Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (84. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
345.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun uzun yazmayacağım, daha kafadan bu hayalden vazgeçin... bir defa şu an ilanlardaki o 15 binli rakamlar, saçma sapan şişirilmiş, anlamsız rakamlar. her gün daha da leş haline gelen bu araçlara o paralar verilmez.

    ikincisi, ikinci elde, araba alınacaksa (bu sadece rover için değil, her marka için geçerli) kenarda 2-3 bin lira ekstradan paranın rezerve bir şekilde durması gerekir. tüm bunların üstüne bir de "öğrenciyim" diyen birisi için o yaştaki bir araba ciddi kumar demektir ki, o bahsettiğiniz "temiz" arabaların yerinde bugün yeller esiyor. alacağınız en temizi için bile uğraşmaya ne vaktiniz, ne de paranız yetmeyecek...

    son not; 99 model bir coupe zaten yok. 98'de son modelleri üretildi o aracın. o nedenle sakın karşınıza 99 model diye çıkarılan bir araç olursa, inanmayın...
  • fullpusat kullanıcısına yanıt
    Gölbaşında KLAS OTO var.Erdoğan- Doğan ve Ali usta var. Orayla da iletişime geçebilirsiniz.
  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-acil-satilik-335795268/detay bu İstanbuldan
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-1-6-honda-motor-sanzuman-rover-216-coupe-otomatik-vites-sunroof-361716012/detay buda Ankaradan

    Öncelikle aya teşekkür ederim söylediklerinde çok haklısın bende o supheden dolayi her ne kadar hosuma gitsede yanaşmıyorum dediklerini dikkate alacağım peki bu bana söyledijlerin tüm roverlar için mi geçerli yoksa sadece 216 coupeler için mi? 216 nin si sli veya 400 serileri icin de ayni mi durum o fiyata kadar bunlar da bulunabiliyor çünkü eger sadece coupeler icinse onlara da yönelebilirim. Yada baska markaya... ve yukarda paylaşmış olduğum linklerdeki araçları taniyor musun ankaradakini belki biliyor olabilirsin fiyatida cok yuksek değil ama sanirim soylediklerin bunlar içinde gecerli. İstanbuldaki araci da taniyan varsa cevabini bekliyorum teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • m_ucaroglu M kullanıcısına yanıt
    Yılardır rover kullanıcısı olarak sana tavsiyem sorunsuz rover çok az ve nadir bulunabilir. Senin tek atımlık kurşunun direk intihardır yani :) aya'nında bahsettiği gibi her marka araç için kenarda bi 2-3 bin olması lazım. Ki bu ilanını verdiğin araçlar içinde geçerli. En basitinden bi yağ değişimi antifiriz değişimi triger kayışı vs. genel bir bakıma soksan ve o esnada balata baskı vs bişiler deiştirsen min 1500 TL. Bunlarıda göz önünde bulundurman lazım.

    Roverların kronik hastalığı conta problemi de karşına çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Kapağı açılmamış rover bulmakda nadir bir olay. Bide başına böyle bir iş geldimi min 2000 işin içinden cıkaazsın sonra paran çöp olur.

