Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (115. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.315
Cevap
43
Favori
161.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sahip olduğunuz Scenic'ler kaç model ve yılda kaç para masraf çıkartıyor? (Yıllık bakım, kasko, trafik sigortası hariç)
  • 2019 Ocak ayında yıllık bakıma gittiğimde trigger kayışının da değişmesi gerektiğini söylediler. Aslında süresi bir önceki seneymiş. 2018 Ocak ayında bakıma götürdüğümde söylememişlerdi. Aynı gün içinde aracı almam gerektiği için sadece yıllık bakımı yaptırdım. 1-2 ay sonra servisi arayıp trigger kayışı için randevu almak istediğimi söylediğimde artık yetkili servis olmadıklarını söylediler. Ben de bu hafta yetkili bir servise aracı götürdüm. Son yıllık bakımdan sonra aracın içine fazla egsoz kokusu gelmeye başlamıştı. Bu 2 talep ile aracı bıraktım. Trigger kayışı değişimi için %30 indirimle 1100 TL fiyat vermişlerdi. Trigger kayışı değişirken daha 10-15 tane değişecek parça tespit ettiklerini söylediler. Hepsi 5600 TL tutuyordu. %30 indirimle 4300 TL verdim. Araç 1.5 günden fazla serviste kaldı. Aracı aldım 2 gündür kullanıyorum. Kirli hava sensörü ilk 10 dk hep kirli hava gösteriyor. Sonrasında da hep temiz hava. Temiz havaya geçtiğinde araca tiner benzeri bir koku geliyor. Servisi arayıp durumu söyleyince bu durum normal de olabilir, olmaya da bilir, getirin bakalım dediler.

    Bir önceki servis 4 ay önce 10-15 parçayı hem de genel bakım yapılırken neden farketmedi? 1.5 gün serviste kalan ve içeri egsoz kokusu gelmesi şikayeti olan araç neden kontrol edilmeden teslim edilmedi? İndirim olmayan bir zamanda gitsem 5.600 TL ödemiş olacaktım. Hem bu kadar para ödeyip, hem düzgün tamir edilmeden, hem her servisin standardı farklı iken, hem de iyi niyet garantisi dedikleri ortada yokken neden yetkili servise götüreyim ki? Bugüne kadar hem sıfır araç alıp yetkili servis kullandım. Bundan sonra ikinci el araç alıp tavsiye edilen sanayi servislerini kullanacağım. Bu sene şimdiden araca 5.400 TL harcadım. Geçen sene daha fazlasını harcadım.




  • Benim Faz2 2012 otomatik aracım çok şükür büyük bir masraf çıkartmadı henüz. Normal bakım haricinde harcadığım para ortalama 350-400TL diyebilirim. Yalnız 80bin km'ye geldim ve 2 numaralı enjektör havlu attı sanırım. Şimdilik temizlettim ama malumun ilanını erteledim diye düşünüyorum sadece. Tekrar uyarı verirse değişecek.

    Bu 10-15 parçanın adları var mı? yoksa servis kendi mi uyduruyor? Bir de ben bu yüzdesel indirimlere çok inanmıyorum. Bu indirim bittikten sonra da servisle çatır çatır pazarlık yapabiliyorsunuz. Sadece indirim döneminde ekstra indirim yapmıyorlar (denedim oradan biliyorum)
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    Triger 4 yılda bir kilometre dolmasa bile değişiyor. Bu kitapçıkta da açık açık yazıyor. Servis nasıl atlar bilemiyorum ama sizin de takip etmeniz gerekli bence. Triger değişirken devirdaim pompasını değiştirmiştim çünkü kendisi görece ucuz bir parça olsada triger'i sökmeden kendisine ulaşılamıyor ve çok daha büyük işçilik çıkarıyor. Bu arada benim termostatım da bozuldu. Araç 120 ile giderken yokuş aşağı boşta kaldığında hararet gözle görülür şekilde düşüyor. Neyseki yükselmiyor. Bir sonraki bakımda onu da değiştireceğim. Fırsatınız varsa sizde değiştirin.

