Şimdi Ara

Renault Dacia Eco Mod (Eko tuşu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
64.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stepwayli

    Bana serviste "eko tuşu turboyu kapatıyor" diyen ustaya buradan saygı ve sevgilerimi sunuyorum şu an

    Servisteki usta da durumun farkındadır ancak servise gelenlerin çoğu belki aracında turbo olduğundan bile habersizdir. O yüzden fazla baş ağrıtmadan turboyu kapatıyor deyip geçiyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stepwayli

    Bana serviste "eko tuşu turboyu kapatıyor" diyen ustaya buradan saygı ve sevgilerimi sunuyorum şu an

    Sürüş anlamında atmosferik gibi hareket ediyor araç, o bakımdan benzer. Ama gene de turbo kapatarak ekonomi yapma fikri de marjinalmiş.
  • Turbo kapatılmaz diyen kişiye yönelik yazıyorum

    Turbo basıncı sabit tutmak için wastegate ye sahip bunlar Ecu kontrolü ile ayarlanır eğer siz Ecu ya wastegate sürekli açık olsun derseniz wastegate türbinden dolaşması gereken tüm havayı direk downpipe üzerinden egzos sistemine aktarır bu sayede turboyu devre dışı bırakmış olursunuz

    Eco mod turbo ile alakası yok bu arada direk aracın gaz tepkisi sağırlaştırma üzerine kurulu sollamalarda vs kapatırdık biz symbolde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ForeverY-

    Turbo kapatılmaz diyen kişiye yönelik yazıyorum

    Turbo basıncı sabit tutmak için wastegate ye sahip bunlar Ecu kontrolü ile ayarlanır eğer siz Ecu ya wastegate sürekli açık olsun derseniz wastegate türbinden dolaşması gereken tüm havayı direk downpipe üzerinden egzos sistemine aktarır bu sayede turboyu devre dışı bırakmış olursunuz

    Eco mod turbo ile alakası yok bu arada direk aracın gaz tepkisi sağırlaştırma üzerine kurulu sollamalarda vs kapatırdık biz symbolde

    Konu hort
    wastegate sistemi basıncın düşürülmesi üzerine kurulu olduğu doğrudur ama turboyu kapattığı yanlıştır. Resimdede görüldüğü üzere wastegate sistemi egzoz çıkışından turbo türbinine ulaşan ihtiyaç fazlasını alır. Turboyu kapatmak mümkün değildir, motor çalıştığı sürece turboda çalışır. Turbonun amacı, oksijen takviyesiyle yanma kalitesini arttırarak tasarruf ve performans sağlamaktır. Turbonun kapatılması bu mantığa terstir.
     Renault Dacia Eco Mod (Eko tuşu)




  • eaduvan E kullanıcısına yanıt
    Wastegate konumlandırılmasına göre İstediğin şekilde devre dışı bırakabilirsin Turbo üstünden geçen hava turboyu hareket ettirecektir. doğru fakat Belirli bir devire ulaşmadığı sürece Etki etmeye başlamayacaktır.
  • bizde logan mcv var ticari taksi olarak kullanıyoruz eco tuşunu açtığımızda aracı gaz tepkileri yavaşlıyor daha hantal gidiyor normal modda ise gaz tepkileri çok daha güçlü hissediyorsun bunun için özellikle şehir içinde dur kalkın olduğu yokuşlu alanlarda biz eco tuşunu kullanmıyoruz çünkü aracın gücünü yitirdiği için normal kullanımda benim ort yakıtım 5.2 lt babamın 5 lt ama uzun yollarda eco modunu kullanmak bize mantıklı geliyor yakıt tasarrufu açısından kısaca benim görüşüm kullandığın yol şartlarına göre kendin test et farkını ölç biç ve kullan tabii buradaki yorumlarda sana fikir verir zaten çok yakan araçlar değil bunlar
  • -ForeverY- kullanıcısına yanıt
    Bende belirli bir devirde turbonun çalışmadığını sanıyordum ama öyle değilmiş. Motor çalıştığında turboda çalışıyor, devir arttikça turbonun deviride(tribünlerin dönme hızı) artıyormuş. Rölantide dahi turbo çalışıyor. Wastegatenin amacı ani devir düşüşlerinde(fren) motora fazla hava girişiyle oluşan durumu(yanma odasına fazla oksijen girişi, turboda basınç oluşması) engellemekmiş.
  • Arkadaş konuya bu kadar uzakta olan insanlar nasıl o işte çalışıyor anlamış değilim hadi o işe başladın kendini biraz geliştirmeye çalış. Bu kadar basit bir soruya bile saçma sapan cevap vermiş.



