Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu) (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udem1982

    Hocam normalde nedir bu edc öğrenmek için girmiştim ama sizin mesajı görünce yazmak istedim. Kendiniz yazmışınız sıfırları arasında 10.000 tl fark farken ikinci elleri arasında 14.000 tl fark olduğunu ben bakmadım bilmiyorum. Eğer böyleyse fluence golften daha fazla değer kaybetmiş demek değildir. Siz enflasyon farkını ilk arabayı alırken verdiğiniz 10.000 tl farkın faizini hesaba katmıyorsunuz. Gerçi hiç kimse katmıyor.

    fluence aldığınızda 84.000 tl + 10.000 tl cebinizde kalıyor bu 10.000 tl yi faize koyuyorsunuz (ING turuncu hesap %12) dört yılda size 5000 tl civarında getiri sağlıyor. 4 yıl sonra 41.000 tl lik arabanız ve cebinizde 15.000 tl paranız oluyor. Golf aldığınızda ise 55.000 tl lik golften başka elinizde bir şey yok. Demek istediğim herkes ilk arabayı alırken verdiği fazladan paranın faizini, kendisini hiç hesaba katmıyor.

    Tekrar yazıyorum. Golf'de F1 şanzıman mevcut, farkın ana sebebi bu. Bir de tabii klasman farkı kalite farkı mevcut. Yani bu parayı havaya ödemiyorsun. Bir karşılığı var. Satarken de dediğin gibi parayı faize koysan hepi topu 1.000 TL zararın oluyor ki 5 yıl boyunca F1 şanzımanlı araç ve sonuçta Golf kullanmış oluyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabriaga -- 31 Ağustos 2016; 10:42:33 >




  • hbasaran82 kullanıcısına yanıt
    Renaultta da vw dede mercedesde de saç kalınlıkları aynıdır. 0,09 mm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkannkk

    Renaultta da vw dede mercedesde de saç kalınlıkları aynıdır. 0,09 mm

    Markalar arası sac kalınlığı kağıt üstünde aynı ama sac kalitesi farklı olabilir mi acaba.

    Mesela biri hurda demirden diğeri cevherden üretilmiş çelik kullanıyordur. Veya birinin kalınlık toleransı diğerinden daha azdır söylediği kalınlığı tam tutturuyordur gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkannkk

    Renaultta da vw dede mercedesde de saç kalınlıkları aynıdır. 0,09 mm

    Markalar arası sac kalınlığı kağıt üstünde aynı ama sac kalitesi farklı olabilir mi acaba.

    Mesela biri hurda demirden diğeri cevherden üretilmiş çelik kullanıyordur. Veya birinin kalınlık toleransı diğerinden daha azdır söylediği kalınlığı tam tutturuyordur gibi..

    Hurda demir yada cevher olmasi farketmez eritildiginde hepsi ayni demir

    Onemli olan sacın sertlik derecesidir ,birde kivrimlarin fazla olmasi tabiki daha saglammiş gibi bir his yaratiyor

    Araclar arasindaki bir diger farkta boya kalinliklaridir

    Bmw mercedes gibi arabalar haric ayni fiyat ve segmentteki aile arabalarinda boya kalinliklari aynidir

    Bu yuzden surekli pasta cila atilan mercedesler bmw lerin boyalari hemen incelip soyulmuyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkannkk

    Renaultta da vw dede mercedesde de saç kalınlıkları aynıdır. 0,09 mm

    Markalar arası sac kalınlığı kağıt üstünde aynı ama sac kalitesi farklı olabilir mi acaba.

    Mesela biri hurda demirden diğeri cevherden üretilmiş çelik kullanıyordur. Veya birinin kalınlık toleransı diğerinden daha azdır söylediği kalınlığı tam tutturuyordur gibi..

    kaplamalı diye tabir edilen parlak sac kullanılır
    made in egreli zonguldak (Erdemir)
  • Yeni megane sedan 1.5 dci edc vites 1 haftadır araç bende yakıt ve hızlanma tatminkar araç 150 km de sürekli ADANA şehir içi kullanım ortalama yakıt 5.4
  • 2015 model Renault Fluence 1.5 DCI Touch EDC aracı Haziran ayında 0 km. olarak kullanmaya başladım, 1.5 yıl ve tam 50.000 km. oldu. İlk başlardaki EDC'ye olan sevgimden de eser kalmadı, senelerdir çeşitli manuel / otomatik / yarım otomatik / cvt / dsg vb. tüm şanzımanları kullanmış bir kişi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki tam bir hayal kırıklığı.

