Renault bir araç aldım. Şöyle bir işaret var. ![]() Bu işaret yeşil olunca araç devri rolantiye geçiyor. 1.3 tce +hibrit 140 HP bir motor benim anladığım bu araç EDC şanzımanı boşa atıp yokuş aşağı boşta mı iniyor. Çünkü araç rolantide gibi anlık 1 1.5 litre de benzin tüketiyor bu moddayken Yıllarca boşa atmak zararlı dediler de artık faydalı olduğu mu anlaşıldı hele ki otomatik bir şanzımanda bunun yapılması doğru mu yada farklı bir teknoloji mi var arkada bilgisi olan var mı < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Renault Motor Frensiz İniş



-
-
İniş aşağı frene basmazsanız araç kavramayı ayırıyor eski bir teknoloji 6 ileri dsglerde de vardı herhangi bir probleme neden olmaz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet boşta inmek viteste inmekten daha tehlikeli ama bu sistemlerde frene basınca motor çalışıp viteste devam ediyor zaten.
Yine de ani direksiyon hareketlerinde vb yelken modda gitmek daha tehlikeli tabi.. Ancak günümüzde içten yanmalı motorların üzerindeki çok ağır emisyon ve tüketim baskısı üreticileri bu tip mecburi çözümlere itti.
Ayrıca bu sistem en güzel faydayı kısa son dişliye sahip araçlarda gösterir. Megane'ı bilemem ama 8-9 ileri araçlarda son dişliler zaten o kadar uzun ki, araç uzun-açık yolda neredeyse boşta gibi akıyor 0lt/100km tüketimle. Yelken moda geçip bir kırıcık daha hızlı akacak diye anlık tüketim yapmanın bir faydası yok.
Asıl fayda şanzımanın daha kısa oranları arasında gidip geldiği şehir trafiğinde oluyor. Emisyon ölçümlerine katkısı var. Bunlar çok halkın yararına sistemler değil üreticiler, 2-3gr/km emisyon tasarrufu etsin diye yapılıyordu.
-
VW için yelken modu olarak adlandırılan sisteme benziyor. Boş viteste inmenin modern ve güvenli hali.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SuperVeloceJotaEvet boşta inmek viteste inmekten daha tehlikeli ama bu sistemlerde frene basınca motor çalışıp viteste devam ediyor zaten.
Yine de ani direksiyon hareketlerinde vb yelken modda gitmek daha tehlikeli tabi.. Ancak günümüzde içten yanmalı motorların üzerindeki çok ağır emisyon ve tüketim baskısı üreticileri bu tip mecburi çözümlere itti.
Ayrıca bu sistem en güzel faydayı kısa son dişliye sahip araçlarda gösterir. Megane'ı bilemem ama 8-9 ileri araçlarda son dişliler zaten o kadar uzun ki, araç uzun-açık yolda neredeyse boşta gibi akıyor 0lt/100km tüketimle. Yelken moda geçip bir kırıcık daha hızlı akacak diye anlık tüketim yapmanın bir faydası yok.
Asıl fayda şanzımanın daha kısa oranları arasında gidip geldiği şehir trafiğinde oluyor. Emisyon ölçümlerine katkısı var. Bunlar çok halkın yararına sistemler değil üreticiler, 2-3gr/km emisyon tasarrufu etsin diye yapılıyordu.
Teşekkürler açıklamalar için gereksiz bir teknoloji kapatılması da mümkün değil start stop gibi. kavrama ayrılıyor frene dokununca tekrar kavrama birleşiyor falan bence şanzıman ömrü azaltmaktan başka işe yaramaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi judger90 -- 9 Haziran 2025; 12:7:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
kapatılması da mümkün değil start stop gibi.
vw'lerde sürüş modunu Eko'ya getirince yelken modunu kullanıyor ama sürüş modu normal'de ise yelken modu kullanmıyor hiç. yokuş inişlerde şunu yapıyor:
1- ayağı frene dokunup çekersen, motor freni yaptırmak için uygun bi vitese geçiyo.
2- gaz verip bırakırsan, hızlanma istediğini düşünüp daha yüksek vitese geçip motor freni etkisini en aza düşürüyor.
ama hiçbir şekilde vitesi boşa almıyor (Eko modda olmadığı sürece)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Renault eko modda olsun yada olmasın hatta yokuş aşağı olmasa bile sürekli boşa atıp yelken moduna geçiyor. Gazdan ayağımı çektiğim anda boşa atıyor. Çoğu zaman frene basacak oluyorum gazdan çekince aradaki yarım saniyede bile boşa atıyor frene bastıktan sonra tekrar vitese geçip motor freni yapıyor. Keşke Volkswagen daki gibi sadece Eco modda olsa bu iş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam Renault'u bilmem ama benim Skoda'nın ayar menüsü inanılmaz kullanışsız şekilde dizayn edilmiş. ayarları liste şeklinde sunmuyo, yani sunuyo aslında ama bazı ayarlar listede yok, onlara ulaşmak için önce farklı bi ayarın sayfasına giriyosun, o sayfada minik bi buton vs görünüyo, o butona basınca benim asıl aradığım ayarın menüsü çıkıyo. delirirsin daha önce yapmış olduğum bi ayarı tekrar yapacağımda nerden yapacağımı bulamıyom. belki sizde kapatma ayarı vardır da siz bulamamış olabilirsiniz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayarlara bakma fırsatı bulamadım daha bakacağım yarın. Araç bir de hibrit normalde ama elektrikli desteği ne zaman geliyor belli değil batarya durumu vs de görünmüyor. Yokuş aşağı boşa atıp süzüleceğine araba rejenerasyon yapsa daha faydalı olacak aslında. Eski Fiat 500 hibrit kullanmıştım onda bile en azından batarya durumu görünüyordu yokuşlarda rejenerasyon ile batarya doluyordu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X