    Tavsiyem servislerden referanslı araba almandır.En azından bir iş oldugunda servisle muhattap olabilirsin.
  • https://forum.donanimhaber.com/m_122560023/tm.htm bu konuda bana yardımcı olabilecek var mı
  • arkadaslar selam.. bi arkadasım 2000 rover 75 club almak istiyor. 31bin tl'deler suanki pazarlik. bu arbayı almasından nasıl vazgecirebilrim? guya araba bmw motorluymus parcasini bulmak kolaymıs diyor.
  • sebep?
  • herkese selamlar;
    ben de dün itibariyle 2004 rover 75 alarak aileye dahil olmaya çalışacağım.
    Tüm riskleri vb. tarttım okudum ama arabaya aşığım galiba.
    Siz tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacak;
    arabayı bir elden geçirmem gerekiyor; iç döşemelerin tamiri; kapı kaplamaları; maun kaplamalardaki çalışmayan kısımlar vs.
    İşçiliği eli iyi bir usta önerebilirseniz istanbulda aracı bırakayım.
    Bir de radyo yerine navigasyon koymak istiyorum; klima gazının dıoldurulması; e daha önemlisi anahtarla uzaktan açma fonksiyonu çalışmıyor bunun için aracı komple bırakacağım bir usta önerisi olan servis önerisi olan varsa beklerim.
    Teşekkürler şimdiden.
  • Rover 420 si 97 model
    arabama ali expressten led far almayı düşünüyorum uyumlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim
  • Selamın aleykum arkadaşlar yarın itibarı ile rover 25 sahibi oluyorum elimde önceki aracımdan kalma 17 jant var alacağım rover25 e 17 jant uyarmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,
    Benim ekranımda Yeni Mesaj sekmesi çıkmadığı için Cevapla sekmesine basarak yazıyorum. Umarım Tamam'a bastıktan sonra yanlış bir şey yapmış olmam. Olursam da forum acemiliğime verin lütfen.
    13 yaşındaki oğlumun baskılarına dayanamayarak (esasen benim de içimde vardı tabii) geçen hafta 216 coupe aldık. Biraz aceleye geldiği için biryere baktırmadım. Anahtarı çevirdim çalıştı, gaza bastım gitti, direksiyonu çevirdim döndü. Hepsi bu. Mesajlarda da belirtildiği gibi 2000 TL ye kadar bana ilave masraf çıkarmasını normal karşılayacağım. Az buçuk kendim de anladığım için yaklaşık masrafı tahmin edebiliyorum. Neyse...
    Tüm mesajları, 84 sayfanın tamamını okudum. Öncelikle aya adlı üyeye teşekkür etmek isterim. Gerçekten sabırla ve özverili şekilde ilk günden bugüne sürekli aktif olmuş, 218'ini satmasına rağmen :)
    seyyah49934993 adlı üyeye de hiç üşenmeden o kadar detaylı bir mesaj yazdığı için teşekkürler. Bence çok önemli bilgiler var içinde.
    Ben de arabamla ilgili tüm işlemleri bitirince detaylı bir mesaj yazacağım. Şimdilik hepsini kaydediyorum :)

    aya bey, bir üyeye teknik dökümanları mail ile göndermişsiniz. Bana da 216 coupe dökümanlarını gönderebilir misiniz acaba ?

    Herkese selamlar, saygılar...




  • relaxation R kullanıcısına yanıt
    aracınız hayırlı olsun. inşallah güzel günler geçirirsiniz...

    takıldığınız bir yer olursa bildiğim ölçüde seve seve yardımcı olmaya çalışırım.

    dökümanlarla ilgili olarak, elimizdeki döküman, tüm modelleri içinde barındıran, elekrik devre şemalarından, kullanıcı kitaplarına, teknik tablolardan, tüm aksamın sökülüp takılmasına kadar çok geniş kapsamlı bir servis manuel'i ve bu manual, PDF formatında yani adobe acrobat ile çalışan dökümanlar olmasına rağmen, bir program gibi birbirine bağlı ve menüler üzerinden seçilerek çalışıyor. dolayısyla tek tek model model ayırıp göndermek güç. dolayısıyla söz konusu dökümanlara bakabilmek için tamamını göndermem gerek. toplamda 600 mb civarı bir boyutu var o nedenle mail yoluyla göndermek pek mantıklı değil.


    wetransfer denilen bir dosya aktarım sistemi var. onun üzerinden gönderirim. gönderdikten sonra mail adresinize, size benim tarafımdan bir dosya gönderildiğine dair bilgi maili gelecek. o mail içindeki linke tıkladığınızda da bilgisayarınıza inidirilmeye başlanır. daha önce kullanmadıysanız diye biraz detaylı yazdım bu kısmı.

    tabii bunun için bana mail adresinizi yazmanız gerek. mailinizi özel mesaj yoluyla bana iletin lütfen. bir kaç gün şehir dışı seyahatte olacağım ama önümüzdeki hafta içinde dönmüş olurum. döner dönmez de gönderirim...