    15 bin km. civarında başlayan sarsıntı ve 1-2 geçişleri arasındaki nadir gözüken kasılmalar 20 bin km. bakımında servis tarafından normal olarak görüldü, gerçek mi değil mi bilmiyorum yazılım güncellemesi olduğunu (o zaman daha 6-7 aylık arabada neyin güncellemesi ise) yaptıklarını ilettiler. Sorunlar gittikçe arttı ve 41 bin km. civarında yol bilgisayarında gözüken -vites kutusunu kontrol ettiriniz- uyarısı ile son buldu. Ertesi gün tatile çıkacaktım, gittim, bilgisayara bağladılar, tambur arızasıymış, beynin değişmesi gerekiyormuş ancak garantiden parça değişimi için cumartesi işlem yapamayız dediler, yine yazılım güncellemesi (windows bile bu kadar çok yama yayınlamıyordur sanırım) yaptılar ve arızayı silip beni bir şey olmaz diye tatile gönderdiler.

    Gerçekten de bir şey olmadı, 15 gün sonra döndüm, yeniden bilgisayara bağladılar, iki haftadır arıza vermemiş bu durumda parça değiştiremeyiz dediler ve bunun üzerinden geçen 10 bin km.dir de yine sarsıla sarsıla hoplaya zıplaya tıpkı bir tek kavrama şanzıman gibi dolaşıyorum.

    Servisten usta ile defalarca tecrübeye çıktık, sarsıntı ve kasılma şikayetim ile ilgili gelen yorumu aynen yazıyorum: Bunların hepsi böyle, ister al benimkini kullan, o da öyle, 1-2 vitesi arasındaki oran çok farklı olduğu için araç çok trafikte kalınca bunu yapabiliyor.

    Başka servise de gittim yine yorumu aynen yazıyorum: Abi sen önceden ya dsg ya da tam otomatik kullanıyordun herhalde, bak içeride senin gibi şikayet eden bir örnek daha var ama bu arabalar böyle, araçta bir sorun yok.

    Size önerim hiçbir çift kavrama şanzımana bulaşmayın, sadece kavrama seti farklı diye vites değiştiren dandik bir robota bir dünya fark vermeyin, en sonunda kavrama setleri de bitecek ve manuel ya da tek kavrama bir otomatik şanzımana göre 10 katına varan maliyetlerle karşı karşıya kalacaksınız. Kesinlikle tam otomatikten şaşmayın.




  • Merhaba. Geçen hafta itibariyle megane 3 ile ailenize katıldım. 2014 1.5dCI EDC 110BG Touch. Araçta şanjumandan geldiğini tesbit ettiğim bir inilti yani çalışan bir motor var ses dururken yürürken geliyor bazen artıyor bazen azalıyor, kısa süreliğine kesiliyor geri geliyor. Sanki bir su pompası var ve sıkışıyor zorlanıyor sonra rahatlıyor gibi. Sanayide eski araba ustama gösterdim oda şanzuman dedi ve servise götürmemi söyledi. Servise gittim. Teste çıktık. Önce sesi alamadı servis sorumlusu usta, yok birses dedi. Abi geliyor diyince biraz daha dikkaet etti, tamam duydum dedi.Lifte ve pcyr bağladı. Yeni yazılım gelmiş güncelledi. Denedik. O sırada ben de sesi alamadım. Tmm düzeldi dedim. Servisten çıktıktan bit 10 15km sonra sessiz bir yere gelince tekrar duymaya başladım. Böyle bir durum ses ile karlılaşan veya görüş belirtecek olan var mı rica etsem. Bir de Yazılım program güncellemesi ücretli mi. Tecrübeleriniz rica ediyorum.
    Teşeklürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uno60sx

    2015 model Renault Fluence 1.5 DCI Touch EDC aracı Haziran ayında 0 km. olarak kullanmaya başladım, 1.5 yıl ve tam 50.000 km. oldu. İlk başlardaki EDC'ye olan sevgimden de eser kalmadı, senelerdir çeşitli manuel / otomatik / yarım otomatik / cvt / dsg vb. tüm şanzımanları kullanmış bir kişi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki tam bir hayal kırıklığı.

    15 bin km. civarında başlayan sarsıntı ve 1-2 geçişleri arasındaki nadir gözüken kasılmalar 20 bin km. bakımında servis tarafından normal olarak görüldü, gerçek mi değil mi bilmiyorum yazılım güncellemesi olduğunu (o zaman daha 6-7 aylık arabada neyin güncellemesi ise) yaptıklarını ilettiler. Sorunlar gittikçe arttı ve 41 bin km. civarında yol bilgisayarında gözüken -vites kutusunu kontrol ettiriniz- uyarısı ile son buldu. Ertesi gün tatile çıkacaktım, gittim, bilgisayara bağladılar, tambur arızasıymış, beynin değişmesi gerekiyormuş ancak garantiden parça değişimi için cumartesi işlem yapamayız dediler, yine yazılım güncellemesi (windows bile bu kadar çok yama yayınlamıyordur sanırım) yaptılar ve arızayı silip beni bir şey olmaz diye tatile gönderdiler.