    Turboyu falan kapatmaz hocam. Sadece sistem elektronik olarak gaz tepkilerini azaltır ve daha az yakıt tüketimi sağlamaya çalışır. En güzeli siz açık ve kapalı iki türlü de aracı kullanın kıyaslayın ve nasıl mantıklı gelirse o şekilde kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Rh Plus 'un Dediğimi Eco tuşu gaz tepkisini öldürüyor olarak da niteleniyor.Gereksiz hızlanmanızı engelliyor bir bakıma performansını gaz pedalının tepkisini azaltarak kısıyor.
    Renault'nun iddiasına göre bu Eco tuşu yakıt tüketimini %10 'a kadar düşürüyor.Yukarıda belirtilen gaz pedalına müdahelesi vs. yi Dacia İngilizce Basın Bülteninde açıklamış zaten:

    ''Reduced consumption with Eco Mode
    The new Eco Mode function, available on some engines, enables drivers to optimize fuel
    consumption automatically, correcting energy-wasting driving parameters to achieve greater
    economy.
    Eco Mode adjusts engine operation and air conditioning, within limits that remain acceptable to
    driver and passengers.

    depending on usual driving styles and road conditions.
    Eco Mode is selected by pressing a pushbutton on the dashboard, and switched off using the
    same button, or by a frank push on the accelerator pedal.
    Another fuel economy aid, on all versions of New Dacia Logan, New Sandero and New
    Sandero Stepway, is the gear-change indication provided by an upward or downward arrow
    display ''
    Bilgi için teşekkürler.

    Keşke birse türkçe açıklamasını paylaşsaydınız.




