Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu) (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor
    Sizin yakıt tüketiminiz çok yüksek. Diğer aracınızla ulaştığınız 13lt/100 km değeri de çok yüksek. Muhtemelen yoğun trafikten ya da sürüş tarzınızdan kaynaklanıyor.
    Arkadaşım, diğer bir konuda şehiriçi 5-5,5 lt/100 Km yaktığını söyleyen arkadaşlarımız var. Ne kadar da kullanım farkı olsa yakıt sarfiyatında bu kadar fark olmaması gerekir. Bir de ben 32 yıllık araba kullanıcısıyım, değişik sürüş tekniklerini kullanıyorum durum değişmiyor. Agresif araba kullanma alışkanlığım da yok.
  • Flu EDC istanbul şehir içi 7 lt civarı dolaşıyor . Ayrıca şanzıman şehir içi dur kalk trafiğine uygun değil . Bir ihtimal yazılım güncellemesi ile düzelebilir . Yoğun test imkanım olabilseydi DSG de karar kılardım . Reno maisle irtibata geçip sıkıntılarımı bildireceğim . normal servisler her şeye normal deyip duruyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Flu EDC istanbul şehir içi 7 lt civarı dolaşıyor . Ayrıca şanzıman şehir içi dur kalk trafiğine uygun değil . Bir ihtimal yazılım güncellemesi ile düzelebilir . Yoğun test imkanım olabilseydi DSG de karar kılardım . Reno maisle irtibata geçip sıkıntılarımı bildireceğim . normal servisler her şeye normal deyip duruyor .

    okuyanların bu mesajı gözardı etmemelerini tavsiye ederim. istanbulda ş.içi tüketimi için en doğru veri. edc sarsıntısı için ise yoğun sıkışık trafikte 1-2 saat kalmak zorunda olanlar bunu anlıyor. aksi halde sürekli dur-kalk trafiğe girmeyenler tgezer abimizin ne demek istediğini pek anlayamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SedatMert33

    Ben de kasım 2010 ayında birtane fluance otomatik benzinli (BVA) araba almıştım. Daha önceki arabam lpg li opel zafira idi. BVA yı tercih etmemin sebebi ise yoğun İstanbul trafiğinde rahat araba kullanmaktı. Ancak kısa sürede hata ettiğimi anladım. O günkü fiyatlarla zafira km.de 25 kuruş yakarken fluance 50 kuruş yakıyordu. Arkasından renault diesel otomatik edc şanzımanı çıkardı. Benzine fazla para ödememek için 3 aylık benzinli fluenceyi diesel edc fluence dynamique ile değiştirdim. BVA motor İstanbul şehiriçi trafiğinde 100 km.de 13 lt. benzin yakıyordu. EDC yi tercih etmemin sebebi de kataloğunda şehir içi yakıt tüketiminin 5,2 lt olmasıydı. Ancak 3 aydır EDC fluanceyi kullanıyorum, İstanbul şehiriçi trafiğinde yakıt tüketimi 100 km.de 7,7-8,3 lt arasında değişiyor. Bu tüketim miktarını hangi verilere göre yazıyorlar anlayamadım. Bir de dur kalklarda şanzımandan gıylama sesi geliyor (yani 1. ve 2. viteslerde) Bunun için araba 1 hafta serviste kaldı, bu sesin normal olduğunu söylediler. Düşük hızlarda rampalarda hızı biraz daha düşürmek zorunda kaldığımda, tekrar hızlanmak için araç 2 saniye kadar bekliyor ve sonra hızlanıyor. Bu arada arkadaki arabaların korna çalmaları beni deli ediyor.

    Bunların dışında donanım bakımından mükemmel, fazlası var eksiği yok. Vites geçişlerini hissetmiyorsunuz. Kullanımı çok rahat.

    Benim şikayet ettiğim konularda bir de Mais Genel Müdürlüğüne yazacağım. Gelecek cevabı sizlerle paylaşırım.

