Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (504. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.116
Cevap
39
Favori
1.296.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 502503504505506
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra
  • Merhabalar

    Eski bir renault 21 seveni olarak (Concorde tabii ki ) siz aktif kullanıcılardan akıl almak istiyoruz.

    Bir arkadaşım Renault 21 almaya karar verdi, Broadway veya Şahin gibi emsallerden daha iyidir diye düşünmüş ve hak da veriyorum.

    1-) 21 Concorde
    2-) 21 Manager 2.0
    3-) 21 Manager 1.7
    4-) 21 Optima 1.6

    Benim bildiğim en az sıkıntısız ve parça tedariğinde sıkıntısı olmayan 21 manager 1.7

    Yanlış mı biliyorum? Bunlardan hangisi?
    Optimayı Klimasız olduğu için tavsiye etmiyorum. Manager'da en azından o var.

    2.0 @115 hp ve 1.7 @ 94 hp
    Yakıt yakışları (tüp + benzin) nasıldır?

    Teşekkür ediyorum




  • 94 model Renault 21 Manager 2.0 motor enjeksiyonlu mudur? Sıralı sistem lpg destekliyor mu?
  • enjeksiyonlu sıralı sistem atılıyor atiker yada brc tavsiye manager2000 motorlu olanı concorde un boş modeli gibi düşünün kasa motor concorde dur facebook ta güzel kitlesi vardır renault 21 hayranları ve birkaç grup daha vardır katılmanı tavsiye ederim
  • araç benzinde çalışmıyor neler yapılabilir çalıştırmak için?arac concorde
  • on cam kırıldı fiyatlar nasıl acaba? concorde on cam bulamazsak hangi aracların on camı uyar concorde ye?
  • concorde2000 kullanıcısına yanıt
     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra


    hocam benim manager ful orjinal bu seviyede fan açıyor normal midir 3. 4. cizgi neresi tam anlamadım
  • ironblood19 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Foruma yeni katıldım. Babamdan kalma bir R21 im var 1991 model ve 1700 cc. Önce ıronblood19 adlı kardeşime cevap vereyim R21 1700 Managerin hiç bir parçası bulunmuyor, bulunanlar da yan sanayii.

    Ben istanbuldan katılıyorum. Çoğunluk nereden bilemiyorum ama İstanbullu arkadaşlardan bir istirhamım var oda motor tamircisi adresi. Arabamı 1993 yılında alndığında gördüm, şimdi de 155.000 km de hurda halinde aldım. Didimde müsvetteler radyatörü değiştirmişler, tek fan a düşürmüşler ve de fanı dışarı üfleyecek şekilde ters bağlamışlar. Serii halde hararet yapmaktan conta yanmış, silindir kapağı çürümüş falan. Hepsini İstanbulda hallettim ama öyle sanmışım. Trigger kayışını 3 diş erkene bağlamışlar, düzelttik ama gaza basınca karbüratörden patlatıyor. Distribütör kapağı, tevzi makarası ve karbüratör ikinci boğaz kapış pompası arıyorum.
    Hepinize iyi akşamlar diliyorum..@ironblood19




  • merhabalar. ben yeni 92 model manager alacağım orijinal ve 100 bin de. 17.000 tl yazılmış. göğüs çatlak olduğu için kalorıfer içeri ısıtmıyormuş. ve klima çalışmıyormuş. sorum şu. bu problemleri göze alarak kaç tl ye kadar alırsam iyidir. 2. sorum göğüs komple değişmesi gerekiyormuş. nerden ve uygun bulabilirm. sagolun

  • Gakgunlu G kullanıcısına yanıt

    Merhabalar umarım halen takip eden vardır. 94 concord 2.0 aldım beyaz duman atıyor, Usta yağın boza kıvamına geldiğini muhtemel conta yaktığını söyledi . bugün yağını değiştircek takip edecek durumunu sizce nedir. Okuduğum yorumlara göre umutlandım aksi için sizce ?

  • renault21manager r kullanıcısına yanıt

    o çizgi normal değil bir alt çizgide fan açması gerek.. dostum sen facebook ta renault 21 akyazı revizyon yardımlaşma grubuna gir yardımcı olurlar

  • Bahadır 55 B kullanıcısına yanıt

    kardeşim sen yanlış biliyorsun manager 1.7 motorun çoğu parçası piyasada var ya çıkma yada sıfır ürün ve ayrıca reno flash motoruyla aynı o motor anladınmı.. reno flash motorunu bilmeyen motor ustası da ya yeni ustadır yada renault motorlara bakmıyor demektir.. hiç bulamıyorsan facebook ta renault 21 akyazı revizyon ve yardımlaşma grubumuz var bekleriz..!!

