Şimdi Ara

RTE Seçimi iyice garantiliyor!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu olaylar iyice mide bulandırıyor kapatmasalar yada orada başka birşey olsa bile çok iğrenç durum akpye oy kazandıracaktır..


    RTE Seçimi iyice garantiliyor!!
    RTE Seçimi iyice garantiliyor!!haber global
    İstanbul'da bir metro hattı daha kapatıldı! Vatandaşlar tepki gösterdi
    https://haberglobal.com.tr/gundem/son-dakika-istanbulda-bir-metro-hatti-daha-kapatildi-vatandaslar-tepki-gosterdi-152764



  • Belki de bunu planliyorlardir? Dolari 5 lira dusurduler ama fiyatlar dusmedi. O zaman suclusu hukumet degil, belediyeler falan filan.

  • 1.bölüm

    İmamoğlu Yetkiliden bilgi alıyor



    şu harita üzerinde anlatıyor

    RTE Seçimi iyice garantiliyor!!


    turuncu hat: yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı fanatiklerin kızgın olduğu hat

    mor hat: çekmeköy-sancaktepe-sultanbeyli

    sarı hat:üsküdar-ümraniye-çekmeköy

    kırmızı hat: ümraniye ataşehir göztepe

    YETKİLİ KADIN:

    şu turuncu ile gösterdiğimiz kısım yenidoğan-emek, yeni adıyla biz buna yenidoğan-cumhuriyet-emek diyoruz. burası da 6.9 km ana hattımız şu an burda bulunduğumuzda 10.9 km

    bunlar 2017 yılında bir paket olarak ihale edilmiş. sonra da 29 aralık 2017de bir mektupla bunlar durdurulmuş.

    şu mor çalıştığımız hattaki (çekmeköy-sancaktepe-sultanbeyli) ilerleme yüzdesi yaklaşık %4 iken; şu turuncu da ise ( yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı) ilerleme yüzdesi %2 iken hatlar durdurulmuş.

    birkaç tane aslında inşaat bile değil; tünele erişim şaftları açılmış.sadece bir tane makas tüneli açılmış burada.dolayısıyla burası için (turuncu hat yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı) 2 kere, burası için mor hat (çekmeköy-sancaktepe-sultanbeyli) yatırım programında. dolayısıyla yurtdışı kredisi kullanabiliyoruz.

    ancak şu turuncu hattımız 2 kere (yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı) 2017 ve 2019'da ulaştırma bakanlığı'na onay için başvurulmuş. Ulaştırma bakanlığı da buranın talebinin, metro talebinin yeterli olmadığından dolayı bunu onaylamamış.

    Onaylamadığı için de Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Kamu Yatırım Programı'na alınamamış, alınamadığı için de bu mor hat için bulduğumuz (çekmeköy-sancaktepe-sultanbeyli) krediyi bu turuncu hatta kullanamıyoruz. (turuncu hat yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı) dolayısıyla buraya ya bu onaylanıp (turuncu hat) yeniden kredi için bir çalışma yapıp krediyi bulduktan sonra yeniden başlayabiliriz; çünkü bunun kredisini buraya kullanamıyoruz (mor hattın kredisini turuncuya) bunun bugünkü bedelle yaklaşık değeri (turuncu hat) 2.1 milyar TL


    ...inşaatın yapımı yaklaşık %2 ilerlemiş bir mertebede ..




    İMAMOĞLU:

    bizim de burayla ilgili bir başvurumuz olmamış mı ?


    YETKİLİ KADIN:

    oldu biz de başvurduk. bir önceki yönetim de başvurmuş. red oldu.
    gerekçeleri ise, onlar olaya tabiki çok teknik açıdan bakıyorlar. bir saatte bir kesitten geçecek yolcu sayısı belli bir miktarın üzerindeyse buraya metro yapılsın diyorlar. burada ne yazık ki yolculuk talepleri bunun altında çıkıyor. biz de bu turuncu hattın kredi çalışmaları devam ederken aynı zamanda bu turuncu hattın talebini arttıracak ve bu hattı ana raylı sistem ağına daha verimli bağlayacak şekilde bu turuncu hattı (yenidoğan-cumhuriyet-emek hattı )biz aslında hali hazırda yapımı devam eden iki hattımıza da entegre edecek şekilde, sarı hat dudullu bostancı hattımız ve kırmızı hat ümraniye-ataşehir-göztepe hattımızla entegrasyonu için de bunun proje çalışmalarını da başlatmak istiyoruz. böylelikle bu hat kendini daha gerçekleyen (verimli) bir hat olacak.

