Şimdi Ara

Renault, 2030 itibariyle Avrupa'da sadece elektrikli araç satacak (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
4.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Personal Bias diye tabir edilen bir kavram var. sizin youtube ve benim wikipedia ya bakis acim buradan geliyor, sonucta ben de demiyorum sizde demiyorsunuz ikisinde de yazilan yapilan herseyin hatali oldugunu 

    ama bakis acisi olarak supheli yaklasiyoruz. Bunun olmasi son derece normal zira insan olmanin dogasindan kaynaklanan bir durum bu. 


    Bu konudaki gorus alisverisinin baslangic noktasi 2030 da icten yanmali araclarin yasaklanmasi olayi uzerineydi benim savim bu surenin yeterli olmadigi uzerineydi. zira 8 sene icinde tum araclari elektrikli yapmak

    yada en fazla sayida elektrikli yapmak icin yapilmasi gereken yatirim ve altyapi icin yeterli para ve zaman olmadigi uzerine. Bir noktaya kadar fikir birligine vardigimizi dusunuyorum. surec sancili ve pahali olacak. 


    Turkiye de ki Elektrikli arac girisiminin siyasi bir secim oldugunu dusundugumu ifade etmistim bunun en buyuk nedeni ise. kulturel olarak bizde olan asagilik kompleksi 1 arabamiz bile yok 1 araba bile yapamiyourz 1 araba

    markamiz yok devrim arabalari oalcakti iste engellendi vs. Zamaninda eski gazetelerden takip ettigim kadariyla vehbi koc resmen kulis yapmis turkiye kendi arabasini yapamaz gibisinden. Dolayisiyla siyasi iktidar

    kendi arabamizi yaptik eskiden engellediler simdi ise biz basardik gibi bir motivasyonu olacaktir. sahsen TOGG un yapilmasini da destekliyorum sonucta gelecek icten yanmanli araclarda degil. 





  • Chronotide kullanıcısına yanıt

    O bataryaları ucuz zannedenlere selam olsun.

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Allah rızası için bi olayın sebebini anla sonra gelip bana boş boş link at buraya. Gidip hit derdinde türkçe kaynaktan yarım yamalak değil, doğru düzgün kaynaktan oku bakalım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chronotide kullanıcısına yanıt

    Hayırdır kardeş herkese atar gider yapıyorsun? Senin atarın ne?

    Olayın sebebi gayet net. Batarya değişimi için 22.500$ para istenmiş. Adam da protesto olarak aracını dinamitle patlatmış.

  • 8-9 seneye kadar daha neler olur neler...

  • ferrum650 F kullanıcısına yanıt

    “Personal Bias diye tabir edilen bir kavram var. sizin youtube ve benim wikipedia ya bakis acim buradan geliyor, sonucta ben de demiyorum sizde demiyorsunuz ikisinde de yazilan yapilan herseyin hatali oldugunu 

    ama bakis acisi olarak supheli yaklasiyoruz. Bunun olmasi son derece normal zira insan olmanin dogasindan kaynaklanan bir durum bu.”

     

    “Personal bias” yaklaşımlarımızda mutlaka etkilidir ama salt ona dayandırılamaz. Her iki platform hakkında bazı olgusal gerçekler de var. Biraz söz etmek gerekirse;


    Youtube ne bir güvenilir enformasyon kaynağı olarak tasarlanmıştır ne de o amaçla kurulmuştur. Youtube temelde bir “entertaintment” platformudur ve içerik formasyonu bunu yansıtır niteliktedir. Youtube herhangi bir editoryal kontrol mekanizmasına sahip değildir. Dünyadaki herkes kafasına göre bir video çekip Youtube’da yayınlayabilir, yeter ki Youtube’un bazı temel yayın ilkelerine (non-adult, non-racist, non-discriminative vs.) uygun olsun. Youtube’un güvenilir bir bilgi kaynağı sayılamayışının en büyük nedeni bu editoryal gözetim eksikliğidir. Kimse kimsenin videosundaki bilgilerin güvenirliğini takip etmez, sadece temel yayın politikasına uygun değilse şikayet eder. Youtube videoyu inceler. Video ya kaldırılır ya da kaldırılmaz. Youtube’un güvenirlik sorunu büyük ölçüde buradan gelir. Buna rağmen özellikle son yıllarda Youtube’ta güvenilir ve kaynak olarak kullanılabilir videoloarın sayısı hızla artmış görünmekte. Youtube videosunun güvenirliği her şeyden önce yayınlayanın güvenirliği ile başlar. Yayınlayan anonim bir kişi midir yoksa kamuoyunda bilinen ve itimat edilen kişi veya kurumlar mıdır. Örneğin bir üniversite ya da eğitim kurumu mudur, tanınmış bir akademisyen midir, tanınmış bir yazar veya edebiyatçı mıdır, alanında uzman olduğu bilinen profesyonel bir kişi ya da kişi grubu mudur, video profesyonel bir ekip çalışması mıdır yoksa tüm bunlar bir yana, kaynak sarı çizmeli Mehmet ağa mıdır!..