  • gencaykapuska1 g kullanıcısına yanıt

    suya yağ veya yağa su karışmış ise conta yakmıştır arabayı hiç hareket ettirmeyin daha beter şeyler olmasını önleyin bari geçmiş olsun

  • kesreti k kullanıcısına yanıt

    sana tavsiyem hiç yanaşma dostum onda başka sıkıntılar var dediklerine göre daha temiz düzgünlere yönelin

  • Arkadaşlar merhaba,


    Renault 21 Optima 1.6 LPGli aracın radyatörüne hangi marka ve renk antifriz önerirsiniz ? Saf su oranı kaça kaç olmalı ?


    Şimdiden teşekkürlerimle


    Edit: Edindiğim bilgilere göre mavi-yeşil renklerde markalı bilinen antifrizler öneriliyor. %50 saf su %50 antifriz yaz kış en verimli ısı iletimi ve düşük donma noktası konusunda verimli oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackshine -- 25 Aralık 2020; 23:43:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackshine

    Arkadaşlar merhaba,


    Renault 21 Optima 1.6 LPGli aracın radyatörüne hangi marka ve renk antifriz önerirsiniz ? Saf su oranı kaça kaç olmalı ?


    Şimdiden teşekkürlerimle


    Edit: Edindiğim bilgilere göre mavi-yeşil renklerde markalı bilinen antifrizler öneriliyor. %50 saf su %50 antifriz yaz kış en verimli ısı iletimi ve düşük donma noktası konusunda verimli oluyor.

    önceden normal su koyulmuşsa o saf suyu etkisiz bırakıyormuş gibi birşey var yeşil kırmızı turuncu renktekiler etkileri yüksek maviye göre en sağlıklısı mavi renk kullanmak yüzde 60-70 antfriz gerisi saf su yada normal su.. eğer önceki sahibi yada siz antfiriz kullanmamışsa antfriz döktükten sonra sıkıntılar yaşayabilirsin





  • Merhaba abilerim,

    Aracım 21 Concorde. Aracımın rolanti motoru aktif olduğu halde hava - lerin altındayken arabayı zor çalıştırıyorum.Kontağı çevirdiğimde çalışması için kendim gaz veriyorum yoksa çalışmıyor.Çalıştığı zaman ise rolanti 900 e kadar yükselip 600 e düşüyor ve istop ediyor. Sonra tekrar çalıştırıyorum bu sefer araba benzinde gaz yemiyor anca gaz pedalına fazla bastığım anda 3-4 saniye sonra araba gaz vermeye başlıyor, az verdiğim zaman da istop edecek gibi oluyor.Isınınca bu bütün sorunlar gidiyor, aracın gaz yemesi düzeliyor,rolanti motoru kendine geliyor ve çalışmaya başlıyor. Acaba sorunun kaynağı ne olabilir ?

  • Renault 21'lerden hangisini almak daha mantıklı?
    Optima 1.6'nın hiç bir özelliği yok diye biliyorum, sadece merkezi kilit ve eletrikli ön camları var. Yani klima ve hidrolik direksiyon yok fakat motorla ilgili parçaları kolay bulunuyor ve az yakıyor.
    Renault 21 Manager 1.7 motor karbüratörlü, bazıları Flash'da kullanılan motorun aynısı ama sorunlu motor vs. diyenler var. Ekşi sözlükte şanzıman ile ilgili bir yorum okumuştum, dördüncü vitesten beşinci vitese geçerken sollama esnasında vites dişlisi geçmiyor ve vites boşa çıkıyormuş diye ne derece doğru bilemiyorum.
    Renault 21 Concord ise motoru çok yakıyor, fabrikasyon yazılımlı motor vs. yorumlarını okumuştum, parçası en pahalı olan modelmiş, kapartaları aynı olduğuna göre motor parçası kastedilmiş olmalı.

