Şimdi Ara

Rölantide titreme problemi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
4
Favori
141.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.



  • rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.
    Sürekli oluyor.Devir ibresi oynamıyor ama motor sallanıyor.

    Aceba kötü yakıttan olabilir mi ? Ben kırmızı yanmadan benzin almıyorum.Pislik falan mı var aceba depoda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



    Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SACRED REICH

    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



    Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SACRED REICH


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



    Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.


    motor takozunu derken
    motor kulakları mı?

    acaba aynı şeyden mi bahsediyoruz.
    motoru şaseye bağlayan yarı esnek malzemeler mi?

    tesadüf ki aracım dün 10 yıllık ustamıza gitti.
    ön takım konusunda testte tabii tutuldu.
    özellikle motor kulaklarına baktırdım.
    bir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    quote:

    Orjinalden alıntı: SACRED REICH


    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    rölantide iken devamlı mı titriyor.ara sıra mı?

    benim aracım yaklaşık dakikada bir
    1 saniye kadar titriyor.
    sorup soruşurdum.

    bu normal bir durummuş.
    belirli sürelerde rölantide iken benzin hava oranını tekrar ayarlıyormuş.
    ayarlarken bu şekilde devir dalgalanması oluyormuş.
    en fazla 200 d/dak salınım yapıyor.

    yok eğer devamlı titreme yapıyorsa
    rölanti regülatörü arızalanmış olabilir.



    Sizin de bahsettiğiniz gibi motor takozlarınıda kontrol ettirirseniz iyi olur .ezilme veya deformasyon olması durumunda en küçük rolanti değişimlerinde dahi vibrasyonu hissetirebilir.


    motor takozunu derken
    motor kulakları mı?

    acaba aynı şeyden mi bahsediyoruz.
    motoru şaseye bağlayan yarı esnek malzemeler mi?

    tesadüf ki aracım dün 10 yıllık ustamıza gitti.
    ön takım konusunda testte tabii tutuldu.
    özellikle motor kulaklarına baktırdım.
    bir sorun yok.


    Alıntıları Göster
    Bende onlardan şühelendim , nerde olur bu kulaklar ben görebilr miyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    Bende onlardan şühelendim , nerde olur bu kulaklar ben görebilr miyim

    Alıntıları Göster
    evet motor kulaklarından bahsetmiştim. Bujiler iyi,yakıt temiz,karışım ayarlayıcı debimetre ve rolanti regulatörününde sağlam olduğunu düşünürsek....Bu arada boğaz tabir ettiğimiz emme manifolduna giren kısım kirlenmiş olabilir. Benim ki fikir..Temizletirseniz belki düzelir.. .Aklıma başka bir şey gelmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SACRED REICH

    evet motor kulaklarından bahsetmiştim. Bujiler iyi,yakıt temiz,karışım ayarlayıcı debimetre ve rolanti regulatörününde sağlam olduğunu düşünürsek....Bu arada boğaz tabir ettiğimiz emme manifolduna giren kısım kirlenmiş olabilir. Benim ki fikir..Temizletirseniz belki düzelir.. .Aklıma başka bir şey gelmiyor

    Alıntıları Göster
    Bakalım arabayı sabah 8de bırakıp akşam 6 gibi alıcam.Umarım cözerler.

    Teşekkurler yardımlar icin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    Bakalım arabayı sabah 8de bırakıp akşam 6 gibi alıcam.Umarım cözerler.

    Teşekkurler yardımlar icin.

    Alıntıları Göster
    hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

    hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

    kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfirat1923

    hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

    hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

    kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol

    Alıntıları Göster
    araba rölantide titriyorsa eğer üşüyordur garibim araç :)

    yakıtı iyi yakamıyordur ..
    bence bji kablosunun birisi yerinden gevşemiştir yada alevi iyi olmayan bir yakıt koymuşsundur .. öksürmeside varmı arabanın denzel bey

    motor kulakları audi gibi arabada sen istsende uğraşsanda bozulmaz ..200 bin 300 binde filan ancak belki aşınır biraz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 25 Nisan 2007; 7:56:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    araba rölantide titriyorsa eğer üşüyordur garibim araç :)

    yakıtı iyi yakamıyordur ..
    bence bji kablosunun birisi yerinden gevşemiştir yada alevi iyi olmayan bir yakıt koymuşsundur .. öksürmeside varmı arabanın denzel bey

    motor kulakları audi gibi arabada sen istsende uğraşsanda bozulmaz ..200 bin 300 binde filan ancak belki aşınır biraz