    şu an açılan şaftlar (turuncu hat) 2017'den kalan şaftlar ve geçici ömürlerini doldurmuş durumdalar. deprem gerçeği var. içleri sürekli su doluyor. aynı zamanda ordaki kentsel yaşamı ve trafiği de engellediği için biz onları geçici olarak geçici bir imalat ile kapatıyoruz. yeniden kredi bulduğumuzda açmamız 1 ay bile bulmaz.

    bir de yenidoğan'da bir tane makasımız var bizim: taşdelen. siz daha önce görmüştünüz büyük bir imalattı o. mesela orasını doldurmayacağız. geçici olarak da olsa doldurmayacağız. yapıp kapatıp üstündeki yolu trafiğe açacağız. ne zaman kredi bulursak orası da bitmiş olacak .orayı da hazır hale getirmiş olacağız.


    İMAMOĞLU:

    bu metro hatları meselesi önemli. biz bu konularda sürekli şeffaf ve paylaşımcı olmaya çalıştık bu konulardaki zorlukları hem çekmeköy belediyesi ile hem de sancaktepe belediyesi ile toplantılarda paylaştık aslında ve orda da bu işin zorluklarıyla ilgili sıkıntıları dile getirirken aynı zamanda katkı talep ettik. yani dedik ki bakın bunların kredilendirilmesi, bir yatırım onayının çıkması ardından kredilendirme süreçlerindeki katkılarınız bizim yolculuğumuza hız verecektir dedik. günün sonunda yapılan işlemde şu var, biz çekmeköy sultanbeyli hattının, bu taşdelen yenidoğana doğru giden kolunun dışındaki bölümüne kredi bulundu. çünkü buranın yatırım onayı vardı. bu bölümün yatırım onayı (turuncu hat ) yenidoğanlılara,taşdelenlilere seslenelim ki bu sarıgaziden başlayan bu hattın hazine onayı daha doğrusu yatırım onayı, yatırım planına alınması ile ilgili hükümetin vereceği karar hem 2017'de hem de 2019'da red edilmiş. yani 2 kez red edilmiş. bizim talep etmemize rağmen bi daha red edilmiş. dolayısıyla bu onay çıkmayınca bizim buraya kredi alma şansımız yok. şu anda bizim kredi bulduğumuz noktalarla ilgili hız verdiğimiz inşaatlarımız var. 10 metro hattında. bugün 4 milyar liranın üzerinde özkaynağımızdan metroların imalatlarına para ayırıyoruz. ama 10 taneye ayırıyoruz. kimine kdvsini ödüyoruz kimine eksik kalan kısmını ödüyoruz. direk özkaynaktan harcadığımız füniküler hatlarımız da var. ama burası (turuncu hat) bugünkü parayla yaklaşık 2.2 milyar lira, yani bizim toplamda ayırdığımız özkaynağın yarısını sadece buraya ayırmamız lazım ki bu turuncu hattı yapabilelim. böyle bir gücü yok şu anki bütçenin. ama borçlandığımız takdirde yapabiliriz. dolayısıyla biz emek hastanesinden başlayan sarıgazi taşdelen yenidoğan hattı ile ilgili süreci iptal etmiş değiliz.

    buranın bir projesi vardır. iptal edilmemiştir. ama dediğim gibi onayı verilmediği için merkezi hükümet ve yetkilileri tarafından, süreç yürümedi.biz çekmeköy sultanbeyliye (mor hat) bulduğumuz krediyi de bu turuncu hatta (yenidoğan) harcayamıyoruz. böyle bir kural yok. yatırım onayı olmadığı için yurtdışından kredi de bulamıyorsunuz ve alamıyorsunuz. o bakımdan bu süreç işlemedi (turuncu hat) dediğim gibi deprem açısından çevre ile ilgili oluşturduğu risk açısından burayı doldurmamız lazım. doldurduğumuz yerleri yarın kredi bulduğumuzda açmamız 1 ay. bizim proje onayı çabalarımız devam edecek . kredi bulma çabalarımız devam edecek. aynı diğer yerlerdeki gibi .bulduğumuz anda açmamız 1 ay. onun için yani bugün feryat figan bağıranlar siyasetin en çirkinini yapıyorlar. bir de kendini ispat etmek isteyenler var.