    Renault 21 alacak bir kişi hangisini seçmeli? MTV ve parça bakımından optima mantıklı geliyor fakat hidrolik direksiyon ve klima olmayışıda kötü. Bunları sonradan taktırmak maliyetli olur ve muayeneden geçmeme ihtimali de olabilir, hidrolik direksiyonu makine mühendisleri odası artık çizim yapmıyor gibi yorumlar okudum.




  • Piyasada bazi Renault21 modelleri icin 1990 ve 1991 yillara ait araclara aracim ithal ama Oyak Renault mühuru var demekteler, ithal olan bir araci Fabrika degil, Satis bayileri getirir, ve Oyak fabrikasi Yurt disinda imal edilmis hic bir modele ikinci kez mühur vurmaz,Avrupa modelleri 2.0 olanlar (B48-L48) olarak gecer,Oyak'ta üretilenler ise //////üretim Etketin üzerinde (L483) yazar bu Kod Concordeye aittir, Cünkü Avrupa Modellerinde Concorde bulunmamaktadir, Metal etiket üretim bandi etiketi dir, Oyak'ta üretilmeyen araca Oyak ta üretilmis gibi etiket vurulmaz,Bir araca iki kez üretim numarasi verilmez, yurtdisi fabrikada üretilmis olan araca Türkiyedeki fabrika neden ikinci kez etiket vursun. Oyakta üretilen Modellerde 3 adet sag davlumbazda metal etiket vardir bunlarin bir tanesi Oyak tarafindan konulan Kirmizi Renkli metal etikettir, yurtdisi üretimlerde 2 adet vardir. Ve Türkiyede Oyak tarafindan üretilen modellerin Motor Kodu J7R790 olup Motor kaput alti sag davlumbaz uzerinde Kirmizi etiket uzerinde Türkiyede üretilmistir yazar, ve üretim yapan fabrikalara ait kodu icerir her ülkenin fabrika kodu farklidir, ve yurt disinda üretilmis modellerde sag davlumbaz üzerinde fabrika metal etiketi üzerinde ( ELF) etiketi mevcuttur, Türkiyede üretilenlerde bu etiket yoktur, ve yurtdisinda üretilmis olanlarin Motor kodlari J7R750 -751 vs olmaktadir, Sadece su vardir 1993 kadar olan Modellerinbir cok aksami Fransa Fabrika'dan gónderilerek Oyak fabrikada Montajlanmistir, ve Tüm Renault 21 modelleri Oyak Renault dahil (Galvaniz sac) kullanilmistir. 1993 sonrasi 21 modellerinin üretim parcalari ise Bursa oyak farbrikasinda üretilerek montajlanmistir. yani Ph2 modeli olan Türkiyedeki 21 ler yok 1988 fransada üretilmis sonra Türkiye gónderilmis gibi birsey sóz konusu degildir, cünkü 1988 yilinda PH1 Versiyon olan Renault 21 vardi, 1989 yilinda Ph2 makyajlanmis olan ikinci versiyon Renault 21 ler piyasaya sürüldü nasil oluyorda Türkiye bulunan 1990-91 modele Fransada 1988 üretildi diyebiliyorlar Fransa otomobil sitelerinde dahi boyle bir aciklama yok iken, herkez kendine góre birsey türetiyor, Yurt disindaki Galvaniz sac'da Türkiyede üretilenler Tenekemi, Renault Markasi Her yerde ayni Kaliteyi ürettirmek zorunda, yalniz su var órnek olarak Yurtdisinda üretilmis modellerde Arac taban halisi daha farkli yeni model araclar gibi yumusak dokuya sahip ve halinin alt kismi extra bir kaplamaya sahip haliya birsey dóküldügünde aracin tabanina sizmamasi icin, baska órnek olarak Türkiye oyak üretiminde olanlarin Tüm Róleleri (ünüvar) markadir, yurtdisi üretimlerde (valeo) marka kullanilmistir, ayni sekilde ic kapi kollari direksiyon bakalitleri alt üst bakalitleri arka kapi dis fitil bitimindeki plastik parcalar vs, TR üretimi olan (AYYILDIZ) marka dir. Fransa'da 1994 yilinin baslarinda üretimi sonlanmistir, Türkiyede ise 1995 yilinin sonlarinda üretimi sonlanmistir. Avrupa'da 1992 den itibaren olan R21 modelleri emisyon degeri Euro1 olarak kayitlarda gecer, 1992 óncesi modellerde bu ibare yer almaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRRENAULT -- 19 Nisan 2021; 19:32:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Renault 21'lerden hangisini almak daha mantıklı?
    Optima 1.6'nın hiç bir özelliği yok diye biliyorum, sadece merkezi kilit ve eletrikli ön camları var. Yani klima ve hidrolik direksiyon yok fakat motorla ilgili parçaları kolay bulunuyor ve az yakıyor.
    Renault 21 Manager 1.7 motor karbüratörlü, bazıları Flash'da kullanılan motorun aynısı ama sorunlu motor vs. diyenler var. Ekşi sözlükte şanzıman ile ilgili bir yorum okumuştum, dördüncü vitesten beşinci vitese geçerken sollama esnasında vites dişlisi geçmiyor ve vites boşa çıkıyormuş diye ne derece doğru bilemiyorum.
    Renault 21 Concord ise motoru çok yakıyor, fabrikasyon yazılımlı motor vs. yorumlarını okumuştum, parçası en pahalı olan modelmiş, kapartaları aynı olduğuna göre motor parçası kastedilmiş olmalı.

