Şimdi Ara

<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>> (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.051
Cevap
41
Favori
593.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 140 000 km
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sziv


    quote:

    Orjinalden alıntı: dost.79

    slm arkadaslar;

    bende 1,6 karburatorlu lpg lı reno 19 aracıma yag değişiminde ustanın tavsıyesı uzerıne 15/50 yag koydurdum, daha once 20/50 kullanıyordum. 15/50 ıle ılgılı pek bılgım yok araca bır zararı zararı olur mu?
    yanıtlayan arkadaslara sımdıden tesekkurler.


    Kardeş, aracın kmsi kaç? ona göre cevaplayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dost.79 -- 13 Mart 2009; 21:41:00 >
  • Orjinalden alıntı: dost.79

    140 000 km
    Orjinalden alıntı: Sziv





    OK. Ozaman sana şöyle söyleyim, aracın normal şartlarda 10-40 yağ kullanması gerek. 200bin altı araçlar için 10-40, üstü için 15-40 öneriliyor. Tabiki bunlar sağlıklı, fazla aşınmamış motorlar için. Çünkü bu araçlar üretildiğinde bu kadar kaliteli yağlar yoktu, oyüzden o zamanlar, 10küsür yıl önce, tavsiye edilenler farklı.
    10-40 yağda, parçacıklar daha küçük olduğu için, daha iyi bir yağlanma ve daha az aşınma anlamına gelir. Ancak zaten aşıonmış motorlar ise, daha farklı 15-50 20-50 yağ kullanımı daha iyi olacaktır.
    Ben kendi aracıma 10-40 kullanıyorum. 15-40 tan değiştiği vakit sesi bile değişti, azaldı, çok daha güzel oldu.
    R19lar için günümüzde Elf yerine Castrol yada Mobil öneriyorlar(tam sentetik).
    Yağ seçiminde aslında motorun ömrünü belirliyorsun. oyüzden önemli bir konu.
    Ben de magnatec kullanıyorum ve araç çok sessiz çalışıyor. Motor da çok daha uyumlu çalışıyor şuan.
    Bir dahaki sefere 10-40 koymanı öneririm eğer yağ eksiltme filan yoksa, sağlıklıysa motorun.
    Aradaki farkı ilk çalıştırdığın anda anlayacaksın;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sziv -- 13 Mart 2009; 22:28:05 >




  • sağol arkadaşım eline sağlık


    Orjinalden alıntı: Sziv

    Orjinalden alıntı: dost.79

    140 000 km
    Orjinalden alıntı: Sziv





    OK. Ozaman sana şöyle söyleyim, aracın normal şartlarda 10-40 yağ kullanması gerek. 200bin altı araçlar için 10-40, üstü için 15-40 öneriliyor. Tabiki bunlar sağlıklı, fazla aşınmamış motorlar için. Çünkü bu araçlar üretildiğinde bu kadar kaliteli yağlar yoktu, oyüzden o zamanlar, 10küsür yıl önce, tavsiye edilenler farklı.
    10-40 yağda, parçacıklar daha küçük olduğu için, daha iyi bir yağlanma ve daha az aşınma anlamına gelir. Ancak zaten aşıonmış motorlar ise, daha farklı 15-50 20-50 yağ kullanımı daha iyi olacaktır.
    Ben kendi aracıma 10-40 kullanıyorum. 15-40 tan değiştiği vakit sesi bile değişti, azaldı, çok daha güzel oldu.
    R19lar için günümüzde Elf yerine Castrol yada Mobil öneriyorlar(tam sentetik).
    Yağ seçiminde aslında motorun ömrünü belirliyorsun. oyüzden önemli bir konu.
    Ben de magnatec kullanıyorum ve araç çok sessiz çalışıyor. Motor da çok daha uyumlu çalışıyor şuan.
    Bir dahaki sefere 10-40 koymanı öneririm eğer yağ eksiltme filan yoksa, sağlıklıysa motorun.
    Aradaki farkı ilk çalıştırdığın anda anlayacaksın;)