    Hava kalite sensörü genelde ilk çalıştırmada sıcaklığı dengeleyene kadar bir kaç dakika havayı iç sirkülasyonda tutuyor. Sonrasında duruma göre dış havaya geçiyor. Yolda tekrar kapatıyor vs. eskiden beri aynı şekilde çalışıyor. Bu sensörün değişen parçasının olmaması da beni düşündürmüyor değil.




  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    Benim araç 2014 Ocak trafiğe çıkışlı ve şu an 70.000 km de. ben son yıllarda bakım harici yıllık ortalama 3.000-4.000 TL harcıyorum.

    Faturada toplam 22 madde var. Trigger kayışı ve silecek gibi maddeleri çıkartınca aşağıdakiler var;

    SÖKTAK KÜLBÜTÖR KAPAĞI, GEO KONT ÖN VE ARKA TAKIMLAR, DĞŞTIRME ALT SALINCAK KOLU ROTIL, SÖKTAK DIREKSYON ROTIL YUVASI, SÖKTAK TURBOKOMEŞANJ HAVA BOR, RONDELA, SİLİKON CONTA 1217P, KÜLBÜTÖR KAPAK CONTASI, SAĞ ALT SALINCAK KOLU, SOL DİREKSİYON ROTİLİ, TURBO SOĞUTMA BORUSU
  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    Servis devirdaim pompasını önermedi. Önerselerdi kabul edebilirdim.

    Hava kalite sensörü araç dursa da, hareket de etse, temiz yerde de dursa, araç çalıştırıldıktan ilk 10 dakika içinde kirli hava gösteriyor. Araç güneşin altında saatlerce kalıp çalıştırdığımda da durum aynı oldu. 2-3 dakika motoru kapatıp açtığımda da yine aynısı oldu. Servis müşteri sorumlusu ve 2 usta bu konuda normal ya da bozuk şeklinde yorum yapamadılar. Aracı bir sabah bırakın incelemeye alalım dediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atmuc -- 15 Mayıs 2019; 14:30:31 >
  • Külbütör kapağı dediğiniz subap kapağı yani epey önemli bir parça. Motorda hararet falan mı oldu ki? Çatlama falan olması lazımki değişsin. Egzoz kokusu şikayetiniz de buradan geliyor olmalı.

    Bir de araçla kaldırama falan mı çıktınız? kaza anlamında? Bu kadar parçanın değişmesi başka türlü olmaz. Kasko'dan beyanla kaldırıma çıktım deseniz değişirdi o kadar parça.

    Hele Turbo boruları falan hiç normal değil bu kadar parçanın değişmesi. Aramızda yaklaşık 1,5 yıl var trafiğe çıkma açısından. Sizin aracın hatalı bir üretim olduğunu düşünüyorum. Bunları müşteri memnuniyetinden ücretsiz yapmaları gerekirken sizden para istemiş olmaları garip. Kesinlikle her seferinde ısrar edin Renault'a destek için başvursunlar. Bazen sadece işçilik ödeyerek değiştirebilirsiniz bu parçaları.

    Her ne kadar bu yıl başında bir çok Yetkili servisin yetkisi elinden alınmış olsa da Yetkili servise gitmeye devam etmekte fayda var. Ben henüz dışarıda bu araçtan anlayan aklı başında birini görmedim. Kime sorsan "yaparız abi" diyor ama ne kullandığı parça belli ne işçiliği belli.




  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinizi birkaç yıldır yapıyorum ama sanırım gittiğim servisler ve karşılaştığım kişiler konusunda şanssızım.

    Hava kalite sensörü olanlar şu kontrolü yapabilir mi? Araç çalıştıktan sonra ekranda ne kadar süre ile kirli hava gösterip sonra temiz hava gösteriyor? Benim araç son bakımdan sonra 10 dk kirli gösterdikten sonra temize geçiyor ve bir daha kirliye geçtiğini görmedim. Yoğun trafikte öndeki araca çok yanaştım ama yine de temiz hava gösterirken içeri rahatsız edici bir koku gelmedi. Temize geçtikten sonra tinere benzer kesin bir koku geliyor. Bu kokuda zamanla azalmaya başladı.


