak için 17 inch janta geçmek durumunda mıyım?
    Ne tavsiye edersin iratus kardeş.

    Maalesef yeni nesil performans lastiklerinin pek çoğu minimum 17"ten başlıyor. Aslında çoğu sürücü için olumsuz bir durum bu, özellikle bozuk yollarda.

    Belki 1-2 yıl sonra yeni lastiklerin 16" serileri çıkabilir ama şu aşamada 16" bulacağınız lastiklerin çoğu "touring" lastiğidir. Ben konfor ve uzun ömür arıyorum diyorsanız bunları da tercih edebilirsiniz. Bir de özellikle Bridgestone'un 16" performans lastikleri var, mesela Potenza Adrenalin.

    İlle de Goodyear almak zorunda değilsiniz, başka lastiklere de bakabilirsiniz. Ancak şu anda 225/50/16 nın maalesef problemli bir boy olduğunu söyleyebilirim, 16" çoğu araba 205/55/16 kullanır, 225 tabanlarda genelde 17" janta geçilir.

    Toplayacak olursak bence opsiyonlarınız şunlar:
    1) RFT'de devam, yeni nesil RFT lastikler epey gelişti, yeni F10 5 serilerine de takılan Pirelli P7 Cinturato'yu bir deneyin derim, oldukça övülen bir lastik. Bunun RFT olmayanını da deneyebilirsiniz ama o zaman XL bakın derim.

    Eğer RFT bırakılacaksa:
    2) Öncelikle orijinal ebatta, yoksa 225/50 ya da 225/45, mümkünse XL bir lastik. Ne yazık ki fazla opsiyonunuz yok.
    3) Performansa önem veriyorsanız 225/45/17 ebatına geçebilirsiniz, bu ebatta Pirelli PZero, Michelin Pilot Sport, ya da Goodyear F1 Asym. 2 (mümkünse hepsi XL olarak). Lastik çapınız bir miktar artacak ama çok önemli değil.

    Alıntıları Göster
    Selam arkadaşlar,

    Ben de geçtiğimiz hafta itibariyle RFT lastikleri çıkarıp normal pirelli sottozero kış lastiği taktırmış bulunuyorum. Yaklaşık 500 km yol yaptım ve sonuç çok etkileyici. Aracın konforu inanılmaz artmış durumda. RFT leri değiştirmeyi düşünenler varsa kesinlikle tavsiye ederim.


    Bu arada aracım 2011 model e87, havaların soğumasıyla beraber farkettiğim bir durum var. Yolda giderken sorun olmuyor ama özellikle yağmurlu ve soğuk havalarda bir tümseğin üstünden geçerken aracın ön takımından bir gıcırtı sesi geliyor. Ancak yağışsız açık havalarda herhangi bir ses gelmiyor. Böyle bir durumla karşılaşan var mı ? Sorun neden kaynaklanmış olabilir ?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkmsh


    Selam arkadaşlar,

    Ben de geçtiğimiz hafta itibariyle RFT lastikleri çıkarıp normal pirelli sottozero kış lastiği taktırmış bulunuyorum. Yaklaşık 500 km yol yaptım ve sonuç çok etkileyici. Aracın konforu inanılmaz artmış durumda. RFT leri değiştirmeyi düşünenler varsa kesinlikle tavsiye ederim.


    Bu arada aracım 2011 model e87, havaların soğumasıyla beraber farkettiğim bir durum var. Yolda giderken sorun olmuyor ama özellikle yağmurlu ve soğuk havalarda bir tümseğin üstünden geçerken aracın ön takımından bir gıcırtı sesi geliyor. Ancak yağışsız açık havalarda herhangi bir ses gelmiyor. Böyle bir durumla karşılaşan var mı ? Sorun neden kaynaklanmış olabilir ?

    Teşekkürler.

    bende de e87 var. lastikler bridg. RFT, aynı gıcırtı geliyor. sanırım kronik.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.