  • slm arkadaşler forumu epeydir takip ediyorum bilgi paylaşımı süper bende 97 model rt hb var1,6 yazadn buyana rolanti sorunum var bi türlü tutmuyo motor ısınana kadar cikle sorunu ısnıncada 7lerde geziyo rolanti hatta virajlarda dönerken dahada düşüp stop ettiğide oluyo yardımcı oalbilirseniz sevinirm
  • virajlarda stop etmesinin nedeni hidroliğin devreye girerek kayışı yavaşlatmasıyla oluyoo stop edio...
    sbob ayarı yaptır kış ve yaz için farklı olur bu sorunlarda genellikle geçişlerde olur..
    hea bende 95 model var ne biraz var rolanti sorunu tamamen gideremiyosun..
  • arkadaşlar reno cliolardada gözüme çarpan bi durum bu hidroliğin eksilmesi sonucunda direksiyonu geniş tur çaplarında döndürürken bi uğultu geliyor direksiyon sertleşiyor vs. çok fazla bi masrafı olmuyor diye hatırlıyorum ben daha önce bu durumu yaşadım şimdi tüy gibi direksiyonum. bu arada aracım 1998 1.6 rne HB.
  • teşekkür ederim verdiğiniz cevaplara pazartesi sanayi yolunu tutacaz umarım masraflı bi iş değildir
  • slm
    Westinghous hava alıyormuş değişmesi lazım değişmezsen de bi sorun olmaz biraz sert basman gerekir frene dedi usta. E bu alet de pahalıymış kardeşim bunun tamiri olmuyo mu? Yani körüğünden hava alıyosa nette baktım fren tamir takımları satan firmalar var. Tamiri mümkün olmaz mı acaba? Başından geçen varsa bi yardım.
  • mehaba arkadaşım
    anlayamadığım konu alternatör yukarda iken neden aracı lifte kaldırıyorlar ve aks ı oynatıyorlar?? bende de 95 RT AC var ben bile sökebiliyorum alternatörü. her 19 un alternatör yeri farklı mı? veya senin o dediğin marş dinamosu olmasın? Gerçi ben hiç bakmadım marş dinamosunun yerine ama tahminimce sol tekerlek tarafında altta olması gerek
    quote:

    Orjinalden alıntı: ankay2


    quote:

    Orjinalden alıntı: milalci

    ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim.
    arabayı aldığımda, aldığım arkadaş 72 amper aküyü yeni aldığını söylemişti. hatta garanti kağıdıda duyor haala torpidoda.
    -sanırım şarj dinamosu kömürleri olabilir bana çok mantıklı geldi. ilk işim c.tesi günü elektirikcime gitmek olacak sizin yavsiyeleriniz doğrultusunda. ama dediğiniz gibi şarj dinamosu ters bi yerde inşallah usta fazla para istemez. hayırlısı, bunu yaptıracağım mutlaka çok kafama takılıyor.




    Alternatörü sökmesi kolayda, motor kısmından çıkartamamışlardı:) En sonunda arabayı lifte kaldırıp; Lastiği çıkartıp, aks(isimlere tam hakim olmayabilirim) onuda yerinden biraz ileri doğru oynatıp aradaki boşluktan alabilmişlerdi:) Yapan usta acemi diye düşünmeyin, 97 senesinden beri gittiğim Ustamdı:)

    En kısa ve ucuz yoldan hallolması dileklerimle...




  • ben de arabam gitmiyor die üzülüyordum yaw arkadasım. ben 165i gazda normal yolda görüyorum 5000 rpm de ve benzinde 195 i gördüm. ama bu yaz araç hiç hararet yapmadan 195 le giderken (benzinde) 6500 rpm de motor yaktı. 4. piton başı yaklaşık 4,5 cm kadar yoktu. ustam ise bana devirdaim pompası 4. pistonu soğutamadığı için olmuş dedi ve 2008 içinde 2. motoru da yaptırmak zorunda kaldım. Bu arada ilkini yağ yaktığı için yaptırıdm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi


    quote:

