Şimdi Ara

Renault ve Mercedes'den yeni 1.3 litre turbo beslemeli benzinli motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
4.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault-Nissan İttifakı, Daimler ile işbirliği sonucu geliştirdikleri yeni 1.3 litrelik benzinli motorun duyurusunu yaptı. Hem manuel hem de çift kavramalı şanzıman seçenekleri ile sunulacak olan dört silindirli motor 1.303 cc hacminde ve ilk olarak Scenic ve Grand Scenic ikilisinde yer alacak. Motorun 2018 yılında Renault'un diğer modellerinde de Energy TCe takısı yer alması planlanıyor.
     
    Üç farklı versiyon olarak karşımıza çıkan motorun baz modeli Energy TCe 115 olarak adlandırılıyor, 4.500 d/d'da 115 beygir üreten bu versiyon, 1.500 d/d'dan itibaren de 220 Nm maksimum tork değerini veriyor. Bu versiyonda yalnızca manuel şanzımanın sunulacağı bildirilirken, 7-ileri çift kavramalı EDC şanzıman daha güçlü diğer versiyonlarda sunulacak.
     
    Orta seviye olan Energy TCe 140, 5.000 d/d'da 140 beygir üretirken, 1.600 d/d'dan itibaren ise 240 Nm tork üretiyor. Motorun en güçlü versiyonu olan Energy TCe 160, tahmin edileceği üzere 5.500 d/d'da 160 beygir üretirken, manuel şanzıman seçeneğinde 1.750 d/dan itibaren 260 Nm tork üretiyor ancak EDC şanzıman ile satın alınırsa 1.800 d/dan itibaren 270 Nm tork değeri sunuyor.
     
    Firmadan yapılan ilginç bir açıklamaya göre silindir kaplama teknolojisine sahip olan motor bu teknolojiyi Nissan GTR modelinden almış. Renault'a göre sürtünmeyi azaltarak verimliliği üst düzeye çıkaran bu özellik sayesinde ısı transferi de optimize edilmiş. Bunun yanı sıra Dual Variable Timing Camshaft (Çift Değişken Zamanlamalı Eksantrik Mili) teknolojisine de sahip olan motor düşük devirde yüksek tork değerine ve üst devirlerde de lineer bir tork çizgisine sahip.
     
    Geliştirmesinde Mercedes'in de bir katkısı olan motorun markanın gelecek nesil kompakt modellerinde yer alması bekleniyor. Birkaç ay içerisinde tanıtılması beklenen yeni A-Serisi'nin bu motora sahip olması oldukça olası.
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Renault 1.3 litre Energy TCe
    Renault 1.3 litre Energy TCe
    Renault 1.3 litre Energy TCe
    Renault 1.3 litre Energy TCe
    Renault 1.3 litre Energy TCe
     







  • Ben kendi 1.4 aracıma bile 1.6 vergisi öderken kendimi enayi gibi hissediyorum adamlar 3 cc için fazladan biton mtv ödeyecek ben sırf bu yüzden o motor hacimli aracı almam

    *Keşke mtv aralığı cc başına olsa mesela cc başı 50 kuruş. 2 bin motor yılda Bin tl verir 1.400 cc 700 tl verir gayette adil olur.
  • Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Float left Onur

    Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

    Adama sorarlar;

    Naber lan fakir?


















































    Şaka şaka.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat Uno Turbo zamanı 1.301cc gibi bir rakamdı zamanımızda olsa çok sövülürdü dedim, zamana uygun 1.303cc olmuş müthiş. Ben 1.4 aldım diye üzülüyorum Türkiye'de bu motoru kullanmak mantıksız.
  • 1303cc. Bizim devlete kıyak geçmişler (MTV)
  • Yeni bir utanc kaynagi yemin ediyorum tam bir utanc ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli motor mu kaldı cahil biz bor a geçtik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değilde 160 beygir 270 torklu 1.3 araba iyi bir şanzımanla güzel iş yapar.Vergisi düşük benzin tüketimide uygunsa yine iyi gider bizde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeosman

    1303cc. Bizim devlete kıyak geçmişler (MTV)

    Valla benimde ilk aklıma o geldi. 0-1300 cc aralığına denk düşememiş. 1.6 vergisi ödenecek gelirse. Yazık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hele şükür....

    Dizellerin uğradığı hezimet sonrası nihayet benzinli motorlara yatırım yapılmaya başlandı.

    Demek ki 1 LT 3 silindirli turbolu motorla yaklaşık 100 beygir güç alırsın ve o tork ve gücüyle bir çok binek aracına yeter. 5-6 lt yakıtıyla da gül gibi binersin.

  • 1303 ten sonrasını okumadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Float left Onur

    Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

    Hehehe asıl dizel motor mu kaldı? Dünya'nın en pahalı benzinini kullandığımız için bu soruyu sormuyor muyuz? Dünya'nın her yerinde dizel motor kullanımı azalıyor fakat bizde tam tersi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Float left Onur

    Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

    Cevap: Evet.
  • Ben kendi 1.4 aracıma bile 1.6 vergisi öderken kendimi enayi gibi hissediyorum adamlar 3 cc için fazladan biton mtv ödeyecek ben sırf bu yüzden o motor hacimli aracı almam

    *Keşke mtv aralığı cc başına olsa mesela cc başı 50 kuruş. 2 bin motor yılda Bin tl verir 1.400 cc 700 tl verir gayette adil olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamlamoz -- 8 Aralık 2017; 18:2:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 1303cc
    1.6 1618cc




  • 1330 olacak motor hacmi

    Renault ve Mercedes'den yeni 1.3 litre turbo beslemeli benzinli motor

    Renault ve Mercedes'den yeni 1.3 litre turbo beslemeli benzinli motor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault ve Mercedes aynı yazıda yanyana okurken zorlandım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Float left Onur

    Adama sorarlar;

    Benzinli motor mu kaldı?

    Gelişmiş ülkelerde dizel kalmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obsesoz

    Renault ve Mercedes aynı yazıda yanyana okurken zorlandım.

    Renault yıllardır mercedese dizel motor Satıyor

    Mercedes güveniyor alıyor kullanıyor

    Bizim Vatandaş bunu yadırgıyor Yanyana okuyamıyor 😀😀😀

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Aynen öyleymiş geçen bir arkadaşım söyledi. Fakat anlamadığım Mercedes sorunsuz diye biliyoruz duyuyoruz. Ama bizde bir megan 2 vardı bozulmadık yeri kalmadı. Okuyamama sebebimiz bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.