Şimdi Ara

RIO Kulübü (33. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
983
Cevap
36
Favori
195.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuna70

    2016 kia rio 53000 tl fiyat nasıl sizce?(comfort dizel)

    55 e concept alanlar var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aralik 2016 da 57500 TL ye concept dizel manuel aldım. Donanım haber kulübünde yazışma fazla yapılmadığını görüyorum. Daha çok tapatalk uygulamasıyla kia kulübü adıyla bir forum var. Burayi da takip ediyorum. Bu forum konusu canlanır mı bilmiyorum ancak yakıt tüketimi ile ilgili bir sorunum var. Daha 898 Km de aracım fabrika tüketim değerlerinin cok üstünde. Ankarada havalar cok soğuk ama baska aracım in ortalama tüketimi 6.2 iken Rio da 8.5 dan aşağı inmedi. Rodaj süresi denilen 1000 km den sonra ciddi bir düşüş olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • newage2010 N kullanıcısına yanıt
    Rodaj süreci biraz şaibeli dir 1500 km sonrası önemlidir sistemin alışmak için yeterli km düzeyidir yani 1000 den sonra alışma sürecine girer ve en önemlisi kullanım şekliniz bu km ye kadar devrinde kullanın aracınızı shift göstergesine uyun ve kışın + rodaj süreciyle bukadar yakması normal 50 bin km bu değerin üstünde olanlar var yani şuan dediğim km den sonra düşüp düşmemesi önemli bnm benzinli(1.25) rio da yazın 4.0 ortalamayı gördüğüm araçtan bahsediyorum şuan 7.8 8.7 arası ort. Tabi anlık tüketimden bahsetmiyorum bile. 280 km lik yolu 4.0 ile bitirdim devrinde ve sabit hızla 96km arada hızlanmalar ile site garajına girdiğimde değer buydu bana kalırsa dizel kullananların çoğu seri araç diye basıyor ve katalog değerleri üzerinde sonuçlar görüyorlar biraz sabır biraz özenti ile daha keyifli hale gelenilir Hayırlı olsun aracınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndSpeed -- 2 Şubat 2017; 2:29:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katalog yakıt tüketim değerleri optimum değerlerdir. Genelde yakalamak zor. Sürüş tarzı, hava sıcaklığı, yol durumu en çok etki eden parametreler. Heleki rodaj sözkonusuysa katalog değerleri dikkate alınmamalı, illaki yüksek bir sarfiyat olacaktır. Ben 2 yerine 2 yada 3. vitesi, 3 yerinede genelde 4. vitesi kullanıyorum. Yani nispeten düşük devirlerde kullanıyorum. Sakin kullanım yakıtı yüzde 10-15 civarı etkiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Araci hem fiyat hem de B sınıfında birçok araçta olmayan özelliklerini gördüğümüz için beğenerek aldık. Ancak bu yakıt tüketimi biraz canımızı sıkmıştı. Şu anda yarı otomatik aracımız var. Bu araca alışık olduğumuzdan vites geçişlerinde mümkün olduğunca vites değiştirme yardımını ekrandan takip ediyoruz. Bu çok faydalı oluyor. Bu olmasa herhalde yakıt tuketimimiz daha da artacak. Ancak yarı otomatikteki performans düşüklüğünden bıktık. O nedenle arasıra dizel olmasına rağmen spor kullanım da çok keyifli oluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracını satmak isteyen pm atabilir.

    Kia rio 1.5 dizel HB ex Advence donanım arıyorum.
  • Arkadaşlar öncelikle Herkese hayırlı sürüşler dilerim. benim merak ettiğim konu rio'da Trim sesleri var mı yani kasislerden falan geçerken Tıkırtı çıtırtı ve buna benzer sesler oluyor mu kabin içi kasislerden geçerken sessizliğini korumayı başarıyor mu ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kntrli kullanıcısına yanıt
    Kumho sert lastik kullanılırsa trim seslerine takıntılıysan içeri alıyor sesi ama yumuşak michelin vb lastikleri kullanıraan takıntın çok yoksa duymazsın.