    Orjinalden alıntı: usta0560

    1.6 rte hb 1998 model r19.bugün 160 bana mısın demedi.daha da istiyordu ama yol bitti.biraz gürültüsü var ama biz de zaten sesine hastayız değil mi:)



    arkadaşlar düz yollda benimkisi 165 i pek geçemiyor hadi taş çatlasın 170 ama 190 nı tüpte rampa aşağı inerken gördüm trafik kalabalık yol virajlı olunca ayağımı gazdan çektim ama 195 olabilirdi gibime geliyor bidaha deneyeceğimi pek sanmıyorum
    hep demişimdir keşke şu arabaya 6. vitesi koysalardı diye

    yine de siz ne olursa olsun çok basmayın sonuçta en iyisi bile yaşlı bu arabaların
    ayrıyetten yüksek hızlarda yol şartlarındaki ufak değişiklik araba içersinde fazla hissediliyor ufak bi ters rüzgar bile arabanın gezmesine sebep oluyor

    ben 160ı pek geçmemenizi öneririm

    maximum hızı 130-140tır bence europaların 160ın üstüne çıkıncada zorlanır

    eskiden bagajımda basmaktan yağ bidonu taşıyordum 2 ay olmadan yağ ilave ediyordum basmaktan yakıyordu

    malum parasızlık ve çıkan masraflar artık beni yavaş ve devirsiz kullanmaya sevk etti

    ama arada kükretmek lazım motoru yanımda oturuyor gibi hissetmek apayrı bir zevk 3500 ü geçtikten sonra bağırması o hevesle 5500 de vitesi yükseltmenizle arabanın birazdaha öne fırlayıp lastiklerden ıyk sesi gelmesi(ki 3. viteste bile arada yapıyor) insanı başka hiç bi şey bu kadar tatmin edemez (tabi bunları insan içersinde yapmamak lazım hiç hoş olmuyor şehirdışı mümkünse trafik olmayan malum biraz daha çok bağırıyor bu europalar)
    bir seferde eksoz manifoltunun orayı kayaya vurmuştum eksoz ayrık kalmıştı o zamanki kükreme insanda daha bi haz uyandırsa da şehir yaşamı ve yakıt tüketimi böyle kullanmaya izin vermiyor

    neyse arkadaşlar neolursa olsun çok basmayalım araçlarımızı ve başkalarının hayatlarını riske atmayalım altımızdaki araçlar çok genç yep yeni değiller ve hız yapılsın diye de üretilmemişler

    aracımı bi hafta önce sanayiden aldım silindir kapak contası üst kapak ve sübaplar eksoz manifoltu elden geçti yeni masraflar çıkarmamak için arabamı arabamın istediği gibi kullanıyorum çünkü aracımı seviyorum

    araç: 95 1.6 RT tüplü karmen kırmızı








  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sziv



    Bence de 19 diyorum.

    Amaaa..........


    Bir kere çeşit çeşit bunlar. Karbüratörlülerden uzak dur deim. Kışın çalışmaz, jikleyle uğraş dur....
    1.4e enegy motorları var. Ama 7 8 liraya güzelini bulmak biraz kısmet işi.
    1.6e rteler var. Onlarda çok güzel.

    Sana şuanda en uygun enjeksyonlu bir r19 görünemkte bence.
    Ben çok memnunum. Kıyamam satmaya.

    R9la kıyaslayamam bile konforunu, sürüş keyfini. Karbüratörlüler R9 motorlarıyla aynı ama 97 ve sonrasına bakmanı tavsiye ederim.



    bu kışın benzinde çalışmaması 19 larda kronik galiba. benim aracı yaz kış lpg de çalıştırıyorum maşallah tek marşta alıyo hiç yormuyo beni. ama benzinde yazın bile çalışrırana dek 6-8 sefer marş yapıyorum :D




  • Merhaba Arkadaşlar, bu foruma yeni üye oldum fakat 1 haftadır takip ediyordum.
    Benim sorunum kapı kilitleri sorun çıkarıyor. Ön sağ kapı merkezi kilitle açılıp kapanmıyor ve sağ arka kapı bir kaç kere deneyince açılıyor. Bunun için yapılabilecek bişey var mı yoksa komple değişmesi mi lazım. Ort. ne kadar maliyeti olur?
    Çok Teşekkürler.