    siyaseten seçilmiş arkadaşlar. onlara da üzüntü ile bakıyorum. keşke bizi arasalar bilgi alsalar. yani biz telefonun ucundayız her konuda gelsinler bizden bilgilendirme istesinler. ya da arkadaşım gitsin bilgilendirme yapsın ama öğrenmek isteyen...ona yapacak bir şey yok. başka bir şeyi daha arkadaşlarım dile getiriyorlar.yenidoğandan taşdelenden sarıgaziden devam eden bu hattı daha verimli hale getirip yani şu an inşaatı devam eden göztepe ümraniye hattımız bostancı dudullu hattımızı da kesen bir kol haline getirip bu hattı daha verimli bütüncül bir istanbulu doğu batı ekseninde kesen bir hatta dönüştürüp daha kolay onay daha kolay bir kredi bulabilme çabası içine giriyoruz.sadece sultanbeyli çekmeköy hattıyla değil; aynı zamanda diğer kesen hatları da birbirine bağlayan daha verimli bir hatla ilgili proje çalışmalarını da arkadaşlarım sürdürüyor. emek hastanesi ile bu site-yenişehir durağı arasındaki hattı o bakımdan bizim niyetimiz nettir. tekrar ediyorum hattı iptal etmedik. ama şu anda yapamadığımız için çevreye etkisi açısından durdurmak zorundaydık. başladığımızda açmamız 1 aydır. istanbul'daki ve oradaki (turuncu hat) vatandaşlarımız merak etmesinler doğru karar verdik. onların hayatlarını riske atmamak adına. ama yarınlarda para bulduk yani kaynak bulduk tabi önce hükümetin onayı gerekiyor onayı verildi parayı bulduk hemen başlarız 1 ayda oraları açarız dert etmesinler.


    Kaynak:




    2. bölüm

    İmamoğlu yenidoğan (turuncu hat) metro inşaatına gidiyor incelemelerde bulunup şunları söylüyor:

    "Bu kadar geleceği görülmeyen bir çalışmada yani direkt bu şekilde bu semtin içinde kuyu açılması bir metot mudur? Meraktan soruyorum..." sözlerine görevli kadın "Eğer bütçeniz net değilse belli değilse..." diye yanıt verdi. İmamoğlu bu sözlere karşılık olarak "Bütçeniz net değilse buradan mı başlanır? Nedir bu yani delip delip hayret yani... Şuraya bakar mısınız binanın yanı yani..." diye isyan etti.

    Sorunlu metro hattına ilişkin bilgi veren İmamoğlu "Ne yazık ki yatırım planında olmayan 2017'nin sonundan beri yani 2,5 yıldır duran bundan 10 ay önce durmuş haliyle aldığımız ve tasarımı sıkıntılı bir kılçık hat" dedi. Metro hattındaki kuyulardan yurttaşların da tedirgin olduğunu söyleyen İmamoğlu durumu tamamıyla inceleyip tartışacaklarını belirtti.



    kaynak:

    https://www.yenicaggazetesi.com.tr/ekrem-imamoglu-cileden-cikti-280844h.htm

    ÖZET:



    1-)

    Turuncu hattın (yenidoğan-cumhuriyet-emek) yapımına İmamoğlu'ndan önce başlanmış. Yapımın başladığı 2017 yılında Ankara yatırım onayı vermemiş

    daha sonra belediye İmamoğlu'na geçince 2019 yılında tekrar istek yapılmış Ankara yine onay vermemiş.



    2-)

    Ankara'nın onay vermemesinin sebebi; bu hattı talep edecek yolcuların belli bir sınırın altında kalacağını belirlemeleri.



    3-)

    Yatırım onayı verilmediği için projeye kredi ve kaynak bulunamıyor. diğer hatta verilen (mor hat çekmeköy-sancaktepe-sultanbeyli) krediyi turuncu hatta kullanma imkanı da yok.



    4-)

    İBB'nin tüm metro inşaatı için ayırdığı özkaynak 4 küsür milyar tl. eğer ki turuncu hattı(yenidoğan) kendi özkaynağından yapmaya kalksa maliyet 2.2 milyar tl olduğu için kredi bulunmadan yapmak olası değil.



    5-)

    metronun inşaatı için kullanılan şaftların ömrü dolduğu için kapatılması gerekiyor. deprem ve çevre riski içerdiği için. şaftlar kapatılarak sıkışan trafik rahatlatılacak. kredi ve kaynak bulunduğunda kapatılan yerlerin açılıp inşaatın yeniden başlaması 1 ay



    6-)

    İmamoğlu 2017'de başkan olsaydı bu hat bu şekilde plansız ve yatırım alamayacak şekilde değil; daha planlı ve yatırım onayı alacak şekilde açılacağından bu mağduriyet hiç yaşanmamış olacaktı.

    Hadi bb



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazer__ -- 7 Ocak 2022; 2:2:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.