    Ve sorun olarak görürsen servis düzeltiyor spreylerle filam yalıtım yapılıyor. Yani tamamen kişisel bir duyarlılık konusu şahsen siz diyünce dinlediğimde gelen sesler çok değil ve rahatsız edici değil aksine çok sessiz konforlu clio4 üm vardı motor sesi içeri çok girerdi. Bunda baya yalıtımı iyi 2015 model özellikle 2016 alırsan daha azdır sıfıra yakındır. Ama bu segmentte alman arabaları dışında birçok arabada var. Bilesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EndSpeed kullanıcısına yanıt
    Daha once hic kore araci sahibi olmadim o yuzden merak ediyorum. motor ve yol sesi degilde boyle kabin icinden kapilardan ve özel bir ozellikle gogus kismindan gelen sesler konusunda takintiliyim galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kntrli kullanıcısına yanıt
    Tavsiyem rent a car larda kiralayıp denemen en boş modeli olur genellikle onu beğenirsen orta donanımı da size yeter. Bana yettiği gibi. Tanıdık ve çevrenizde varsa muhakkak test edin veya bayide de olabilir. Test aracıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EndSpeed kullanıcısına yanıt
    Aslında alıcı denedim test sürüşüne çıktım ancak test sürüş yaptığım yol asvaltı Yani doğru dürüst kasisten geçemedim Bu yüzden Trim sesi var mı yok mu en ufak bir fikir sahibi olamadım araç oldukça hoşuma gitti Hatta pazarlık böyle yaptım Concept dizel versiyonu için 63 bin lira Fiyat verdiler öyle kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rio cular neredesiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rio yu Aralik 2016 dan beri kullanıyorum. Sıfır aldığım araç 1500 km. ye yaklaştı. Yakıt tüketimi ile sıkıntıyı paylaşmıştım. Ortalama tuketim onceden 8.5 lt. den şimdi 6.4 lt.ye düşünce rahatladım. Şehiriçi kullanım icin şimdilik iyi olduğunu düşünüyorum. Havalar biraz ısınınca daha da düşer herhalde.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba öncelikle.



    Şuanki aracım Renault Clio 4 dizel otomatik icon paketten.

    Sese aşırı takıntılı birisiyim. Aracın motor sesi hariç. Tümsekten geçerken çıkan sesler olsun,kapı açma kapamalarda çıkan sesler,normal yolda giderken ufak çukura girince çıkan sesler vb



    Ve özellikle Renault Clio 4'deki ön kelebek camların oradan rüzgar sesi. Sesleri duymamak için son ses müzik yapıp araba sürmekten bıkmış ve neredeyse sağır olmuş durumdayım. Görüntü,performans,yakıt konusunda beğendiğim aracımdaki diğer handikapları yüzünden satmayıda düşünüyorum.



    Ayrıca aracın üçüncü sahibiyim. Aracı alırken ben yoktum başında ne ekspertiz nede ustaya gösterip alındı kazasız olarak getirildi kazalı değişenli çıktı aracım. Her neyse benden önceki sahiplerinin yaptığı işleri geçiyorum. Aldıktan tam 1 ay sonra abim kullanırken kurtköy viaporta yakın araç bir kazaya karıştı. Kamyonun önüne geçmeye çalışırken kamyon görmüyor ve sürüklüyor aracı. Sol taraf komple değişiyor. 5500 tllik bir hasar çıkıyor. Serviste yaptırılıyor. Ama servisinden de memnun kalınmadı arka koltuklar da bir eksiklik var kasisten geçerken heleki arkada birisi oturuyorsa koltuk tam oturtulmamış çok rahatsız edici bir ses çıkarıyor.



    Eskişehire ziyarete gittim. Arabayı kapının önüne çektim. Gece 2 sularında alkollü bir herif geldi çarptı. 6000 tllik hasar oluşturdu. Kazalı halde Eskişehirden Kocaeline kadar geldim. Yine kaza tarafı sol taraf. Bare pert etseler pertte olmuyor.



    Her neyse şuan kullanıyorum ama seslerden dolayı rahatsızda oluyorum. Kia Ceed aracımızda var paranın hakkının veriyor. Sadece çok yakıyor. Rio da gözüme güzel gözüküyor. Hem küçük hemde asya aracı olduğundan. Rio alsam Renaulttaki problemlere benzer şeylerle karşılaşır mıyım? Rüzgar sesi,kasis yada çukura düşme durumunda rahatsız edici sesler vb yani.

    Ve o direksiyonlarında elektrik aksamı tuşların aydınlatması var kı? Gece yolda karanlıkta tuşu bulmak epey zor olur. Renaultta 2 tuş var gerçi kullanmıyorum onlarıda. Ama Kia'da doluluk çok belli oluyor. Var mıdır aydınlatma? Benim her zaman tercihim manuel araç olmuştur ama otomatik araç düştü bu sefer. Bazen belli ediyor geçişleri bazen atmıyor vites,altımdaki aracı ben tamamen yönetmek istiyorum o yüzden manuel istiyorum.



    Esp bulunuyor ku araçlarda?

    Park sensörü fabrika çıkışı olmuyor galiba?

    Arka koltukta oturan kişi rahat edebiliyor mu?

    Bagajı yeterli mi kaç litre?

    Bide aracı anahtardan kilitleyince aynalar kendiliğinden kapanıyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ve ayrıca araç içinde kullanılan malzeme kalitesi ne durumdadır?