    Not: İlk mesajımı buraya atıyım bari nede olsa r19 çok kahrımızı çekti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hititman

    Merhaba Arkadaşlar, bu foruma yeni üye oldum fakat 1 haftadır takip ediyordum.
    Benim sorunum kapı kilitleri sorun çıkarıyor. Ön sağ kapı merkezi kilitle açılıp kapanmıyor ve sağ arka kapı bir kaç kere deneyince açılıyor. Bunun için yapılabilecek bişey var mı yoksa komple değişmesi mi lazım. Ort. ne kadar maliyeti olur?
    Çok Teşekkürler.

    Not: İlk mesajımı buraya atıyım bari nede olsa r19 çok kahrımızı çekti.


    ön sağ kapı kilit merkezi kilit motorunun kablolarını kontrol et söküp takması kolay ama ilkkez yapıyorsan bayağı uğraşırsın. motor sağlamsa kilidi değiştirmen gerek o da yaklaşık 40 tl civarıdır ben yaklaşık 1 yıl önce değiştirdim o kadardı. arka kapı kilidi içinse biraz daha açıklayıcı konusursan yardımcı olabilirim belki




  • arkadaşlar araçlarınızın yakıtlarını yazabilirmisiniz? benzin gaz olarak. benim araç şehir içinde çok yakıyor 217 krş gazda benzini deneyecem depoyu boşalttım 20 tl lik bi yakıtla şehir içi deneme yapacam sonra bilgilendiririm. ama uzun yolda ii gibi geldi gaz tl 1,71 tl iken 75 tl ye 445 km yol yaptım yaklasık 168 krş yapıyo o da güzel gibi geldi bana. bu arada aracım 95 model karb. klimalı 1.6 lt sedan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halils2

    arkadaşlar araçlarınızın yakıtlarını yazabilirmisiniz? benzin gaz olarak. benim araç şehir içinde çok yakıyor 217 krş gazda benzini deneyecem depoyu boşalttım 20 tl lik bi yakıtla şehir içi deneme yapacam sonra bilgilendiririm. ama uzun yolda ii gibi geldi gaz tl 1,71 tl iken 75 tl ye 445 km yol yaptım yaklasık 168 krş yapıyo o da güzel gibi geldi bana. bu arada aracım 95 model karb. klimalı 1.6 lt sedan

    benim arabada aynısı klimayı çok kullanıyorsanız normal olabilir yakıt gazda şehir içi 190 civarı yakıyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: halils2


    quote:

    Orjinalden alıntı: hititman

    Merhaba Arkadaşlar, bu foruma yeni üye oldum fakat 1 haftadır takip ediyordum.
    Benim sorunum kapı kilitleri sorun çıkarıyor. Ön sağ kapı merkezi kilitle açılıp kapanmıyor ve sağ arka kapı bir kaç kere deneyince açılıyor. Bunun için yapılabilecek bişey var mı yoksa komple değişmesi mi lazım. Ort. ne kadar maliyeti olur?
    Çok Teşekkürler.

    Not: İlk mesajımı buraya atıyım bari nede olsa r19 çok kahrımızı çekti.


    ön sağ kapı kilit merkezi kilit motorunun kablolarını kontrol et söküp takması kolay ama ilkkez yapıyorsan bayağı uğraşırsın. motor sağlamsa kilidi değiştirmen gerek o da yaklaşık 40 tl civarıdır ben yaklaşık 1 yıl önce değiştirdim o kadardı. arka kapı kilidi içinse biraz daha açıklayıcı konusursan yardımcı olabilirim belki




    Cevabın için teşekkürler.

    Sağ arka kapıya gelince manuel açma yeri varya merkezi kilitle açınca yarım yukarı çıkıyo bi daha açınca tam çıkıyo yani açılıyo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828


    quote:

    Orjinalden alıntı: halils2

    arkadaşlar araçlarınızın yakıtlarını yazabilirmisiniz? benzin gaz olarak. benim araç şehir içinde çok yakıyor 217 krş gazda benzini deneyecem depoyu boşalttım 20 tl lik bi yakıtla şehir içi deneme yapacam sonra bilgilendiririm. ama uzun yolda ii gibi geldi gaz tl 1,71 tl iken 75 tl ye 445 km yol yaptım yaklasık 168 krş yapıyo o da güzel gibi geldi bana. bu arada aracım 95 model karb. klimalı 1.6 lt sedan

    benim arabada aynısı klimayı çok kullanıyorsanız normal olabilir yakıt gazda şehir içi 190 civarı yakıyor..