    İkinci olarak, video güvenilir kaynaklardan gelse bile, videoda verili bilgilerin teyit edilebilmesi veya kullanılan veri setinin kaynağının videoda belirtilmiş olması, bir deney yayınlanıyorsa metodolojisinin açıkça gösterilmiş olması videoya olan güven için gerekli bir unsurdur.


    Bu iki kriteri karşılayan Youtube videoları elbette güvenilebilir veri ve bilgi kaynağı olarak değerlendirilebilir ve benim de bu türde takip ettiğim Youtube kanalları var. Ancak bu türden videoların sayısı Youtube’ta çok kısıtlıdır. Devede kulak kadardır. Bunu da tespit etmek gerek.


    Wikipedia ise baştan bir online açık ansiklopedi olarak tasarlanmış ve bilgi/veri kaynağı olarak kullanılabilmesi amaçlanmıştır. Ticari bir kurum olmadığı için gönüllü editörlük üzerine bir model oluşturmuştur. Gönüllü editörlük esasen bir sorun değildir, sorun herkesin gönüllü editör olabilmesi ve editör olunca her makaleye editleyebilme hakkıyla erişebilmesidir. Bu zaaf Wikide özellikle popüler makalelerde yalan ve yanlış bilgi verilmesi olasılığını artırmaktadır. Popüler makaleler nelerdir? Tarih, siyaset, sosyoloji, pop kültürü, tanınmış kişiler, tartışmalı kurum ve yapılar, illegal örgütlenmeler, güncel olaylar vb. gibi makalelerdir. Ancak Wiki’nin bu yapısı onun kendi kendisini düzeltmesine de imkan sağlamaktadır. Wiki makaleleri gönüllü editörlerince düzenli olarak taranmaktadır. Her editör kendi yazdığı makaleleri düzenli olarak taramakta ve güncellemektedir. Dahası editörler arasında kurulan çalışma grupları aracılığı ile kendilerinin yazmadığı diğer makalelere de el atılmaktadır. Bu taramalarda suiistimal fark edilirse hemen düzeltilmektedir. Çoğu zaman çarpıtmalı bilgi hemen düzeltilmekte ama çok sık olmasa da bazen aylarca hatta yıllarca orada kalabilmektedir.


    Wikinin ikinci doğrulama mekanizması makalede verilen her bilgi ve data için referans verilme zorunluluğudur. Böylece bilginin doğruluğu referansından kontrol edilebilmekte ya da referansın güvenilir olup olmadığı görülebilmektedir.


    Ek olarak, Wiki tartışmalı veya hassas makalelerde editoryal erişimi sınırlandırmaktadır. Böyle makelelere her Wiki editörü erişemez. Wikinin veri güvenliği kuralı olrak getirdiği yeniliklerden biri bu.


    Wikide akademik konular üzerine yayınlanan makaleler çok büyük ölçüde güvenilirdir çünkü her editörün müdahale edemeyeceği düzeyde profesyonel veya uzman bilgisi gerektirebilmektedir. İkincisi bu tür makaleler popüler değildir, sadece meraklıları girip bakar.