  • Chip tuningciler de böyle bir tuş yapsa keşke.
    ECO-Normal-High
    Kendi aracımdan (Duster) örnek vereyim. Motorlar aynı 1.5 DCI.
    90lıklar az yakıyor, 110luklar iyi kaçıyor ama fazla yakıyor. Yetmezse chip tuning ile 130'a kadar çıkıyor.
  • Hort...
    Ben de 110 beygir dci Duster kullanıyorum. Aylık 5000-6000 km arası yol yaptığımdan sürekli en ekonomik şekilde kullanmaya çalışırım, aynı zamanda her seferinde hem aynı pompadan yakıtı fulleyerek, hem de yol bilgisayarı değerlerini sıfırlayarak her depoda ne kadar yaktığımı sadece yol bilgisayarında değil reel pompa dolumu da dikkate alarak hesaplarım.
    Aracı 43.000 de almıştım, şu an 110.000 de.
    Eco tuşunu ilk görünce önce aracın kitapçığından, sonra yerli ve yabancı internet sitelerinden bir araştırma yaptım.
    Renault Dacia'nın konu ile ilgili açıklaması sadece "aracın %10 civarı daha ekonomik tüketmesini sağladığı, gaz pedalı tepkimesini geciktirdiği, klima-kalorifer gibi elektrik tüketen üniteleri kısıtladığı" yönünde.
    Bunun dışında herhangi bir dayanağı olmayan kullanıcıların iddiaları var, bunlardan kısmen istifade etmek mümkün olsa da, da çok okuyanı güldürmesi boyutu ön planda. Bu görüşler;
    1- Aracın turbosunu kapattığı
    2- Aracı 110 beygirden 90 beygire düşürdüğü, eğer eco ile birlikte klima da kullanılırsa bu sefer 110 luk aracı 75 beygire düşürdüğü bile yazılmış.(konu ile ilgili açıklama ve bilginin kaynağı sorulunca 13 yaşından beri araba kullandığı- şimdiye kadar 25 araç değiştirdiği ve bunu sürüş esnasında kendisinin tespit edebildiği cevabı geldi. yani tecrübeli abimiz gaza basarken anlık beygir ölçümü yapabiliyor)
    3- Aracı eco'da sürmeye çalışınca gaza basarken başka bir gücün aracı tutmaya çalıştığı dolayısıyla performanslı bir sürüş sırasında eco'nun yakıt tüketimine olumsuz etkisi yanında motora da zarar verdiği. (bunu yazan abimize bu durumun kullanım kılavuzunda açıklanmadığını dolayısıyla bu şekilde motor zarar görünce firmayı mahkemeye verip veremeyeceğimi sordum olabilir dedi)
    4- Kimilerine göre saatte 60, kimilerine göre 70 , kimilerine göre 80 km hızdan sonra yakıtı artırdığı , bu hızlara kadar tasarruf sağladığı (kullanıcılar geneld ebu iddianın kaynağını arabayı alırken serviste söyledilere dayandırıyor, malum bizim memlekette kimse bir konuda bilmiyorum demeyi sevmez)
    5- Eco tuşunun aracın bir silindirini iptal edip, üç silindirin çalıştığı (hayal gücü en geniş olanı)
    Liste belki uzar ama aklıma gelenler şimdilik bu kadar.
    Ancak saçma sapan gerekçeleri bir yana büyük çoğunluğun üzerinde ittifak ettiği sonuç eco tuşunun yakıt tasarrufu sağlamadığı yönünde , az bir kısım şehir içinde tasarruf sağladığını yazmış.
    Ben bütün bunlar bir yana koskoca Renault bunu yaptıysa illa ki bir faydası vardır mantığı ile 6 ay- 30.000 km civarı sürekli eco tuşu aktif kullandım.
    Benim yol koşullarım çok azıcık şehir içi , ki o da yoğun trafik değil, ışık az, olanlar da kısa süreli, yolun geneli şehir dışı.
    Sürüş stilim ise tamamen ekonomiye yönelik iniş aşağı olmadıkça hız 80'i geçmeyecek şekilde. Bu şekilde zaten fabrika verilerinin %5-7'si kadar altında bir ortalama tüketim çıkıyor.
    Sonrasında eco tuşunu kapatarak kullanmaya başladım, hala da aynı şekilde devam ediyorum. Sonuç olarak yakıt %2-3 daha düşerek fabrika verilerinin %10 altında.
    Benim gözlemlediğim de çoğunluğun söylediği ve resmi verilerde yazdığı gibi aracın gaz tepkimesini yavaşlatıyor, vites değişim uyarıları farklı devirlerde uyarı vermeye başlıyor, klimanın soğutma kapasitesini düşürüyor.
    Bunu nasıl yaptığı hakkında bir bilgim yok, belki ayrı bir yazılıma geçiyor, bu anlamda aracın beygiri düşüyor diyenler belki de bunu kastediyordur, bu yönde fazla bir şey deyip ben de komik duruma gelmeyeyim.
    Sonuç olarak kendi gözlemlerime göre diyebilirim ki, eco modu aşağıdaki koşullarda yakıt tasarrufu sağlar;
    1- Sürücü ekonomik sürüş yönünden bilinçsizse ya da bu konuda kendini kontrol edemiyorsa yani ha bire gaz fren debriyaj abanıp duruyorsa
    2- Çok yoğun trafikte araç kullanıldığından trafiği iyi takip edip, az ileride ne olacağını yorumlayıp önceden ona göre davranışı hazırlamak imkansızsa
    3- Şartlar gereği klima- kalorifer hep son hızda çalıştırılıyorsa
    eco mod yakıt avantajı sağlar.
    Buunun tersine sürücü hipermiller modunda araç sürebiliyorsa yani sürücünün bilgisi- trafik koşulları aracı en ekonomik şekilde sürmeye müsaitse eco modda genel çoğunluğun söylediği gibi araç daha çok yakıyor. Çünkü yolun elverdiği en üst vitese çıkıp sabit stabil bir seyir daha geç oluyor, bir anda ilerideki ışık kırmızıya dönünce gazı bırakıp cut off da gidilebilecek mesafe eco modda daha kısa vs.. sebeplerle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Chip tuningciler de böyle bir tuş yapsa keşke.
    ECO-Normal-High
    Kendi aracımdan (Duster) örnek vereyim. Motorlar aynı 1.5 DCI.
    90lıklar az yakıyor, 110luklar iyi kaçıyor ama fazla yakıyor. Yetmezse chip tuning ile 130'a kadar çıkıyor.
    pedal commander var. ECO, NORMAL, SPORT modları var..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.