    Bizim araçtaki navigasyonların yazılımı güncellenebiliyor mu? Gördüğüm kadarı ile Tomtom Home uygulaması ile sadece haritayı güncelleyebiliyoruz. Trafik yoğunluk bilgilerini bir ara gösteriyordu sonra göstermemeye başladı. Sizdeki durum nedir?
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    Aracı günlük olarak eşim kullanıyor, haftasonu bakarım dedim ama kısmet olmadı benim araçla gezdik. En geç bayramda kesin bir cevap veririm hava sensörü ile ilgili. Yalnız bu konu yazın çok dikkat çekmesede kışın iç sirkülasyonda takılı kalırsa buğu problemi yaşarsınız.

    Tomtom Live Türkiyede zaten hiç çalışmadı. Bir dönem birileri çalışır gibi olduğunu sonra kaybolduğunu söyledi o kadar. Ben hiç çalıştığını görmedim. Zaten yeni araçlarda artık gömülü navigasyon uygulamasından vazgeçildi. AndroidAuto ve Carplay ile her zaman güncel ve anlık bilgileri alabildiğimiz sisteme geçildi. Bizim navigasyonlar, hybrid otomobiller gibi ara ürün olarak kaldı.
  • Hava kalite sensörü değişmeyen bir parça değil değişebiliyor,arattığınızda parça fiyatını da internette bulabiliyorsunuz,ben zaman zaman trafikte kapattığına şahit oldum,hassasiyeti tartışılır.İlk çalışmada evet kapalı şekilde başlıyor,sonra açıyor süresine bakmadım.
    Ben navigasyonumu geçen yıl güncellemiştim,ama pahalı bir sistem onun yerine cep telefonu tutacağı alıp bluetooth bağlamak da tercih edilebilir.Navigasyonda live modülü yer yer çalışıyor,bu bizim ülkemizde çok yaygın değil malesef.
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    9 gün boyunca toplam 2.800km yol yaptım. Gözlemlerime göre ilk çalışma haricinde devreye girmesi için en çok hedeflenen iç sıcaklık ile dış sıcaklık arasında büyük bir fark olması gerekiyor. Yani dışarısı 30 derece iken 17 derecede klima açarsanız önceliği içeriyi soğutmaya vermek için dış havayı otomatik olarak kapatıyor. Zaten fan sesinin boğukluğunda da anlaşılıyor. Bunu yaparken göstergede büyük olan değil küçük olan duman işaretini gösteriyor.

    Eğer yoğun trafikte önünüzde yoğun dizel dumanı atan birine rastlarsanız o zaman büyük olan duman simgesi ile kapatıyor. Ancak LPG kokusunu kirlilik olarak algılamıyor ve engellemiyor.

    Live, Yunanistan'da ve Makedonya'da da çalışmadı :( Daha önce Fransa'da ve Almanya'da kullanmıştım.Bu saatten sonra TomTom'un yatırım yapıp Live ile ilgili servisleri geliştireceğine de pek inanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmuc

    Sahip olduğunuz Scenic'ler kaç model ve yılda kaç para masraf çıkartıyor? (Yıllık bakım, kasko, trafik sigortası hariç)
    Sanırım nazar değdi.
    Salı günü eşim klimayı açıyor çok az gittikten sonra bir yanık kokusu eşliğinde "akü şarj arızası " DUR uyarısı almış.
    Öyle olunca çekiciyle servise götürdüm. Klima kompresörü kilitlenmiş, beraberinde alternatörün kayışını, aksesuar kayışını ve gergilerini parçalamış. Neyseki kayış parçalanıp daha büyük bir şeye sebep olmamış triger tarafında.
    Bütün indirimlerle birlikte 10.000tl bir fiyat çıktı. O da yuvarlak, fatura kesiminde 3 aşağı 5 yukarı olabilir dendi.
    Öyle olunca arabayı servisten aldım. Benim ustaya bütün parçaları dışarıdan orjinal ve sıfır aldırdım. Hemen hemen servisin aldığı fiyata yakındır. Klima kompresörü, kondansatör, alternatörün iç kayışı, gergiler, V kayışı, bütün klima borularının asetonla temizliği, yeni klima gazi ve tüm işçilikle 4.500TL ye bitti. Bunu ilk masraf olarak yazabiliriz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun. anladığım kadarı ile aynı fiyata parçaları aldınız ama işçilik olarak 5.500 tl daha az tuttu. doğru mu?

