Şimdi Ara

RENAULT MEGANE III - [Ana Konu ve Kullananlar Kulübü] (1430. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
15 Misafir - 15 Masaüstü
5 sn
39.609
Cevap
155
Favori
3.255.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14281429143014311432
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    SElamlar

    EDC sanırım aracınız
    Yokuş aşağı inerken araç motor freni yapmayı yeğliyor, yokuş aşağı hızlanmayı değil.
    Sanırım eğim sensörü vb. bir şey var.
    Alışma gerektiriyor sadece.
    Eğer ki sıkıntı oluyorsa tiptronik ile müdahale edebilirsiniz.
    Kafaya takılacak bir şey değil
    EDC güzel çalışıyor.
    Geçen gün otoban tamamen durdu, yokuş yukarı, sıcaklık 41 derece, dur kalk 5km gittik, şanzımandan korktum bir şey olacak diye, sağa yanaşanlar oldu ama şükür EDC sınıfı geçti ( defalarca geçmişti zaten önceden).
    Şunu unutmamak gerek bu şanzıman otomatikleştirilmiş manual şanzımandır, debriyaj
    baskı balata hepsi vardır.

    DSG için VW kullanıcıları 8.000-9.000TL fazla para veriyor, Renault ise bunun için 4.000TL istiyor.
    DSG = EDC denebilecek kadar benzer olarak çalışmaktadır.

    Verdiğiniz parayı hakeden bir şanzımandır ama yaşadığınız olay beni şaşırtmadı. Keşke tiptronikle müdahale etseydiniz.


    sayın corolla

    bizim bu şanzımana otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demek yanlış olabilir yani yanlış anlaşılabilir. çünkü onun yapısı farklı bizimkiler literatürde DCT olarak geçiyor. double clutch transmission

    bu arada ben 7 ay 9000km edc kullanıyorum. hiçbir problem yaşamadım. o kadar alıştım ki manuel modda kullanmak bile zor geliyor hep D gidiyorum.




  • YANİ EDC ile yokuş aşağı vites büyütmek istediğimizde izin yokmudur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    Merhaba, bugun hergun indigim yokustan inerken vitesi yukseltmek icin biraz gaz verdim fakat vites yukseltmedi arac. Devir yukseldi ama vites Yukselmedi. Boyle bisey yasayan var mi?

    Daha sonra durdum vites degistirdim ve tekrar yola ciktim. Duzeldi.

    hayırlı olsun aracı yeni aldın sanırım

    evet 24 gün oldu ama vitesi hiç yükseltmedi. daha önceden yükseltiyordu. ne yapcaz böyle durumlarda ? 50km hızda kaldı. durdum devam ettim, düzeldi. araba tabiri caizse böğürdü.
    bu durum normal mi?

    rampa aşağı devir ve gaza basma miktarınıza göre motor freni yapma fikri doğrultusunda mutlaka vites büyütecektir. ancak düz yolda gibi 2000 devir civarı vites değişimi beklemeyin. istersen manuel alabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    Merhaba, bugun hergun indigim yokustan inerken vitesi yukseltmek icin biraz gaz verdim fakat vites yukseltmedi arac. Devir yukseldi ama vites Yukselmedi. Boyle bisey yasayan var mi?

    Daha sonra durdum vites degistirdim ve tekrar yola ciktim. Duzeldi.

    hayırlı olsun aracı yeni aldın sanırım

    evet 24 gün oldu ama vitesi hiç yükseltmedi. daha önceden yükseltiyordu. ne yapcaz böyle durumlarda ? 50km hızda kaldı. durdum devam ettim, düzeldi. araba tabiri caizse böğürdü.
    bu durum normal mi?

    rampa aşağı devir ve gaza basma miktarınıza göre motor freni yapma fikri doğrultusunda mutlaka vites büyütecektir. ancak düz yolda gibi 2000 devir civarı vites değişimi beklemeyin. istersen manuel alabilirsin.

    Sn. Newtonmeter çok güzel açıklamış.