    Gerçekten de bir şey olmadı, 15 gün sonra döndüm, yeniden bilgisayara bağladılar, iki haftadır arıza vermemiş bu durumda parça değiştiremeyiz dediler ve bunun üzerinden geçen 10 bin km.dir de yine sarsıla sarsıla hoplaya zıplaya tıpkı bir tek kavrama şanzıman gibi dolaşıyorum.

    Servisten usta ile defalarca tecrübeye çıktık, sarsıntı ve kasılma şikayetim ile ilgili gelen yorumu aynen yazıyorum: Bunların hepsi böyle, ister al benimkini kullan, o da öyle, 1-2 vitesi arasındaki oran çok farklı olduğu için araç çok trafikte kalınca bunu yapabiliyor.

    Başka servise de gittim yine yorumu aynen yazıyorum: Abi sen önceden ya dsg ya da tam otomatik kullanıyordun herhalde, bak içeride senin gibi şikayet eden bir örnek daha var ama bu arabalar böyle, araçta bir sorun yok.

    Size önerim hiçbir çift kavrama şanzımana bulaşmayın, sadece kavrama seti farklı diye vites değiştiren dandik bir robota bir dünya fark vermeyin, en sonunda kavrama setleri de bitecek ve manuel ya da tek kavrama bir otomatik şanzımana göre 10 katına varan maliyetlerle karşı karşıya kalacaksınız. Kesinlikle tam otomatikten şaşmayın.

    Evet 57.000 kilometreye geldik, EDC halen sarsılıp tek kavrama gibi çalışmaya devam ediyor. Son iki haftadır EDC yine iki kere -vites kutusunu kontrol ettiriniz- uyarısı verdi. Servise gitti yine sorun yok şeklinde az önce aradılar. Ne zaman sorun olacak bilmiyorum, 4 ayı kaldı arabanın, inşallah kurtulacağım.

    Ayrıca her sabah en az iki marşta, bir iki gün yattıysa üç marşta çalışıyor, aküyü ölçtüler onda da bir sorun yokmuş, buna da normal dediler.

    Bu arada bunları söyleyen de başka bir servis, ilk sorunları yaşadığım servise gitmedim.




  • Arkadaşlar merhaba

    2012 1.5 dci 110bg EDC bir aracım var

    Aracım 120bin km de

    6 dan 5 e geçerken tırlama sesi ğeliyor

    Bir fikri tecrübesi olan var mı
  • Edc de Dsg de sorunlu. Otomatik için şu an Opel astra nasıldır? Tam otomatik olması yeterli mi? Arıza şikayet duyan var mı?
  • Benim araçta 1.2 clio st edc. Bazen aracımda özelikle devir düşükken biraz gaza yüklendiğimde sanki şanzımanın içine taş girmiş gibi çatır çatır sesler geliyor. Bu ses normal midir?
  • Arkadaşlar herkese iyi akşamlar olsun. Bir Sorum olacaktı. 2013 model 1.5 dci edc fluence alacağım. bu araçların baskı balata debriyaj seti yetkili serviste kaç binde değiştiriliyor. ve fiyatı nedir? Bilgi verirseniz çok sevinirim.
  • Selam arkadaşlar,