    Renault 21 alacak bir kişi hangisini seçmeli? MTV ve parça bakımından optima mantıklı geliyor fakat hidrolik direksiyon ve klima olmayışıda kötü. Bunları sonradan taktırmak maliyetli olur ve muayeneden geçmeme ihtimali de olabilir, hidrolik direksiyonu makine mühendisleri odası artık çizim yapmıyor gibi yorumlar okudum.

    Concorde Türkiyede üretilenler arasinda en donanimli olan serisidir.

    suanki MTV senelik 540 TL dir, Mekanik aksami Manager ve optimadan farklidir, mekanik aksami Renault25 Benzinli 2,0 modelleri ile ayni genellikle fakat Türkiyede R25 üretilmediginden pek fazla R25 olmadiginda haliyle Concorde parcasida yok denecek kadar az, Yerli veya çin mali gibi üretilmis olarak mekanik aksami bulunuyor fakat cokta uzun ómürlü olmuyor,ve az bulunmasindan sebep diger versiyonlara gore fiyatlari yüksek, Bazi kritik parcalarin yansanayisini dahi bulamazsin ancak cikma olarak , Zaten Fabrika artik parca üretmiyor, Her markada bóyle sadece 21 de degil 10 yil parca üretimi olur sonra durur, fabrika elinde kalanlari satar sonraki yillarda, Kaporta aksami ayni fakat sadece Concorde'nin ón Camurluklari farkli sebebide dikey bir motora sahip olmasindan dolayi, Concorde motor olarak Renault 18 versiyonun devamidir, Lpg ile kullanimi ne kadar iyi ayarlar vs yapilsa en kaliteli LPG kitini de kullansan bir cok sorunlar cikartir, Sorunun baslica sebebi Rolanti problemi ve aracin elektrik tesisatinda farkli sorunlar zamanla, cünkü Lpg orjinalligi bozmaktadir, Bu araclara ózellikle Concorde ye Benzinle kullanim daha uygundur, Bakimlari güzel sagi solu ile oynanmamis bir Concorde'nin Fabrika sabit hiz ile otoyol 6.9/Lt yakit tüketimi ortalama sehir ici sehir disi yakit tüketimi 9 litre civaridir,Temiz bakimli bir Concordenin Motoru kuvvetlidir. 7 Fonksiyonlu Yol Bilgisayari Mevcuttur, Isitmali ve otomatik dis dikiz aynalari, Dijital klima ilk versiyonlar analog tip, 4 cam otomatik, arka camlar icin cocuk kiliti ve arka kapi cocuk kiliti, Yukseklik ayarli Dreksiyon, Merkazi kilit Benzin Deposu dahil, Concordelerde Orjinalinde sis farlari mevcuttur, fakat sonradan diger optima manager kullanicilar taktiklari icin bir cogu sis farli fakat Concordeninki Fabrikasyon sis faridir, Enjeksiyonlu motordur, Capraz fren sistemi mevcuttur, ónlerde bagimsiz suspansiyon vardir, vs. Avrupa üretimli TXI ve turbo modellerinde (ABS) ve Dreksiyondan Radyo Teyb kontrol mevcuttur, Hangisini secmek konusunda kullanicaya kalmis bir durum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRRENAULT -- 19 Nisan 2021; 19:46:1 >




  • 
Sayfa: önceki 502503504505506
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.