Şimdi Ara

Renault ve Mercedes'den yeni 1.3 litre turbo beslemeli benzinli motor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
4.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jubeii

    1.3 motordan 160 bg. hass.... hemde benzinli ohhhşş. mıngşşş.
    motorların küçülmesi gerektiğini düşünüyorum. co 2 emisyonlarıda
    düşüyor.

    Sektörün içinde ve bizzat bu konularda çalışan biri olarak söylüyorum. CO2 emisyonu düşüşü tamamen kağıt üstünde. Gerçek koşullarda eskilerle pek bir farkı bile yok. Ayrıca motor hacimleri , atkinson çevrimine geçmek için tekrar büyütülecek. Bunların çalışmaları ve itirafları yavaş yavaş yapılmaya başlandı. Zaten eskiden 0.9 tce falan vardı, artık yok.
  • Tamam mercedes reno motorunu kullansın da 1.6 talisman 170 bin ilken mercedes c 270 olmasın. Bu kadar anlamsız fark sorgulanmalı o vakit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu elektrikliler çıksa da artık şunu saçma motorlardan kurtulsak.
  • bundan 5 sene sonra 1.3l motorlar pnömatik valf sistemi ve hibrit supersarj ünitesi ile beraber 350 hp seviyesini bile rahatlıkla görebilir. hacim küçültme politikasına devam.

  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bizim memlekette rüşvetle danaya buzağı doğurtursun anladıkta

    Amerikada avrupada nasıl milleti kandırıyorlar peki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jubeii

    Bizim memlekette rüşvetle danaya buzağı doğurtursun anladıkta

    Amerikada avrupada nasıl milleti kandırıyorlar peki.

    Milleti kandırma değil ki mevzu ? Her aracın girdiği belirli emisyon testleri var. O testlerdeki hız vs belli. Hızlarda da ani değişim falan yok. Yavaşça ivmelenme var hep. Ona göre yapıyorsun kalibrasyonu, sıkıntı yok. NEDC cycle yazın, direkt çıkar hız profili.

    Zaten emisyon, ani geçişlerde patlama yapıyor. Normal kullanışlı bir testte problem yok. Test sırasında araçlar 2500-3000 devri de geçmiyor. Mis. Dünya çapında böyle bu olay. Bundan sebep de zaten 6 diyorlar ama sıkışık trafikte 8 yakıyor.

    Amerika'da testte çalma çırpmayı yemiyorlar, kestiler cezayı. Avrupa ise kendi ayağına sıkmaz. Amerikanlar, Japonlar falan pek küçük hacim motor da ihraç etmiyorlar. Problem kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Float left Onur

    Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

    Gelişmiş ülkelerde dizel kalmadı

    O büyük hacime sahip benzinliler dizelden daha çok kirletiyor bunu da es geçmeyelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Ama sonuçta eleştirilsede her defasında. O testteki asgari değerler revize ediliyor. Testin şekli eleştirilsede emisyon değerleri yerinde saymıyor. Araçlar bunu aşağı çekiyor. Tabiki çoğu marka satışta gerçekçi değerleri vermiyor ama olsun. 5 sene 10 sene önceki değerler değil şimdikiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jubeii

    Ama sonuçta eleştirilsede her defasında. O testteki asgari değerler revize ediliyor. Testin şekli eleştirilsede emisyon değerleri yerinde saymıyor. Araçlar bunu aşağı çekiyor. Tabiki çoğu marka satışta gerçekçi değerleri vermiyor ama olsun. 5 sene 10 sene önceki değerler değil şimdikiler.

    Sana şöyle izah edeyim o zaman. Test sırasında ortaya çıkan HC ve özellikle NOx emisyonu epey düşük. Fakat testte %15 gazla tırmanırken, gerçekte %70 açarsan o HC ve özellikle NOx öyle yerlere gidiyor ki, 5 sene önceki araçları da solluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 10 Aralık 2017; 18:52:10 >
  • Bak, bu işin öncülerinden bir şirketin makalesinde ne yazıyor ?
    http://magazine.fev.com/en/fev-investigates-the-optimal-si-engine-for-hybrid-powertrains/

    "The result: Turbocharged 3-cylinder engines as well as naturally aspirated 4-cylinder engines with larger displacements are both suited to achieve low CO2 emissions"

    Senelerce tek yol diye hacim düşürdü millet. Ne oldu şimdi?

    Tsi'cılar gelsin de ayıklasın bakalım pirincin taşını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 10 Aralık 2017; 19:1:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    tabiki corollanın 1.33 atmosferiği gibi değil.
    fakat aynı vergi diliminde vag'ın 1.5 tsi'ı ve hondanın 1.5 turbosu gibi rakipleri var.
    verdiği güç değerleri hacmine göre çok rekabetçi buradan sıkıştırma oranının yüksek olduğunu çıkarıyorum.
    sıkıştırma oranı ne kadar yüksek olursa üretim kalitesi yani maliyeti de o kadar yükselecektir.
    fiyat olarak da rekabetçi olması zor görünüyor.
    umarım yanıltır ve renonun baz donanımındaki 1.6 atmosferiklerin yerine geçer

    Tabiki maliyet yükseliyor

    Bahsettiğiniz Diğer firmaların 1.5 turbo motorları 1.6 atmosferik yerine geçmedi zaten

    Hiçbir firma 1.3 motordan turbo ile 160 beygir verip 1.6 atmosferik parasına satamaz

    Böyle bir beklentiniz Olmasın

    Beklentiniz şu yönde olabilir bu motor Gücüne göre tüketimi ve emisyonu düşük MÜ

    Uzun Ömürlü ve bakımı uygun mu

    Renonun bu konularda başarısı zaten ortada 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 10 Aralık 2017; 19:14:37 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    bir tek vag grubunda atmosferikler yerine turbolular geliyor.
    3-4 yıl öncesine kadar onlar da ucuz seçenek olarak atmosferik sunuyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    bir tek vag grubunda atmosferikler yerine turbolular geliyor.
    3-4 yıl öncesine kadar onlar da ucuz seçenek olarak atmosferik sunuyorlardı.