  • İyi dilekleriniz için teşekkürler aya bey.
    Takıldığım bir yer olursa sizi rahatsız edeceğimden emin olabilirsiniz :)
    Ben de deneyimlerimi zaman içinde paylaşacağım. Hatta ilk deneyimimi paylaşayım ;

    Araç ilk çalıştırmada rölanti doğru olmasına rağmen, gaza bastıktan sonra 2000 devire geliyor ve orada kalıyordu.
    Doğal olarak akla ilk rölanti motoru geliyor ama ondan değilmiş. Gaz kelebeği potansiyometresini söktüm, ölçü aleti ile kontrol ettim, çalışıyordu. Sonra rölanti ayar vidasıyla oynadım, işe yaramadı. Sonra tesadüfen gaz teli makarasını ters yönde elimle bastırdım, rölanti düştü. Tel gergin değil. Sanırım kelebek bırakıldığında yerine tam oturmuyor ama araç uzun süre bekleyince yavaş yavaş yerine geliyor. Haftasonu boğazı söküp temizleyeceğim. Sonucu sizlerle paylaşırım. Bende balata spreyi var ama yorumlarda hep WD40 öneriliyor. Sizce bir farkı var mı ?

    Diğer taraftan, bildiğim kadarıyla WD40'ın asıl amacı pas sökmek. Bir elektronikçi olarak, özellikle soket, konnektör gibi aksamlarda yağsız sprey kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Youtube'da bir videoda potansiyometreye de wd40 sıkıyorlardı ! Balata spreyi de anında uçuyor ama pimlerde tortu bırakıyor mu bilmiyorum.
    Saygılarımla,




  • Evet arkadaşlar rover 25 imi aldım ve aranıza katılmış bulunmaktayım. Bende forumun tamamını olmasada çok büyük bir kısmını okudum, relaxation arkadaşıma katılıyorum aya bey yıllardır sabırla her konuda tüm üyelere engin bilgileriyle yardımcı olmuş umarım bıkmamıştırda biz yeni üyelerin sıkıntılarınada yardımcı olur. 😊 şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reisoglu67 R kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, ilk kutlayan ben olayım
  • Teşekkür ederim 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Dün arabamın radyatör soğutma fanını komple değiştirdim. Fanın davlumbaza bağlı olan sac ayakları kırık gibiydi. Davlumbazın kendisi de pek iyi durumda değildi. İnternetten baktım, davlumbazla birlikte 500 - 600 TL civarında. Sonuçta 12V luk bir fan, bu kadar para vermek istemedim. 100 TL ye Doğan-Şahin fanı aldım. Orjinal fan çapı 25, doğan fanı 30 cm ama sorun olmadı.
    Yeni fanın alt ve üstündeki bağlantı kulaklarını kestim. Ortaya kare bir fan çıkmış oldu. Rover radyatöründeki bağlantı civatalarına denk gelecek şekilde 4 adet ilave kulak yaptım, davlumbaza monte ettim, radyatördeki yerine taktım. Şu anda maşallah canavar gibi üflüyor.
    Bu arada yaşadığım bir garipliği anlatayım. Eski fanı üst taraftan çıkarabilmek için oradaki bazı su hortumlarını sökmek gerekiyor. Hatta ben o bölgedeki klima borusunu bile ayırmak zorunda kaldım. Zaten gaz olmadığı için sorun yaratmadı. Herşeyi bitirip suyu tamamladım, taşırma kabının kapağını havayı atması için açık bıraktım, arabayı çalıştırdım. Fan devreye giriyor ama hiç çıkmıyordu. Araba LPG de çalışıyor ama buharlaştırıcı soğuktu. Radyatörün üst hortumu sıcak ama alt hortumu soğuktu. 15 dak böyle çalıştırdığım halde durum değişmedi. Hava yaptığını ama taşırma kabından atamadığını düşündüm. Radyatör alt hortumunun devamında, hava filtresinin altında kalan kısmında bir hava alma vidası var. Onu 5 dak gevşek bıraktım, herşey düzeldi. Fan devreden çıktı, LPG buharlaştırıcıya su geldi.

    Radyatör fanı değişimi fotoları ektedir. Resim no ile işlem no eşleniktir.