    Herkese kazasız belasız günler dilerim.

    hay ağzına sağlık kardeşim...bizim müşterimiz olan bir kaç büyük şirkette edc li reno almışlar...renoya küfredip duruyorlar...edc tam bir fiyasko....reno nun servis politikası ise tam bir felaket müşterisini kazıklamak peşinde olan bir firma....ucuza reno al serviste acısını çıkarırız zihniyeti hakim....arabalar zayıf zaten sorunsuzluk sağlamlık yanlarından geçmemiş




  • Bu tür otomatik vitesli araç kullanan kişilerin, arabayı kullandıkça vites geçişlerini kendilerini ona göre ayarlamaları lazım.
    Sonuçta her arabanın şanjıman tipi ve vites geçişleri farklı.
  • konunun basında hepsi aynı fabrikadan cıkıyor yazılmış şimdi yaptıgınız yorumları anlayamıyorum tam bi fiyaskoysa dsg de fiyasko yada baska bi markanın aynı fabrikadan cıkan malıda. Ayrıca bende clio var sehir içi 4.5-5 lt arası yakıyor simdi ben size arabayı versem 6-7 yaktıtıtsınız yani ekonomik kullanmayı bilmiyosanız araba cok yakar bukadar basit. Bide sunu eklemek lazım kopruden geciyorsanız mesela bazen 15m yol 3 saat alıyor ozaman hesap edin arabaın 1 saatte yaklasık 1.5 lt yakıt yaktıgını ;) ki ozaman gideceksiniz start stoplu bir citroen alacaksınız. bizde citroende var yanlız onu kulanıyorum dizel sehiriçi daha 15lt altına inemedim = ) renaulttan daha sıkıntısız daha ucuza daha az yakan varsa onu alın
  • Arkadaşlar uzun bir aradan sonra hepinize tekrar selam. Özellikle Haluk abi sana selam bayadır görüşemedik ama görüyorum ki yine her zamanki ağır başlılığınla arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorsunuz. Son durumlarda megane edc hb alma niyetindeydim takip eden arkadaşlar varsa bilirler ancak çok fazla zam yediğinden ve renault sağolsun her sabah uyandığımızda bir yerinden bir şeyler kırptığından 2012 modeller çıkacan kadar bekleyeceğiz gibi geliyor. Bu arada güncel fiyat bilgisi vereyim Mersin de iki renault plazanın ikisi ile de görüştüm PREVİLLİGE EDC MEGANE ANAHTAR TESLİM FİYATI 50BİN TL buda telefonla yapılan kısa bir görüşmede alınan fiyat sanırım 48.50-49 gibi alınabilir.
    ikinci bir noktada edc ilk çıktığından beri takipteydim bilen arkadaşlar biliyor teknolojisini öğrenmediğim hemen hemen test etmediğim vites kutusu kalmadı. EDC ne arızası verecek diye araştırıyordum en sonunda bir tane yakaldım sanırım

    http://www.renaultclubtr.com/forum/megane-kulubu/60090-megane-3-edc-sanziman-problemi-hk.html

    bu linki edc kullanıcısı arkadaşlarım incelerlerse bi baksınlar bakalım araçlarında bu tür sorunları varsa mutlaka servisle görüşsünler. ufak tefek handikapları dışında sanırım EDC bu işi kıvırıyor gibi geldi bana. handikap dediğimde dur-kalk yapılan trafikte bir-iki,iki-bir vitesler arasındaki kararsızlığı konusu elbette istanbul için sorun oluşturabilecek nitelikte ama daha küçük şehirlerde sanırım bu durum hissedilmeyecek bir olay. yazılım güncellemesi 2011 sonu gibi olabilirmiş (kaynak sivas oflazlar renault) megane hb ler için hava yastıkları için yazılım güncellemesi çıkmış servisinizle irtbata geçerseniz bilgi alabilirsiniz. yada bakıma gittiğiniz zaman zaten yapıyorlar.