    Kapı içleri plastik mi yoksa yumuşak parçalar da kullanılıyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni kasa riolar gelmiş 1.25 manuel vites 85 beygir 57.000 tl giriş seviyesi boş paketi fiyatı benim gözüme çarpan çelik jant ve sis farı oldu ikisi de Benim için önemli değil. 1.25 performansı ve yakıtı ne durumda dır. Almışken Yen'i kasa almak istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 CRDI motorlara Chip tuning uygulayan var mı ?
    Farklı bir aracın chip işlemleri için piyasada bilinen bir tuning firmasına gitmiştik , orada bir Rio vardı sahibi Chip yaptırmak için gelmiş...

    Sahibi ile görüştük 90 Hp yeterli ancak bazen akstra güç gerekli oluyor demişti , adamın tuning işlemleri olduktan sonra teste çıktılar , geldiğinde sanki yeni bir araç almış gibi mutluydu adam... 90 Hp tuning sonrasında 120 Hp güç 290 Nm yakın tork veriyormuş...

    Adam bu Zaman'a kadar at arabasına binmişim şimdi arap atı oldu alet dedi ve gitti...
    Tuning yaptıranlar varsa gerçekten bu kadar fark ediyor mu ?
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Farkeder ama motor ve şanzımanın ömrü kısalır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ,

    Çevremde Chip Tuning yaptıran bir çok tanıdık arkadaş akraba var.
    Burada önemli olan limitleri çok zorlamamak. Merdiven altı bi laptop iki kablo ile bu işi yapanlar tuning işinin limitlerini çok zorlayarak yapıyorlar..

    Örneğin X marka Y model aracın fabrika çıkış gücü 100 Hp ise aklı başında tuning firması diyor ki senin aracın egzostundan kara duman atmadan motoru aktarma organlarını zorlamadan 120 Hp yapabiliriz... Merdiven altı yazılımı hard yaparak 135 hp yaparız diyor...

    Bilmeyen kullanıcı 135 lik yazılımı istiyor ve sonrasında araba köfteci arabası gibi duman ata ata gidiyor ileride aktarma organlarında problemler çıkıyor..

    Şahsen bildiğim bir İ30 kullanıcısı var. Ortalama 40 bin km oldu tuning yaptıralı aracı ikinci el aldı ve 80 bin km deydi , şimdi 120 bini devirdi ve saat gibi çalışıyor aktarma organlarında bir sıkıntı çıkmadı...

    Danıştığımız bir çok servis ve atölye sahibi de hard bir yazılım olmadığı sürece yeni nesil motorların bu güç artışlarını tölare edebileceğini söylüyor. En bilinen risk çift kavramalı şanzıman kullanan araçların şanzımanların dayababileceği maksimum tork değerleri... Örneğin Dsg için maksimum 250 Nm tork'a dayanır deniyor...

    Rio içinde kardeşi Hyundai gibi töleranslı bir motor ürettiğini düşünüyorum.Yazılımlı araç kullananların fikirlerini almak isterim açıkçası...




  • uzun zamandır buraya yazmadım...yaklaşık 16 aydır 2016 model rio 1.4 dizel kullanıyorum..aracı 0 km almıştım...kullanıcı yorumu isteyen arkadaşlara ufakta olsa yardımım olur umarım...

    yakıttan başlayayım, muadillerinden biraz fazla yaktığı aşikar ama üzmez..dikkatli kullanımla 1 depo ile ş. içi 800km civarı gidebilirsiniz,normal şartlarda ise 750 civarı olur bu rakam...ş.arası ise 900km bulur...gırtlağına kadar geçen gün 220 küsüre doldu,maalesef!

    yol tutuşu ise sınıfının en iyilerinden...

    motor ısındığında sesini duymazsınız.fakat genel yalıtım yol sesi vs sınıfı değerlerinde,hiç birinden fazla bir şey beklememek lazım...süspansiyonları serttir bu yol tutuşuna artırıyor ama yoldaki bozuklukları biraz daha hissediyorsunuz..tabi bunda stok olarak gelen kumho lastiklerin de etkisi çok var..

    en beğenmediğim yanı iç malzeme, tamamen sert plastik...çeşitli seslere kendinizi hazırlayın hele aşırı bozuk yollarda ön konsaldan gelen sesler bir hayli fazla...silikon spray vs ile geçiçi çözümler üretebiliyorsunuz...

    iç mekan sınıfına göre gerçekten iyi,mimarisinin etkisiylede ferah bir ortam var,boğucu bir iç mekan yok araçta...

    240 NM tork var araçta(2016 ve üstü) yani çekişi ,seriliği çok iyi..

    sorularınız olur cevaplamaya çalışırım..

    sonuç olarak, ben memnunum...hele muadillerine göre verdiğiniz parayı düşününce memnun olmamam mümkün değil...




  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.