Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (87. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
345.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ferdidmr kullanıcısına yanıt
    "216 coupe" beyni diye sorarsanız bulamazsınız tabii. o arbadan kaç tane var ki, çıkmacıların raflarında beyni bulunsun? halbuki o arabadaki motor, rover'ın tüm serilerinde kullanılan 1.6 K serisi motoru. dolayısıyla rover K serisi 1.6 motor beyni diye arasanız rahat rahat bulursunuz.

    ankara RMG servisi arayıp sorun bulurlar size... hatta muhtemelen depolarında vardır...
  • Merhaba arkadaşlar Rover 216 SI 1999 model lpg&benzin aracım mevcut. Aracımda bir sorun var ustalar çözmek için bilgisayara bağlamak istiyor ama budefa bilgisayara nereden bağlanır bulamıyorlar. Arabamın sorunu şu şekilde, yolda gidiyorsunuz hiçbir sorun yok ışıkta durdunuz. Kalkış alıyorsunuz ve araba zorlanıyor sanki 1.6 değilde 1.2 ' den daha kötü bir performansla çekmiyor. Yokuşta tam bayılıyor bazense yokuşta sorunsuz bir şekilde çıkıyor.Benzin ve tüp olarak denedim aynı. Sorunu çözemedik arkadaşlar neyden olabilir veya HATAY ' da rover ustası tanıyan arkadaşlar yardımcı olabilirmi araçtan çok memnunum sadece kliması için bile kapının önüne koyarım yazın içine oturur kahvemi yudumlar keyfime bakarım. Cevaplayan arkadaşlara çok teşekkürler şimdiden.
  • zeydan1995 Z kullanıcısına yanıt
    silindir kompresyonlarını ölçtürün öncelikle. bu yolla motor doğru güç üretiyor mu bunu görürsünüz. sonra debriyaj setini kontrol ettirin, bu yolla da, motorun ürettiği güç yola aktarılabiliyor mu onu görürsünüz.

    mekanik bir sorun yoksa o zaman elektrik elektroniğe gelir iş. ateşlemenizin sorunsuz olduğunu varsayarak, bunun üzerine bir yorum yapmıyorum, öyledir umarım. bunun haricinde, maf sensörüne bakmak lazım. bu araçta maf sensörü beynin içindedir ve emme manifoldundan, beyne giden ince bir hortumla bu sensöre manifold basıncı taşınır. bu ince hortumda çatlaklar, yırıtklardan dolayı doğru havanın sensöre taşınamadığı durumlarla karşılaşıldı daha önce. bu hortum kontrol edilebilir.

    ille de cihaza bağlayalım diyorlarsa, o araca uygun OBD diagnostik cihazı var mıdır çevrenizde bilemem. yine de bulursanız, aracın diagnostik soketi, orta konsolun içindedir. gaz pedalının yan tarafından elinizi içeriye, teybin arka tarafına doğru sokarsanız bulursunuz. hemen yan trimin iç kısmında bu soketin asılacağı bir askı tırnağı vardır. orda asılı olabilir ya da oraya asmayıp içeriye tıkıştırmış olablirler bu soketi... orayı kontrol ederseniz bulursunuz.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 8 Ağustos 2018; 13:48:29 >




  • aya kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim hocam çok faydalı bir cevap dediklerinize tek tek bakacağım
  • Arkadaşlar ben aranızda yeniyim anadolu maltepede oturuyorum benim 415 2003 küçük rover im vites kutusundan yağ sızdırîyor yağ kutunun içinden geliyor bu sorunu nasıl halledebilirim bana kaça patlar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şanzumanpatlatan Ş kullanıcısına yanıt
    kartal sanayi, orjinal otomotiv, murat gözalan... gidin, baksınlar, söylerler durumu...
  • Aya ustam kolay gelsin yine senin tecrübene ihtiyacım oldu. Geçen 7-8 ay önce 416 olan roverimin aküsü bitmiş takviye yaptıktan sonra srs airbag ışığı yanmaya başladı kontakta. Önümüzdeki ay arabanın muayenesi var. Bu srs ışığını söndürmek için bilgisayara bağlayıp öle düzeltirsin dediler ama 5-6 yere bilgisayara bağladılar obd bağlantısı gerçekleşiyor ancak araç bilgisine ulaşamıyorlar. Muayene sırasında da bu ışık yandığı için sistemde arıza olması durumunda ağır kusur sayılıyormuş. Senden isteğim bu obd bağlantısını yapan bir yer biliyor musun İstanbulda, yada başka yapılacak birşey var mı srs ışığını söndürmek için. Yardımların için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • derekoy39 D kullanıcısına yanıt
    selamlar,