    Ben de 15 aydır; 26.000kmdir EDC kullanıyorum.
    İzmirdeyim, dur kalka da girdiğim oldu, otobanda yüksek hız yaptığım da. Bence gayet başarılı. Beklentisi CVT veya tork konvertörlü şanzımana konforu araynalr sıkıntı çeker




  • Arkadaşlar bluetoothtan telefonla görüşmek için ıphone 4 bağlanılıyor mu yardımcı olursanız sevinirim.
  • Arkadaşlar 2011 model 17000'de 5 kapı Megane 3 Sport Edition 1.5 dci edc araç var 43.000'e fiyat var alınırmı bu araç ilk defa gördüm klima manuel gibi duruyor bilen varmıdır göstergeler ithal gibi duruyor? Dijital ekran var ama emin olamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bonder -- 17 Temmuz 2012; 21:58:26 >
  • baboker'in 150 pslik megane ı ile gezmek isterdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhan_alemdar -- 17 Temmuz 2012; 19:09:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan_alemdar

    baboker'in 150 pslik megane ı ile gezmek isterdim

    gel kuzucum gezdireyim seni..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    Arkadaşlar bu sıcak yaz günlerinde elimdeki dijital termometrenin probunu orta konsolun
    2-3 cm içine soktum ve ölçüm yaptım, "klima kaç derece üflüyor?" diye

    Dijital Klima LOW ayarında ve Fan 2 kademe

    5-8 aralığında bir hava üfleme gerçekleşiyor. Hatta bir ara 3,9 derece bile gösterdi.
    Çok nadir de olsa neden olduğunu anlamasam da 15 dereceye çıkıyor 1-2 dakika sonra yine düşüyor
    ( 1 saatlik ölçümde 1 veya 2 defa yaptı bunu - belki tapa gaz yapınca kompresör devredışı kalıyordur)
    ( Esasen 8 -10 derece iyi kabul edilen değerlerdir )
    Havayı İç ortamdan - dış ortamdan alışın etkisini pek göremedim ölçümlerde.

    Dış hava sıcaklığı 37-38 derece iken akşam 18:00 de yapılan ölçümlerdir.

    Benzer durumlarda 2004 Corolla da 8-12 derece aralığını, 2010 Focusta ise 9-10 dereceyi görüyordum.
    Corolla da bazen 15-18 derece üfleme yapıyor sonra düzeliyordu.
    Megane dışındakiler manual klimalı idi.

    Araç gün boyu güneşin altında duruyor ve akşam torpido gözünden aldığımda gün içinde araç içinin
    50 dereceyi bulduğunu hafızasından görebiliyorum.

    TA ki araç beyaz, aracın içi bej rengi, ön camda büyük güneşlik, arka camlarda BOD perde var.
    Aracın siyah olması halinde sanırım bu değer 55 derece olur!!

    Bilgilerinize

    Gayet iyi.
    Eski araçlarda 0-2 derece arası üflüyordu, sonra 7-8 dereceye çektiler bunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    SElamlar

    EDC sanırım aracınız
    Yokuş aşağı inerken araç motor freni yapmayı yeğliyor, yokuş aşağı hızlanmayı değil.
    Sanırım eğim sensörü vb. bir şey var.
    Alışma gerektiriyor sadece.
    Eğer ki sıkıntı oluyorsa tiptronik ile müdahale edebilirsiniz.
    Kafaya takılacak bir şey değil
    EDC güzel çalışıyor.
    Geçen gün otoban tamamen durdu, yokuş yukarı, sıcaklık 41 derece, dur kalk 5km gittik, şanzımandan korktum bir şey olacak diye, sağa yanaşanlar oldu ama şükür EDC sınıfı geçti ( defalarca geçmişti zaten önceden).
    Şunu unutmamak gerek bu şanzıman otomatikleştirilmiş manual şanzımandır, debriyaj
    baskı balata hepsi vardır.

    DSG için VW kullanıcıları 8.000-9.000TL fazla para veriyor, Renault ise bunun için 4.000TL istiyor.
    DSG = EDC denebilecek kadar benzer olarak çalışmaktadır.

    Verdiğiniz parayı hakeden bir şanzımandır ama yaşadığınız olay beni şaşırtmadı. Keşke tiptronikle müdahale etseydiniz.


    sayın corolla

    bizim bu şanzımana otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demek yanlış olabilir yani yanlış anlaşılabilir. çünkü onun yapısı farklı bizimkiler literatürde DCT olarak geçiyor. double clutch transmission

    bu arada ben 7 ay 9000km edc kullanıyorum. hiçbir problem yaşamadım. o kadar alıştım ki manuel modda kullanmak bile zor geliyor hep D gidiyorum.

    peki sizce yokuşlarda 6 an 5 e düşerken oluşan sürtünme sesi(4 kullanıcı daha buldum aynı sesten şikayetçi olann) ileride sıkıntı yaratır mı? Servis o kadar emin ki "sorun"yaratacak bir ses olmadığından ama rampalarda gaza dokunmaya korkar oldum:((