    Üçüncüsü kurumlar tarafından yayınlanmış makaleler de güvenilirdir çünkü bunlar genellikle kurumların kendi yazılımcıları tarafından kaleme alınırlar. Örnek vermek gerekirse Sony’i veya bir ürününü anlatan bir makale genellikle Sony çalışanlarınca yazılmakta ve düzenli olarak kontrol edilmektedir. Bu durum hemen tüm uluslararası şirketler ve kurumlar için geçerlidir. Her kurum kendisi ile ilgili makaleleri düzenli olarak denetlemektedir. Keza bu durum yaşayan kişilerle ilgili makalelerde de geçerlidir. Onlar da kendileriyle ilgili makaleleri ya çevreleri tarafından haberdar edilerek ya da kendileri düzenli olarak kontrol etmektedirler. Mesela daha az önce Vikide yönetmen bir arkadaşımın sayfasına baktım. Sayfada bir yamukluk görseydim, arkadaşımı bu durumdan haberdar edecektim, o da düzelttirecekti.


    Son olarak, Wiki’de çoğu kapsamlı makale tek bir editör değil, bir editör grubu tarafından kaleme alınmakta ve makale tüm grup üyeleri tarafından izlenmektedir.


    Wikinin bu yapısı akademideki “peer-review” yapısını andırmaktadır. Bir editör tarafından yazılan bir makale konuda uzmanlığı bulunan diğer editörler tarafından da incelenip düzeltilebilmektedir. Fakat tabii tüm bunlar zaman alıcı şeyler. Herhangi bir anda herhangi bir makalede ilerde düzeltilecek olsa bile materyal yanlışlar bulunabilir. Maalesef bu da Wikinin ticari bir müessese olmayışının bir sonucu. Onun için eğer konu hassas ise Wikideki bilgileri referanslarında verdiği kaynaklardan ya da başka kaynaklardan teyit etmek faydalı olabilir.


    Wikinin temel sorunu yalan/yanlış bilgiden çok, bilginin işlenişinde ve içerik miktarındadır. Kimi zaman konunun önemsiz unsurları üzerinde gereğinden fazla durulmakta ve önemli unsurları göz ardı edilebilmektedir, kimi zaman da yoruma açık konularda bir yorum öne çıkarılabilmektedir. Editör kalitesi burada öne çıkmakta ama aynı sorun Youtube için de geçerlidir denebilir.


    Kısacası Wiki yalan ve yanlış bilgiye karşı zaman içinde düzenli olarak denetlenmektedir. Youtube’da böyle bir denetleme mekanizması söz konusu değildir, en çok yorum kısmında bu durum belirtilebilir, onu da kim okuyorsa artık.


    Özetlersem; evet, kişisel “bias” kaynak güvenirliğine ilişkin tutumlarımızı belirlemede etkili olabilir ama tek etken gördüğün gibi o değildir, Wiki lehine, Youtube aleyhine somut olgular da mevcuttur. Zaten Google’da bir arama yaparsan bunla ilgili yeter sayıda karşılaştırma bulabilirsin ve karşılaştırmalarda Youtube genellikle bariz olarak çok daha az güvenilir çıkmaktadır.


    “Bu konudaki gorus alisverisinin baslangic noktasi 2030 da icten yanmali araclarin yasaklanmasi olayi uzerineydi benim savim bu surenin yeterli olmadigi uzerineydi. zira 8 sene icinde tum araclari elektrikli yapmak

    yada en fazla sayida elektrikli yapmak icin yapilmasi gereken yatirim ve altyapi icin yeterli para ve zaman olmadigi uzerine. Bir noktaya kadar fikir birligine vardigimizi dusunuyorum. surec sancili ve pahali olacak.”

     

    Evet, süreç kolay olmayacak, biraz sancılı ve pahalı olacak ama bu bu yapılmak zorunda. Küresel ısınma bazı aklı evvellerin düşündüğünün aksine İllumünati vs.’nin oyunu değil, bir gerçek, bir olgu ve en kısa zamanda önlem alınmazsa gelecek kuşakları ciddi bir yıkım bekliyor. Fosil yakıtlar küresel ısınmanın başlıca sorumlularından ve fosil yakıt tüketiminin en kısa sürede minimize edilmesi gerekiyor. Elektrikli araçlar fosil yakıtların kullanımını durdurmayacak sadece azaltacak. Başka ilave önlemler gerekiyor. EV sadece bir ara basamak.