    OBD konusunda, piyasada bulacağınız her cihaz her araca uymaz. çünkü araçtan araca veri akış protokollerinde farklılıklar olabilyor. en azından o dönemin araçlarında. o nedenle piyasada rastlayacağınız cihazlarda o araç için yüklü yazılım yoksa, uyumsuzluk, haberleşememe ya da hatalı veri görme sorunu olası...

    sizdeki soruna gelince; sizin aracınızda ABS, SRS gibi sistemler bağımsız çalışan sistemler. yani günümüz araçlarındaki gibi değil. günümüz araçlarında sistemlerin hepsi ortak bir yazılım üzerinde çalışıyor. dolayısıyla sistemden herhangi birinde bir defa hata kaydı düştüğünde sonrasında o hata kendiliğinden gitse bile bir cihaz ile bağlanılıp, nihai kontrolünün yapılıp ondan sonra sistemin okeylenip, hatanın silinmesi gerekiyor ki o ışık sönsün.

    oysa sizin aracınızda sistemler biribirinden daha bağımsız. yani en basit haliyle, sistemin birinde sorun olduğunda, kontrol devresi tamamlanamadığından ışık yanar, sorunu giderince devre tamamlanır, ışık söner. bir çeşit aç/kapa anahtar gibi yani. herhangi bir arıza ışığının ardından arızayı giderdikten sonra ışığı söndürmek için cihaza bağlamak gerekmez kısaca...

    dolayısıyla sizde de eğer ışık halen yanıyorsa sistem halen sorunlu demektir. sorunu bulu düzelttiğinizde ışık sönecektir. cihaza bağlamanıza, resetlemenize gerek yok. çalışıyorsa ışık yanmaz, çalışmıyorsa ışık yanar. bu kadar da basit aslında. bu haliyle de esasında sorunu bulup çözmek de kolaylaşıyor.

    muayeneden o ışık yanarken geçemeyeceğiniz doğru. o nedenle sorunu çözmelisiniz. "akü değişiminden sonra oldu" demişsiniz ama bu sistemler akü değişiminden etkilenen sistemler değil. dolayısıyla akü değişimiyle alakalı da değil sorununuz. aynı zamana denk gelmesi sadece bir tesadüften ibarettir.

    aracınızın SRS sorununa dair de sık karşılaşılan durumlardn bahsedersek;

    o sistemde arızaya neden olacak 2 nokta var aslında:

    1) koltuk altı soketleri ; aracınızdaki srs sistemi aynı zamanda aktif gergili emniyet kemerlerini barındırır. bu sistem, hemen koltuğunuzun altına baktığınızda göreceğiniz uzun bir silindirik tüp ile çalışır. o tüpün içinde de tıpkı airbaglerdeki gibi patlayıcı madde var. eğer bir kaza oluşur ve airbagler patlarsa, koltuk altındaki o tüp içindeki patlayıcı da patlayıp, emniyet kemerinizi geri çekerek gerer. böylece ilk darbede sizin koltuğunuzdan ileri yapacağınız fırlama hareketinde kemerdeki boşluktan dolayı ileri gidip direksiyonla çarpışmanızı önlemek adına sizi koltuğa iyice çekerek yapıştırır ve aradaki boşluğu almış olur.

    işte bu koltuk altındaki patlayıcının tetiklenebilmesini sağlayan elektrik kablosu da koltuk altına kadar gelir ve orda, koltuğu söküp çıkardığınızda bu kabloyu ayırabilmeniz için de koltuk altı patlayıcısına bir soket yardımıyla irtibatlanır. bu sokette zaman içinde meydana gelecek oksitlenme, kablolarda oynama, kırılma olursa da ki araçlar yaşlandıkça bu kablo/soket de yaşlanıyor ve çoğunlukla koltukta yapılacak ileri geri kaydırma hareketlerinde devre kesilebiliyor. orda oluşacak bir temassızlık durumunda da elektrik devresi tamamlanamadığı için durumu size bildirmek üzere SRS ışığı yanıyor. bu soketleri ve kabloları kontrol edin, gerekirse çıkarıp içlerini WD40 benzeri bir sprey ile temizleyin. bunu öndeki her iki koltuk için de yapmalısınız.