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baboker

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan_alemdar

    baboker'in 150 pslik megane ı ile gezmek isterdim

    gel kuzucum gezdireyim seni..

    binmeye korkuyorum hocam ilaç kullanıyorum torka alerjim var + allah kahretsinki cam tavana alışmışım aleminyum tavan daraltııyor beni :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhan_alemdar -- 17 Temmuz 2012; 22:12:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arzu_atalay


    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    SElamlar

    EDC sanırım aracınız
    Yokuş aşağı inerken araç motor freni yapmayı yeğliyor, yokuş aşağı hızlanmayı değil.
    Sanırım eğim sensörü vb. bir şey var.
    Alışma gerektiriyor sadece.
    Eğer ki sıkıntı oluyorsa tiptronik ile müdahale edebilirsiniz.
    Kafaya takılacak bir şey değil
    EDC güzel çalışıyor.
    Geçen gün otoban tamamen durdu, yokuş yukarı, sıcaklık 41 derece, dur kalk 5km gittik, şanzımandan korktum bir şey olacak diye, sağa yanaşanlar oldu ama şükür EDC sınıfı geçti ( defalarca geçmişti zaten önceden).
    Şunu unutmamak gerek bu şanzıman otomatikleştirilmiş manual şanzımandır, debriyaj
    baskı balata hepsi vardır.

    DSG için VW kullanıcıları 8.000-9.000TL fazla para veriyor, Renault ise bunun için 4.000TL istiyor.
    DSG = EDC denebilecek kadar benzer olarak çalışmaktadır.

    Verdiğiniz parayı hakeden bir şanzımandır ama yaşadığınız olay beni şaşırtmadı. Keşke tiptronikle müdahale etseydiniz.


    sayın corolla

    bizim bu şanzımana otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demek yanlış olabilir yani yanlış anlaşılabilir. çünkü onun yapısı farklı bizimkiler literatürde DCT olarak geçiyor. double clutch transmission

    bu arada ben 7 ay 9000km edc kullanıyorum. hiçbir problem yaşamadım. o kadar alıştım ki manuel modda kullanmak bile zor geliyor hep D gidiyorum.

    peki sizce yokuşlarda 6 an 5 e düşerken oluşan sürtünme sesi(4 kullanıcı daha buldum aynı sesten şikayetçi olann) ileride sıkıntı yaratır mı? Servis o kadar emin ki "sorun"yaratacak bir ses olmadığından ama rampalarda gaza dokunmaya korkar oldum:((

    Bir süre önce 6. vitesten 5.vitese geçerken duyduğunuz sürtünme sesinin kendi aracımda duymadığımı söylemiştim..
    Ama birkaç gündür bu sesi ben de duymaya başladım. Her defasında duymuyorum. Özellikle 6.viteste seyir halinde iken, gaza biraz aşırı yüklenip 5.vitese geçtiğinde 2 defa duydum.. Sanki gelen ses, manuel araçta vitesi değiştirirken debriyajdan ayağımızı biraz erken çektiğimizde çıkan sese benziyor. Ama garç diye aşırı bir ses değil. Hafif bir sürtünme sesi geliyor. İnşallah ileride mide bulandırmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huruzcu

    Arkadaşlar bluetoothtan telefonla görüşmek için ıphone 4 bağlanılıyor mu yardımcı olursanız sevinirim.

    iphone veya herhangi bir bluetoothlu telefonla bağlanabiliyorsunuz.
  • Ya baboker DYNO sonuçlarını koyabilir misin buraya?

    150 HP çok ciddi bir rakam. Merak ediyorum tek chiple nasıl oldu bu olay, az çok modifiyeyle uğraşan arkadaşlarımın neler yaptıklarını biliyorum da o yüzden merakım arttı.

    Yanlış anlama 150HP olamaz , yalan söylüyorsun demiyorum, 150 HP ölçtürdüysen Dyno'da sonucu elinde vardır diyorum ve gözümle görmek istiyorum
  • merhabalar
    ses konusunda çok hassasımdır, hatta 2004 corolla otomatik aracımın 130 a çıkınca çıkardığı bir ses yüzünden tüm toyotayı ayağa kaldırmıştım.
    Gerçi o kadar çalışma sonucunda "no problem dediler, devam" dediler ( beni soğutan olaydır bu.
    No problem ama o zamanın parasıyla 3000TLlik parça değiştirdiler, sonuç koca bir hiç.

    Ben bu sesi henüz benim aracımda duymadım, inşallah duymam.

    Ama geçen camlar açık hafif bozuk yolda giderken bijonlardan mı, süspansiyonlardan mı gelen kuş sesi benden de geldiğini farkettim, camlar kapalıyken ses yok.