    Tekrar tekrar yazmak istemiyorum

    Ne vag ne başka bir grupta 1.6 atmosferik yerine 1.3-1.5 turbo motor gelmedi ve gelmeyecek (140 hp ve üzeri)

    1.6 atmosferik fsi yerine vag da önce 4 silindir 1.2 TSİ ve artık onun yerine 1.0 TSİ var 3 silindir

    Benzer bir şekilde Ford da 1.0 turbo ecoboost koydu 1.6 atmosferik yerine

    Kaldı ki Ford ek maliyeti yansıtarak piyasaya çıktı 1.0 ecoboost bile 1.6 atmosferik ten Pahalı satılıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala benzin li motor üretmeye çalışıp buna kaynak harcayan kapitalist ve namussuz şirketler, geleceğimizi çalıyor!! Sırf petrol babalarının ekmeğine yağ sürmek için dünyayı yok ediyorlar.

  • TheStarBox kullanıcısına yanıt
    Elektrik verimli ve ucuz olsa herkes onu uretir. O is oyle kolay degil zaman var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStarBox

    Hala benzin li motor üretmeye çalışıp buna kaynak harcayan kapitalist ve namussuz şirketler, geleceğimizi çalıyor!! Sırf petrol babalarının ekmeğine yağ sürmek için dünyayı yok ediyorlar.

    Elektrikli Araçlara geçiş konusunu iyice bir araştırmanı tavsiye ederim

    O konuda da Öncü firma Avrupa'da BMW ve Renault dur

    Şuan elektrikli maliyetleri çok yüksek Renonun bizde de satılan elektrikli küçük aracı zoe benzinli

    Kardeşi Clio dan 50 bin Pahalı

    ciddi derecede yüksek

    Zaman içinde maliyetler düşecek tabiki benzinli motor geliştirme işi de bitecek

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1303cc ile ülkemizdeki avantajını kaybediyor. Halbuki 1299cc olsa MTV avantajı olacaktı.

  • jubeii kullanıcısına yanıt
    Avrupa zaten otomobili kendisi üretiyor, çoğu ülke üretici pozisyonunda. Emisyon değerlerini öyle bir gecede düşürmek mümkün değil, muazzam maliyetler lazım bunun için ki onu göze alamıyorlar. Ölçüm standartlarına göre motor üretmek onlar için en mantıklı olanı. Bundan 10 yıl öncesine kadar 1.6 benzinli motorların emsiyon değeri 200g/km'lere yakındı, şuan 326hp'lik 3.0lt 6 silindir BMW 340i o kadar emsiyon(!)salgılamıyor, katalog tüketimi 1.6 Focus ile aynı(!). Bunların gerçeği yansıtmadığının onlar da farkında, bu yüzden seneye emisyon ölçüm standartları geç de olsa değişecek.

    İngilizce varsa aşağısı kafanızdaki bütün şüpheleri giderir, özellikle ölçümü anlatan metin mevzuyu bitiriyor,

    https://www.carthrottle.com/post/car-makers-are-finally-admitting-that-downsizing-was-a-stupid-waste-of-time-and-money/

    https://www.carthrottle.com/post/how-emissions-tests-work-and-why-theyre-stupidly-unrealistic/

    Accelerate to 9mph in four seconds
    Cruise at 9mph for eight seconds
    Brake to rest in five seconds
    Accelerate to 20mph over 12 seconds
    Cruise at 20mph for 24 seconds
    Brake to rest in 11 seconds
    Accelerate to 31mph over 26 seconds
    Cruise at 31mph for 12 seconds
    Brake to 22mph over eight seconds
    Cruise at 22mph for 13 seconds
    Brake to rest in 12 seconds


    Bunları buraya koydum ama bu durum şuan itibariyle böyle, hem dediğim gibi emisyon testleri değişiyor, hem turbo ve turboyu elektrikle hızlandıran e-turbo teknolojisi daha emekliyor bunlar gelişecek, ayrıca turbonun kimsenin lafını bile etmediği en büyük avantajı, tek bloktan, tek tip bir motordan bir sürü farklı güçte kombinasyona sahip araç yapabilmek. Bu konudaki gibi 1.3'ün 90hp 140-160hp versiyonlarını düşününce, bu sayede bu küçük motorların hem Clio'da hemde C serisinde kullanılabilecek olması üretim maliyetlerini çok düşürüyor, üreticilerin işine geliyor. Yani benzinli motorun bir geleceği varsa bu turbo beslemede fakat öyle kuru kuruya turbolanmış motorlarda değil. Hacim-turbo besleme dengesi çok iyi olan, yüksek termal verimliliğe sahip motorlarda, her bir parçası verimlilik için tekrar ele alınmış motorlarda. Turbo ile tüketimi laboratuvarda düşürmek artık yetmeyecek.




  • Ya birbes dci basa ya 1330 cc leşe!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni a serisine geldi bu motor.(bilerek hort)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.