    2) en çok karşılaşılan ikinci sorun noktası ise, direksiyon sargısıdır. direksiyon malum sabit değil hareketli bir nesne. ve direksiyon üzerinde de hem sürücü airbag var. dolayısıyla hem bu airbag için hem de korna düğmeleri için gövdeden gelecek kabloların bu bölgeye geçmesi gerekiyor. bu kablolar aşağıdan gelip, direksiyona direk geçmiyorlar, çünkü o zaman direksiyon her sağa sola döndüğünde bu kablolar çok kısa sürede direksiyon kolonuna, birbirine vs. dolanıp koparlardı. o nedenle direksiyon içinde "airbag sargısı" da denilen bir parça mevcut. bu parçanın altında ve üstünde birer soket var. bu alttaki soket ile üstteki sokete kablo geçişi içinse bu sargının içinde direksiyon döndükçe bir saat zembereği gibi kendi içine sarılan ve tekrar boşalan flexible bir kablo var. bu sayede, gövdeden kablolar bu parçanın altındaki sokete, direksiyondaki kablolar ise üstteki sokete giriyor, bu sayede birbiriyle elektriksel geçişleri tamamlanıyor. direksiyonun dönmesi de bu kabloların birbiribine ya da kolona sarılmasını önlüyor. işte bu sargı içindeki fleksi (esnek) kabloda da zamanla ve yaşlanmaya bağlı arızalar, kopmalar olabiliyor ve sonuçta yine devre kesildiği için ışık yanıyor. bu sargının da kontrol edilmesi ve sorunluysa değişmesi gerekiyor.



    bu iki sorundan en çok karşılaşılanı genelde direksiyon sargısı, ikincisi ise koltuk altı soketleri. bu sistemin üçüncü tamamlayıcısı, kaza anında darbeyi algılayan SRS sensörü ama o pek sorun çıkarmaz.

    sizin kontrol edeceğiniz noktalar, direksiyon sargısı ve koltuk altı soketleri.


    eğer "bunları tek başıma yapamam" derseniz ki, soketler koaydır ama direksiyon kısmı biraz zordur ve tecrübe ister, o zaman kartal sanayi, orjinal otomotiv, murat gözalan'dan yardım alabilirsiniz...




  • Eyvallah yavuz ustam eline sağlık geçen ay kuzene euro civic almıştık onun da kornası çalışmıyordu ustaya gittik dedi direksiyon sargısı arızalı diye parçasını bulun değiştirelim dedi. Aradık euro civic'e ait direksiyon sargısı yok bende ikitellideki çıkma rover parçaları satan mehmet ustaya gittim sonuçta aynı araçlar dedikleri için onda bulduk sargıyı ama rover 620nin direksiyon sargısı uydu tabi oda ayrı bi tesadüf oldu ozman bizim aracın bi kontrollerini yapsınlar dediğiniz gibi sorun direksiyon sargısından kaynaklı ise büyük ihtimalle o parçayı değiştircez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yurtdışı sitesi parça bulamayanlar için
    https://rimmerbros.com/
  • Arkadaşlar Öncelikle Merhaba;

    İsmim Mustafa İzmirdeyim.

    Sitede uzun süredir sizleri takip ediyorum.1998 Model Rover 216si aracım var.Motor ve araç meraklısıyım.Aracımın bakım onarımlarını kendim yapıyorum. 4 Ay öncesine kadar hiç bir problem yokken aracımda vuruntu sesi duymaya başladım. Araştırmalarım ve incelemelerim sonucunda supaplarla alakalı olduğunu düşünerek tamirci olan bir arkadaşımla aracın silindir kapağını söktük. Sorunun silindir kapağından değilde 3. silindirin piston piminin yerinden çıktığını gördük. Pistonları gömlekleri sekmanları piston kollarını yatakları vb. değiştirdik. kapak kapakçıdan geldi topladık çalıştırdık. Üzerine 10.000 km yol yaptık motorla ilgili problem yok. Fakat Araçda benzinde az hissedilip gazda aşırı rahatsız eden tekleme sorunu peydah oldu.bazen kendi kendine düzelip bazen devam eden sorun. Aracı şuan lpgde kullanamıyorum. Lpg enjektörleri filtreleri vb ayarları değişti kontrol edildi. iki gün düzeliyor tekrar sorun çıkarıyor.Şu an araştrmalarımı Ateşleme sistemi üzerine yoğunlaştırdım.Geçen hafta boğaz kelebeğinin temizliğini yaptım. bi fayda olmadı.( tekleme sorunu için bahsediyorum) Sormak fikirlerinizi almak istediğim bir kaç husus var konuyla alakalı yardımlarını bekliyorum.
    1- Aracın relanti motorunun çalışmadığını düşünüyorum.( Söküp temizledim) Kablolarından şüpheleniyorum açıkçası yeni motor almadan önce kabloların sağlamlığını test etmem lazım. avometrem var kısa devre , kopukluk kontrolü voltaj kontrolü yapabilirim. Ama bana bu soketten çıkan ( sanırım 3-4 kabloydu) kabloların nereye gittiği yada nasıl kontrol edilebileceği hakkında bilgi.
    2-Bu aracın Krank devir sensörü nerededir?( onu söküp temizlemek kablolarını kontrol etmek istiyorum.
    3-Bildiğim kadarıyla bu araçlarda km göstergesi dönen telli sistem değilde kablolu sistem. müşürü var sinyal olarak hızı gönderiyor.o nerededir?

    bu konularla alakalı bilgi sahibi olan arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.