    son durumda meganeden kırpılan donanım ise blutooth. arkamy ses sistemi. arka kapı ve torpidodaki tweterlar. motor kaputu keçesi, motor kaputu altındaki çift taraflı olan plastik yağmur kanalının artık sağda olmaması,

    torpidodaki tweterler iki farklı model aracınıza göre değişiyor 48lira biri 80 lirada biri motor kaputu keçesi 80 lira olarak bilgilenireyim dedim.

    bir diğer değişiklik ise previllige modelleri artık digital kadranlı olarak geliyor. sport editiondan sonra previlligede de görebiliyoruz. cam tavan ise 2011 kasım ayından itibaren opsiyon listesine giriyor cam tavan merakı olan arkadaşlarımıza duyurulur.

    fiyat olarak psikilojik rakamların çok üzerine çıktı renault tüm araçlarında sanırım alternatifler değerlendirilmeli dite düşünüyorum. aslında bravonun üretimi durdurulmayacak olsa fiyat performans olarak harika bir araç. dualogic süper bir vites kutusu motor gücü ve torkuda sunduğu donanımla güzel.

    54bin lira liste fiyatı ile renault yerine vw jetta düşünülebilir dsg 1.6 dizel ama DOĞUŞ oto ve çalışanları satış servis dahil insanı çileden çıkartmak için özel bir çaba sarfetmelerine gerek yok diye düşünüyorum. c4 süslenmiş püslenmiş ancak yahu kasa değiştirmişin insan biraz daha yenilikçi bişeyler dener yok abi çok bişi farketmemiş otomatikleştirilmiş vites kutusu çok performanslı gelmedi bana. şu durumda beklenebilirse kasım ayında yeni focus powershiftleri yollarda göreceğiz bence ford aya gönderecek kadar donanım eklemiş çokda fiyat farkı yok segmentindeki araçlarla ve alman otomobili tutkusu olanlar için belirteyim direk almanyada üretiliyor ve ithal ediliyor yeni focusuda mutlaka listenize ekleyin derim ben ekledim çünkü şimdilik benden bu kadar yardımcı olabileceğim konularda her zaman yardımcı olmaya çalışırım




  • Daha önceki mesajımda aracımdaki 1 ve 2. viteslerde, gaz verip, gaz kestiğim anlarda motordan gelen gıylama sesi ile ilgili Mais'e 2 kere mail attım. Her iki mailime de gelen cevapta konunun incelendiğini söylemektedirler. Serviste ise bu sesin diğer araçlarda da olduğu, sebebinin bilinmediği, zaten sebebini ve çözümünü bilsek bize ikramiye verirler gibi laflar edilmekte. Fazla yakıt yakması konusunda ise servis elemanları mottorun rodaj süresinde olduğu için kesin verilerin ilk bakımdan (20.000 Km.) sonra elde edilebileceğini söylediler. Ben yine de aracı servise götürüp yakıt verilerini kontrol ettireceğim. Aracımın Km.si ise şu an 3.800 civarında. Değişik sürüş tekniklerini deneyerek yakıt tüketiminde bazen şehiriçi 7,7 Lt/100 Km. verisini yakalayabiliyorum. Ama bana hala fazla geliyor.
  • citroen c4 dizel otomatiğide megane edc yi de test ettim megane edc kesinlikle citroen c4ten daha iyi şanzıman olarak. citroende 1den 2ye atarken biri sizi dürter gibi bir tepki veriyor araba. megane edcde hiç böyle bişey yok vites geçişlerini hissetmiyorsunuz bile. yok edc batırdı yok kararsız kalıyor gibi yorumlar çok saçma bence ya bu arkadaşlar edc değil başka bişey kullanıyor ya da farklı bi durum var.
  • komşumuz ve aile dostumuz bir büyük lojistik şirketi reno filo kirası içinde müdürleri için 10-12 tane EDC vitesli reno aldı
    bunların 4 tanesinde durduk yerde üst vitesten 1. veya 2. vitese düşme sorunları olduğunu renoya servise gittiğini ama sorunu çözemediklerini ve fransaya sorunun havale edildiğini biliyorum..... bu çok önemli bir sorun çünkü 5. veya 6. vitesten arabanın 1. veya 2. vitese düştüğünü bir düşünsenize?????
    bu nedenle bu bahsettiğim firma filo kiralama yaptıkları firmaya EDC li tüm renoları geri verip başka bir marka ve modele geçtiler
    reno mais da araştırın bu sorunu göreceksiniz....bildiğim kadarı ile hala sorunun nedeni veya çözümü bilinmiyor.......
  • Herkese iyi günler
    1 aydır megane edc kullanıyorum
    Almadan önce C4 ve bravo da seçeneklerim arasındaydı ama özellikle C4ün aşırı sarsıntılı vites geçişleri nedeniyle megane'ı tercih ettik. Ben zaten görünüm olarak çok beğeniyordum. Bravonun vites geçişleri C4e göre daha iyiydi ayrıca motoru da çok güçlüydü ama 2. el, üretimden kalkma gibi sebeplerle onu da düşünmedim.
    Sürüş izlenimime gelince:

    EDC gerçekten çok hızlı , sarsıntısız ve zamanında geçişler sunuyor. Şehir içinde 1 ve 2. viteslerde sarsıntı olayını ben hissetmiyorum. Bu biraz da dizellerin çalışma karakteriyle alakalı bence. Ne kadar hızlı vites değişirse değişsin 1. ve 2. viteste dizel bir araba mutlaka sürücüye bunu hisstettiriyor.

    Ayrıca bravoda bile ilk kalkışta bariz yaşanan "bu araba gitmiyor" hissi megane edcde daha az. Daha homojen bir karakter var. Yani araç 1300 devirdeyken bile rahat ivmeleniyor. Ama tabi maksimum torkun geldiği anda da bir patlama yaşanmıyor(Bu patlama hissini özellikle focuslarda ve vw nin eski TDI larında hissetmiştim).

    Bir performans arabası olmadığı çok açık ama ekonomiyi feda edip gaza basıldığında da çok iyi ivmeleniyor. Almadan önceki en büyük tereddütüm ara hızlanma değerlerinin bir otomatik dizele göre fazla oluşıydu. Özellikle autoshow dergisinin testinde gördüğüm 9 sn lik 60-100 hızlanması beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Ama kendi denememde bu değerin otohaberin testinde olduğu gibi 7 sn nin altında olduğunu gördüm. Uzun yol kullanımında bu konuda ben sıkıntı yaşamadım ve aracın performansından memnun kaldım. Ama ben sakin denebilecek bir sürücüyüm. Yakın takipler yapan, kısa mesafelerde ani sollamalar yapmak isteyenler için çok uygun olmayabilir. Çünkü araç şehirler arası yolda 60 la giderken bile 6. viteste oluyor. Ve bu anda gazı köklediğinizde araç 1 sn civarı duruyor sonra fırlıyor. Ben böyle bir sürücü olsam turbo benzinli araçlara yönelirdim. Manuel kullanma bu konuda çözüm olur ama Bravodaki gibi direksiyondan müdahale yok ve siz vites kolunu çekene kadar otomatik işi halletmiş olur.

    Yakıt tüketimine gelince: Sadece ara caddeleri kullandığımda 8-9, genel şehir içi kullanım 7, sehirlerarası ve otoyol karmasında da 5,2 ortlamam oldu. Bana göre fazla geliyor ama sanırım hiçbir dizel araç kolay kolay fabrika verisine yaklaşamıyor. Benzinli otomatiğin 13 yaktığı yolda dizel otomatik 8 yakıyorsa bu bence inanılmaz bir ekonomidir. 5 lt muazzam bir fark. Benim diğer aracım avensis 1.6: ona göre yaklaşık 2 lt gibi fark var, keşke daha iyi olsa.