    “Turkiye de ki Elektrikli arac girisiminin siyasi bir secim oldugunu dusundugumu ifade etmistim bunun en buyuk nedeni ise. kulturel olarak bizde olan asagilik kompleksi 1 arabamiz bile yok 1 araba bile yapamiyourz 1 araba

    markamiz

    yok devrim arabalari oalcakti iste engellendi vs. Zamaninda eski gazetelerden

    takip ettigim kadariyla vehbi koc resmen kulis yapmis turkiye kendi arabasini

    yapamaz gibisinden. Dolayisiyla siyasi iktidar

    kendi

    arabamizi yaptik eskiden engellediler simdi ise biz basardik gibi bir

    motivasyonu olacaktir. sahsen TOGG un yapilmasini da destekliyorum sonucta

    gelecek icten yanmanli araclarda degil.”

     

    TOGG konusuna da katılıyorum, siyasi bir yatırım olduğu doğru. Devletin yeşil bir planı olsa elektrikli otomobillerden ÖTV almaz, doğalgaz santralı, termik santral kurmak yerine YEKA santralların kurulumuna büyük öncelik verirdi, hatta termik ve doğalgaz santrallarından belli bir takvim dahilinde elektrik almayı bırakacağını ilan ederdi.


    Ayrıca devlet bu tür yatırımlar yapmamalı, sadece teşvik etmeli, buna yönelik orta-uzun vadeli politikalar oluşturmalı.

     

    Ama TOGG kuruldu ve destekliyorum. Umarım başarılı olur, olamasa bile ülkenin mühendisliğine bir şeyler katacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 18 Ocak 2022; 19:0:59 >




  • Renonun elektriklisi bile az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Aynen , şu an tamamen pilli araçlar ekonomik değil


    Tesla uyanık 8 yıl pil garantisi vermiş eee şimdi 8 yıl doldu pil ücretleride yabancılar için 20.000 birim olsa da onlar için bile uçuk fiyat ki adam pil alacağına aracı patlaşmış :)


    Zamanında Reanult 2011 yılında Flunce ZE ile %100 elektrikli yani pilli arabayı seri üretti , tesla 2015 de başladı .


    tr.wikipedia.org
    Tesla Model S - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S


    Yaygınlaşmamasının sebebi pil kirasıydı ,çünkü pili satın alırsanız araç çok pahalıya geliyordu , üstelik pilin de ömrü ve menzili vardı ,bu nedenlerden tutmadı ,zoe ise daha küçük pille daha ucuz olarak gelişti.


    Peki piller ucuzladı mı eskiye göre evet ama hala ekonomik ve ömürlü değil


    Şimdi ve çevre için çözüm , hybrid araçlar


    Neden , çünkü araçlar en çok zararlı gazı sıkışık trafikte çıkarıyor dur kalklar ,olduğu yerde durmadan çalışması , start stop çok faydalı değil ama hybrid öyle değil


    üstelik şarjlı olanlar 50km + menzil ile bu sorunu da çözüyor ,durduğu yerde atık yok ,hareket edince 50km/h hıza kadar pilli gidiyor ve motor hala çalışmıyor , hızı alınca motor zorlanmadan en az atıkla


    hareket ettiriyor , hareket edincede 40gr gibi çok çok düşük co2 salıyor ve menzil , şarj süresi , pahalı pil gibi sorunları da yok


    Pillerin ucuzlaması daha az kimyasal kullanması çevreye zararlı maddesiz piller yapılmasıyla elektrikli araçlar alınır ama şimdi değil :) belki 2030 a bile kalmaz ,pil teknolojisine bağlı ,şu anki pil teknolojisiyle en uygun araçlar hybridler..





  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Kendi başına düşünme yetisine sahip olmayan insanlar batıyor.

  • Chronotide kullanıcısına yanıt

    Psikolojik desteğe ihtiyacın var senin. Laf sokmak için söylemiyorum bunu. Bir an önce bir uzmanla görüşmelisin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum, hem sarj süresi hem batarya ömrü açısından hibrit araçlar daha mantıklı. En azından dizel fiyatına hibrit alinabiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.