  • mustafaguclu35 M kullanıcısına yanıt
    1) rölanti valfi (IACV - idle air control valve) elektrik bağlantıları ve bu şemadaki renk kodları şöyle ;





    valften çıkan tüm kablolar direkt olarak ECU'ya gidiyor.



    2) krank sensörü (CPS - crankshaft position sensor) volantın arkasında bir yerlerde. service manual'deki sensore dair bilgiler aşağıda ;








    3) hız sensörü (VSS - vehicle speed sensor) şanzımanın hemen üzerinde ve 2 parçadan oluşuyor. bir parçası şanzımanın direk içine girip içerideki mile bağlanan bir dişli parça. diğeri ise dışarıda kalan ve bu mile bağlı dişlinin çevirdiği bir çeşit dinamodan oluşan bir parça. bu dışarıda kalan dinamo kısmı alttaki parçaya plastik tırnaklarıyla oturuyor. genelde burada yapılan çalışmalarda dikkatsiz davranılıp bu parçanın plastik tırnakları kırılıyor ve sonrasında alt kısmına oturmamaya ya da yerinden çıkmasına sebep olabiliyor. motorun yan tarafından elinizi aşağıya şanzımanın üstüne doğru uzattığınızda görebilirsiniz.



    dışarıda, şanzımanın üstünde kalan dinamo kısmı şöyle bir şey ;





  • Merhabalar, aranıza Rover 216si otomatik ile yeni katıldım. Aracı alalı daha 1 hafta oldu gerçekten seri, güzel ve yaşına göre kullanımı çok rahat bir araba. Alırken önyargılarım vardı ama arabaya aşık oldum desem yeridir. Yalnız bir sorunum var, araba 1. viteste silkeleme yapıyor. Onun haricinde bir sıkıntısı yok. Bu şekilde de kullanabiliyorum, sadece dur kalklarda 1. Vitese geçtiği için ve İstanbul'da da çok fazla dur kalk yaptığın için canımı sıkıyor. Bu silkeleme neden olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    1) rölanti valfi (IACV - idle air control valve) elektrik bağlantıları ve bu şemadaki renk kodları şöyle ;





    valften çıkan tüm kablolar direkt olarak ECU'ya gidiyor.



    2) krank sensörü (CPS - crankshaft position sensor) volantın arkasında bir yerlerde. service manual'deki sensore dair bilgiler aşağıda ;








    3) hız sensörü (VSS - vehicle speed sensor) şanzımanın hemen üzerinde ve 2 parçadan oluşuyor. bir parçası şanzımanın direk içine girip içerideki mile bağlanan bir dişli parça. diğeri ise dışarıda kalan ve bu mile bağlı dişlinin çevirdiği bir çeşit dinamodan oluşan bir parça. bu dışarıda kalan dinamo kısmı alttaki parçaya plastik tırnaklarıyla oturuyor. genelde burada yapılan çalışmalarda dikkatsiz davranılıp bu parçanın plastik tırnakları kırılıyor ve sonrasında alt kısmına oturmamaya ya da yerinden çıkmasına sebep olabiliyor. motorun yan tarafından elinizi aşağıya şanzımanın üstüne doğru uzattığınızda görebilirsiniz.



    dışarıda, şanzımanın üstünde kalan dinamo kısmı şöyle bir şey ;

    Değerli Hocam;

    Kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bicado

    Merhabalar, aranıza Rover 216si otomatik ile yeni katıldım. Aracı alalı daha 1 hafta oldu gerçekten seri, güzel ve yaşına göre kullanımı çok rahat bir araba. Alırken önyargılarım vardı ama arabaya aşık oldum desem yeridir. Yalnız bir sorunum var, araba 1. viteste silkeleme yapıyor. Onun haricinde bir sıkıntısı yok. Bu şekilde de kullanabiliyorum, sadece dur kalklarda 1. Vitese geçtiği için ve İstanbul'da da çok fazla dur kalk yaptığın için canımı sıkıyor. Bu silkeleme neden olur...
    Benzer sorun bendede vardı Ateşleme sistemi kaynaklı sorun çıktı. Tevzi makarasını değiştirdim sorun yüzde seksen oranında düzeldi. Buji ve buji kablolarınıda değiştireceğim. Muhtemelen tamamen düzemiş olacak. Senin sorunda ateşleme sistemi ile alakalı mıdır? bilmiyorum. Ama Daha fazla bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olacaktır.