    Ses konusunu sadece ben duyuyorsam kafama takmamayı öğrendim, araçtaki herkes duyar, aracın gitmesine engel bir şey olursa müdahale ettiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nomak71

    Merhaba, bugun hergun indigim yokustan inerken vitesi yukseltmek icin biraz gaz verdim fakat vites yukseltmedi arac. Devir yukseldi ama vites Yukselmedi. Boyle bisey yasayan var mi?

    Daha sonra durdum vites degistirdim ve tekrar yola ciktim. Duzeldi.

    Eğer yokuş aşşağı iniyorken frene basmazsanız yada gazdan ayağınızı aniden çekmezseniz motor freni devreye girmez. otobanda yokuş aşşğı iniyoken olmadığı gibi. Ama frene basarsanız yada ayağınızı gazdan ani çekersseneiz araç siz frene basmayın veya bastaığıınız frene yardımcı olmak için motor freni yapar. Bu çok iyi bi olay. Ben klasik tork konvontörlü dizel mersedes minibüs kulanıyorum bu özellik olmadığı için fren balataları çok çabuk bitiyor ve sürekli frenen basmak zorunda kalıyorum. Motor freni devreye girince ayağınızı aniden gaza biraz dokundurun ve vites değişince çekein bu şekilde manulel almadan vites büyütebilirsiniz. ben bu şekilde bi çare buldum ve çok keyifli bi şekilde kulllanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Ya baboker DYNO sonuçlarını koyabilir misin buraya?

    150 HP çok ciddi bir rakam. Merak ediyorum tek chiple nasıl oldu bu olay, az çok modifiyeyle uğraşan arkadaşlarımın neler yaptıklarını biliyorum da o yüzden merakım arttı.

    Yanlış anlama 150HP olamaz , yalan söylüyorsun demiyorum, 150 HP ölçtürdüysen Dyno'da sonucu elinde vardır diyorum ve gözümle görmek istiyorum



    renkdaş zaten yazılımla 138 almıştım dynoda.. yazılımın üzerine nitrodata box (race chip pro muadili) taktım.. alet uçuyor..

    saf bir 508 ciyi madara ettim akşam akşam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    merhabalar
    ses konusunda çok hassasımdır, hatta 2004 corolla otomatik aracımın 130 a çıkınca çıkardığı bir ses yüzünden tüm toyotayı ayağa kaldırmıştım.
    Gerçi o kadar çalışma sonucunda "no problem dediler, devam" dediler ( beni soğutan olaydır bu.
    No problem ama o zamanın parasıyla 3000TLlik parça değiştirdiler, sonuç koca bir hiç.

    Ben bu sesi henüz benim aracımda duymadım, inşallah duymam.

    Ama geçen camlar açık hafif bozuk yolda giderken bijonlardan mı, süspansiyonlardan mı gelen kuş sesi benden de geldiğini farkettim, camlar kapalıyken ses yok.

    Ses konusunu sadece ben duyuyorsam kafama takmamayı öğrendim, araçtaki herkes duyar, aracın gitmesine engel bir şey olursa müdahale ettiririm.

    yaw yine mi corolla?
    ne corollaymış (spor gazetesi) be...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bonder

    Arkadaşlar 2011 model 17000'de 5 kapı Megane 3 Sport Edition 1.5 dci edc araç var 43.000'e fiyat var alınırmı bu araç ilk defa gördüm klima manuel gibi duruyor bilen varmıdır göstergeler ithal gibi duruyor? Dijital ekran var ama emin olamadım.

    Yokmu bir bilen arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baboker

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Ya baboker DYNO sonuçlarını koyabilir misin buraya?

    150 HP çok ciddi bir rakam. Merak ediyorum tek chiple nasıl oldu bu olay, az çok modifiyeyle uğraşan arkadaşlarımın neler yaptıklarını biliyorum da o yüzden merakım arttı.

    Yanlış anlama 150HP olamaz , yalan söylüyorsun demiyorum, 150 HP ölçtürdüysen Dyno'da sonucu elinde vardır diyorum ve gözümle görmek istiyorum



    renkdaş zaten yazılımla 138 almıştım dynoda.. yazılımın üzerine nitrodata box (race chip pro muadili) taktım.. alet uçuyor..

    saf bir 508 ciyi madara ettim akşam akşam..

    Hadi ya...

    Motorun canına okumaktan da çekinmiyorsun iyi valla




  • 
Sayfa: önceki 14281429143014311432
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.