    Yukarıdaki linkteki arıza yorumlarını okudum. Benim de başıma birşeyler geldi. Normal bir hızda giderken otomatik vitesi kontrol ettirin uyarısı yazdı, ve gerçekten vites geçişlerinde bocalamalar oldu. Kenara çekip motoru kapatıp tekrar açınca problem kalmamaıştı. servis viteste arıza kodu bulamadı, frende arıza gördü, ve sorunun bundan kaynaklandığını söyledi, gerekli ayarı yaptı. Geçende de aracın devirlendiği halde 3. vitese geçmediğini gördüm. çok zorlamadım manuele alıp kendim 3 e attım, tekrar otomatiğe aldım sorun yoktu. tekrarlarsa ya da fırsatım olursa tekrar servise gidicem. Açıkçası böyle sorunlar olacaktır diye düşünüyorum Çünkü DSGde de duyuyoruz birşeyler. Hayırlısı diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaTaLiTY41
    citroen c4 dizel otomatiğide megane edc yi de test ettim megane edc kesinlikle citroen c4ten daha iyi şanzıman olarak. citroende 1den 2ye atarken biri sizi dürter gibi bir tepki veriyor araba. megane edcde hiç böyle bişey yok vites geçişlerini hissetmiyorsunuz bile. yok edc batırdı yok kararsız kalıyor gibi yorumlar çok saçma bence ya bu arkadaşlar edc değil başka bişey kullanıyor ya da farklı bi durum var.

    10 dakikalık test sürüşüyle yaptığımız yorumlara saçma deyip lütfen sinirlerini germeyin insanın.
    6 aydır günümün yarısı EDC ile geçiyor . Başka bir şey kullanmıyorum , EDC kullanıyorum . Aptal yerine koymayın insanı .
    problem var diyorsak vardır .
    Geçmişe dönük hiç okumuyorsunuz forumu . düz yolda sıkıntı yok diyoruz yağ gibi akıyor ...
    Yorumlarımızı yaparken dikkat edelim lütfen .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 10 Haziran 2011; 16:27:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    Arkadaşlar uzun bir aradan sonra hepinize tekrar selam. Özellikle Haluk abi sana selam bayadır görüşemedik ama görüyorum ki yine her zamanki ağır başlılığınla arkadaşlara yardımcı olmaya çalışıyorsunuz. ...


    Sağolasın arkadaşım.

    Paylaşmaya çalışıyoruz işte bildiklerimizi duyduklarımızı.

    Ben de nihayet EDC'li araç test sürüşü yaptım.

    İzlenimlerim şu başlıkta.

    Başka test sürüşleri de mevcut:


    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/f_/key_//tm.htm#49551522

    Sistem güzel ama tgezer arkadaşın da dediği gibi test sürüşü ayrı kullanıcı testi ayrı.

    Ben de izlenimlerimde bundan bahsettim zaten.

    Selamlar, sevgiler.




  • haluk abi harikasın ellerinize sağlık. testlerinizin hepsini okudum. yalnız yanlış anlamadıysam bravoyu sattığınız gibi bişi okudum doğrumudur. şimdi ne düşünüyorsunuz yada aldınızmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    haluk abi harikasın ellerinize sağlık. testlerinizin hepsini okudum. yalnız yanlış anlamadıysam bravoyu sattığınız gibi bişi okudum doğrumudur. şimdi ne düşünüyorsunuz yada aldınızmı


    Sen sağolasın kardeşim :))


    Bir ara aklımdan Ceed geçti.

    Ama Accord'da olabilir 2006-2007 model.

    Konu bile açmıştım hatta:

    http://forum.donanimhaber.com/m_49410609/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Bir ev işim var.

    Ondan gelecek sonuca göre bu ikisinden biri, ya da belki tamamen sürpriz bir şey de olabilir.

    Zaten şu an rafta bekliyor. :))


    Görüşmek üzere.