  • mustafaguclu35 M kullanıcısına yanıt
    Sağolasın, şanzımandan olabilir mi diye korkmuştum ama 1-2 yerde daha yazdım bir de bi arkadaşın ustasını arayıp konuştuk onlar da ateşleme sistemini söylediler. Usta da buji veya buji kablolarından kaynaklı olabileceğini söyledi. Bakalım cumartesi günü gidip bi göstericem sonucu paylaşırım...
  • mustafaguclu35 M kullanıcısına yanıt
    Dostum malesef tevzi makarası, buji, buji kabloları hepsi değişti ama hala durmaya yakın ve kalkarken silkeleme devam ediyor. İhtimal olarak şanzıman kaldı o da cvt şanzıman yağını değiştirmek, ya da cvt şanzıman kasnağı veya kayışı gibime geliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    Değerli Aya hocam;

    Sİzden aldığım önemli bilgiler yardımıyla aracımdaki bir kaç sorunu çözdüm. Şuan çözdüğümü sandığım ama her motorun çalışmasında farklı şekilde sorun çıkaran bir problemle karşı karşıyayım. Sorunum ateşleme sisteminden sandığım tekleme ve silkeleme sorunu...
    Benzinde az hissedilen 1500 -200 devir arasında lpgde ise 2000 -2500 devir arası aşırı sallayan bir 216ya sahibim. ateşleme sistemini komple değiştirdim. bobin tevzi makarası distribitör kapağı bujiler. ama hiç bir değişiklik olmadı. aracın relantisi sitabil çalışıyor.en son bu gece bujileri değiştirip test ettim sorun aynı. sadece araç biraz daha atik oldu.En son yarım saat kadar önce emme manifoldundan çıkıpda beyne giren hava emiş hortumunu söktüm. bildiğim ve kadarıyla bu hortum emme manifoldundaki vakumu bir sensöre iletiyor sensör bu vakuma göre ateşleme avansını ve enjektörlerin yakıt püskürtme süresini ayarlıyor. bu hortumu söktüğümde araç stop etti. tekrar çalıştırmak istediğimde geçde olsa çalıştı. relantide bir dengesizlik oluştu ayrıca sürüş esnasında sanki turbosu bozuk dizel araç gibi 5000 devri geçmedi. Fakat silkeleme sallama sorununuda yapmadı.en son aracın beynini söktüm aldım geldim eve içini açtım. temizlenebilir yada ne bileyim kablo bacak uçlarına bir bakayım diye... malesef hüsrana uğradım motorola marka bir sensör yapılmış beynin tam içinde ortasında plastik bacaklarla oturtulmuş bir sensör. beynin içi tertemiz ve gözle kontrolde herhangi bir sorun görünmüyordu. ne yapacağımı şaşırdım. dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. deneim tecrübe ve bilgilerinizle bana yardımcı olabilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bicado

    Dostum malesef tevzi makarası, buji, buji kabloları hepsi değişti ama hala durmaya yakın ve kalkarken silkeleme devam ediyor. İhtimal olarak şanzıman kaldı o da cvt şanzıman yağını değiştirmek, ya da cvt şanzıman kasnağı veya kayışı gibime geliyor...
    Üstad ne yaptın varmı gelişme?
  • mustafaguclu35 M kullanıcısına yanıt
    Selamlar.



    Beyni keşke hiç sökmeseydiniz. Onda sizin yapabileceğiniz bir şey yok, sökünce görmüşsünüzdür zaten. Neyse, tekrar paketlerken sızdırmazlığa dikkat edin bari.



    Soruna gelince; bu tür sorunlar çoğunlukla ateşleme kaynaklı olur. Ama siz ateşlemeye dair her şeyi değişmişsiniz. Eğer değiştiğiniz malzemeye güveniyorsanız o zaman bir de mekanik üzerine yoğunlaşın. Yani tekleme ve silkeleme silindirlerden birinin diğerlerine göre daha verimsiz çalışması demek. Dolayısıyla eğer besleme (enjektör) ve ateşleme sorunu yoksa o zaman silindirlerden birinden kompresyon kaçırıyor mu bakılabilir. Basit bir manometre ile kompresyon testi yapıp her silindir aynı basıncı yakalıyor mu baktırabilirsiniz. Onun sonucuna göre yine değerlendiririz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.