    2012 100 HP Fluence dizel otomatik araç bakıyorum. Bunların motorları EDC mi oluyor ? Bir arkadaş Fleunce otomatik dizellerde 2 farklı motor veya dizel otomatik vites seçeneği var diyor. Nette sadece 110 HP olduklarını görebiliyorum.
  • vites kutusu kontrol ettiriniz hatasi cikiyordu benim fluencede sanziman beyni , bakim ve akuyle 1090tl ye indirimli sekilde degisti servis . Sorun cozuldu sadece sanziman beyni fiyatlarinda 2000bin tl lerden bahsediyorlardi sanayilerde:)
  • Champarator kullanıcısına yanıt
    Araç hakkında ve kullanım koşullarıyla ilgili detaylı bilgi verir misiniz? Bizde o aralıklarda hazırda olalım.
  • akustika A kullanıcısına yanıt
    araci 2. el almistik 127binlerdeydi sirket araci kosturmalik yani:) model yili 2013 . Bu ariza bazi yillarda uretilen araclarda sıklikla gorunebiliyormus 2013lerde pek gormemistim demisti bir usta ne kadar dogru bilmiyorum
  • Mihmander kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    aynı olay benimde başıma geldi. 2013 EDC 97 bin km de. geçen sene 90 binli km de iken ilk kez 6 dan 5 e düşerken ani hızlanmalarda (uzun yolda) balatanın baskıyı tutamayıp kaçırma sesine benzer bi ağlama sesi duydum. önemsemedim ama şimdi her zaman yapmaya başladı (6 dan 5 e geçerken) hatta bazen 5 den 6 ya ani hızlanmalarda da başlayınca yetkili servise götürdüm.
    Benden önceki ilk sahibi 20 40 60 ilk üç sene düzenli bakım yaptırmış yetkili serviste ben aldıktan sonra 80 bini özelde yaptırdım, ona rağmen bi maise soralım dediler 2 gün sonra aradılar kabul etmişler ancak işçilik siz ödeyeceksiniz dediler. baskı balata çatallar keçe vs hepsini saydı 5200 lira dediler. sadece baskı balata internette 7000 lira gibiyken (çatallar hariç) mantıklı geldi yarın götürüp bırakacağım.
    Demesine göre ses çataldan geliyor sadece çatal değişimi randıman vermiyor üstelik neredeyse aynı masrafı yapacaksınız dedi 5200 liraya baskı balata çatal vs değişeceği için edc yenilenmiş olacak dedi.
    2014 e kadar üretilen araçlardaki edc lerde bu sorun olunca çatalda revizyona gidilmiş, takılacak çatal revize çatal olduğundan bi bu kadar zaman sonra aynı arızanın olmayacağını söyledi. 2014 ve sonrasında bu sorun yokmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    Merhaba,
    aynı olay benimde başıma geldi. 2013 EDC 97 bin km de. geçen sene 90 binli km de iken ilk kez 6 dan 5 e düşerken ani hızlanmalarda (uzun yolda) balatanın baskıyı tutamayıp kaçırma sesine benzer bi ağlama sesi duydum. önemsemedim ama şimdi her zaman yapmaya başladı (6 dan 5 e geçerken) hatta bazen 5 den 6 ya ani hızlanmalarda da başlayınca yetkili servise götürdüm.
    Benden önceki ilk sahibi 20 40 60 ilk üç sene düzenli bakım yaptırmış yetkili serviste ben aldıktan sonra 80 bini özelde yaptırdım, ona rağmen bi maise soralım dediler 2 gün sonra aradılar kabul etmişler ancak işçilik siz ödeyeceksiniz dediler. baskı balata çatallar keçe vs hepsini saydı 5200 lira dediler. sadece baskı balata internette 7000 lira gibiyken (çatallar hariç) mantıklı geldi yarın götürüp bırakacağım.
    Demesine göre ses çataldan geliyor sadece çatal değişimi randıman vermiyor üstelik neredeyse aynı masrafı yapacaksınız dedi 5200 liraya baskı balata çatal vs değişeceği için edc yenilenmiş olacak dedi.
    2014 e kadar üretilen araçlardaki edc lerde bu sorun olunca çatalda revizyona gidilmiş, takılacak çatal revize çatal olduğundan bi bu kadar zaman sonra aynı arızanın olmayacağını söyledi. 2014 ve sonrasında bu sorun yokmuş.
    hangi ildesiniz??

    benim ilgili sorunumu kaile almadılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alican566

    Arkadaşlar merhaba

    2012 1.5 dci 110bg EDC bir aracım var

    Aracım 120bin km de

    6 dan 5 e geçerken tırlama sesi ğeliyor

    Bir fikri tecrübesi olan var mı
    üstat vites ayırma çatalından yapıyor.

    2 tane çatal değişmesi gerekiyor.
    açmışken baskı balatada değişmesi gerek diyorlar.
    yağ+contalar vs.vs 10-12 bin civarı masraf çıkıyor.

    EDC kronik sorunu 2014 sonrası modellerde olmuyormuş.
    sanayide de değiştirilmiyor. illa servis.

    Ayırma Çatalıhttps://urun.n11.com/oem-yedek-parca/vites-ayirma-catali-edc-megane-3-fluence-305731189r-P89520295

    Debriaj setihttps://urun.n11.com/oem-yedek-parca/megane-iii-fluence-otomatik-edc-debriyaj-seti-302057266r-mais-P152274897

    bunlara artı işçilik..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mihmander -- 6 Kasım 2018; 12:3:9 >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.