    Alıntıları Göster
    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    araba rölantide titriyorsa eğer üşüyordur garibim araç :)

    yakıtı iyi yakamıyordur ..
    bence bji kablosunun birisi yerinden gevşemiştir yada alevi iyi olmayan bir yakıt koymuşsundur .. öksürmeside varmı arabanın denzel bey

    motor kulakları audi gibi arabada sen istsende uğraşsanda bozulmaz ..200 bin 300 binde filan ancak belki aşınır biraz

    Alıntıları Göster
    Ustada buji kablolarına bakalım dedi , bende yakıttan kıllanıyorum.2.kırmızıyı görmeden benzin almıyorum Temizlik lazım Hatta gecenlerde calışmadı , marşa bastım ama almadı , egzozu kokladım benzin kokusu yerine mok kokusu geliyor Motora değilde bizim 5numaradaki Reşatın tuvalete bağlı gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 24 Nisan 2007; 21:55:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


    Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


    Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.

    Alıntıları Göster
    bize cvp yokmu denzel









  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfirat1923

    hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

    hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

    kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sfirat1923

    hımm naptın arabaya la öle sallanmaya başladı daha kaç km de ki senin araba

    hani bi foruumda şey demistin denzel yemediğim halt kalmadı bak şimdi belli oldu işte

    kardeşim geçmiş olsun inşallah halledilirde arabana kavuşursun allaha emanet ol



    Saogolasın yau seni atlamışım kusura bakma Araba 30500km de , yarın 31000 yparaım Büyük ihtimalle benzinden oluyor i benlik bi durum yoktur inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


    Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu sallanma esnasında rölanti devrin kaç??devir de de dalgalanma oluyor mu?

    motor takozlarındaki problem sadece rölantide sarsılmaya sebep olmaz..her vites ve her devirde vardır...


    Abi sallanırken devir hic oynamıyor , sadece motor sallanıyor ve iceride baya hissediliyor bu olay.Viteste sallanmıyor.



    eğer rölanti dalgalanması yoksa büyük ihtimalle mekanik bir problemdir..diğer arkadaşlarında dediği gibi motor kulakçıklarından kaynaklanabilir..üstten baktığında bu kulakçıkları göremezsin..bunlar motoru karosere bağlayan bir kaç civatadan ibarettir ve aralarında lastik takozlar vardır..aracın motor bölümüne alttan bakıldığında görülebilir..bu lastik takozlar alttan gelen su ve çamura açık olduğundan elastikiyetini kaybedebilmektedir..keza civatalar da gevşemiş olabilir..ustalara gitmeden önce aracını bir kanala çek..motorun altına bak..sağ ve sol ön ve arkalarda bu bağlantıları görürsün..bir terslik varsa farkedersin zaten..
  • ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




    Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

    Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 24 Nisan 2007; 23:23:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




    Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

    Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)

    Alıntıları Göster
    @Denzel Emme manifolt contasından kaynaklanma durumu olabilir.Bi baktırmanda fayda var.

    Conta yanık olursa emmede dışardan hava alacağından aşırı sarsıntı yapabilir.



    Kaynak: Sevgili babam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




    Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

    Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)

    Alıntıları Göster
    TİTREME DEDİĞİN OLAY, MOTOR YERİNDEN ÇIKACAK GİBİ BİR SALLANMA MI; YOKSA, 3-4 SN DE BİR KESİKLİK ŞEKLİNDE Mİ OLUYOR?
    BENİM TAHMİNİM,
    BUJİ YA DA BUJİ KABLOLARINDA SORUN VAR...
    2 HAFTA ÖNCE BUJİLERİN DEĞİŞTİĞİNİ SÖYLÜYORSUN. TAKILAN BUJİLER ORJİNALMİYDİ. TIRNAK ARALIĞI, OLMASI GEREKENDEN DAHA AZ YA DA ÇOK İSE BUNU YAPABİLİR... VE SADECE RÖLANTİDE HİSSEDERSİN. GAZA BASINCA BİŞEY ANLAŞILMAZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ARABANIN ÇEKİŞİNDE BİR ANORMALLİK VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Arkadaşlar arabam rölantideyken baya sallanıyor.Dün servise gittim usta da anlayamadı , kaputu actı motor baya sallanıyor arabayı 1gün bırak bakalım bujilere falan dedi. Bu arada 30000bakımına gireli 2hafta falan oldu bujiler değişti.

    Sebep ne olabilir ? Sanki motoru tutan zıkkımlar gevşemişte sallanıyor gibi.




    Yok cekiş normal Arabada anormal 1durum yok ama rölantide sallanıyor.

    Bu arada türbülans abicim , ben arabanın altına baksamda pek anlamam :) en iyisi servise birakiyim onlar baksın :)
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.