    yok klimayı kullanmıyorum normal kullanımda bu kadar yakıyo şehir içi de lamba yanmasından yola çıkarak 20 tl ye gaz 1,71 iken 92 km falan ama depo fullyerek denemedim kısmetse uygun bi zamanda onu da deneyeceğim uzun yol ii gibi geldi gerçi biraz gaza asılınca 180 -190 krş yakıyo uzun yol 5 kişi bagaj full iken ama bu aralar sakin kullanamaya özen gösteriyom




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hititman


    quote:

    Orjinalden alıntı: halils2


    quote:

    Orjinalden alıntı: hititman

    Merhaba Arkadaşlar, bu foruma yeni üye oldum fakat 1 haftadır takip ediyordum.
    Benim sorunum kapı kilitleri sorun çıkarıyor. Ön sağ kapı merkezi kilitle açılıp kapanmıyor ve sağ arka kapı bir kaç kere deneyince açılıyor. Bunun için yapılabilecek bişey var mı yoksa komple değişmesi mi lazım. Ort. ne kadar maliyeti olur?
    Çok Teşekkürler.

    Not: İlk mesajımı buraya atıyım bari nede olsa r19 çok kahrımızı çekti.


    ön sağ kapı kilit merkezi kilit motorunun kablolarını kontrol et söküp takması kolay ama ilkkez yapıyorsan bayağı uğraşırsın. motor sağlamsa kilidi değiştirmen gerek o da yaklaşık 40 tl civarıdır ben yaklaşık 1 yıl önce değiştirdim o kadardı. arka kapı kilidi içinse biraz daha açıklayıcı konusursan yardımcı olabilirim belki




    Cevabın için teşekkürler.

    Sağ arka kapıya gelince manuel açma yeri varya merkezi kilitle açınca yarım yukarı çıkıyo bi daha açınca tam çıkıyo yani açılıyo.

    aynı sorun benim ön sol kapıda vardı kapı kilidini söküp güzelce yağladım sorun ortadan kalktı. ustaya götürmene gerek yok takım taklavatt varsa kendin de yapabilirsin. ustaya gidince kilit değiştirtiyolar. o da 40 tl civarı biraz işten anlıyosan elin yatkınsa kendin yap derim. benim bagaj da motor söküp toplayacak kadar takım var zorluk çekmiyom




  • bu arada notor yağı olarak ne kullanıyosunuz?ben motoru yeni yaptırdım ona rağmen 20/50 kullam-nıyom ama 10-40 a dönmeyi düşünüyorum forum da okudun benim aracın 97 si var bi arkadasta o 10-40 kullanıyomus çok fark ediyor dio sizce na yapmalıyım bilgisi olan var mı?
  • selamlar, DH de burayı yeni keşfettim...bende aranıza katılmak istedim kabul ederseniz...

    merak ettiğim bişi var bnm Renault 19 RN ile RNA arasındaki fark nedir?

    RL 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
    RL 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG - 60 kW Azami hız: 168 km/h
    RN 1.4 Europa- Latitude(1397 cc) 8-subaplı, 65 BG - 48 kW Azami hız: 159 km/h
    RN-RNA 1.4e Europa- Latitude(1390 cc) 8-Subaplı 80 BG-60 kW Azami hız: 168 km/h
    RN-RNA 1.6 Europa (1565 cc) 8-subaplı,73 BG- Azami hız:165 km/h

    vikipedia.org da böyle bişi var.. bizim araba 1.4 RNA karbülatörlü.
    listede ise 1.4 RNA 'da 1.4e yazıyor, bu "e" enjeksiyon ibaresimi acaba? yoksa RNA , RN 'ye göre 15 hp daha mı güçlü? anlayamadım gitti.. ruhsatta 65 hp yazıyor? :S bilen biri yanıt verirse çok ama çok sewinirim..
    teşekkürler...
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.