    1 - Eski fanın durumu
    2 - Radyatöre bağlı üstte 2, altta 2 somunu sökün
    3 - Fanın üstten çıkması için hortumları sökün
    4 - Klima borusunu ayırın (gerekiyorsa)
    5 - Eski fan ve davlumbaz
    6 - Doğan SLX fanı (100 TL)
    7 - Doğan SLX davlumbazının tüm kulaklarını kesin
    8 - Doğan SLX davlumbazına 4 adet yeni kulak takılacak. Her kulak için 3 er adet delik delin.
    9 - 4 adet yeni kulakçığı doğan slx davlumbazına vidalayın (malesef fotoyu çekmeyi unutmuşum)
    10 - Doğan fanı için pabuçlu kablo hazırlayın
    11 - Sokat bölümünü sudan vb. korumak için silikonla doldurun.
    12 - Suyu tamamlayın ve sistemin havasını alın.



    Saygılar selamlar...





  • Arkadaşlar,

    Hafta sonu arabamdaki lpg filtresini değiştirdim. Yağ filtresine benzeyenlerden benimki, Atiker marka.
    Sanayide değişime 50 TL istediler. Ben internetten 15 TL ye aldım. 15 TL ye de filtre sökme aleti aldım. Aynı aletle artık yağı da kendim değiştirebilirim

    Lpg filtresini değiştirirken şunları farkettim ;
    1 - Filtrenin yönünü ters takmışlar. Üstündeki ok işareti enjektörlere doğru olmalı, buharlaştırıcıya doğru değil.
    2 - Filtrenin üstünde tam ortada olması gereken yaklaşık 3 cm çaplı o-ring yoktu. Sanırım bu durumda aslında filtre görevini yapmıyordu zaten :(

    Filtre değişiminden sonra çekişte bariz fark oluştu. 2 ile çıkamadığım yerleri şimdi 3 ile çıkabiliyorum.
    Bu hafta sonu da enjektörleri temizleyeceğim. Sonucu yine paylaşırım...




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Lpg enjektörlerini söktüm, balata spreyi ile temizledim ama herhangi bir farkını göremedim.
    Youtube'da 11 dakikalık güzel bir video var, ona bakarak yaptım. Ama benim işlem 2 saat sürdü :) Tavsiyelerim ;

    1 - Ameliyat eldiveni kullandım ama balata spreyine dayanmıyor, parmak uçlarını resmen deldi.
    2 - Ameliyat eldiveni enjektörün içindeki küçük yayı fırlatabiliyor çalışırken. Ben 10 dak. yay aradım :(
    2 - Emin değilim ama enjektörlerin yine söküldükleri şekilde aynı sırayla takılmaları gerektiğini sanmıyorum.
    3 - Her bobine gelen besleme kablosu önemli. Çıkmayan kalemle soketlere sıra no yazınız.
    4 - İş bitiminde segmanların enjektör yarıklarına tam geçtiklerinden emin olun.Geçmiş gibi görünüyor ama aslında oturmamışlar...
    5 - Temizlik sonrası araç lpg ye geçerken bir kaç defa stop etti. Sorun yok, 3-4 denemede lpg yakmaya başlıyor.
    6 - Enjektör grubuna bağlı toplam 6 hortuma sabunlu suyla köpük testi yapın. Kaçak varsa hemen baloncuk oluşuyor.

    Selamlar,




  • Arkadaşlar,

    216 coupe aracım ilk çalıştığında rölanti devri normal, gaza bastıktan sonra aşağı düşerken 2000 devir civarında kalıyordu.
    Ustaların teşhisi otomatik ; rölanti motoru !
    Rölanti 2000 civarında iken gaz makarasına ters yönde elimle bastırınca rölanti düzeliyordu. Demek ki sorun rölanti motorunda değilmiş sayın usta !
    Boğazı söktüm, balata spreyi ile iyice yıkadım, taktım, olmadı :(
    Sorun şu : gaz kelebeği geri dönerken boğazı tam kapatmıyor, boğazın içine sürtünüyor. Boğazın içi sanki aşırı ısınmış, plastik yanmış gibi...
    Boğazın içini, kelebek nereye sürtüyorsa ince zımpara ile güzelce düzelttim. Deneye deneye, küçük küçük yaptım. Net 1 saat.
    Sorun giderildi, şimdi rölanti düzgün

    Alınacak ders : Sanayideki ustaların her dediğine inanmayın. Hangi usta akşam evde internete girip veya teknik döküman okuyup kendini geliştiriyor ? Geliştirenler de en küçük soruna bir paralar çekiyorlar ki...




  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.