    Haluk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 11 Haziran 2011; 12:41:55 >




  • Ceed ben de kullandım. Geniş konforlu sağlam bir araç. 4 ileri olması tüketimi arttırıyor. Ama ne yaptıysam edc nin yaptıklarını ceed e yaptiramadim. Gayet kararlı bir sanzimani var.
  • Benim aracımın fazla yakıt tükettiğinden şikayetçiydim. Şehiriçi 8 lt/100 km olan tüketim şu an 7 lt/100 km.ye düştü. Yine de bana yüksek geliyor. Bakalım ileride ne olacak?
  • Renault vites yapmayı öğrenmiş, vites kolu yapmayı öğrenememiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frk96

    Renault vites yapmayı öğrenmiş, vites kolu yapmayı öğrenememiş



    Malzemeden çalmamış!
  • Arkadaşlar merhaba,

    1 hafta önce 0 km Fluence EDC Extreme Duman grisi satın aldım.Aracımda Bluetoothlu müzik sistemi Dijital göstergeler mevcut diğer özellikleri standart.

    İlk aracım 2009 Seat ibiza idi onuda sıfır km almıştım.Fluence seçme amacım öncelikle oğlumuzun dünyaya gelmesi nedeniyle daha büyük araca ihtiyaç duymamız,dizel oluşu ,otomatik oluşu ikinci elde kolay satılabilir oluşu gibi faktorlerdi.

    Bundan önce dsg şanzumanlı jetta ,chrysler concorde,hyundai santa fe gibi araçlarda sahibi olmasamda kullandım.EDC şanzuman kesinlikle başarılı.Genelde herkes aracın kalkışta hızlı vites değiştirmesini başarı olarak görüyor ama aslında genele bakmak lazım.Bu araç hem kalkışta hemde şehiriçinde hemde şehirdışında gayet başarılı.Kullanım tarzınızı algılıyor.Mesela uzun yola çıktığımda sollayamayacağım yerde tırın arkasına takıldım sürekli yokuş aşağı iniyoruz ayağım frende kısa süre sonra algılayıp viteste kalıyor üst vitese hemen geçmiyor.Frene basmak zorunda kalmıyorum.
    Şehir içinde sakin kullanımla 6 litreye kadar düşüyor şehirdışında 5.6 lt tabi bu ilk hafta araç daha yeni.

    Araç konfor ağırlıklı tasarlanmış koltuklar çok büyük çok rahat sürücü koltuğu bel desteklik ayarlı.Kliması anında soğuk hava veriyor arka camlarda perde olması arka kapıların içerden açılmıcak şekilde kitlenebilmesi arka tavanda güçlü aydınlatma kullanılması çocuğu olanlar için çok çok keyifli.Bagaj iki bebek arabası 1 büyük bavul 2 küçük bavul birsürüde poşeti alabiliyor.Torpido büyük soğutmalı her kapıda göz var.

    Süspansiyon konforu çok yeterli orta sertlikte.performans amaçlı kullanıma uygun değil ancak konforlu.

    Motor 110 hp her hızda otomatik olmasına rağmen yeterli hız sağlıyor.

    uzun dönemde kalitesini kullanıp göreceğiz ancak kolay satılması büyük avantaj.zaten 3 yıl garantili.

    Birçok arkadaşım alırken alma şirket arabası vs dedi alırken ancak aldıktan sonra hepsi içine düştü çünkü çok konforlu bluetooth sistemi süper telefon bagajda telefon rehberine ulaşıp arayabiliyorsun telefondaki mp3 leri dinleyebiliyorsun.dijital gösterge çok keyifli direksiyon deri kapı kolları aluminyum kapılar çok kolay kapanıyor.sis farları mevcut.park sensoru mevcut aracın bilgisayarına girip tüm özellikleri açıp kapatabiliyorsun kapı kitlenmesi park sensoru vs.aracın yağ miktarına kontağı çevirip yol bilgisayar tuşuna basarak ölçebiliyorsun.vs vs

    uzun lafın kısası alman araçlarına hayrenken fluence aldım iyikide almışım. tavsiye ederim...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.