    Bu arada benim enjektör değiştikten sonra araç içindeki kesik koku bir türlü geçmedi. genel müdürlüğe şikayet kaydı açtırdıktan 2 hafta sonra servise çağırdılar. birşeylere bakıp motoru yıkadılar. koku yine gitmedi. geçen gün eve gelip aracı parkederken motordan duman çıktı. aracı servise götürdüm. enjektörde kaçak varmış. ertesi gün ücret almadan aracı teslim ettiler. koku şu an için yok.
  • atmuc A kullanıcısına yanıt
    Servis parçayı satarken de kazanıyor, işçilikten de kazanıyor. Ben servisin aldığı paraya alınca kâr ettim en çok. Onu da içeride bir arkadaşım var onun sayesinde yaptım. Bu kadar abartmasalar aslında serviste yaptıracaktım ama bir sorun çıksa yeniden yaptıracak kadar fark olunca vazgeçtim servisten.
    Bu arada 2. Silindir enjektörü arıza verdi, arızayı sildiler bir daha yapmadı. 4.000km den fazla geçti.
    85bin km'den dolayı yakında kavramadan da haber bekliyorum. Eli kulağındadır.
    Bunlarla kurtulursam yeter bana. O kadarını göze aldım artık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • typhoone T kullanıcısına yanıt
    2017 yılının bahar aylarında aracım 5 yaşındayken ,rutin bakım esnasında klima sisteminin performansınada bakmalarını istemiştim. Hani gerekliyse gaz yenilenmesi falan. Nasıl olduysa benim arabada da klima kompresorunun devamlı devrede oldugu(ne kadar zamandır meçhul) ve kayıştan ayrılmadığı söylendi. Iyi niyet icin reno'ya sordular sagolsun merkez birseye niyetlenmedi. Yenisi 2500tl civarindaydi. Bunun üzerine servis kendi insiyatifiyle dışarıda rektefiye yaptırmıştı. Sadece gaz parası ödemiştim. Belkide sizinkine benzer bir sıkıntıya teğet geçtim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 24 Haziran 2019; 9:18:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Çok iyi kurtarmışsınız. Çünkü kompresör kilitlenip dağıtıldıktan sonra kondansatörün içine de parça çapak kaçıyormuş. Sadece kompresör tek değişse çapağın geri gelip aynı şeyi tekrar etme riski varmış. Ben artık şemsiye girmiş bir kere diye komple değiştim. Şimdi fabrikadan çıkmış gibi yeni oldu. Performansta da bir artış var gibi. Ama yine de yetersiz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2011 model 0km satın aldığım Grand scenic 7 kişilk aracım 150000 km oldu. Halen zevkle bindiğim br araç. Ve bu foruma halen arada bir bakarım. Aracı bu sene ilk kez servis dışı bakım yapıyım dedim. Önce servse sordum. Yıldan dolayı rutin değişimler dışında kayışlar ve su pompası değişecek dediler. Antrifiz vs yeniden dolacakmış. Fiyat indirimli olarak 2500Tl civarı çıkıyor. Dışardan daha fiyat almadım. İyi bir ustam var görüşeceğim.
    Ancak kafama takılan şu oldu.
    Bizim araçlarda DPF varmı.
    Servisw sordum yok dediler.
    Forumu okudum var diyorlar.
    Önceki bakımlarda 5-40 yağ doldurmuşlar. RN710 kodlu.
    DPF RN720 lerde var.
    Geçen senede 5-30yağ koymuşlar.
    Bilgisi olan varmı.
    Çünkü motor yağı seçimlerinde DPF liler için farklı yağ öneriliyor.
    Düşündğüm yağ Liqui moly top tec 4400 5w30.idi
    Tşkler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Duster'i satıp 7 kişilik GS modele geçmeyi düşünüyorum.
    Bu modellerde kronik arızalar nelerdir?
    100.000 km ve üstünde hangi parçalar değişir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bupepe B kullanıcısına yanıt
    ön kaputu açınca siyah bir bilgi etiketi var hocam, ordaki etiket üzerinde sol üstteki gibi "içinde noktalar olan egzos simgesi" varsa dpf var demektir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC şanzımanlarda 2012 ye olan modellerde beyin problemi bilineni ve renault 1 aydan fazladır servislere EDC beyin temin etmiyor.Buda ilginç bir husus
  • 
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.